Szybka informacja: Minecraft Beta 1.6 i mapa

Mojang aktualnie pracuje nad wersją 1.6, która będzie w większości tylko naprawianiem błędów.
Jednakże, dojdzie coś nowego – mapy. Czy ta gra ich potrzebuje?


Zarówno kiedyś, jak i dzisiaj używa się map, czemu nie miały by one wstąpić w świat Minecrafta?
W czasie craftowania mapy wybieramy jak przybliżona ma być ona. Jej stan zapisuje się tylko gdy ją trzymamy, a także jeżeli wyjdziemy poza krawędzie mapki nie zapisze się ona dalej.

 Mapa o największym zbliżeniu
Mapa o największym oddaleniu

Możemy posiadać kilka map, mapę wyrzuconą przez jednego gracza będzie mógł odczytać także i drugi.
Prawdopodobnie zaraz po wprowadzeniu map do multiplayera będziemy mieli graczy handlujących setkami takowych.
Będzie także dodana opcja klonowania map, nie wiemy jednak jeszcze na jakiej zasadzie będzie się to odbywało, może macie jakieś pomysły?

Wszystkie zmiany które wprowadzisz do terenu zmienią się także na mapie, ale jedynie wtedy kiedy koło nich przejdziesz, a nie magicznie same z siebie.
Aktualnie mapy nie działają w pełni na multiplayerze, ale Notch ma zamiar za to się zabrać. Kod który napisał będzie prawdopodobnie mógł także użyć w innych rzeczach jak książki albo notatki graczy, a może nawet własne obrazy.
@Edit 1:
Z racji na ciągłe pytania o tłoki – Niestety tłoków w wersji 1.6 prawdopodobnie nie będzie.