Wersja Minecraft 1.4.4 już jest oficjalnie dostępna do pobrania poprzez launcher gry. Dzięki bugtrackerowi jaki stworzył Mojang, naprawiono mnóstwo błędów, które istnieją w grze od wielu wersji. Teraz wreszcie rozpoczyna się proces tworzenia 1.5, gdzie otrzymamy mnóstwo poprawek, usprawnień i zmian z Redstone, a także możemy spodziewać się nowych elementów w rozgrywce! Jeśli nie czytaliście poprzednich wpisów ze zmianami w wersji 1.4.3 i 1.4.4 to zapraszam do poniższej listy poprawek.
Poprawiono:
- Ulepszone przedmioty wyświetlały tło efektu ulepszenia w panelu Beacon.
- Ruda szmaragdów może zostać zniszczona używając przynajmniej żelaznego kilofa, ale blok szmaragdów może zostać zniszczony każdym typem kilofa.
- Dźwięk wagonika nie przestaje być odtwarzany.
- Szkielety trzymające miecz strzelają strzałami.
- Strzały, które trafiły graczy nie utykały w nich.
- Leżące przedmioty, które wpadały w transparentne bloki nie mogły być podniesione.
- Siatka kolizji kowadła była źle wyświetlana.
- Drzwi wypadały po zniszczeniu ich w trybie kreatywnym.
- Problem z wpadaniem do void podczas wczytywania się świata.
- Niektóre dźwięki nie były zależne od serwera.
- Postawienie dwóch drewnianych pół bloków odtwarzało dźwięk z wersji 12w38a.
- Zabarwienie owcy różowym barwnikiem powodowało błąd graficzny.
- Użycie komendy /tp do gracza, który znajduje się w innym świecie nie działało poprawnie.
- Tekstura furtki była nałożona odwrotnie.
- Stworzenia w wagonikach znikały bez powodu.
- Poprawiono kalkulowanie długości cienia za napisem nad głową gracza w przypadku narzucenia koloru na tekst.
- Błędnie umiejscowiony hitbox w Slime uniemożliwiał atakowanie ich.
- Usunięto duplikowanie jaj smoka, piasku i żwiru.
- Stworzenia natychmiastowo wracały do zwykłego świata po przejściu przez portal do Nether.
- Poprawiono zepsute i brakujące animacje podczas efektu niewidzialności.
- Naprawiono źle wyświetlany model kowadła w ramce.
- Wynik końcowy po śmierci nie wyświetlał się.
- Kiedy położy się blok na ramce do End z włożonym okiem, widać przez ten blok.
- Ramki nie przechowywały tagów NBT przedmiotu w trybie sieciowym.
- Błąd graficzny, kiedy postawimy doniczkę z kaktusem obok kamiennego murka.
- Poprawiono otrzymywanie obrażeń od upadku po skoku z wysokości 1-2 bloków.
- Efekt niszczenia bloku czasami podwójnie odtwarzał dźwięk.
- Płyty muzyczne traciły nazwę po odtworzeniu w szafie grającej.
- Kolorowanie obroży psa nie zużywało barwnika.
- Tabliczki nie wyświetlały tekstu.
- Command Block nie przetwarzała komendy /spawnpoint, kiedy zostaje uruchomiona przez Tripwire lub płytkę naciskową.
- Liście drzew niszczyły pół bloki.
- Książki źle interpretowały puste linijki narzucone przez zewnętrzne edytory.
- Wither znikał po przejściu na najniższy poziom.
- Poprawiono problem ze śmiercią od upadku z wysokości 2-4 bloków podczas zmiany trybu gry.
- Brakowało efektu cząsteczkowego jaja smoka.
- Ziemniaki i marchewki losowo wykorzeniały się z pól uprawnych.
- Mapa umieszczona w ramce źle się wyświetlała pod pewnymi kątami.
- Patrzenie do tyłu podczas jazdy wagonikiem powodowało jego zniknięcie wizualne.
- Spadające kowadło zmieniało kierunek położenia.
- Poprawiono błąd z restartowaniem obrażeń od upadku po wyjściu i wejściu do gry.
- Niszczenie bloku, który dotyka klapy zamykał ją.
- Winorośl, paprotka, trawa i lilia wodna wyświetlała się na szaro w trybie F5.
- Złe dźwięki stawiania pół bloków.
- Szkielety strzelały z łuku niesamowicie szybko po wykryciu gracza.
- Źle umieszczany tekst informacyjny w wersji demo gry.
- Informacja o zmianie trybu gry wyświetlała się, nawet jeśli nie została zmieniona.
- Leżące przedmioty na torach zatrzymywały jadący wagonik.
- Po odwróceniu przedmiotu do góry nogami w ramce, tło ramki zakrywało część przedmiotu.
- Źle zrobiony hitbox skrzyni.
- Leżące przedmioty z tagami NBT, które nie stackowały się w jedną kupkę.
- Postawienie dźwigni przede drzwiami powodowało zniszczenie dźwigni.
- Kałamarnice pojawiały się wszędzie.
- Struktury (piramidy) pojawiały się na złych biomach.
- Efekty cząsteczkowe wyświetlały zły kolor, kiedy biegniemy po kolorowej wełnie, trawie w innym biomie itp.
- Problemy z niszczeniem drabiny.
- Stworzenia próbowały przeskoczyć Netherowy płotek.
- Skrzynie zachowywały otwartą animację pomimo, że są zamknięte.
- Błędne obliczanie obrażeń od upadku po wpadnięciu do wody o głębokości jednego bloku.
- Podpalone strzały nie odpalały TNT po trafieniu w górną ściankę.
- Przedmioty z opisem, po zmianie nazwy za pomocą kowadła nie miały pochylonej czcionki.
- Zombie potrafiły podnieść przedmioty podczas śmierci.
- Przedmiot w skrzyni/podajniku umiejscowiony w górnym lewym rogu nie mógł zostać klonowany za pomocą przycisku Pick Block w trybie kreatywnym.
- Blok TNT czasami wyrzucał przedmiot, kiedy został aktywowany wybuchem innego TNT.
- Efekt niewidzialności miał źle wyświetlany czas trwania.
- Problemy wizualne z jajem smoka.
- Tworzenie mapy z ziarnem "QUATREPOINTDEUX" nie dawało efektu.
- Nietoperze mogły popychać graczy w środek ściany.
- Serwer lokalny wywalał, kiedy gracz dołączył z innym ustawieniem trudności niż ma serwer.
- Ramki nie wyświetlały się natychmiastowo po dołączeniu do gry.
- Śnieżne golemy nie ginęły w pewnych warunkach.
- Płyta muzyczna "where are we now" została dodana do gry pod nazwą "wait" i jest teraz dostępna do zdobycia.
- Zmniejszono ton dźwięków nietoperza.
- Podczas jazdy wagonikiem otrzymywało się losowe obrażenia od upadku.
- Modyfikowane spawnery bez ustalonego czasu przyzywania mobów wywalały grę.
- Efekt osłabienia nie pozwalał niszczyć obrazów ani ramek.
- Źle obliczany kierunek, z którego dochodzi dźwięk.
- Piorun potrafił tworzyć wizualnie ogień, który tak naprawdę nie istnieje.
- Gra wywalała się losowo podczas używania ekwipunku kreatywnego.
- Portale do Nether powodowały ogromne lagi, zwłaszcza kiedy próbują przenieść kilka stworzeń.
- Ender Perły i inne rzucane przedmioty traciły informację o rzucającym graczu po przeładowaniu serwera.
- Zadeptanie pola uprawnego z marchewką/ziemniakiem nie powodowało wypadnięcia przedmiotu na ziemię.
- Informacja o właścicielu czaszki gracza znikała po zniszczeniu położonej głowy.
- Efekt narzucany przez Beacon był widoczny tylko, kiedy znajdujemy się pod blokiem Beacon.
- Przycisk ESC nie wracał do głównego menu gry z ekranu serwerów.
- Wither niszczył ramkę do End.
- Włożenie przedmiotu ramki do ramki, powodowało czasami utratę włożonego przedmiotu ramki.
- Nazwane mapy traciły swoją nazwę po ich kopiowaniu.
- Podczas stawiania łóżka i wyrzucenia go jednocześnie stawialiśmy połowę łóżka.
- Łóżko wypadało po zniszczeniu go w trybie kreatywnym.
- Kamienne murki posiadały maskę kolizji płotków.
- Tryb przygody pozwalał niszczyć niektóre bloki złymi narzędziami.
- Grzyby pojawiały się na szczycie świata Nether.
- Brak możliwości położenia klapy na dolnej połowę pół bloku.
- Tekstury bloku w widoku F5 były odwrotnie.
- Wlecenie w pajęczynę w trybie kreatywnym spowalniało gracza.
- Spadający piasek i żwir zaczynały płonąć kiedy dotknęły lawy.
- Ogień nie wyświetlał się kiedy podpalimy stworzenie w wagoniku.
- Położenie łóżka podczas obracania się powodowało tworzenie dodatkowego bloku łóżka.
- Brak możliwości niszczenia szkła w trybie przygodowym.
- Gra wywala się podczas utraty połączenia kiedy edytowaliśmy znak.
- Dziurę pozwalającą zaklinać książki.
- Klawisz Tab na Macu nie działał, kiedy został przypisany do innej czynności.
- Ruch głowy kurczaka był odwrócony.
- Użytkownicy Linuxa nie mogli otworzyć gry lokalnej.
- Skrzynia zostawała otwarta, kiedy tak naprawdę powinna być zamknięta.
- Komenda /seed nie działała w linii komend serwera.
- Kałamarnice latały!
- Pozbyto się występowania błędu Internal exception: java.io.IOException: Bad packet id 249 podczas dołączania do serwera.
- Zwierzęta zabijane za pomocą Fire Aspect nie wyrzucały upieczonego mięsa, kiedy zostały zabite przez pierwsze uderzenie.
- Pochodnia nie posiadała tekstury od spodu.
- Żelazne golemy wywalały grę, kiedy chodziły.
- Pochodnie błędnie się umieszczały, kiedy zostały położone obok ściany.
- Prąd wodny był zbyt silny.
- Ender Skrzynia nie posiadała poprawnego hitboxa.
- Spadnięcie w void nie zabijało gracza.
- Gra wywalała, kiedy umieściło się wagonik na zasilanych torach.
- Wczytanie świata, który był usunięty lub przeniesiony wywalało grę.
- Gracz mógł przeskakiwać kamienne murki.
- Kałamarnice potrafiły oddychać i żyć na powierzchni.
- Netherowy płotek miał błędną teksturę.
- Gra wywalała się podczas renderowania leżących przedmiotów.
- Sprint na blokach liści tworzył szare efekty cząsteczkowe.
- Płotki były źle renderowane od spodu.
- Ramki znikały, kiedy blok został postawiony na ich pozycji.
- Stworzenia i przedmioty stawały się niewidzialne po śmierci gracza.
- Kiedy klikniemy jajkiem spawnującym na moba, to przywołujemy dziecięcą wersję tego stworzenia.