Aktualizacja: Minecraft 1.4.4

Wersja Minecraft 1.4.4 już jest oficjalnie dostępna do pobrania poprzez launcher gry. Dzięki bugtrackerowi jaki stworzył Mojang, naprawiono mnóstwo błędów, które istnieją w grze od wielu wersji. Teraz wreszcie rozpoczyna się proces tworzenia 1.5, gdzie otrzymamy mnóstwo poprawek, usprawnień i zmian z Redstone, a także możemy spodziewać się nowych elementów w rozgrywce! Jeśli nie czytaliście poprzednich wpisów ze zmianami w wersji 1.4.3 i 1.4.4 to zapraszam do poniższej listy poprawek.

Poprawiono:

  • Ulepszone przedmioty wyświetlały tło efektu ulepszenia w panelu Beacon.
  • Ruda szmaragdów może zostać zniszczona używając przynajmniej żelaznego kilofa, ale blok szmaragdów może zostać zniszczony każdym typem kilofa.
  • Dźwięk wagonika nie przestaje być odtwarzany.
  • Szkielety trzymające miecz strzelają strzałami.
  • Strzały, które trafiły graczy nie utykały w nich.
  • Leżące przedmioty, które wpadały w transparentne bloki nie mogły być podniesione.
  • Siatka kolizji kowadła była źle wyświetlana.
  • Drzwi wypadały po zniszczeniu ich w trybie kreatywnym.
  • Problem z wpadaniem do void podczas wczytywania się świata.
  • Niektóre dźwięki nie były zależne od serwera.
  • Postawienie dwóch drewnianych pół bloków odtwarzało dźwięk z wersji 12w38a.
  • Zabarwienie owcy różowym barwnikiem powodowało błąd graficzny.
  • Użycie komendy /tp do gracza, który znajduje się w innym świecie nie działało poprawnie.
  • Tekstura furtki była nałożona odwrotnie.
  • Stworzenia w wagonikach znikały bez powodu.
  • Poprawiono kalkulowanie długości cienia za napisem nad głową gracza w przypadku narzucenia koloru na tekst.
  • Błędnie umiejscowiony hitbox w Slime uniemożliwiał atakowanie ich.
  • Usunięto duplikowanie jaj smoka, piasku i żwiru.
  • Stworzenia natychmiastowo wracały do zwykłego świata po przejściu przez portal do Nether.
  • Poprawiono zepsute i brakujące animacje podczas efektu niewidzialności.
  • Naprawiono źle wyświetlany model kowadła w ramce.
  • Wynik końcowy po śmierci nie wyświetlał się.
  • Kiedy położy się blok na ramce do End z włożonym okiem, widać przez ten blok.
  • Ramki nie przechowywały tagów NBT przedmiotu w trybie sieciowym.
  • Błąd graficzny, kiedy postawimy doniczkę z kaktusem obok kamiennego murka.
  • Poprawiono otrzymywanie obrażeń od upadku po skoku z wysokości 1-2 bloków.
  • Efekt niszczenia bloku czasami podwójnie odtwarzał dźwięk.
  • Płyty muzyczne traciły nazwę po odtworzeniu w szafie grającej.
  • Kolorowanie obroży psa nie zużywało barwnika.
  • Tabliczki nie wyświetlały tekstu.
  • Command Block nie przetwarzała komendy /spawnpoint, kiedy zostaje uruchomiona przez Tripwire lub płytkę naciskową.
  • Liście drzew niszczyły pół bloki.
  • Książki źle interpretowały puste linijki narzucone przez zewnętrzne edytory.
  • Wither znikał po przejściu na najniższy poziom.
  • Poprawiono problem ze śmiercią od upadku z wysokości 2-4 bloków podczas zmiany trybu gry.
  • Brakowało efektu cząsteczkowego jaja smoka.
  • Ziemniaki i marchewki losowo wykorzeniały się z pól uprawnych.
  • Mapa umieszczona w ramce źle się wyświetlała pod pewnymi kątami.
  • Patrzenie do tyłu podczas jazdy wagonikiem powodowało jego zniknięcie wizualne.
  • Spadające kowadło zmieniało kierunek położenia.
  • Poprawiono błąd z restartowaniem obrażeń od upadku po wyjściu i wejściu do gry.
  • Niszczenie bloku, który dotyka klapy zamykał ją.
  • Winorośl, paprotka, trawa i lilia wodna wyświetlała się na szaro w trybie F5.
  • Złe dźwięki stawiania pół bloków.
  • Szkielety strzelały z łuku niesamowicie szybko po wykryciu gracza.
  • Źle umieszczany tekst informacyjny w wersji demo gry.
  • Informacja o zmianie trybu gry wyświetlała się, nawet jeśli nie została zmieniona.
  • Leżące przedmioty na torach zatrzymywały jadący wagonik.
  • Po odwróceniu przedmiotu do góry nogami w ramce, tło ramki zakrywało część przedmiotu.
  • Źle zrobiony hitbox skrzyni.
  • Leżące przedmioty z tagami NBT, które nie stackowały się w jedną kupkę.
  • Postawienie dźwigni przede drzwiami powodowało zniszczenie dźwigni.
  • Kałamarnice pojawiały się wszędzie.
  • Struktury (piramidy) pojawiały się na złych biomach.
  • Efekty cząsteczkowe wyświetlały zły kolor, kiedy biegniemy po kolorowej wełnie, trawie w innym biomie itp.
  • Problemy z niszczeniem drabiny.
  • Stworzenia próbowały przeskoczyć Netherowy płotek.
  • Skrzynie zachowywały otwartą animację pomimo, że są zamknięte.
  • Błędne obliczanie obrażeń od upadku po wpadnięciu do wody o głębokości jednego bloku.
  • Podpalone strzały nie odpalały TNT po trafieniu w górną ściankę.
  • Przedmioty z opisem, po zmianie nazwy za pomocą kowadła nie miały pochylonej czcionki.
  • Zombie potrafiły podnieść przedmioty podczas śmierci.
  • Przedmiot w skrzyni/podajniku umiejscowiony w górnym lewym rogu nie mógł zostać klonowany za pomocą przycisku Pick Block w trybie kreatywnym.
  • Blok TNT czasami wyrzucał przedmiot, kiedy został aktywowany wybuchem innego TNT.
  • Efekt niewidzialności miał źle wyświetlany czas trwania.
  • Problemy wizualne z jajem smoka.
  • Tworzenie mapy z ziarnem "QUATREPOINTDEUX" nie dawało efektu.
  • Nietoperze mogły popychać graczy w środek ściany.
  • Serwer lokalny wywalał, kiedy gracz dołączył z innym ustawieniem trudności niż ma serwer.
  • Ramki nie wyświetlały się natychmiastowo po dołączeniu do gry.
  • Śnieżne golemy nie ginęły w pewnych warunkach.
  • Płyta muzyczna "where are we now" została dodana do gry pod nazwą "wait" i jest teraz dostępna do zdobycia.
  • Zmniejszono ton dźwięków nietoperza.
  • Podczas jazdy wagonikiem otrzymywało się losowe obrażenia od upadku.
  • Modyfikowane spawnery bez ustalonego czasu przyzywania mobów wywalały grę.
  • Efekt osłabienia nie pozwalał niszczyć obrazów ani ramek.
  • Źle obliczany kierunek, z którego dochodzi dźwięk.
  • Piorun potrafił tworzyć wizualnie ogień, który tak naprawdę nie istnieje.
  • Gra wywalała się losowo podczas używania ekwipunku kreatywnego.
  • Portale do Nether powodowały ogromne lagi, zwłaszcza kiedy próbują przenieść kilka stworzeń.
  • Ender Perły i inne rzucane przedmioty traciły informację o rzucającym graczu po przeładowaniu serwera.
  • Zadeptanie pola uprawnego z marchewką/ziemniakiem nie powodowało wypadnięcia przedmiotu na ziemię.
  • Informacja o właścicielu czaszki gracza znikała po zniszczeniu położonej głowy.
  • Efekt narzucany przez Beacon był widoczny tylko, kiedy znajdujemy się pod blokiem Beacon.
  • Przycisk ESC nie wracał do głównego menu gry z ekranu serwerów.
  • Wither niszczył ramkę do End.
  • Włożenie przedmiotu ramki do ramki, powodowało czasami utratę włożonego przedmiotu ramki.
  • Nazwane mapy traciły swoją nazwę po ich kopiowaniu.
  • Podczas stawiania łóżka i wyrzucenia go jednocześnie stawialiśmy połowę łóżka.
  • Łóżko wypadało po zniszczeniu go w trybie kreatywnym.
  • Kamienne murki posiadały maskę kolizji płotków.
  • Tryb przygody pozwalał niszczyć niektóre bloki złymi narzędziami.
  • Grzyby pojawiały się na szczycie świata Nether.
  • Brak możliwości położenia klapy na dolnej połowę pół bloku.
  • Tekstury bloku w widoku F5 były odwrotnie.
  • Wlecenie w pajęczynę w trybie kreatywnym spowalniało gracza.
  • Spadający piasek i żwir zaczynały płonąć kiedy dotknęły lawy.
  • Ogień nie wyświetlał się kiedy podpalimy stworzenie w wagoniku.
  • Położenie łóżka podczas obracania się powodowało tworzenie dodatkowego bloku łóżka.
  • Brak możliwości niszczenia szkła w trybie przygodowym.
  • Gra wywala się podczas utraty połączenia kiedy edytowaliśmy znak.
  • Dziurę pozwalającą zaklinać książki.
  • Klawisz Tab na Macu nie działał, kiedy został przypisany do innej czynności.
  • Ruch głowy kurczaka był odwrócony.
  • Użytkownicy Linuxa nie mogli otworzyć gry lokalnej.
  • Skrzynia zostawała otwarta, kiedy tak naprawdę powinna być zamknięta.
  • Komenda /seed nie działała w linii komend serwera.
  • Kałamarnice latały!
  • Pozbyto się występowania błędu Internal exception: java.io.IOException: Bad packet id 249 podczas dołączania do serwera.
  • Zwierzęta zabijane za pomocą Fire Aspect nie wyrzucały upieczonego mięsa, kiedy zostały zabite przez pierwsze uderzenie.
  • Pochodnia nie posiadała tekstury od spodu.
  • Żelazne golemy wywalały grę, kiedy chodziły.
  • Pochodnie błędnie się umieszczały, kiedy zostały położone obok ściany.
  • Prąd wodny był zbyt silny.
  • Ender Skrzynia nie posiadała poprawnego hitboxa.
  • Spadnięcie w void nie zabijało gracza.
  • Gra wywalała, kiedy umieściło się wagonik na zasilanych torach.
  • Wczytanie świata, który był usunięty lub przeniesiony wywalało grę.
  • Gracz mógł przeskakiwać kamienne murki.
  • Kałamarnice potrafiły oddychać i żyć na powierzchni.
  • Netherowy płotek miał błędną teksturę.
  • Gra wywalała się podczas renderowania leżących przedmiotów.
  • Sprint na blokach liści tworzył szare efekty cząsteczkowe.
  • Płotki były źle renderowane od spodu.
  • Ramki znikały, kiedy blok został postawiony na ich pozycji.
  • Stworzenia i przedmioty stawały się niewidzialne po śmierci gracza.
  • Kiedy klikniemy jajkiem spawnującym na moba, to przywołujemy dziecięcą wersję tego stworzenia.