Aktualizacja: Minecraft 1.2.2(!)

Minecraft 1.2 już oficjalnie wydany! Nowe moby, biomy, bloki, przedmioty, języki, grafiki i dźwięki! Sporo zmian, poprawek i urozmaiceń pojawiło się w tej wersji i ciężko dopatrzeć się jakiejś większej wady. Znów mamy stare zachowanie drabinek, moby są mądrzejsze, nasze budowle będą ładniej udekorowane, a z Bukkitem, który aktualnie pracuje nad API modów możemy spodziewać się jeszcze lepszej aktualizacji w przyszłości. Podsumujmy sobie jeszcze raz, dokładnie, co zostało zmienione.

1.2.2:

  • Poprawiono generowanie
    • Drzew na bagnie
    • Drzew świerkowych
    • Drzew brzozy
    • Wielkich grzybów
  • Widać śnieg na mapie

1.2/1.2.1:

Dodano:

  • Nowy biom – Dżungla
    • Nowy rodzaj drzew
    • Nowy rodzaj liści
  • Nowe moby
    • Ocelot
    • Kot (Oswojony ocelot)
    • Żelazny golem
  • Nowe przedmioty
    • Fire Charge (Kula ognia, którą można strzelać z podajnika)
    • Sadzonka drzewa dżunglowego
    • Bottle o’ Enchanting (Butelka z doświadczeniem)
    • Jajo spawnujące ocelota
  • Nowe bloki
    • Redstone Lamp
    • Nowy rodzaj Stone Brick
  • Dodano dźwięk lawy
  • Wsparcie dla katalogów z texture packami
  • Możliwość wspinania się po winoroślach
  • Losowo występujące na pustyni studnie
Zmieniono:
  • Sztuczna inteligencja mobów jest lepsza
    • Ukrywają się przed światłem słońca
    • Potrafią odnaleźć drogę
    • Omijają przeszkody
  • Paczki językowe są zaktualizowane
  • Podajniki z jajami spawnującymi wyrzucają moby
  • Wilki mogą być rozmnażane za pomocą różnych rodzajów mięsa
  • Grafika bloków
    • Podajnik
    • Sadzonka dębu
  • Creepery uciekają przed kotami
  • Moby nie przeskakują przez płotki
  • Można postawić redstone na bloku glowstone
  • Można postawić pochodnie na bloku szkła
  • Zombie rozwalają drewniane drzwi na poziomie Trudnym(Hard)
  • Zombie atakują wioski wieśniaków
  • Stworzenia poruszają się wolniej w wodzie
  • Rzadki drop z potworów
    • Zombie – Szansa na wypadnięcie: Sztabki żelaza, żelaznego hełmu, żelaznej łopaty lub żelaznego miecza
    • Szkielet – Szansa na wypadnięcie: Łuku lub ulepszonego łuku
    • Zombie Pigmen – Szansa na wypadnięcie: Złotego hełmu, sztabki złota, złotego miecza lub polepszonego złotego miecza
  • Z wyłączonym GUI(F1) nie widać zaznaczenia bloku
  • Śnieżny golem otrzymuje obrażenia od deszczu oraz wody
  • Format zapisu świata
    • Lepszy sposób zapisu biomów
    • Zwiększona wysokość świata z 128 na 256 bloków
    • Zmniejszone zużycie pamięci na wczytywaniu świata
  • Zachowanie światła jest obliczane po stronie klienta(Tryb sieciowy)
  • Wieśniacy potrafią się rozmnażać
  • Schody mogą zostać postawione odwrotnie
  • Pół-bloki mogą zostać postawione odwrotnie
Poprawiono:
  • Można zbierać martwe krzaki za pomocą nożyc
  • Blok postawiony na trawie usuwa ją (tak jak śnieg)
  • Można gasić ogień w trybie Creative, bez niszczenia bloku, w który celujemy
  • Stół do zaklinania przedmiotów nie potrzebuje doświadczenia do ulepszania ich w trybie Creative
  • Mieszkańcy mają odpowiednie szaty w trybie sieciowym
  • Mob spawnowany za pomocą jajka na szczycie płotu już się do niego nie zapada
  • Opuszczone kopalnie w zetknięciu z rozpadliną tworzą most
  • Kulki doświadczenia mają poprawny dźwięk w trybie sieciowym
  • Poprawiono błąd z dźwiękiem kroków postaci podczas kiedy postać lata
  • Mob Spawnery w trybie sieciowym pokazują poprawny model stworzenia