The Dark Ages
Witam w moim pierwszym PBF-ie! Zapraszam do gry w alternatywnym świecie średniowiecza, gdzie nic nie dzieje się wolno. Ten PBF jest strategiczny, oznacza to, że jako przywódcy krajów, rządzicie nimi, rozbudowujecie, unowocześniacie, walczycie z innymi krajami etece. (Tak, wzoruję się na PBF-ie ''ItsMyWorld'' (Nie, to nie jest plagiat)).Okej, nie wiem, co by tu można jeszcze zapisać, więc po prostu może przejdę do historii świata gry.
Historia
Świat, zwany Aimez, został stworzony gdy w pewną planetę uderzył gigantyczny meteoryt. Jakimś cudem wkrótce pojawiły się pierwsze bakterie, które następnie wyewoluowały w różnorodność istot i roślin. Wreszcie pojawił się człowiek. Najpierw prowadził koczowniczy tryb życia, ale szybko zaczął się osiedlać w stałych miejscach. Człowiek szybko rozprzestrzenił się po całej planecie, aż w końcu nastąpił podział na kraje (Tak, to o was chodzi ). Oczywiście, szczęście ludzi nie trwało długo. Niedługo po powstaniu pierwszych państw wybuchały już konflikty, które przeradzały się powoli w Wielką Wojnę Międzykrajową (WWM). Niektóre państwa zawierały sojusze, inne walczyły zaciekle; cały Aimez ogarnęła żądza władzy.
Zasady Gry
Czas w grze
Zdarzenia Losowe
Kości
Elementy Gry
Dodatkowe Informacje
Tajne Operacje
Początkowe Zasoby
Kraje NPC
Mapa i teren
Czas w grze liczony jest dniami. Sama rozgrywka dzieli się na tury - 1 tura = 1 dzień. W świecie realnym 1 tura może być różnym odstępem czasu (prawdopodobnie będzie to ok. 24h choć nie jestem pewien).
Podczas jednej tury każdy gracz może napisać 1 post, w którym znajdować się będzie rozporządzenie rządcy jego kraju. Niektóre rozporządzenia mogą potrwać dłużej niż 1 dzień (np. budowa jakiegoś budynku). Gracz zostanie wtedy poinformowany przez MG o czasie danego rozporządzenia.
Podczas jednej tury każdy gracz może napisać 1 post, w którym znajdować się będzie rozporządzenie rządcy jego kraju. Niektóre rozporządzenia mogą potrwać dłużej niż 1 dzień (np. budowa jakiegoś budynku). Gracz zostanie wtedy poinformowany przez MG o czasie danego rozporządzenia.
Zdarzenia Losowe
Większość gry jest zależna od graczy. To wy decydujecie, co wydarzy się w danym momencie. Rolą MG są jedynie losowe zdarzenia oraz reakcje na rozporządzenia.
Zdarzenia losowe to wydarzenia, które pojawiają się niezależnie od graczy, w państwie u jednego z nich. Większość zdarzeń losowych ma charakter negatywny (np. epidemia choroby), ale jeśli nadarzy się taka okazja i jeśli gracz potrafi logicznie i strategicznie myśleć, można te wydarzenia wykorzystać np. przeciwko wrogowi (np. zarażenie chorobą sąsiedniego kraju poprzez przewóz nosicieli choroby za granicę).
Zdarzenia losowe to wydarzenia, które pojawiają się niezależnie od graczy, w państwie u jednego z nich. Większość zdarzeń losowych ma charakter negatywny (np. epidemia choroby), ale jeśli nadarzy się taka okazja i jeśli gracz potrafi logicznie i strategicznie myśleć, można te wydarzenia wykorzystać np. przeciwko wrogowi (np. zarażenie chorobą sąsiedniego kraju poprzez przewóz nosicieli choroby za granicę).
Kości
Często, gdy powodzenie jakiejś akcji nie jest pewne, używam losowego czynnika, którym są wielościenne kości (przez uprzejmość nie zaprzeczę, że takowe posiadam ). Niestety, nie znam żadnego sposobu, aby wam udowodnić, że wynik będzie całkowicie sprawiedliwy, ani, że nie będę w niego ingerował, więc musicie mi po prostu zaufać.
Elementy Gry
Gra zawiera następujące elementy:
Zasoby
Statystyki Kraju
Budynki i Jednostki Militarne
Zasoby
Używane do produkcji różnych innych elementów. Możemy wyróżnić 6 typów Zasobów:
-Kamień - służy do budowy budynków i rekrutacji;
-Drewno - służy do budowy budynków i rekrutacji;
-Metal - służy do rekrutacji;
-Rtęć - służy do rekrutacji;
-Kryształy - środek płatniczy;
-Złoto - środek platniczy.
-Kamień - służy do budowy budynków i rekrutacji;
-Drewno - służy do budowy budynków i rekrutacji;
-Metal - służy do rekrutacji;
-Rtęć - służy do rekrutacji;
-Kryształy - środek płatniczy;
-Złoto - środek platniczy.
Statystyki Kraju
•Punkty Potęgi - wskazują potęgę danego kraju w określonym kierunku:
-Potęga Przywódcza (PP) - im większa, tym bardziej obywatele są podatni na słowo rządcy. Pozwala na manipulację ludnością. Bardzo wysoki poziom PP może doprowadzić do obniżenia Poparcia;
-Potęga Militarna (PM) - przydatna podczas bitew. Kraj z większą PM ma większą szansę na wygraną. Zbyt duża PM może doprowadzić do buntu ludności;
-Potęga Dyplomatyczna (PD) - przydatna podczas negocjacji z innymi krajami. Kraj a większą PD ma większe szanse na przekonanie drugiego kraju do zrobienia czegoś;
-Potęga Gospodarcza (PG) - pozwala odkrywać nowe technologie. Potrzebna do odblokowywania budynków, jednostek militarnych etc.;
•Poparcie - przedstawiane w skali od -10 do 10. Wskazuje, jak ludność lubi danego rządcę, co oznacza być albo nie być, dla ów wymienionego. Wysokie Poparcie oznacza, że obywatele chętnie zgadzają się na rozporządzenia. Niskie Poparcie może sprawić, że ludność zniechęci się do rządcy i może np. wyemigrować do innego kraju, wzmacniając go. Bardzo wysokie Poparcie pozwala na wykonywanie bardzo ryzykownych rozporządzeń, bez obawy przed buntem, choć oczywiście, być ostrożnym trzeba cały czas. Bardzo niskie Poparcie może doprowadzić do buntu ludności, a nawet do wojny domowej, co osłabia kraj. Zauważ, że znaczną rolę w Poparciu stanowi ustrój kraju.
•Populacja - Populacja określa stan ludności w kraju. Populacja może zostać zwiększona: poprzez imigracje i automatycznie (+100/mies); populacja może zostać zmniejszona poprzez: wojnę, emigrację i rekrutację (1 rekrutowana jednostka = 10 Populacji)
•Stopień Rozwoju - Stopień Rozwoju określa, na jakim etapie rozwoju znajduje się kraj. Początkowo każdy kraj znajduje się na najniższym stopniu, lecz jeżeli rządcy uda się wprowadzić jakieś bardzo znaczące rozporządzenie lub zwycięży jakąś dużą bitwę, mogę danemu graczowi przyznać kolejny Stopień. Każdy Stopień Rozwoju dodaje do statystyk +100 PD. Poszczególne Stopnie to:
-Stopień Kraju (np. Polska)
-Stopień Księstwa (np. Księstwo Polskie)
-Stopień Wielkiego Księstwa (np. Wielkie Księstwo Polskie)
-Stopień Królestwa (np. Królestwo Polskie)
-Stopień Cesarstwa (np. Cesarstwo Polskie)
-Stopień Imperium (np. Imperium Polskie)
-Potęga Przywódcza (PP) - im większa, tym bardziej obywatele są podatni na słowo rządcy. Pozwala na manipulację ludnością. Bardzo wysoki poziom PP może doprowadzić do obniżenia Poparcia;
-Potęga Militarna (PM) - przydatna podczas bitew. Kraj z większą PM ma większą szansę na wygraną. Zbyt duża PM może doprowadzić do buntu ludności;
-Potęga Dyplomatyczna (PD) - przydatna podczas negocjacji z innymi krajami. Kraj a większą PD ma większe szanse na przekonanie drugiego kraju do zrobienia czegoś;
-Potęga Gospodarcza (PG) - pozwala odkrywać nowe technologie. Potrzebna do odblokowywania budynków, jednostek militarnych etc.;
•Poparcie - przedstawiane w skali od -10 do 10. Wskazuje, jak ludność lubi danego rządcę, co oznacza być albo nie być, dla ów wymienionego. Wysokie Poparcie oznacza, że obywatele chętnie zgadzają się na rozporządzenia. Niskie Poparcie może sprawić, że ludność zniechęci się do rządcy i może np. wyemigrować do innego kraju, wzmacniając go. Bardzo wysokie Poparcie pozwala na wykonywanie bardzo ryzykownych rozporządzeń, bez obawy przed buntem, choć oczywiście, być ostrożnym trzeba cały czas. Bardzo niskie Poparcie może doprowadzić do buntu ludności, a nawet do wojny domowej, co osłabia kraj. Zauważ, że znaczną rolę w Poparciu stanowi ustrój kraju.
•Populacja - Populacja określa stan ludności w kraju. Populacja może zostać zwiększona: poprzez imigracje i automatycznie (+100/mies); populacja może zostać zmniejszona poprzez: wojnę, emigrację i rekrutację (1 rekrutowana jednostka = 10 Populacji)
•Stopień Rozwoju - Stopień Rozwoju określa, na jakim etapie rozwoju znajduje się kraj. Początkowo każdy kraj znajduje się na najniższym stopniu, lecz jeżeli rządcy uda się wprowadzić jakieś bardzo znaczące rozporządzenie lub zwycięży jakąś dużą bitwę, mogę danemu graczowi przyznać kolejny Stopień. Każdy Stopień Rozwoju dodaje do statystyk +100 PD. Poszczególne Stopnie to:
-Stopień Kraju (np. Polska)
-Stopień Księstwa (np. Księstwo Polskie)
-Stopień Wielkiego Księstwa (np. Wielkie Księstwo Polskie)
-Stopień Królestwa (np. Królestwo Polskie)
-Stopień Cesarstwa (np. Cesarstwo Polskie)
-Stopień Imperium (np. Imperium Polskie)
Budynki i Jednostki Militarne
Podczas tury, jako rozporządzenie, można nakazać budowę jakiegoś budynku lub rekrutację armii. Te dwa rodzaje rozporządzeń trwają dłużej niż 1 dzień i dlatego, jeżeli jakiś gracz zdecyduje się takie rozporządzenie wydać, musi poczekać, aż budowa/rekrutacja zostanie zakończona, zanim wyda następne rozporządzenie. Ponieważ nie tylko rozporządzenia można wydawać, przez czas budowy/rekrutacji można np. kazać armii przenieść się w inne miejsce lub spróbować podbić inny kraj. A oto jakie budynki można wybudować:
-Kamieniołom (5 poziomów) - daje +10 Kamienia/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Kamienia, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Tartak (5 poziomów) - daje +10 Drewna/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Drewna, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Metalu (5 poziomów) - daje +10 Metalu/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Metalu, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Laboratorium (5 poziomów) - daje +10 Rtęci/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Rtęci, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Kryształów (5 poziomów) - daje +10 Kryształów/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Kryształów, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Złota (5 poziomów) - daje +100 Złota/dzień za każdy poziom [Koszt: 200 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Ratusz (5 poziomów) - daje +100 Złota/dzień (Lvl 1), +500 Złota/dzień (Lvl 2), +1000 Złota/dzień (Lvl 3), +2000 Złota/dzień (Lvl 4), +5000 Złota/dzień (Lvl 5) [Koszt: 500 Złota, 25 Kryształów; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 300]
-Koszary - pierwsze pozwalają rekrutować armię, każde kolejne zwiększają bonus do PM od armii o 20% [Koszt: 250 Złota, 10 Kamienia, 10 Drewna; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Dom - zwiększa o 10% dochody z Ratusza [Koszt: 200 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 500]
-Karczma - daje +10 PP/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Ambasada - daje +10 PD/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Fabryka - daje +10 PG/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
Poniżej znajduje się spis wszystkich jednostek militarnych.
-Piechur Chłopski [+20 PM; Koszt: 50 Złota; Czas Rekrutacji: 1 dzień; Potrzebna PG: 50]
-Piechur Lekkozbrojny [+50 PM; Koszt: 100 Złota; Czas Rekrutacji: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Piechur Ciężkozbrojny [+75 PM; Koszt: 200 Złota; Czas Rekrutacji: 3 dni; Potrzebna PG: 300]
-Jazda Lekka [+100 PM; Koszt: 300 Złota, 10 Kryształów; Czas Rekrutacji: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Jazda Ciężka [+150 PM; Koszt: 500 Złota, 20 Kryształów; Czas Rekrutacji: 4 dni; Potrzebna PG: 600]
-Artyleria [+200 PM; Koszt: 600 Złota, 50 Kryształów; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 700]
-Katapulta [+400 PM; Koszt: 500 Złota, 20 Rtęci, 20 Metalu; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 600]
-Balista [+500 PM; Koszt: 500 Złota, 50 Rtęci, 50 Metalu; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 600]
-Wieża Oblężnicza [+750 PM; Koszt: 750 Złota, 40 Metalu, 100 Kamienia; Czas Rekrutacji: 6 dni; Potrzebna PG: 800]
-Okręt Wojenny [+1000 PM; Koszt: 1000 Złota, 100 Drewna; Czas Rekrutacji: 8 dni; Potrzebna PG: 1000]
-Kamieniołom (5 poziomów) - daje +10 Kamienia/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Kamienia, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Tartak (5 poziomów) - daje +10 Drewna/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Drewna, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Metalu (5 poziomów) - daje +10 Metalu/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Metalu, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Laboratorium (5 poziomów) - daje +10 Rtęci/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Rtęci, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Kryształów (5 poziomów) - daje +10 Kryształów/dzień za każdy poziom [Koszt: 10 Kryształów, 100 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Kopalnia Złota (5 poziomów) - daje +100 Złota/dzień za każdy poziom [Koszt: 200 Złota; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Ratusz (5 poziomów) - daje +100 Złota/dzień (Lvl 1), +500 Złota/dzień (Lvl 2), +1000 Złota/dzień (Lvl 3), +2000 Złota/dzień (Lvl 4), +5000 Złota/dzień (Lvl 5) [Koszt: 500 Złota, 25 Kryształów; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 300]
-Koszary - pierwsze pozwalają rekrutować armię, każde kolejne zwiększają bonus do PM od armii o 20% [Koszt: 250 Złota, 10 Kamienia, 10 Drewna; Czas Budowy: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Dom - zwiększa o 10% dochody z Ratusza [Koszt: 200 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 500]
-Karczma - daje +10 PP/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Ambasada - daje +10 PD/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Fabryka - daje +10 PG/dzień [Koszt: 250 Złota; Czas Budowy: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
Poniżej znajduje się spis wszystkich jednostek militarnych.
-Piechur Chłopski [+20 PM; Koszt: 50 Złota; Czas Rekrutacji: 1 dzień; Potrzebna PG: 50]
-Piechur Lekkozbrojny [+50 PM; Koszt: 100 Złota; Czas Rekrutacji: 2 dni; Potrzebna PG: 100]
-Piechur Ciężkozbrojny [+75 PM; Koszt: 200 Złota; Czas Rekrutacji: 3 dni; Potrzebna PG: 300]
-Jazda Lekka [+100 PM; Koszt: 300 Złota, 10 Kryształów; Czas Rekrutacji: 3 dni; Potrzebna PG: 400]
-Jazda Ciężka [+150 PM; Koszt: 500 Złota, 20 Kryształów; Czas Rekrutacji: 4 dni; Potrzebna PG: 600]
-Artyleria [+200 PM; Koszt: 600 Złota, 50 Kryształów; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 700]
-Katapulta [+400 PM; Koszt: 500 Złota, 20 Rtęci, 20 Metalu; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 600]
-Balista [+500 PM; Koszt: 500 Złota, 50 Rtęci, 50 Metalu; Czas Rekrutacji: 5 dni; Potrzebna PG: 600]
-Wieża Oblężnicza [+750 PM; Koszt: 750 Złota, 40 Metalu, 100 Kamienia; Czas Rekrutacji: 6 dni; Potrzebna PG: 800]
-Okręt Wojenny [+1000 PM; Koszt: 1000 Złota, 100 Drewna; Czas Rekrutacji: 8 dni; Potrzebna PG: 1000]
Dodatkowe Informacje
Walka
Powstania
Cechy kraju i jego specjalizacja
Jeśli jakiś gracz wywoła wojnę z innym graczem, przez następną turę trwają przygotowania i oba kraje nie mogą przez ten czas wydawać rozporządzeń. Następnie, porównuje się PM obu państw. Kolejny krok należy do MG. Używa on wtedy losowego czynnika, aby sprawdzić, kto wygra bitwę. Oczywiście, kraj z większą PM ma większe szanse na wygraną, ale nie zdradzę wam na czym polega ta przewaga - sekret MG.
Pokonany kraj dostaje się pod okupację. Okupowany kraj traci całą swoją PM, PD, PP oraz PG, a jego Poparcie ustawiane jest na ''0''. Okupant traci jedynie część PM, a mianowicie ilość równą PM przeciwnika przed bitwą podzielona na 2 (np. wygrał kraj, który miał przed bitwą 1000 PM z krajem, który miał wtedy 100 PM. 100/2=50, więc okupant traci tylko 50 PM).
Pokonany kraj dostaje się pod okupację. Okupowany kraj traci całą swoją PM, PD, PP oraz PG, a jego Poparcie ustawiane jest na ''0''. Okupant traci jedynie część PM, a mianowicie ilość równą PM przeciwnika przed bitwą podzielona na 2 (np. wygrał kraj, który miał przed bitwą 1000 PM z krajem, który miał wtedy 100 PM. 100/2=50, więc okupant traci tylko 50 PM).
Powstania
Jeśli kraj jakiegoś gracza jest okupowany, nie znaczy to, że gracz odpadł z gry. Nadal może walczyć, tylko ma ograniczony zasięg działania. Okupowany gracz w każdej chwili może wywołać powstanie. Wygląda to podobnie do zwykłej walki, z tą różnicą, że okupowany gracz dostaje bonusowe +100 PM za element zaskoczenia. No, chyba, że nie będzie uważał, i okupant zorientuje się o przygotowywanym powstaniu. Wtedy może urządzić łapankę czy coś w tym stylu. To już zależy od niego. Jeśli powstanie ci się nie uda za pierwszym razem, następnym razem tracisz element zaskoczenia (który działa także w zwykłej bitwie np. podczas zasadzki). Całkowite wyeliminowanie gracza następuje, gdy ten sam się poddaje (Wskazówka: Zauważ, że jeżeli okupant posiada ustrój, który nie daje zbyt wiele praw obywatelom, może to ułatwić np. przekonywanie tychże obywateli o swoich racjach i przeciąganie ich na swoją stronę. Ułatwi to mobilizowanie armii i zwiększa PM powstańczego kraju.).
Cechy kraju i jego specjalizacja
Każdy kraj jest inny. W tej grze także możesz sprawić, aby twój kraj stał się niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju. Wystarczy, że wybierzesz jego ustrój oraz 1 cechę lub specjalizację.
Ustroje:
-Autorytaryzm - jesteś dyktatorem. Wydajesz rozporządzenia, a pomaga ci parlament. Obywatele mają prawo słowa i gospodarki. [+10 PD, +1 pkt Poparcia]
-Totalitaryzm - jesteś dyktatorem. Rządzisz sam, a obywatele nie mają żadnych praw. [+100 PP, -3 pkt Poparcia]
-Demokracja - jesteś prezydentem. Istnieje trójpodział władzy. Obywatele posiadają pełne prawa. [+10 PP, +3 pkt Poparcia]
-Monarchia Patrymonialna - jesteś królem. Posiadasz władzę absolutną, a obywatele posiadają część praw. [+50 PP, +0 pkt Poparcia]
-Monarchia Konstytucyjna - jesteś królem. Nie posiadasz władzy absolutnej. Istnieje trójpodział władzy. Obywatele posiadają swoje prawa. [+25 PD, +25 PP, +1 pkt Poparcia]
-Monarchia Absolutna - jesteś królem, posiadasz władzę absolutną. Obywatele posiadają pełnię praw. [+50 PP, +10 PD, -1 pkt Poparcia]
Cechy/Specjalizacja kraju
Poniżej znajdują się poszczególne cechy i specjalizacje kraju.
Cechy:
-Kraj Kamienisty - dodatkowe +10 Kamienia/dzień
-Kraj Zalesiony - dodatkowe +10 Drewna/dzień
-Kraj Górzysty - dodatkowe +10 Metalu/dzień
-Kraj Alchemiczny - dodatkowe +10 Rtęci/dzień
-Kraj Bogaty - dodatkowe +30 Złota/dzień
Specjalizacje:
-Kraj Militarny - dodatkowe +100 PM
-Kraj Dyplomatyczny - dodatkowe + 100 PD
-Kraj Gospodarczy - dodatkowe +100 PG
Ustroje:
-Autorytaryzm - jesteś dyktatorem. Wydajesz rozporządzenia, a pomaga ci parlament. Obywatele mają prawo słowa i gospodarki. [+10 PD, +1 pkt Poparcia]
-Totalitaryzm - jesteś dyktatorem. Rządzisz sam, a obywatele nie mają żadnych praw. [+100 PP, -3 pkt Poparcia]
-Demokracja - jesteś prezydentem. Istnieje trójpodział władzy. Obywatele posiadają pełne prawa. [+10 PP, +3 pkt Poparcia]
-Monarchia Patrymonialna - jesteś królem. Posiadasz władzę absolutną, a obywatele posiadają część praw. [+50 PP, +0 pkt Poparcia]
-Monarchia Konstytucyjna - jesteś królem. Nie posiadasz władzy absolutnej. Istnieje trójpodział władzy. Obywatele posiadają swoje prawa. [+25 PD, +25 PP, +1 pkt Poparcia]
-Monarchia Absolutna - jesteś królem, posiadasz władzę absolutną. Obywatele posiadają pełnię praw. [+50 PP, +10 PD, -1 pkt Poparcia]
Cechy/Specjalizacja kraju
Poniżej znajdują się poszczególne cechy i specjalizacje kraju.
Cechy:
-Kraj Kamienisty - dodatkowe +10 Kamienia/dzień
-Kraj Zalesiony - dodatkowe +10 Drewna/dzień
-Kraj Górzysty - dodatkowe +10 Metalu/dzień
-Kraj Alchemiczny - dodatkowe +10 Rtęci/dzień
-Kraj Bogaty - dodatkowe +30 Złota/dzień
Specjalizacje:
-Kraj Militarny - dodatkowe +100 PM
-Kraj Dyplomatyczny - dodatkowe + 100 PD
-Kraj Gospodarczy - dodatkowe +100 PG
Tajne Operacje
Nikt nie broni pisać tutaj waszych rozporządzeń. Jednak można to porównać do tajnego agenta, który wykrzykuje przez megafon swoją tożsamość. Radzę (radzę, nie każę!) wam pisać wasze rozporządzenia na PW. Dzięki temu gra nabierze trochę realizmu, tajemniczości i będzie bardziej ekscytująca. Tutaj będą co najwyżej posty MG informujące o wydarzeniach, które trudno przeoczyć, a które zostały spowodowane akcją jakiegoś gracza.
Początkowe Zasoby
Na początku gry każdy gracz otrzymuje:
-500 Złota;
-50 Kamienia, Drewna, Metalu, Rtęci oraz Kryształów;
-100 PM, PP, PD i PG plus 1000 pkt Potęgi do dowolnego rozłożenia po tych czterech grupach.
- 10 000 000 Populacji
A do tego licznik Poparcia ustawiany jest na ''0''.
-500 Złota;
-50 Kamienia, Drewna, Metalu, Rtęci oraz Kryształów;
-100 PM, PP, PD i PG plus 1000 pkt Potęgi do dowolnego rozłożenia po tych czterech grupach.
- 10 000 000 Populacji
A do tego licznik Poparcia ustawiany jest na ''0''.
Kraje NPC
Oprócz 10 krajów graczy, na świecie znajdować się będzie także dodatkowe 10 krajów NPC, sterowanych przez MG. Na mapie Aimezu umiejscowienie krajów NPC pojawi się dopiero, gdy zarejestruje się cała dziesiątka graczy.
Kraje NPC to (w nawiasie podano imię, tytuł oraz nazwisko rządcy):
Kraje NPC to (w nawiasie podano imię, tytuł oraz nazwisko rządcy):
-Ashium (Simond Shreiner ''Wielki'')
-Espea (Ricardus Bottiroli ''Sprawiedliwy'')
-Qocrax (Deryk Fumerton ''Groźny'')
-Doscal (Randal Reinhold ''Waleczny'')
-Uplesh (Hugues Balkanski ''Stary'')
-Xatron (Arnald Nickoloff ''Brodaty'')
-Eshain (Gabriel Carmichael ''Pobożny'')
-Spludor (Digory Piessens ''Koślawy'')
-Maranda (Arthurus Archer ''Rudy'')
-Aprar (Haimmon Culhane ''Szczery'')
-Espea (Ricardus Bottiroli ''Sprawiedliwy'')
-Qocrax (Deryk Fumerton ''Groźny'')
-Doscal (Randal Reinhold ''Waleczny'')
-Uplesh (Hugues Balkanski ''Stary'')
-Xatron (Arnald Nickoloff ''Brodaty'')
-Eshain (Gabriel Carmichael ''Pobożny'')
-Spludor (Digory Piessens ''Koślawy'')
-Maranda (Arthurus Archer ''Rudy'')
-Aprar (Haimmon Culhane ''Szczery'')
Mapa i teren
Mapa Aimezu wygląda dokładnie tak samo jak mapa naszego świata. Poza tym, oczywiście, że nie istnieją realne państwa. Mapa jest podzielona na prowincje. Na początku gry każdy gracz może wybrać sobie 3 prowincje mające wspólne granice jako początkowe granice kraju. Każdy gracz posiada swój kolor państwa, oznaczony na mapie. NPC też posiadają swoje kolory.
Zajmowanie terenu
Mapa
Zajmowanie terenu
Aby zająć dany teren należy:
-Podbić go (jeśli jest terenem innego kraju)
-Zająć go (po prostu, jeśli teren nie jest pod niczyją władzą, zajmujesz go za darmo)
-Wygrać go (jeśli teren jest celen sporu)
W przypadkach 1 i 3 następuje wojna o teren. Zasady są podobne do zwykłej bitwy, tyle, że po wygranej, nie ma okupanta i okupowanego, a zajmowany jest tylko teren sporczy.
-Podbić go (jeśli jest terenem innego kraju)
-Zająć go (po prostu, jeśli teren nie jest pod niczyją władzą, zajmujesz go za darmo)
-Wygrać go (jeśli teren jest celen sporu)
W przypadkach 1 i 3 następuje wojna o teren. Zasady są podobne do zwykłej bitwy, tyle, że po wygranej, nie ma okupanta i okupowanego, a zajmowany jest tylko teren sporczy.
Mapa
Mapa pojawi się gdy zarejestruje się przynajmniej 1 gracz
Karta Kraju
Do każdego PBF-a i eRPeGa potrzabna jest Karta Postaci. Tutaj też takie się znajdują, tyle że nazywamy je raczej Kartami Kraju. Znajdują się tam najważniejsze dane dotyczące kraju i rządcy. Poniżej przedstawiony jest wzór na Kartę Kraju
Przekopiuj to, co znajduje się w spoilerze.
* Pamiętaj, że akcja całej gry dzieje się w świecie alternatywnym! Nie używaj nazw krajów, które istnieją naprawdę!
** X - 1000 pkt Potęgi dla gracza
*** Pisząc historię kraju, nie przesadzaj w żadną stronę - zbyt krótka nie będzie akceptowana, natomiast na zbyt długą nie ma sensu marnować czasu. Rozumiem, jeśli ktoś jest w tym dobry i chce się pochwalić swoimi wypocinami, ale wystarczy tak ok. 10 zdań, może troszkę więcej...
**** Podaj przybliżone położenie twojego kraju na mapie.
Przekopiuj to, co znajduje się w spoilerze.
Imię i nazwisko rządcy:
Tytuł rządcy (opcjonalnie):
Cechy pozytywnie wpływające na kraj (max. 2):
Cechy negatywnie wpływające na kraj (min. 2):
Nazwa Kraju*:
PP (100+X**):
PM (100+X**):
PD (100+X**):
PG (100+X**):
Poparcie:
Ustrój kraju:
Cecha/Specjalizacja kraju:
Historia kraju***:
Gdzie ma być umiejscowiony kraj****:
Tytuł rządcy (opcjonalnie):
Cechy pozytywnie wpływające na kraj (max. 2):
Cechy negatywnie wpływające na kraj (min. 2):
Nazwa Kraju*:
PP (100+X**):
PM (100+X**):
PD (100+X**):
PG (100+X**):
Poparcie:
Ustrój kraju:
Cecha/Specjalizacja kraju:
Historia kraju***:
Gdzie ma być umiejscowiony kraj****:
* Pamiętaj, że akcja całej gry dzieje się w świecie alternatywnym! Nie używaj nazw krajów, które istnieją naprawdę!
** X - 1000 pkt Potęgi dla gracza
*** Pisząc historię kraju, nie przesadzaj w żadną stronę - zbyt krótka nie będzie akceptowana, natomiast na zbyt długą nie ma sensu marnować czasu. Rozumiem, jeśli ktoś jest w tym dobry i chce się pochwalić swoimi wypocinami, ale wystarczy tak ok. 10 zdań, może troszkę więcej...
**** Podaj przybliżone położenie twojego kraju na mapie.
Regulamin
1. Nie oszukujemy.
2. Nie wyzywamy się nawzajem.
3. Mistrz gry (czyli ja, jeśli ktoś by się nie domyślił) ma zawsze rację (nie dyskutuj z innymi graczami ani z MG. Jak masz problem - pisz na PW, spróbujemy go razem rozwiązać)
4. Decydujesz tylko i wyłącznie za siebie, nie za innych ani za GMa.
5. Używaj systemu RPGchat tzn. jak chcesz powiedzieć coś poza grą, pisz w (nawiasach), jak piszesz jako rządca pisz normalnie (mowa średniowieczna mile widziana!), jak chcesz opisać czynności swej postaci pisz w *gwiazdkach*.
6. Nie przesadzaj z humorem. Karty Krajów z nazwami typu ''Illuminati'' nie będą uznawane.
7. Na koniec prosiłbym, aby gracze zapisywali pod każdym swoim postem (na PW lub tutaj) w spoilerze następujące rzeczy:
-pkt Potęgi
-Poparcie
-Populację
-Stopień Rozwoju
-Zasoby
-dzienny przyrost zasobów/pkt Potęgi itp.
-budynki
-trwające rozporządzenia (np. budowa budynku) oraz czas pozostały do jego ukończenia. Proszę o to ponieważ sam ze wszystkim się nie wyrobię.
2. Nie wyzywamy się nawzajem.
3. Mistrz gry (czyli ja, jeśli ktoś by się nie domyślił) ma zawsze rację (nie dyskutuj z innymi graczami ani z MG. Jak masz problem - pisz na PW, spróbujemy go razem rozwiązać)
4. Decydujesz tylko i wyłącznie za siebie, nie za innych ani za GMa.
5. Używaj systemu RPGchat tzn. jak chcesz powiedzieć coś poza grą, pisz w (nawiasach), jak piszesz jako rządca pisz normalnie (mowa średniowieczna mile widziana!), jak chcesz opisać czynności swej postaci pisz w *gwiazdkach*.
6. Nie przesadzaj z humorem. Karty Krajów z nazwami typu ''Illuminati'' nie będą uznawane.
7. Na koniec prosiłbym, aby gracze zapisywali pod każdym swoim postem (na PW lub tutaj) w spoilerze następujące rzeczy:
-pkt Potęgi
-Poparcie
-Populację
-Stopień Rozwoju
-Zasoby
-dzienny przyrost zasobów/pkt Potęgi itp.
-budynki
-trwające rozporządzenia (np. budowa budynku) oraz czas pozostały do jego ukończenia. Proszę o to ponieważ sam ze wszystkim się nie wyrobię.
Lista Graczy
Brak!
Start (a dokładnie ustalenie jego daty/godziny) odbędzie się gdy zbiorę 10 podań. Tych 10 szczęśliwców weźmie udział w grze, a reszta? Cóż... Będzie musiała poczekać do następnego razu
PS. Gra kończy się, gdy w grze zostanie tylko 1 kraj.
Użytkownik RWQFSFASXC edytował ten post 24 January 2017 - 20:09