Cóż takiego szykuje nam Notch?

notch Małe podsumowanie informacji, przed zbliżającym się powrotem Notch’a z wakacji. Wraca on do rodzimego kraju, do pracy w ciągu około tygodnia. Do tego czasu możemy oczekiwać wielu ciekawych ‚ficzerów’, czyli nowych funkcjonalności/funkcji.

Na co czekamy?

 

 

1. Launcher

Najpewniejszym usprawnieniem, jakie powinniśmy otrzymać, będzie nowy launcher

launcherWraz z nim powinny zniknąć problemy z logowaniem. Launcher ma, oprócz ładnego wyglądu, dodawać łatwiejszy dostęp do informacji o świecie MC. Szybki przeskok na forum czy Twittery zespołu to nie lada pomoc dla redaktorów.

Launcher będzie też zadawać pytanie czy chcemy zaktualizować grę, gdy wyjdzie nowsza wersja. Jest to spory ukłon w stronę graczy korzystających z modów.

W przyszłości pozwoli on nam także uruchomić ‚starą’ wersję gry. Oznacza to tyle, iż będziemy mogli wracać do alphy, czy nawet indeva, nawet po wydaniu pełnej i stabilnej wersji gry.

 

2. Save’y

Wraz z launcher’em możemy oczekiwać nowego formatu save’ów. Z obecnych informacji wiadomo, że waży on nieco więcej, lecz jest o wiele szybszy. Dla graczy oznacza to tyle, iż gra nie będzie mulić generując kolejne chunki (elementy świata).

Czy Mojangowi udało się zmniejszyć rozmiar nowych save’óv? Zobaczymy już niedługo.

 

3. Mody

Kolejną rzeczą, nad którą zespół pracuje już jakiś czas, jest wsparcie dla modów. Była to dla nas wielka niewiadoma, do czasu spotkania zespołu Mojang i twórców moda Bukkit. Łatwiejsze tworzenie modów (przypominam, iż każda aktualizacja gry oznacza dla moderów pisania moda prawie od nowa), włączanie/wyłączanie modyfiacji w tym samym oknie co texture packi. Może nawet mody ingerujące w grę ( dodające nowe moby, itemy, okienka) działające na multi? Z tego co nam wiadomo, tryb singleplayer zostanie przemieniony w grę na sieci lokalnej. Nie wpłynie to na rozgrywkę, lecz pomoże twórcom gry i modów, pozwalając na szybkie dodawanie nowych rzeczy do obu trybów gry (single i multi) na raz. Po więcej informacji w tym temacie zapraszam do artykułu Pesia:

Spotkanie Mojang Specification z autorami Bukkit’a

 

 

 

4. Pogoda

Notch jakiś czas temu zapowiedział, iż doda do gry pogodę. Kod deszczu (znanego z trybu creative) został dodany do gry. Skrypt odpowiadający za śnieg istniał za czasów alphy.

deszcz

śnieg

 

Prócz tego mówił o portalach między serwerowych, możliwości hodowania owiec, czy nakładce na biomy, jaką byłyby wioski. Patrząc jednak na trudność stworzenia takich rzeczy, nie powinniśmy oczekiwać ich (poza pogodą) z najbliższej aktualizacji.

 

5. Itemy i barwniki

Nowe itemy- ostatni update przyniósł wiele nowych przedmiotów, w tym oczekujemy czegoś podobnego.

 

Coco Beans

Najpewniejszą rzeczą będzie usunięty z gry brązowy barwnik, nazwany coco beans (kakao- podziękowania dla Curchack’a)

Wraz z nim otrzymamy oczyścicie brązową wełną i tym sposobem dopełnimy paletę barw w wersji beta gry.

 

Co do palety barw, te znane z classica i bety trochę się różnią:

CLASSIC

paleta barw w creatywnej wersji gry

BETA

paleta barw w wersji gry 'survival'

Może kolejne barwy (prócz wyżej już wymienionej brązowej) nie dojdą od razu do gry, lecz powinniśmy ich dośc prędko wyczekiwać.

SlimeballNotch mówił także, iż doda jakąś funkcjonalność do slimeball’i (zielonych kulek, które wypadają ze slime’ów. Moby te został na krótko usunięte z gry, po czym z powrotem dodane z lekko poprawionym kodem)

Jeb_ zapowiedział też drewniany half block (pół klocek/schodek).

Edit: Jeb_ pracuje też nad innym itemem, zapraszam do punktu siódmego.

Prócz tego pamiętajmy o latarni i ‚strasznej’ rybie- 2 rzeczach(?), które miały wejśc do gry wraz z halloween’ową aktualizacją.

Ostatnim item’em, który prawie na pewno pojawi się w kolejnej aktualizacji, będzie… sprzet do nurkowania! Ale o tym zaraz.

 

6. Nowe moby/wodny świat

Mimo mokrej i bezśnieżnej zimy Markus Persson wyleguje się na plaży, pływa w przeźroczystej wodzie i uczy się nurkować. Tyle przynajmniej wiemy z jego Twittera. Samo nurkowanie i oglądanie rekinów tak mu się spodobało, iż prawdopodobnie doda to do gry!

there’s music, beer, and submarines! Also, I’ll be getting Advanced Diver in a couple of days, yay

i’ve seen sharks and turtles. And triggerfish. And lionfish and the ancient one

About 50% done with Advanced Diver, saw a Bull shark today. Considering never going back to Sweden. ;D

Ryby, rekiny, żółwie, nurkowanie. Może nawet większa ilość łodzi ( kiedyś Notch zapowiedział, iż doda do gry wiele rodzajów łódek, mniejsze, większe, jak kto woli).

 

 

7. (Z OSTATNIEJ CHWILI!)

Hmm… this new block maybe makes #minecraft too easy. I need to work a little on balance.

Jest to cytat z twittera jeb_’a. Oznacza to tyle, iż pracuje on nad nowym klockiem, ale musi popracować nad balansem, gdyż strasznie ułatwia on gameplay (rozgrywkę). Chyba jednak mamy na co czekać…

 

 

 

 

Prócz tego można by mówić o wioskach pigmanów, zwykłych pigmanach, czy też wielu innych nowościach. Jednakże, nie liczyłbym na to, że zobaczymy je w lutym/marcu.Tak, to by było chyba tyle. Jeżeli macie jeszcze jakieś nowości piszcie mi o nich, na pewno zedytuję artykuł!

 

W najbliższym czasie możecie oczekiwać komentarz do tego artykułu, tłumaczenia nowinek, więcej tego typów artykułów itp.

 

 

 

EDIT:
Poprawiłem parę błędów występujących na google chrome. Na firefoxie wszystko powinno ładnie się wyświetlać.

EDIT 2:

Wiem, że nie powinienem tłumaczyć dosłownie, ale w sprawie tego itemku to nie mam w ogóle zielonego pojęcia jak to coś nazwać. Nie będę tez pisał z czym kojarzy mi się obrazek. Mogę w ogóle nie tłumaczyć, ale niektórzy języka nie znają i chcieli by poznać jakieś tłumaczenie.

Nie posiadam aktywnego konta na forum, jednak często je czytam, tak samo shoutbox’a.

Nie wrzucam obrazków na serwer bo coś mi nie działa ich wgrywanie. Wolę wrzucić bezproblemowo na imageshack’a i podlinkować. Więcej tego typu wytłumaczeń w komentarzu, którego wydam dziś/jutro. To co tutaj pisze zostanie wtedy przeniesione do tamtego wpisu.

 

EDIT 3: dodany podpunkt 7