Nowa gra typu Minecraft, Terraria
#1
Napisano 24 November 2011 - 19:38
Do rzeczy.
Chciałbym poinformować oraz poprosić o rady od gry.
Zająłem się robieniem gry typu Minecraft jednak z grafiką 2d.
Bo na razie nie ogarniam jeszcze grafiki 3D
Gra pisana na języku gml i c++
Co znajduje się w grze:
a) Generowanie świata
-Góry
-Drzewa (różne)
-Kaniony
-surowce
Niszczenie bloków (jeden hit)
c) animacja poruszania się
d) random spawn
e) Wielkość mapy ^ 128 V 128 <--> 6400 (bloków)
Drobne wady:
-Świat generuje się powoli (ten czarny ekran to generowanie świata)
-Dziwna grawitacja
-Złe generowanie surowców
(ale to wszystko idzie jakoś naprawić )
I tu moje pytanie co chcieli byście aby znalazło się w tej grze ?
Oczywiście oprócz oczywistych xD
Piszcie swoje pomysły i przemyślenia, a na pewno wezmę to pod uwagę
LINK:
Abyście mogli testować.
Brak ikonki ponieważ jeszcze jej nie mam
A tu kilka screenów:
- Spawn
- Kanion
- Trochę góry
Screenów nie wrzucam wiele gdyż nie mam wiele do pokazania
W przyszłej wersji
-Więcej bloków
-Możliwość stawiania i zbierania
-Więcej możliwości generatora
- (to co dopowiecie)
Tak na marginesie
Poszukuję programistów znających gml lub/i c++
oraz grafików (bo na grafice jak widać w grze się nie znam xD)
Na razie tyle resztę zostawiam wam
PS.
Jeśli chcecie robić coś podobnego zapraszam na mój kanał z poradnikiem
lub 28.11.2011 r. o godzinie 15:40/16:00 na nadawanie na ŻYWO z robienia właśnie tej gry serdecznie zapraszam na live stream właśnie tego dnia
Jęsli o czymś zapomniałem to pisać
#3
Napisano 25 November 2011 - 16:34
Ciekawa animacja playera ale można było by trochę urozmaicić: menu,eq (może że jest bo długo nie grałem) i czasowe niszczenie, crafting (może że jest bo długo nie grałem) i... moby. ale jak na początek nawet... spróbuje włączyć drugi raz...
#4
Napisano 25 November 2011 - 17:28
Przypominam aby nie zrazić się czarnym (lub innym kolorem) ekranu przy starcie gry może trwać to od 20sec. do 40sec. zależnie od komputera
Wrzucę na upload nowy plik może to coś da:
A teraz po kolei
grafika: Wiem, że denna, brzydka i w ogóle dlatego szukam kogoś kto by mi pomógł.
Niszczenie jednym coisem: to akurat do testów różnych bloków i ich właściwości (to zniknie)
Menu: Myślę, że grę powinno się zaczynać od silnika(generator i podstawy gry) więc menu zostawiam na później
Animacja playera: Rozwiń jak urozmaicić
Crafting i eq: To będzie coś co zajmie mi raczej sporo czasu ale jak najszybciej postaram się zrobić prowizoryczne eq.
To co wymieniłeś to podstawy, o których pisałem (oczywiście to też się przyda)
Jednak bardziej chodzi mi o jakieś nowe klocki, rudy rozwiązania i możliwości generatora :-)
#5
Napisano 25 November 2011 - 22:06
Popraw to generowanie się kamienia i rud na powierzchni, żeby drzewa po zniszczeniu znikały...
I najlepiej daj możliwość stawiania klocków nie koniecznie trzeba najpierw zebrać...
np.PPM, bo możliwości skoków tutaj są super i można jakiś tor zbudować
#6
Napisano 26 November 2011 - 07:46
Miło to słyszeć
Wydawało mi się, że zrobiłem stawianie "wooden planks" PPM ale może to usunąłem bo było jeszcze nie ogarnięte xD
w poniedziałek 28 mam zamiar nagrywać live stream i będzie tam m.in. proces tworzenia tej gry ;-)
jak jesteś zainteresowany:
Teraz takie moje pytanie.
Jakie macie pomysły na nowe surowce?
#7
Napisano 26 November 2011 - 13:49
Niektóre z nich mogą już istnieć ale dodać możesz te, których nie ma.
#8
Napisano 26 November 2011 - 20:35
Co nie znaczy, że pomysłów nie zbieram.
Ta gra będzie waszym pomysłem ja ją tylko wykonam więc im więcej pomysłów/rozwiązań tym bogatsza będzie ta gra ;-)
rozważę każdy pomysł (tylko bez przesady xD)
#9
Napisano 28 November 2011 - 00:12
Ale ludek fajny
#11
Napisano 28 November 2011 - 14:27
Na moim kanale znajdziesz szczgółowy plan
#12
Napisano 28 November 2011 - 16:07
#13
Napisano 28 November 2011 - 16:19
#14
Napisano 28 November 2011 - 16:38
Dziękuję za wsparcie i zadeklarowanie wejścia na ls liczę na waszą obecność i komentarze
hmmm...strasznie mało trawy i dirtu i zgłosiłem się na grafika a i gra się nei instaluje i nie wiem gdzie jest plik z grafiką.P.S. sprawdź prywatne wiadomości
#15
Napisano 28 November 2011 - 17:01
W tym poście będę aktualizował grafikę więc nie szukać w nowych postach
#17 Gość_Adikso_*
Napisano 28 November 2011 - 18:24
#18
Napisano 28 November 2011 - 18:57
link do wersji z LiveStream:
Lista zmian:
-Dodano Menu z wyborem mapy dla słabszych i lepszych komputerów.
-Zapis klawiszem Shift
-PPM stawianie Wooden Planks
-Wypadanie większej ilości klocków
-Zmiana generowania surowców
-Możliwość zbierania surowców
-Naprawiony Bedrock
-Dodana animacja atakowania
(jak zapomniałem o czymś to pisać)
JEŚLI JEST BŁĄD PISAĆ!!!
#20
Napisano 28 November 2011 - 19:48
action number 1
of Draw Event
for object draw_obj:
Error in code at line 14:
draw_text(xx+15,yy+60,'Col: '+string(player.cal));
^
at position 46: Unknown variable cal
takie coś mi wyskakuje (generowałem średni świat)
może to dlatego że wartość dla zmiennej tekstowej podajesz w ' (to są apostrofy czy co bo nie pamiętam lol) a nie w cudzysłowach
EDIT: Przy generowaniu świata to samo, po zignorowaniu mam płaski świat z kamienia i surowców, ppm na blok powoduje zmienienie go w deskę, ale nie można nic stawiać w pustych miejscach