1.9+ wydaje mi się zwyczajnie niezbalansowane. Łucznicy mają większy DPS niż wojownicy, z których zresztą gostek z kamienną siekierą i tarczą jest lepszy od gościa z mieczem z diamentu. Zapomniałem jeszcze dodać, że 1.11 ma się podobno zająć większą casualizacją gameplayu (w grze cieszącej się opinią skrajnie casualowej). Denerwuje mnie wszędobylskie ,,na 1.9 system walki wymaga myślenia". Ktoś widocznie nadinterpretował pojęcie "myślenie" podciągając je pod ,,umiejętność odczekania jednej sekundy". Choć w sumie naukowo to nawet oddychanie wymaga myślenia. Jest to bardziej wyrównanie szans pomiędzy graczami (wszyscy mają już pewnie serdecznie dosyć tych ,,miszczuf pewupe" opróżniających konta rodziców w celu zakupu rang i latających po serwerze z ,,.t killaura" w schowku). Niestety owo ,,wyrównanie" dużo nie wyrównało, bardziej znerfiło wojowników do granic możliwości i przedłużyło gameplay o dodatkowe 10h farmienia endermanów. Na dodatek zniszczyło to balans niektórych modów sprzed 1.9, weźmy na przykład RotaryCraft i zbroję z bedrocka. 99% ochrony i zupełna niezniszczalność. W 1.9 walka toczyć się może praktycznie póki czyjeś eq się nie zniszczy, bo obok miecza musi być marchew czy inny stek. A obok niego zapasowa tarcza. Acha, wspomniałem już o niemożliwości stworzenia pluginu chroniącego moby i graczy przed atakiem z łuku?
I raczej serwery na 1.7 to mniejszość która jest wyolbrzymiana przez zwolenników postawy "update ponad wszystko".
1. Łucznik na ogół zadaje więcej obrażeń niż wojownik w zwarciu (mówiąc o grach ogółem), z racji tego, że jest od nich zwyczajnie mniej wytrzymały. Teoretycznie ten balans miał pewnie działać tak, że miecz jest od ścierania się na froncie, w czym miała mu pomóc tarcza dając wytrzymałość, a łuk miał bić z tyłu. Tarcza miała też pewnie wyrównać szanse w starciu 1v1 miecz przeciwko łukowi. Jednak Minecraft jest na razie zbyt prosty i łucznik w diamentowej zbroi ma i tak przewagę nad mieczem, bo zwyczajnie może go trzymać na dystans, a zanim miecznik dobiegnie do łucznika, to w zasadzie jest już po zawodach. IMHO należałoby przerobić zbroje tak, że bardziej wytrzymałe spowalniają ruch, co zmusiłoby łuczników do latania w lżejszych zbrojach celem umożliwienia ucieczki gdyby coś poszło nie tak.
2. Jak już wspominasz o DPS, to przelicz jaki DPS ma gość z kamienną siekierą, a jaki ma gość z diamentowym mieczem. Zanim siekiera zada drugi cios, to miecz zdąży wyrównać obrażenia i nawet oddać odsetki.
3. Gdyby każdą aktualizację trzeba było dopasowywać do istniejących modów, to wychodziłyby one raz na 2-3 lata. Mojang wydaje swoją grę i o nią się troszczy, to czy modyfikacja będzie zbalansowana po aktualizacji to raczej zmartwienie autora modyfikacji i jego robota by ten balans przywrócić.
@up
Widać od grona osób nie rozumie argumentu z modami. Pdałem powód dlaczego mody nie są portowane a wszyscy podpinają to pod to samo co inne.
Zauważ również, iż wspomniałem od DPS łuku vs. DPS miecza, ale nie o DPS miecza vs. DPS siekiery.
Chyba muszę przerobić ten post, bo z tego co widzę jest dość zagmatwany.
@2up
Jest to duża, ale nie dominującą część serwerów.
Użytkownik Rohen Tahir edytował ten post 17 September 2016 - 13:02