Przegląd modyfikacji – Biosphere

Tym razem przedstawię mniejszą modyfikację, która jednak modyfikuje cały generowany świat. Mowa tutaj o Biosphere, modzie, który zmienia cały świat w oszklone kule zwierające różne typy biosfer. Jakie? I jak to wygląda? Zobaczmy.

Modyfikacja ta nie zapewni nam nowych doznań w zwiedzaniu Minecraft. Nie dodaje on nowych zwierząt, rud czy innych elementów, zmienia on całkowicie wygląd generowanego świata. Oferuje całkiem nowy, bardzo estetycznie zrobiony i nieźle prezentujący się generowany świat. Mam tutaj na myśli wielkie kule, nie są to jednak zwyczajne kule. Każda z nich zawiera inną biosferę i jest cała osłonięta szkłem. Możemy spotkać lasy, otwarte przestrzenie, pustynie, tundrę, czasem jeziora wody i lawy, a nawet Nether.

Mod ten nie odbiera nam możliwości eksplorowania jaskiń. One same wciąż są generowane, jednak nie są już takie duże. Podczas kopania na większych kulach znajdziemy jedynie węgiel, żelazo, złoto i redstone. Jeśli chcemy dorwać diamenty lub lapis lazuli musimy rozejrzeć się za inną, mniejszą kulą. Wśród tych wielkich oszklonych kul istnieją małe, kamienne planetki zawierające pożądane przez nas diamenty i nieco lapis lazuli.

Biosphere wciąż jest rozwijane i aktualnie znajduje się w fazie beta. Prócz tych wszystkich rzeczy, jakie oferuje, jest jeszcze możliwość edycji parametrów generowanego świata. Kiedy wygenerujemy pierwszy świat, to w folderze Minecraft pojawi się katalog o nazwie Config, a w nim plik Biosphere.cfg. Jeśli go otworzymy, ujrzymy kilka linijek, które pozwalają nam na edycję świata.

Linijka grid=9 oznacza odległość pomiędzy wszystkimi kulami, jednostka to 9 chunków.

Linijka bridge_size pozwala na wybranie szerokości, jakie mają mieć mosty łączące wszystkie kule.

Bridge_rail zawiera ID obiektu, który ma robić za płotek. Standardowo jest to numer 85, którym jest płotek.

bridge_support=5 to ID obiektu, z którego ma zostać zrobiony most. Numer 5 to id drewnianych desek.

Jeśli chcemy przywrócić normalny generator, wystarczy zmienić linijkę enabled=true na enabled=false.

special=7 oznacza ilość małych kul, które generują się z diamentami i lapisem w środku.

Linia dome=20 oznacza, z czego ma być stworzona kopuła, otaczająca kule, ID 20 to szkło.

lavaLevel=24 oznacza głębokość, na jakiej występuje lawa w kulach, lawa zawsze jest otoczona obsydianem.

noise=true określa czy mają być różnice pomiędzy wysokością niektórych kul.

 

Biosphere Mod – Download+ModLoaderStrona

(Instalacja tej modyfikacji jest naprawdę prosta, link do instrukcji)

 

Tak dużo modyfikacji, a tak mało mi przysyłacie. Czekam na więcej wiadomości! Wysyłajcie fajne modyfikacje pod ten link!