Wstępne informacje o 1.4

 

Minecraft BETA-ostatnia faza tworzenia gry, w ciągu kilku aktualizacji gra ma przekształcić się w skończone dzieło. Ostatnio wiele ‚ficzerów’ jest tworzonych przez Jeb_’a, czy teraz coś się zmieni? Co wiemy już na pewno, a czego możemy się tylko spodziewać? Całość w rozwinięciu newsa.

O beta 1.4 plotki zaczęły krążyć jeszcze przed wydaniem 1.3 i łóżek. GDC zaś dało nam parę poszlak czego możemy się w tej wersji spodziewać.

1. Zacznijmy od najważniejszego, czyli od faktów (nie mylić z popularnym brukowcem o tejże nazwie):

  • Psy i wilki – tak! Jedyna (na razie), potwierdzona informacja jest najciekawsza, ale też i najbardziej (mnie, nie wiem jak Was) zawodząca. Zacznijmy jednak od początku.

Jeden z graczy zaproponował Notchowi nowy rodzaj moba, psy, które byłyby udomowionymi wilkami, twórca minecrafta powiedział wtedy, iż spodobało mu się to tak bardzo, że zrobi coś takiego. Prawdopodobną funkcją tych mobów byłoby na przykład szukanie najbliższego workbencha, oraz bronienie gracza przed nieprzyjaznymi mobami, czy też wysyłanie ich na parodniowe łowy w poszukiwaniu jedzenia.. Z jednej strony coś świetnego, z drugiej widać tutaj spore ułatwienie gry. Wczoraj Jeb pokazał nam wstępny wygląd wilka,mówiąc, że starał się go zrobić białego, przy okazji unikając wyglądu niedźwiedzia.

W tym momencie zawiodłem się podwójnie- na wyglądzie, który jest… beznadziejny, oraz na tym, iż psa robi Jeb. Wiedząc to mogłem się

spodziewać albo skradzionego kodu wilka z Mo’ Creatures (o tym napisze w innym arcie).

Pewien gracz (swoją drogą Polak) napisał w odpowiedzi, że ten mob wygląda jak połączenie owcy i wilka, oraz spytał się, czemu Jeb_ nie spojrzał na wilka  DrZharka (Mo’Creatures-opis tego moda również znajdzie swoje miejsce w innym arcie), gdzie owy moby wygląda o tak:

Odpowiedź Jeb_’a była dziecinna i niczym nie uzasadniona. Stwierdził on, że ‚googlował minecraft wilk’ zanim zaczął, ale nic nie znalazł, więc stwierdził, że „Mo” nie stworzył jeszcze wilka. Widać tu czystą ignorancję (nawet nie zna nicku twórcy Mo’Creatures), jednak jak już mówiłem jest to rozmowa na inny temat.

EDIT:

Jak mówiłem informacje są bardzo szybkie, przed chwilą pojawił się obrazek kolejnej czynności wykonywanej przez psa: siad.

Zmienia to lekko moje poglądy na temat Jeb_’a, ale nie dość, bym go polubił. Ciekawi mnie sposób, w jaki będziemy wydawać tą komendę psu. Może czat na singleplayer?

Wilka będziemy mogli spotkać tylko w biomach takich jak lasy i taigi. Z jednej strony kolejna ciekawa nowość (przynajmniej nie będzie ich na pustyni), z drugiej, jeżeli zobaczę watahę 300 psów to pojadę do Szwecji po jabłko. Psy mają być rzadkie, bardzo rzadkie, w innym wypadku gra będzie łatwiejsza niż łatwa.

 

2. Przechodzimy teraz do plotek, informacje te zostały potwierdzone, jednak nie mamy pewności co do ich czasu wydania.

  • achievmenty i statystyki – Notch napisał niedawno, iż w czasie, gdy Jeb pracuje nad nowym mobem, on zajmuje się tymi dwiema rzeczami. Mimo tego nie znany nam jest termin ich pokazania się w grze. Już raz Markus mówił o ‚drzewku osiągnięć’, które działało by na zasadzie odblokowywania nowych rzeczy. Zdobywając osiągnięcie w grze pojawiało by się coś, co pozwalało by Nam zdobyć kolejne. Notch jako przykład osiągnięcia podał „Przejedź się na świni po krawędzi klifu”. Teraz mamy prawie 100% pewności, że ujrzymy je w 1.4
  • zmiana spawnu – funkcja ta miała się pojawić jeszcze 1.3, lecz nie ujrzeliśmy jej tam. Możliwe, iż łóżko uzyska taką funkcję, bądź też pojawi się nowy klocek potrafiący owy spawn zmieniać. Wiemy tylko, iż Jeb_ nad tym pracuje, to wszystko.
  • pasek głodu – według wszelkich informacji jest on już ukończony, choć nie mamy co do tego pewności.  Wystąpi on w trybie survival, bądź adventures, oraz możliwe będzie jego wyłączenie.
  • podwodny content – Notch pracuje nad tym od powrotu z Meksyku, uważam, że byłby to wyśmienity moment na jego wypuszczenie, choć wszyscy wiemy jak to już jest z Notchem i jego obietnicami.
  • niedźwiedzie? Po tym, co napisał Jeb_ możemy się ich teoretycznie spodziewać wraz z wilkami, jednak, to zależy, jak odbierzemy jego słowa. Jeżeli już ujrzymy takiego moba, czy będzie on tworem Mojang, czy kopią niedźwiedzia z Mo’ Creatures?
  • drzwi do ogrodzenia – Notch potwierdził, że takowe doda, co pozwoliło by Nam tworzyć ładniejsze farmy. Co z tego wyjdzie? Kiedyś zobaczymy, lecz raczej nie teraz.

 

3. Dość sporo informacji uzyskaliśmy dzięki pewnej dokumentacji, możemy się z niej dowiedzieć, iż Mojang pracuje nad co najmniej dwoma nowymi przedmiotami:

  • klockiem pułapką – nie posiadamy żadnych informacji o przykładowym zastosowaniu, jednak MOGĄ to być tzw ‚poziome’ drzwi (zapadnia).
  • strachem na wróble – tworzony z dyni, trzech patyków i zboża lub wełny, jego prawdopodobną funkcją będzie odstraszania agresywnych mobów, bądź na odwrót: odstraszani świń, kur, owiec i krów, zaś przyciąganie potworów. Jeżeli jednak będzie to ta pierwsza gra stanie się jeszcze łatwiejsza, niż jest teraz, z łóżkiem.

 

4. Warto też przypomnieć, o tzw ‚krwawiącym obsidianie‚, klocek ten w grze nie istnieje, jedyne co posiadamy to jego tekstura

pozostawiona w pliku terrain.png, która pojawiła się tam wraz z beta 1.3. Jeb_, otrzymawszy pytanie co to jest odpowiada, iż tylko porzucony przez niego projekt pozostawiony w plikach by Nas trollować

@TheCommieDuck Yeah it’s an abandoned project I had. I left the texture in the file to troll you, naturally ;)

 

Jednak, przyjrzawszy się dokładniej sytuacji możemy stwierdzić, iż byłą to tylko prosta zagrywka ze strony Jeb_’a, by odciągnąć Naszą uwagę na inny plan. Czy w takim razie możemy oczekiwać nowego klocka? Jeśli tak, to jakie będzie on posiadać właściwości?

 

5. Pod koniec możemy po raz kolejny spodziewać się rzeczy, których spodziewamy się od dłuższego czasu .

  • pogody (deszcz i śnieg)
  • dodanie brązowego barwniku,  bądź też ‚starej’ palety barw
  • jakaś funkcja dla slime ball’i
  • latarnie
  • ryby

Jednakże, wstępnie mówię, iż nie ma się czym ekscytować, gdyż tak jak tych przedmiotów nie dostaliśmy wcześniej, tak prawdopodobnie w 1.4 ich nie dostaniemy.

 

6. (ciekawostka) – Jeb_ pracował nad stackowalnym jedzeniem, miał do być kolejny ‚ficzer’ od niego dodany do 1.4. Udało mu się nawet skończyć kod, jednak nie uzyskał zgody Notcha (który stwierdził, że nigdy nie pozwoli na stackowanie jedzenia, gdyż zbytnio by to ułatwiło grę). Mimo wszystko Jeb_ i tak ma zamiar dodać taką funkcję do gry, gdy tylko dodadzą głód.

 

Oczekujcie kolejnych informacji (zwykle gdy pojawia się jeden obrazek, to wkrótce jesteśmy zasypywani nowinkami), lecz pod koniec miesiąca uważajcie, możemy być prawie pewni, iż otrzymamy wtedy jakiegoś screena przedstawiającego coś ‚super’ (w stylu levele, więcej życia, smoki itp), ponieważ w kwietniu wypada magiczne święto, uwielbiane przez developerów do chwilowego uszczęśliwiania graczy (prima aprilis).

PS

Jutro sprawdźcie raz jeszcze ten wpis, gdyż, jeżeli pojawią się jakieś małe nowinki/obrazki wstawię je tutaj. Dla większych stworzę oddzielny wpis.

Źródła:

http://notch.tumblr.com/post/3095374159/notch-is-still-out-of-the-building

http://notch.tumblr.com/post/3597265965/halfway-through-gdc-heres-what-weve-done

http://twitter.com/notch/

http://twitter.com/jeb_/