O co w ogóle chodzi?
Jakoż ani Sztuka Wojny ani ItsMyWorld 3 nie wypaliło, za to ja się napaliłem na tego typu grę, przedstawiam Effects of War.
Pbf polega na wcielenie się w głowę państwa, rozwijaniu go i poprowadzeniu go do dominacji nad światem.
Historia:
Państwo Islamskie niezwykle urosło w siłę. Miliony wyznawców ruszają na podbój Europy. Fanatyczny, rozjuszony tłum przechodzi przez państwa paląc wszystko. „Nawracają”. Do walki z tym bydłem włączają się wszystkie państwa Europy, i nie tylko. Rosja, jak to Rosja, pod pretekstem walki z islamem atakuje Chiny. USA nie czeka i rusza do ofensywy zarówno na Państwo Islamskie jak i Rosję. Zjednoczone Państwa Ameryki Południowej wyprawiają się, aby zdobyć północne tereny.
Wojna totalna…
Rozpierol…
Rok 2049.
Wojna skończyła się 3 lata temu. Oficjalnie żaden pokój jednak nie został podpisany, po prostu nie było już komu walczyć. Zaniknęły granice, rządy i cała reszta. Po 24 latach przelewania krwi, bombardowania, burzenia, palenia i niszczenia, nastała cisza. Ludzie, choć nie wiele ich już zostało, mogą wyjść na dwór i pierwszy raz od dawna nie słyszeć odgłosów silników…
Ziemia to już nie ta sama piękna planeta. Większość miast została zburzona. Większość ludzi zapomniało już swoje stare przynależności i robią wszystko, aby żyło się im lepiej.
I tak po wielu latach wojny, zaczynają się tworzyć nowe państwa. Lecz czy ludzi nauczy cokolwiek Wielka Wojna?
System:
Władca Dupodol rozkazuje zbudować wielką farmę na obrzeżach miasta Jadłodajnia, ponieważ jego mieszkańcy żrą jak świnie. Ponadto nakazuje zwerbować 666 Łuczników i osadzić nimi mury swojej stolicy.
Po takim poście następuje odpowiedź GM’a. Np.
Koszt budowy tak wielkiej farmy wynosi 700sg, będzie gotowa w następonej turze, a zyski z niej to 40 żywności na turę.
Ponieważ populacja twojego kraju jest zbyt mała znalazło się tylko 665 łuczników. Kosztują 3000sm.
Tury myślę, że będą trwały około 24h. W weekendy np. krócej, a w niektóre dni dłużej. Zobaczymy jak wypadnie.
Tury nie mają określonego czasu w grze.
Działania tajne:
Raporty:
Dyplomacja:
P.S. Zawieranie paktów handlowych nic nie da jeśli nie określicie czym handlujecie i jak. Jednak możecie się wymieniać np. sg za sm.
Pojawią się tu popularne już terminy jak:
Siła gospodarcza(sg)-Są to wszystkie surowce i pieniądze potrzebne do budowy i rozwoju budynków. Produkcja siły gospodarczej następuje co turę z podatków, zbieranych surowców, sprzedawanych towarów czy zgrabionych ziem.
Siła militarna(sm)- Siła potrzebna do budowy budynków wojskowych, do rekrutowania żołnierzy i różnorodnych machin wojskowych, ulepszania jednostek. Siłę militarną produkuje się w różnych budynkach, lub dostaje się ja po wygranych bitwach
Żywność-potrzebna do wyżywienia ludności. Produkują ja elementy rolnicze itp.
Poparcie-jest to po prostu glos twojego ludu. Im wyższe tym lepiej idą produkcje pozostałych sił. Zbyt niskie mogą wywoływać strajki i zamieszki. Aby je podnieść należy rozpieszczać mieszkańców w różnorodne sposoby.
Populacja-Ilość ludności w państwie, zmieniająca się proporcjonalnie z dobrobytem życia w państwie.
Jeśli chodzi o technologię startową, to wyobrażam sobie ją podobną do dzisiejszej, z możliwościami rozwoju oczywiście.
Przy bitwach będę się wspierał szczęściem losowanym za pomocą kostki do gier planszowych.
Jeśli chodzi o jednostki wojskowe, to możecie posługiwać się obecnie występującymi, ale również obmyślać własne.
Mapa:
Zgłoszenie:
Władca:
Umiejscowienie państwa:
Historia państwa:
Religia:
Nazwa Stolicy:
Po przyjęciu zgłoszenia, każdy z was dostanie swoją kartę gracza.
Każde państwo będzie miało minimalnie różne przychody początkowe, ze względu na historię państwa.
Gracze:
Władca: Juan Pablo
Historia państwa: RPA było kiedyś bogatym państwem. Ale tak było dawniej. Wielka Wojna wszystko zmieniła. Kraj teb był grabiony przez innych, silniejszych. Wojna jednak dobiegła wreszcie końca. Ludzie, którzy przeżyli wyszli z spod gruzów. Zapomnieli o podziałach, które dawniej ich dzieliły. Teraz byli jednością. Byli Zjednoczonymi Państwami Afryki Południowej.
Religia: Większość ludzi straciło wiarę w jakiegokolwiek boga po Wielkiej Wojnie. Zresztą nie było czasu na modlitwy i obrzędy religijne.
Nazwa Stolicy: Serpol
Davir:
Władca: Estanislao Quezada.
Historia państwa: (uprzedzam, że brakuje weny, więc historia nie będzie jakoś rozbudowana) Katalonii także nie ominęła wojna. Wielu mieszkańców ukrywało się, starając się przetrwać lub walczyło z Państwem Islamskim, które najechało ten obszar. Minęły tak 24 lata, aż w końcu wojna się skończyła. Mieszkańcy postanowili zjednoczyć się, tworząc Nową Katalonię. Nie minęło dużo czasu, kiedy na pierwszego władcę nowego narodu wybrano Estanislao Quezadę, ponieważ uznali, że to on może odbudować terytorium i bronić mieszkańców przed powszechnym chaosem, jaki powstał po wojnie.
Religia: Wojna utrudniała utrzymanie wiary, z tego powodu w państwie dominuje ateizm. Można jednak spotkać pomniejsze grupy dalej wyznające Katolicyzm.
Nazwa Stolicy: Nowa Barcelona.
Inquernal:
Władca: Wysoki Komisarz Mikael Hans Kielsen
Historia państwa: Grenlandia przez działania wojenne została w większości nieruszona - jej niedostępność i z każdym rokiem zwiększająca się autonomia od Danii, sprawiały że ni była ważnym celem, zwłaszcza w połączeniu z izolacyjną polityką rządu. Jednakże nie oznaczało to, że nie dotknęły ją skutki wojny. Odcięci od świata mieszkańcy wyspy musieli starać się utrzymać tym co mieli, dawniej przywożone statkami surowce stawały się coraz rzadsze. Teraz, ograniczeni do południa oraz paru zamorskich osad na Islandii mieszkańcy wysp zaczynają odbudowę .
Religia: Państwo Sekularne.(85% Protestantyzm oraz inne odłamy chrześcijaństwa, 9% Ateizm, 5% Tradycyjne wyznania Innuickie, 1% Inne religie, głównie Bahaizm)
Nazwa Stolicy: Nuuk/Gothåb
Krystiank1410:
Władca: Ojciec-Odnowiciel, Prezydent Eric Black
Historia państwa: Stany Zjednoczone były jednym z czołowych państw biorących udział w wojnie, nazywanej w niektórych, bardziej konserwatywnych i religijnych rejonach byłego U.S.A Wojną Dni Ostatnich. W efekcie Amerykanie byli jednym z najbardziej poszkodowanych w wyniku jej narodów. Państwo rozpadło się prawie całkowicie, a przez wiele lat była to istna postapokalipsa, jednak w końcu na terenie byłych Stanów Zjednoczonych zaczęły powstawać mini-państwa, które z czasem stawały się coraz bardziej zorganizowane. Jednym z najsilniejszych były Odrodzone Stany Zjednoczone Dystryktu Kolumbii, które przejęły całkowitą kontrolę nad zrujnowaną Stolicą, oraz terytoriami do niej przyległymi. Ojciec-Odnowiciel jako największą ambicję postawił sobie ponowne zjednoczenie Ameryki, oraz zemstę na wrogach którzy doprowadzili do jej upadku.
Religia: Brak, wolność wyznaniowa.
Nazwa Stolicy: Washington D.C
Kejmer:
Władca: Gandhi II
Historia państwa: Sikhistan powstał ze społeczności Sikhów, którzy nie chcąc już żyć pod władaniem hinduistycznych władz, założyli własne państwo. Osobą która wszystkich zjednoczyła był człowiek. który był zwany Gandhim. Mało osób pamięta pierwszego Gandhiego, który żył jakieś sto lat temu. Teraz liczy się tylko nasz kraj. Sikhistan.
Religia: Sikhizm
Nazwa Stolicy: Atomic Bomb
sratata:
Władca: Giovinco Papadostopoulos
Historia państwa: Podczas Wielkiej Wojny w 2038r. Włochy, Grecja i Cypr rozpadły się, a Państwo Islamskie cały czas na te tereny nacierało. By uchronić się przed tak wielkim niebezpieczeństwem te trzy prowincje się zjednoczyły, aby odeprzeć wroga. Na swojego przywódcę mieszkańcy wybrali doświadczonego generała i polityka Giovinco Papadostopoulosa. Pod jego przywództwem i z pomocą państw katolickich armie Państwa Śródmorza odparły najeźdźcę . Państwo to zachowało niepodległość oraz nie zmieniło ono swojego władcy. Dzisiaj chce zbudować solidne państwo, które zapewni swoim mieszkańcom dogodne życie i bezpieczeństwo.
Religia: Wolność religijna
Nazwa Stolicy: Yneta
Torteł:
Historia państwa: Lud Kirgistanu nigdy nie próbował mieszać się w światowe konflikty. Tak też było z Wielką Wojną. Jednakże brak chęci nie jest wystarczająca - wojsko Kirgistanu było słabe, złoża naturalne bogate, a umiejscowienie bardzo niekorzystne. Ze względu na te trzy czynniki kraj ten dość szybko stanął w ogniu wojny - stał akurat po drodze dla wojsk chińskich. Kirgistan szybko znalazł się pod chińską okupacją, a cały rząd, włącznie z charyzmatycznym prezydentem Atambajewem, został publicznie rozstrzelany. Potem przyszli Rosjanie, by odbić te ziemie z rąk Chińczyków, a gdy po kilku latach wojna na tym froncie znudziła się obu nacjom, wycofały się, pozostawiając dawny Kirgistan jako ziemię niczyją. Fakt ten postanowił wykorzystać Hilarius Kohlehahn. Hilarius jedynie niecałą połowę swojego życia spędził w rodzimych Niemczech. Stamtąd, wraz z rodziną, uciekł do Kirgistanu, zaraz po rozpoczęciu wojny - spokojny azyl otoczony górami wydawał się wtedy jednym z najbezpieczniejszych możliwych miejsc. Zamieszkali w niewielkiej wiosce pod miastem Osz. Młody, zaledwie trzynastoletni Kohlehahn był wówczas zafascynowany tamtejszą kulturą. Niby było to państwo biedne i zdemilitaryzowane niemal doszczętnie, ale ludowe tradycje, architektura i krajobrazy go oczarowały. Niemiecka rodzina dość prędko przyswoiła sobie tamtejsze zwyczaje i z otwartymi ramionami powitana została przez lokalną ludność. Matka została weterynarzem, ojciec stolarzem, a po ukończeniu szesnastu lat Hilarius zaczął uczyć się w szkole wojskowej w Osz, którą potem ukończył z wyróżnieniem. Jednakże po wielu latach beztroskiego życia na uboczu świata, i tam rozpętało się piekło. W 2031 roku chińskie wojska wkroczyły do Kirgistanu i dzięki przytłaczającej przewadze liczebnej zdobyły go w dwa tygodnie. Prowadzili okrutne rządy i każdy, kto wykazywał jakiekolwiek niezadowolenie, wędrował do obozu pracy lub przy odrobinie szczęścia od razu został rozstrzelany. Mijały kolejne lata okupacji, podczas których jego ojca zdążyli rozstrzelać, a matkę oskarżono o szpiegostwo dla Rosji i wzięto na "przesłuchanie" z którego oczywiście nigdy nie wróciła. Hilarius został sam. W 2036 roku do Kirgistanu w wyniku kontrofensywy weszły wojska Rosjan. Fakt ten postanowiła wykorzystać najmniej wówczas spodziewana postać, a mianowicie 27-letni już Hilarius. Zorganizował podziemną siatkę powstańczą, a gdy wszystkie przygotowania zostały zakończone, rozpoczął rebelię. Wraz z resztą spiskowców napadli na polowy magazyn broni nieopodal wioski i zaczęli walkę partyzancką z przeciwnikiem. Sabotaże, drobne potyczki, obniżanie morali wroga i tym podobne. Z czasem do powstania przyłączyły się kolejne grupy bojowników, które podążały drogą utorowaną przez Rosjan i powoli czyściły kraj z żółtych żołnierzy. 16 października 2040 wojska chińskie zostały wyparte, a Rosjanie wrócili za swoje granice. Ludność Kirgistanu ogłosiła ten dzień świętem narodowym i dość szybko wzięła się do odbudowy swojego kraju. Oczywiście zacząć trzeba od najważniejszego - wyznaczenia nowego rządu. Jednogłośnie na to stanowisko został wybrany Hilarius Kohlehahn, główny przywódca powstania, a stanowiska ministrów objęli wyznaczeni przez niego poplecznicy. Nazwa Stolicy: Gordost (niegdysiejsze Osz)
Władca: Hilarius Kohlehahn
Religia: Żadna nie jest urzędowa, jednakże czołującymi są islam i prawosławie.
NPC:
La Plata
Paraslawia
Noworosja
Państwo Islamskie
Ming
Australia
Państwa NPC będą się pojawiać również w ciągu gry.
Zapraszam oczywiście również nowych graczy, zarówno tych którzy chcą stworzyć własne państwo, jak i tych którzy chcą zagrać państwami NPC.
Kreatywność nagradzana!
W razie jakichkolwiek uwag, lub pomysłów proszę o kontakt.
Użytkownik MamKamienia edytował ten post 17 October 2015 - 09:41