Minecraft 1.2 już oficjalnie wydany! Nowe moby, biomy, bloki, przedmioty, języki, grafiki i dźwięki! Sporo zmian, poprawek i urozmaiceń pojawiło się w tej wersji i ciężko dopatrzeć się jakiejś większej wady. Znów mamy stare zachowanie drabinek, moby są mądrzejsze, nasze budowle będą ładniej udekorowane, a z Bukkitem, który aktualnie pracuje nad API modów możemy spodziewać się jeszcze lepszej aktualizacji w przyszłości. Podsumujmy sobie jeszcze raz, dokładnie, co zostało zmienione.
1.2.2:
- Poprawiono generowanie
- Drzew na bagnie
- Drzew świerkowych
- Drzew brzozy
- Wielkich grzybów
- Widać śnieg na mapie
1.2/1.2.1:
Dodano:
- Nowy biom – Dżungla
- Nowy rodzaj drzew
- Nowy rodzaj liści
- Nowe moby
- Ocelot
- Kot (Oswojony ocelot)
- Żelazny golem
- Nowe przedmioty
- Fire Charge (Kula ognia, którą można strzelać z podajnika)
- Sadzonka drzewa dżunglowego
- Bottle o’ Enchanting (Butelka z doświadczeniem)
- Jajo spawnujące ocelota
- Nowe bloki
- Redstone Lamp
- Nowy rodzaj Stone Brick
- Dodano dźwięk lawy
- Wsparcie dla katalogów z texture packami
- Możliwość wspinania się po winoroślach
- Losowo występujące na pustyni studnie
Zmieniono:
- Sztuczna inteligencja mobów jest lepsza
- Ukrywają się przed światłem słońca
- Potrafią odnaleźć drogę
- Omijają przeszkody
- Paczki językowe są zaktualizowane
- Podajniki z jajami spawnującymi wyrzucają moby
- Wilki mogą być rozmnażane za pomocą różnych rodzajów mięsa
- Grafika bloków
- Podajnik
- Sadzonka dębu
- Creepery uciekają przed kotami
- Moby nie przeskakują przez płotki
- Można postawić redstone na bloku glowstone
- Można postawić pochodnie na bloku szkła
- Zombie rozwalają drewniane drzwi na poziomie Trudnym(Hard)
- Zombie atakują wioski wieśniaków
- Stworzenia poruszają się wolniej w wodzie
- Rzadki drop z potworów
- Zombie – Szansa na wypadnięcie: Sztabki żelaza, żelaznego hełmu, żelaznej łopaty lub żelaznego miecza
- Szkielet – Szansa na wypadnięcie: Łuku lub ulepszonego łuku
- Zombie Pigmen – Szansa na wypadnięcie: Złotego hełmu, sztabki złota, złotego miecza lub polepszonego złotego miecza
- Z wyłączonym GUI(F1) nie widać zaznaczenia bloku
- Śnieżny golem otrzymuje obrażenia od deszczu oraz wody
- Format zapisu świata
- Lepszy sposób zapisu biomów
- Zwiększona wysokość świata z 128 na 256 bloków
- Zmniejszone zużycie pamięci na wczytywaniu świata
- Zachowanie światła jest obliczane po stronie klienta(Tryb sieciowy)
- Wieśniacy potrafią się rozmnażać
- Schody mogą zostać postawione odwrotnie
- Pół-bloki mogą zostać postawione odwrotnie
Poprawiono:
- Można zbierać martwe krzaki za pomocą nożyc
- Blok postawiony na trawie usuwa ją (tak jak śnieg)
- Można gasić ogień w trybie Creative, bez niszczenia bloku, w który celujemy
- Stół do zaklinania przedmiotów nie potrzebuje doświadczenia do ulepszania ich w trybie Creative
- Mieszkańcy mają odpowiednie szaty w trybie sieciowym
- Mob spawnowany za pomocą jajka na szczycie płotu już się do niego nie zapada
- Opuszczone kopalnie w zetknięciu z rozpadliną tworzą most
- Kulki doświadczenia mają poprawny dźwięk w trybie sieciowym
- Poprawiono błąd z dźwiękiem kroków postaci podczas kiedy postać lata
- Mob Spawnery w trybie sieciowym pokazują poprawny model stworzenia