Co przyniesie Minecraft 1.7? [AKTUALIZACJA NR6!]

[Podsumowanie artykułu]

Aktualizacja gry do wersji 1.7 zbliża się wielkimi krokami – mamy ujrzeć ją już w jutro – 25 października między godziną 15. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie żadnych niespodzianek. Wersja 1.7, która nosi nazwe „Aktualizacja, która zmienia świat” była rozdmuchana na szeroką publikę, tak wiele rzeczy miało się pojawić. Większości z nich jednak nie dostaliśmy. Mojang miał się skupić na biomach i znacznej modyfikacji oceanu, no ale jak widzimy, to co zostało zmienione w nich, to jedynie wielkość oraz elementy, które generują się na dnie – teraz jest to gravel. Biomów przybyło i to sporo, zmiany w generatorze mapy też widać gołym okiem. Było głośno o nowych mobach morskich, które miały być wprowadzone. Nie dostaliśmy nawet żadnej zapowiedzi, czego możemy się spodziewać. Dostaliśmy nowe kwiatki, dwa rodzaje nowych drzew i kilka bloków. Pojawiło się kolorowe szkło, które było oflagowane jako, rzecz, która jest trudna do zrobienia, gdyż występują błędy ze światłem – a jednak się udało.

Fakt, nie można tylko narzekać na pracę zespołu Mojang, gdyż z drugiej strony zrobili też dużo w kodzie gry, wszelkich poprawkach technicznych i różnorakich udoskonaleniach rzeczy, które już istniały w grze. Jak już mogliśmy się z resztą przyzwyczaić, dużo rzeczy jest zapowiedzianych, natomiast w rezultacie jest ich niewiele. Bądźmy dobrej myśli, że morskie moby i inne rzeczy z półki obiecanych pojawią się w wersji 1.8..

Rayso

[AKTUALIZACJA NR5]

Mojang opublikował kolejne informacje dotyczące wersji 1.7. Tym razem nie jest to nowy biom, lecz nowy system generowania świata i kilka aspektów z tym związanych. To jednak nie wszystko. Co nas czeka?

System generowania świata

Jeb udostępnił na swoim Twitterze dość długi wpis, w którym poinformował, że w aktualnym generatorze są 3 rzeczy, które powinny zostać zmienione:

  • Za duże kontrasty wśród generowanych biomów.
  • Za małe urozmaicenie biomów
  • Zbyt duży rozmiar oceanów

Mojang zajął się poprawieniem tych aspektów. Od teraz świat Minecrafta będzie dzielił się na 4 rodzaje biomów: pokryte śniegiem, zimne, średnie, suche/ciepłe. Podział ten pozwoli na bardziej realistyczny zarys świata – biomy z przeciwnych grup nie będą generowały się obok siebie. Oznacza to, że np nie spotkamy już pustyni czy dżungli obok biomu śnieżnego.

Jeb wspomniał również, że każda zmiana w generatorze świata wpływa na seedy (ziarna generatora) przez co w nadchodzącej aktualizacji otrzymamy dużą ilość nowych biomów, aby w kolejnych aktualizacjach nie trzeba było martwić się o kolejne widoczne granice pomiędzy światem generowanym na wcześniejszych wersjach i na nowych.

Oprócz tego, Powierzchnia oceanów zostanie znacznie zmniejszona, a na jej konto będzie generowało się więcej terenu. Ekipa gry nie dopięła wszystkiego na ostatni guzik, jednak już możemy zobaczyć efekt ich pracy:

Świat utworzony na wersji 1.6.2:

Świat utworzony na wersji 1.7:

Z powyższych obrazków wynika, że będziemy mieli o wiele więcej terenów do eksploracji, dzięki czemu gra będzie ciekawsza. Oprócz wymienionych wcześniej zmian, Jeb powiedział że mini-wyspy zostały usunięte z generatora.

Nowe menu paczek zasobów

Twórcy gry stworzyli nowe menu wyboru paczek zasobów. Od teraz możemy wybierać dowolne paczki z listy łączyć je w jedną. Funkcja ta przyda się głównie gdy będziemy chcieli połączyć paczkę tekstur z zestawem dźwięków, lub czcionek.

Nowe menu dźwięków

W oczekiwanej wersji otrzymamy możliwość osobnego wyboru głośności dla muzyki z płyt, grających bloków, potworów, mobów pasywnych, graczy, pogody i bloków. Oznacza to że będziemy mogli ustawić inną głośność dla każdej z tych kategorii według własnych upodobań.

Jak na razie nic więcej nie wiadomo, nadal nie znamy oficjalnej daty publikacji tej wersji lub snapshotu. Pozostaje nam tylko czekać i ewentualnie spekulować co jeszcze otrzymamy w tej aktualizacji.

[AKTUALIZACJA NR4]

Otrzymaliśmy nowe informacje dotyczące nadchodzącej wersji. Nie ma ich zbyt wiele, są one jednak dość znaczące. Co nowego?

Nowy typ świata

Wersja 1.7 będzie zawierała nową opcję, której wcześniej się nie spodziewaliśmy. Będzie to nowy typ świata, a dokładniej latające wyspy. Podczas generowania świata, będziemy mogli wybrać tę opcję tak jak aktualnie duże biomy, lub płaski świat. Trzeba przyznać, że zapowiada się on naprawdę niezwykle. Oto jak prezentuje się ten rodzaj generatora:

Nowe funkcje w menu

Na twitterze został opublikowany zrzut ekranu, przedstawiający 2 nowe funkcje w menu, jednak nie zostały podane żadne informacje, czego będą one dotyczyć. Jest to dość zaskakujący fakt, biorąc pod uwagę stopień rozbudowania aktualnego menu gry. Zostaje nam tylko domyślać się czego może to dotyczyć – może będzie to łatwe ustawianie zasad gry, system znajomych, lub zapowiadana od dawna usługa Minecraft Realms? Czas pokaże.

Efekty cząsteczkowe

W nadchodzącej wersji otrzymamy również nowe efekty – mianowicie animację spadania. Gdy spadniemy na dowolną powierzchnię, ujrzymy unoszące się nad nią odłamki. Dokładny wygląd przedstawia poniższy obrazek:

Póki co są to jedyne informacje które otrzymaliśmy w ostatnim czasie. Cały czas mamy jednak nadzieję, że w czwartek pojawi się pierwszy snapshot.

[AKTUALIZACJA NR3]

Mojang stale zaskakuje nas nowościami w nadchodzącej wersji. Dostaliśmy informacje o kolejnych dodatkach, które wcześniej nie były planowane. Czego jeszcze możemy się spodziewać?

Elementy krajobrazu

Ostatnio otrzymaliśmy informacje o dodaniu nowych biomów. Tym razem jednak, Mojang postanowił zająć się kwiatami, które będą się w nich generować. Do gry zostaną dodane:

  • Słoneczniki – żółte ozdobne kwiaty, wyższe od standardowych . Będą pełniły głównie funkcję ozdobną. Oprócz tego zawsze będą zwrócone na wschód, i będą mogły rosnąć do wysokości 2 bloków, w przeciwieństwie do róż i mniszków lekarskich.
  • Lawenda (po prawej) – jasno fioletowe kwiatym które będą mogły rosnąć do wysokości 2 bloków.File:1.7 Flowers and Grass.jpg
  • Peonia – małe i ozdobne różowe kwiaty, nadające się do wystroju ogrodów, sadzawek itp.File:Paeonia.png
  • Tulipan – aktualnie nie mamy fotografii. Wiadomo jednak że będą występować w kilku kolorach.
  • Trawa – możliwe że otrzymamy nowy rodzaj trawy, rosnącej do dwóch metrów wysokości.

Osiągnięcia

System osiągnięć i statystyk zostanie napisany od nowa. Zostanie on ulepszony, otrzymamy o wiele więcej osiągnięć. Oprócz tego osiągnięcia i statystki będą osobne dla świata singleplayer, a osobne dla serwerów, a także zostaną zoptymalizowane. Miejmy nadzieję, że nie będzie jużproblemu z restartującymi się osiągnięciami.

Efekty cząsteczkowe

W nadchodzącej aktualizacji, spadanie również będzie miało efekty cząsteczkowe – ze strony gracza, a także bloków.

Launcher

Pojawiły się również informacje dotyczące launchera do gry. Planowane jest dodanie opcji gry na wersji Indev, a także Cave Game – czyli wersje poprzedzające Indev i Classic. Oprócz tego zaplanowano możliwość obsługi kilku kopii gry na jednym koncie. Zapowiedziano także poprawienie wyglądu programu.

Mojang cały pracuje nad nową wersją. Pozostało nam tylko czekać na pierwszy snapshot, lub kolejne informacje dotyczące przyszłej aktualizacji.

[AKTUALIZACJA NR2]

Coraz więcej informacji o nadchodzącej aktualizacji daje nam wgląd na to, czego możemy się spodziewać, a są to niemałe zmiany! Najwyraźniej Mojang skupia się na tworzeniu nowych biomów i urozmaicaniu tych już nam znanych. Od poprzedniego artykułu zostało ogłoszone wiele nowości, dlatego nadszedł czas aby je opisać. Wszystkie informacje pochodzą z oficjalnych źródeł – MinecraftWiki oraz Twittera developerów gry.

Biomy

  • Jeb opublikował grafikę, na której widać mapę biomów w nadchodzącym update. Można dopatrzyć się na niej kilka nowości, o których jak do tej pory nie wspomniano. Poniżej mapa z analizą. Widzimy na niej zaznaczone tereny, które prawdopodobnie będą występować na mapie. gns2C0Y
  • Pierwszy, znany już nowy biom, to kanion. Biom zbudowany z różnokolorowej gliny i utwardzonej gliny, porośnięty uschniętymi krzewami, natomiast ukształtowanie terenu będzie charakteryzować się stromymi klifami.Wi1Q8mO
  • Kolejnym nowym biomem będzie las sekwojowy, w którym znajdziemy ogromne iglaste drzewa. Domyślnym blokiem, który będzie wyściełać teren będzie bielica (eng.: podzol). Ponadto będzie można tam spotkać porośnięty bruk oraz grzyby. Jak do tej pory brak informacji o zamieszkujących ten biom stworzeniach.800px-RedwoodBiome_Enhanced
  • Mamy informacje o kolejnej ważnej zmianie w biomach – generowane będą klify. Jeb umieścił ilustracje, która pokazuje jak będą one wyglądać:

Z powyższej mapy biomów możemy również wywnioskować, że w niedalekiej przyszłości otrzymamy biomy takie jak:

  • Zalesione wzgórza (Hilly Forest)
  • Niewielki gaj (Small Grove)
  • Pustynne wzgórza (Desert Hills)
  • Sawanna (Savana)
  • Wulkan (Volcano)

Jak widać planowanych biomów jest jeszcze sporo, więc mamy na co czekać.

Bloki

  • Bielica (podzol) – nowy blok, który będzie występował zamiast dirtu w nowym biomie Redwood Forest. Wygląda on jak dirt, jednak różni się kolorem wierzchnim – jest koloru pomarańczowego. Kopiąc go dowolnym narzędziem otrzymamy ziemię, aby wykopać blok i zachować jego właściwości będziemy potrzebować narzędzia z ulepszeniem silk-touch.

 

Zmiany i nowości

Oprócz zmian w biomach i generowaniu świata, zostanie dodane kilka innych nowości:

  • Nowa funkcja tablicy wyników – jak przedstawiają poniższe obrazki, możliwe będzie ustawienie, aby tablica pokazywała ilość wykopanych klocków, zabitych mobów a także zabić przez wybrane moby:
  • Nowy System osiągnięć
  • Nowy system łowienia ryb
  • Śnieg może się teraz generować zależnie od poziomu Y
  • Poprawiono przezroczystość chmur – od teraz tak samo widać obiekty będąc pod chmurami, jak i nad nimi

Jak możemy zauważyć, cały czas dostajemy nowe informacje dotyczące najnowszej wersji. Wiele osób oczekuje pierwszego snap-shota, myślę jednak że dostaniemy go dopiero jak Mojnag doda wszystkie planowane biomy, co na pewno nie nastąpi zbyt szybko. Do tego czasu, możemy jednak oczekiwać ciągłych nowości, bo wszystko jeszcze może się zmienić. Dawniej zapowiedziane nowości, są opisane w aktualizacji poniżej.

[AKTUALIZACJA NR1]

Plotki głosiły, że snapshot miał ukazać się 1 sierpnia, jednak tego dnia Dinnerbone zamieścił następujący wpis:

W języku polskim oznacza to, że nikt nie  powiedział, że snapshot ukaże się tego dnia. Tak więc musimy cierpliwie czekać na publikację.

Dostaliśmy jednak kilka nowych informacji, dotyczących zmian w najnowszej wersji, o których wcześniej nie było wiadomo. Lista nowości:

  • nowy biom o nazwie Clay Canyon Mountain – czyli góry gliniane. Będą się one składały z bloków utwardzonej gliny w różnych kolorach jak prezentuje fotografia:
  • Oprócz tego w górach tych znajdziemy uschnięte krzewy, występujące aktualnie jedynie na pustyni.
  • Drzewa sosnowe będą się teraz generowały również w biomie Extreme Hills.
  • Zostaną naprawione „czarne punkty” czyli błędy oświetlenia powstające podczas generowania świata.
  • Poprawione zostaną błędy z nieświęcącymi pochodniami w strukturach generujących się na mapie, wyglądające w ten sposób:
  • Dodana zostanie funkcja „A community oriented feature”, czyli prawdopodobnie system znajomych.
  • Możliwe jest dodanie drzew wiśniowych, które będą zmieniały kolor liści co 4 dni na 3 minuty a także zawierały różowe sadzonki i liście[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=C6xi9JMDv44&feature=youtu.be’]
  • Zmiany w menu gry
  • System przypisania klawiszy zostanie napisany od nowa – będzie zawierał opcje zmiany funkcji klawiszy F1, F2 i F3 a także sprintu.
    źródło: https://twitter.com/dinnerbone/status/362578584273035264
  • Do launchera prawdopodobnie zostanie dodana możliwość gry w wersje Alpha, InfDev, InDev a także Classic.

Jak widać Mojang cały czas pracuje nad kolejną aktualizacją, a także myśli co jeszcze można by dodać. Według mnie przygotowanie tego update potrwa znacznie dłużej niż dotychczasowych aktualizacji.

[ORYGINALNY POST]

 Co przyniesie Minecraft 1.7?

Od wydania Minecrafta 1.6 minął już prawie miesiąc. Mojang stale pracuje nad tworzeniem nowej wersji. Zapewne zastanawiacie się, co przyniesie kolejna aktualizacja. W tym artykule rozważę, co możemy w niej otrzymać.

Aktualizacja 1.7 została nazwana przez graczy Ocean & Biome Update. Pierwszy snapshot zaplanowany jest na 1 sierpnia, a data premiery nowej wersji nie została jeszcze określona. Znane jest już jednak kilka informacji dotyczących nowości, które zawitają w grze.

 

Modyfikacja Oceanu

Jak wiemy,  aktualnie ocean to jeden z najmniej urozmaiconych biomów. Nie ma w nim nic, oprócz wody i kałamarnic. W nadchodzącej aktualizacji Mojang ma zamiar wprowadzić do niego nowe elementy. Przewiduje się, że będą to rafy koralowe, albo pojedyncze rośliny – gąbki lub wodorosty. Oprócz tego, możemy spodziewać się nowych struktur generujących się na dnie – możliwe że będą to zatopione statki.

 

Nowe Biomy

Kolejnym elementem aktualizacji, ma być udoskonalenie obecnych biomów, a także dodaniem kilku nowych. Niestety póki co nie wiadomo jeszcze jakich, lecz z pewnością czekają nas spore zmiany w generatorze świata. Nowe obszary mają występować znacznie rzadziej od aktualnych. Póki co możemy jedynie spekulować, jakie one będą. Może lasy brzozowe, lub wulkany? Czas pokaże.

 

Moby

Jako że nadchodząca aktualizacja dotyczy głównie urozmaiceń świata gry, pewne jest że zostaną dodane nowe stworzenia. Jednym z przewidywanych przez wiele osób są ryby występujące jako moby, a co za tym idzie nowy system wędkowania.

Kolejną istotą, którą przewidujemy jest Czerwony Smok. Kwestia dodania go do gry to temat sporny, jednak Notch miał zamiar dodać go już w aktualizacji ze Spider Jockey’em. Według słów twórcy Minecrafta, smoki te miałyby być trochę mniej groźne od tych występujących w endzie, a także nie niszczyłyby terenu i mogły lądować.

Możemy spekulować nad dodaniem jeszcze jednego moba, mianowicie człowieka-świni (pigman). Tekstura tego stworzenia została dodana do gry wraz za aktualizacją 1.6.2 i wygląda następująco:

118px-Pigman

Czy stworzenie zostanie dodane? Nie wiadomo. Jest to jednak dość intrygujący pomysł, po długich przemyśleniach nad miejscem występowania takiej istoty nic nie przyszło mi do głowy.

 

Struktury

Aktualnie w Minecrafcie nie mamy zbyt wielu budowli generujących się na mapie. Są to jedynie świątynie pustynne i dżunglowe, a pod ziemią twierdza, opuszczona kopalnia i mobspawner. Mojang ma zamiar wprowadzić nowe struktury. Jedną z nich są wyżej wspomniane występujące pod wodą obiekty. Planowane jest również urozmaicenie lochów i dodanie nowych budynków na powierzchni. Z czasem dowiemy się, co to dokładnie będzie.

 

Bloki

W ostatnich update’ach dostaliśmy dosyć sporo nowych bloków, w tym również surowców. W wersji 1.6 dodany został blok węgla, a także nowa tekstura węgla drzewnego. Na podstawie tego możemy spodziewać się dodania bloku węgla drzewnego.

 

Meble

Ostatnio słyszeliśmy informacje o planach nad dodanie mebli do naszej sześciennej gry. W 1.4 otrzymaliśmy rośliny doniczkowe, a w 1.6 dywany. Widać więc, że Mojang pracuje nad elementami wystroju wnętrz. Możliwe że w kolejnej aktualizacji będą to właśnie meble. Aktualnie jedynym meblem jest łóżko. Prawdopodobnie zostania dodana możliwość nadania mu dowolnego koloru . Co do innych mebli nie mamy oficjalnych informacji, możemy się jedynie domyślać czy będą to szafki, stoły, czy jeszcze coś innego. Na pewno nie będzie to tak rozbudowany system jak w modyfikacji Jammy Furniture mod, jednak możliwe że dostaniemy kilka urozmaiceń wnętrz.

 

Mod API

Na początku, wspomniane Mod API (system pozwalający na łatwiejsze modyfikowanie każdego elementu gry) było zaplanowane na wersję 1.4 lub 1.5. Niestety, ekipa nie wyrobiła się ze stworzeniem tej opcji.  W aktualizacji 1.6 otrzymaliśmy nowy launcher, który bez wątpienia jest dużym krokiem do wprowadzenia owego API. Możliwe, że zostanie ono dodane w wersji 1.7, jednak nie jest to pewne. Jeżeli jednak otrzymalibyśmy to w najbliższym update, wysoce prawdopodobna byłaby możliwość wgrywania modyfikacji poprzez launcher.

 

Udoskonalenie Resource Packów

Możliwe, że w najnowszej wersji zostaną udoskonalone wprowadzone niedawno resource packi, a dokładniej zostanie dodana obsługa skinów w HD i integracja systemu zmiany skórki z launcherem. Wiele graczy oczekuje na taką możliwość, jednak nie zostało to oficjalnie potwierdzone.

 

Wszystkie wymienione wyżej informacje zostały opisane na podstawie dostępnych źródeł, a także moich przemyśleń. A co Wy chcielibyście aby ukazało się w nowej aktualizacji? Napiszcie w komentarzach :)