Nadchodzi Minecraft 1.2

A co w nim będzie nowego w porównaniu do wersji 1.1? Na pewno wszystko to, co mogliśmy zobaczyć w sześciu wydanych po ostatniej stabilnej wersji snapshotach. W każdym z nich dostaliśmy garść nowości, a zebrane razem, tworzą naprawdę ciekawą zapowiedź wersji 1.2. Po zliczeniu wszystkich otrzymaliśmy około… 57 zmian.  Liczba robi wrażenie, szczególnie że wiele z nich było bardzo istotnych dla gry.

Pierwszą dużą zmianą było wprowadzenie nowego biomu. Dżungla bardzo szybko zauroczyła w sobie ogromną ilość graczy i jest do tej pory jednym z bardziej lubianych biomów. Wiele spekulacji wzbudziła nowa tekstura liści, stworzona specjalnie dla jednego z nowych gatunków drzew. Miała ona rzekomo przedstawiać owoce kakaowca, ale niestety nie wypadają z nich ziarna kakao. Chwilę potem społeczność Minecrafta mogła się cieszyć nowym zwierzątkiem wprowadzonym specjalnie dla dżungli. Mowa oczywiście o Ocelocie. Zwierza da się oswoić, jednak jest to czynność wymagająca cierpliwości. Trzeba chwycić rybę w dłoń, zlokalizować pożądanego przez nas pupila i poczekać aż sam raczy do nas podejść. Wtedy, możemy potraktować go prawym przyciskiem myszy, kierując na niego celownikiem i jeżeli wszystko dobrze się powiedzie, zwierze będzie nasze! Kiedy zostanie oswojony, przypomina zwykłego kota domowego. Są trzy losowe opcje wyglądu, jaki przybierze nasze zwierzątko po oswojeniu. Warto dodać, że zwierzęta można rozmnażać, również za pomocą ryby. Koty posiadają własne dźwięki.

Prócz kotów, urozmaicone zostały oswojone wilki. Od teraz mogą rozmnażać się za pomocą dowolnego mięsa, więc posiadając po dwa osobniki, możemy stworzyć własną hodowlę psów! Dodatkowo, dzięki Jonowi, większość stworzeń zyskała całkiem nowy system AI. Wilki już nie będą spowolniały naszego tempa, a zombie nie zaklinują się na drzewie. Bez trudu odnajdą każdą zawiłą drogę, żeby tylko dorwać gracza w swoje martwe łapska. Co więcej, umarlaki bez trudu potrafią zniszczyć drzwi (poziom hard), które napotkają na swoją drogę, co czyni grę zdecydowanie ciekawszą. Drzwi niszczone przez Zombie, wydają nowy, charakterystyczny dźwięk. Jeżeli ktoś z Was sądzi, że jest to za dużo utrudnienie – jest pocieszenie. Creepery zyskały ciekawą słabość – boją się… kotów!

Wieśniacy byli dla Was zbyt nudni? Dla nich też nie poskąpiono nowej inteligencji. Potrafią już zamykać i otwierać drzwi oraz zapamiętywać, gdzie mieszkają. Dodatkowo często nawiązują między sobą interakcję mającą przypominać rozmowę. W niektórych przypadkach, będą potrafili się rozmnażać i będziemy mogli zobaczyć miniaturowe wersje naszych poczciwych towarzyszy. Po zmroku, każdy z nich wraca do swojego domu, żeby o poranku znów wyjść na światło dzienne. Ten sam efekt występuje, gdy zacznie padać deszcz. Ciekawym zjawiskiem jest atakowanie wiosek przez zorganizowane stada zombie, których jedynym celem jest zabić każdą żywą istotę. Czy istnieje jakiś system obrony? I to jaki! Do gry zawitał nowy mob – Iron golem, który za pomocą swoich miotających ataków, potrafić zabić wrogie moby po dwóch uderzeniach! To się nazywa porządna ochrona. Sami również możemy stworzyć naszego żelaznego przyjaciela, właśnie w TAKI sposób. Warto dodać, że zaatakowany przez nas, również zabije nas bez większego wysiłku. Ciekawym faktem jest to, że Golem uwielbia podnosić kwiaty…

Twórcy adventure map także mogą być zadowoleni. Od teraz będą mogli nagradzać gracza specjalną miksturką doświadczenia, wyrzucaną przez dozownik. Jaja mobów od teraz, wyrzucane przez podajnik, będą od razu spawnowały stworzenia. Został dodany także Fireball, charakterystyczny dla Ghastów i Blaze’ów, również wyrzucany przez dozownik. Warto dodać, że wyżej wymieniona maszyna zyskała także nową teksturę.

Do ciekawych zmian można jeszcze zaliczyć nowy format mapy – Anvil. Charakteryzuje się on powiększoną wysokością do 256 kratek (wcześniej 128). Dodatkowo, chunki od teraz zapamiętują biomy, które na nich występują.

Zostały również wprowadzone pewne kosmetyczne zmiany jak np. stawianie schodków do góry nogami. Ważną nowością, są także specjalne lampy, kontrolowane za pomocą redstone’a.

Oprócz tego, lawa zyskała swój dźwięk, być może będzie to pomocne, przy szukaniu surowców po ciemnych kopalniach.

To raczej wszystko z ciekawszych zmian, jakie mogliśmy zobaczyć we wszystkich snaphotach, jednak nigdy nie wiadomo, czym twórcy mogą nas zaskoczyć przy wydaniu wersji 1.2. Studio w tym tygodniu zajmuje się poprawkami przed wydaniem kolejnej wersji, więc premiery możemy spodziewać się w tym lub następnym tygodniu. Miejmy nadzieje, że będą to miłe niespodzianki.