Co przyniesie Minecraft 1.9? [AKTUALIZACJA NR.2]

Wersja 1.9 będzie z pewnością kolejnym kamieniem milowym w historii gry, tak jak była nim wersja 1.8 beta czy pełna wersja 1.7. Wersja ta z pewnością będzie przełomowa ze względu na liczne zmiany w mechanice samej gry, walka zmieni się gruntownie, twórcy wyszli na przeciw bezmyślnemu klikaniu w myszkę, wprowadzając nowe przedmioty do walki oraz specjalne ciosy. Wpis ten powstał aby dostarczać na bieżąco informacje o zmianach w nowej wersji okrzykniętej ”Combat UpDate”

[Aktualizacja NR.2]

Data wydania?

Niektórzy użytkownicy reddita doszukują się w jednym ze screenów z mojang.com (konkretniej – stąd) ukrytego przekazu, dotyczącego wydania Pre-release. Odczytali ID wszystkich bloków wełny z Inventory, i otrzymali datę 17.02.2016 r. (http://i.imgur.com/T7L3sbH.png). Inni poszli o krok dalej i na podstawie ID kwiatka (38:8) twierdzą, że wersja zostanie opublikowana o 8:38.

Tarcze

W wersji 1.9 zostanie całkowicie usunięte blokowanie ataku mieczem.
Za to, zostaną dodane tarcze, którymi będzie można blokować atak i jednocześnie walczyć. Będzie można je dekorować sztandarami.

 

Oburęczność

W wersji 1.9 zostanie dodana druga ręka. Od teraz będzie istniał podział na ręke glówną (dominującą) i poboczną. Będzie możliwość zmiany dominującej ręki w ustawieniach gry, a podczas trzymania przedmiotu w drugiej ręce, na ekranie pojawi się nam dodatkowy slot.

 

Strzały widmo

Każde stworzenie, które zostanie uderzone tą strzałą, przez krótki czas będzie podświetlone i będzie je widać nawet przez ścianę.

 

Kryształy w kresie

Aby urozmaicić walkę ze smokiem, niektóre kryształy kresu będą miały nad sobą klatki z krat.
Jeb wspomniał także o możliwości craftowania takich kryształów i użycia ich do ponownego wskrzeszenia smoka kresu, ale nie wiadomo nic więcej na ten temat.

 

Smok

W wersji 1.9, smok dostanie mechanikę walki z edycji konsolowej (zianie „kwasem”…). Będzie się on także starał jak najbardziej utrudnić nam usuwanie kryształów kresu.

 

Brama kresu

W wersji 1.9 zostanie dodana „brama kresu” (End Gateway). Będzie się ona pojawiać po zabiciu smoka i będzie teleportować do nowego kresu z większą ilością wysp.

 

Nowy kres

W wersji 1.9, Kres będzie podzielony na Stary i Nowy. Aby dostać się do jego nowej części z owocami Chorus i Miastami Kresu trzeba przejść przez Bramę Kresu, która pojawia się po zabiciu smoka.

Schemat przedstawiający Kres w wersji 1.9:

 

Miasto kresu

Miasta Kresu to dungeony, które można znaleźć w Nowym Kresie. Pojawiają się one w różnych kształtach i wielkościach. Czasami w nich środku znajdują się skrzynie z diamentami, burakami ćwikłowymi oraz zaklętymi narzędziami i zbrojami.

 

Nowy typ jedzenia – owoce chorus

Chorus – nowy typ jedzenia, który zostanie dodany do gry. Gdy zjemy ten owoc, jesteśmy teleportowani w losowe miejsce w promieniu 32 bloków. Pozyskuje się je poprzez ścinanie specjalnych drzew, które widać na poniższym zdjęciu. Zniszczona cześć drzewa niszczy wszystkie inne cześci, które są z nią połączone (tak jak niszczenie kaktusów).

Oprócz możliwości zjedzenia, przepalone owoce Chorus służą do tworzenia bloków Purpuru.

Na samym szczycie drzew Chorus znajduje się kwiat Chorus. Kwiat ten można posadzić na kamieniu Kresu (End Stone) we wszystkich wymiarach, aby wyrosło z niego kolejne drzewo Chorus.

Shulker – strażnik kresu

Shulker będzie strzec Miast Kresu. Ma on kształt bloku, który otwiera aby zaatakować gracza.

Gdy blok się otworzy, mały stworek, które siedzi w jego środku zaczyna strzelać do nas magicznymi pociskami. Pociski te będzie można odbijać (tak jak kule ognia), a gdy któraś z nich nas uderzy, zada nam obrażenia i doda miksturę lewitacji do naszej postaci.

Pociski te mogą poruszać się tylko w jednym kierunku jednocześnie.

Efekt lewitacji

Efekt lewitacji będzie powoli unosił nas do góry. Nie będziemy mieli kontroli nad unoszeniem. Gdy mikstura się skończy, spadamy i normalnie otrzymujemy obrażenia od updaku.
Nie będzie można jej utworzyć w statywie alchemicznym. Jedynym sposobem na jej uzyskanie będzie uderzenie przez pocisk Shulkera, o którym pisałem powyżej.

Tajemniczy blok

Searge pokazał nam do czego służy tajemniczy blok o którym wcześniej pisał. Okazało się, że Mojang używa go do łatwiejszego przekładania struktur na kod potrzebny do generacji świata. Nie jest on dostępny w grze (nawet przez komendy).

 

Usprawniony system modeli bloków

Grum omówił zmiany w systemie modeli bloków. Od wersji 1.9 stanie się on jeszcze łatwiejszy i da więcej możliwości twórcom paczek zasobów.

 

Unifikacja

Jeb napisał, że cały Mojang pracuje nad tym, aby Minecraft miał takie same funkcje na wszystkich urządzeniach.
https://twitter.com/…465302991273986

 

Skrzydła

Mojang poinformował o dodaniu skrzydeł, będzie można je zdobyć w twierdzach kresu a latanie jest możliwe tylko przy spadaniu z wysokości.

 

Nowe struktury – igloo

Dodane zostały nowe generowalne struktury – igloo.

Jest 50% szansy na wygenerowanie igloo z piwnicą z statywem alchemicznym.

[?] Wskrzeszanie smoka

W snapshocie 16w02a dodano możliwość scraftowania EndCrystal, nie jest wiadome czy ta funkcja zostanie dodana do gry.

 

Nowe typ miksturek

W jednym z snapshotów zaprezentowano nowe typ mikstur, lingering potion.

Mikstura działa obszarowo, tak jak widać na powyższym screenie.

 

Kolejne nowe strzały

Poza strzałą widmo, dodano 13 nowych strzał. Są to strzały które można robić m.in z pereł endermana, mikstur etc.

 

Pomniejsze zmiany

  • 2 nowe efekty Luck Bad Luck
  • 1 nowa zasada: spectacorsGenerateChunks
  • 4 nowe cząsteczki: sweepAttack, dragonBreath,endRod,damageIndicator
  • 4 nowe statystyki: sleepinBed, sneakTime, pickup and drop
  • 150+ nowych efektów dźwiękowych
  • Usunięto crafting ”super jabłek”
  • Przez bramę kresu można przedostać się tylko przy użyciu perły endermana

Wpis będzie aktualizowany na bieżąco, tymczasem zapraszamy was do komentowania zmian i wyrażania swojej opinii na ich temat.