Siemka,
Od niedawna zaczely interesowac mnie rzeczy zwiazane z tworzeniem gier.
Najbardziej mnie zaciekawily silniki. Najwiecej slyszalem o Unity ale taz wiele dobrego widzialem z UnrealEngine.
Ale ktory silnik jest lepszy do stworzenia platformowki z widokiem z gory pod katem i z grafika 3D?
A moze znacie jakis inny, lepszy?
Jeszcze dodam takie poboczne, a tez wazne pytania:
- da sie (jakos sie da) importowac modele z Cinemy do silnika?
- ktory silnik ma lepsza stabilnosc?
- jaki silnik ma lepszy render grafiki?
Sory za brak polskich znakow, ale tak to jest gdy ma sie angielski rom w telefonie =)
Jaki silnik do gier wybrać?
#1
Napisano 12 July 2015 - 00:31
e
#2
Napisano 12 July 2015 - 02:32
Hej
Nim ktokolwiek sensowniej odpowie, sądzę, że powinieneś sam podać kilka informacji:
1. Ile masz czasu? Chcesz zrobić grę dla swoich kolegów czy wystawić ją na jakiś rynek?
2. Na jaką platformę chcesz tworzyć?
3. Czy bardziej chcesz się skupić na samym tworzeniu gier czy uzyskaniem określonej gry?
4. Czy umiesz pisać w jakimkolwiek języku programowania? Jaki to język?
5. Jeśli umiesz programować to omiń to pytanie: Czy chcesz się nauczyć programować? (jeśli tak, to zostaw silniki gier i naucz się C#, C++ czy Javy) Jeśli nie chcesz to znajdzie się silnik, gdzie nie będziesz musiał programować.
Co do twoich pytań:
Tak, da się importować modele 3d (na pewno dla każdego silnika 3d, jak niby inaczej chciałbyś uzyskać określony model 3d w grze).
A następne dwa pytania da się skwitować cytatem z pewnego forum graficznego:
PS "platformowki z widokiem z gory pod katem" - widok izometryczny?
Użytkownik Ice_trooper edytował ten post 12 July 2015 - 02:35
#3
Napisano 12 July 2015 - 08:53
1.Czasu mam sporo, jakies 5 godzin dziennie.
2.Najllepiej Windows a mize kiedys Android i Linux.
3.Narazie chce ta okreslona gre, bo na inne nie mam pomyslu.
4.C++ na poczatkujacy, C# wlasnie sie ucze, Java trzeba sie wziac do roboty. Oczywiscie bede sie uczyl dalej a kierunek, ktory wybralem w nastepnej szkole to informatyk wiec...
I tak chce sie nauczyc programowac.
e
#4
Napisano 12 July 2015 - 13:41
Ahh, zapomniałem o najważniejsze spytać. Czy umiesz język angielski? To chyba zbędne pytanie, bo w dzisiejszych czasach większość tutoriali itp. jest w języku angielskim, więc mam nadzieję, że umiesz.
Sądzę też, że jeśli chcesz tworzyć gry na jakimś silniku to powinieneś stworzyć ten temat na innym forum (jakimś związanym z Game Design'em), tam lepiej ci odpowiedzą, bo więcej się na tym znają.
Zainteresowałem się tym tematem, bo akurat sam ostatnio zacząłem zgłębiać tematykę związaną z game design'em. Zacząłem niedawno, więc powiem ci na razie od czego ja zacząłem, a ty już sobie sam wybierzesz co chcesz. Stwierdziłem, że najlepiej będzie dla mnie zacząć od Unity. Jest trochę uboższy niż Unreal, ale z tego co czytałem jest również prostszy. Dodam, że tworzę gry z przeznaczeniem na androida, jednak masz tam od cholery platform na które możesz eksportować. Silnik przyciągnął mnie też sensownie skategoryzowanymi zagadnieniami na jego stronie (potem podam do wszystkiego linki). Z takim czasem jakim chcesz poświęcić to sądzę, że z twoją wiedzą zajmie ci to około 2tyg na ogarnięcie o co w tym wszystkim chodzi. W Unity skrypty możesz pisać w jezykach: C#, javaScript, Boo, z czego C# jest zazwyczaj dominującym językiem w tym silniku. Oczywiście możesz iść w inne silniki jak Unreal (osobiście, poznałbym go po poznaniu Unity) lub w silniki gdzie nie potrzebujesz znać języków programowania, np. Construct 2, Clickteam Fusion. Wiadomo im prostszy silnik weźmiesz tym łatwiej ci będzie wykonać końcowy produkt, ale musisz liczyć się z tym, że niektórych rzeczy po prostu nie zrobisz, bo będą zbyt skomplikowane dla określonego silnika. Poczytaj o silnikach z ich oficjalnych stron i sam zdecyduj (niektóre z nich musisz kupić nim chcesz zacząć coś robić). Tak w ogóle, nie znając C# uczę się go na bieżąco robiąc w Unity. Język bardzo podobny do C++, który znam.
A tu linki, które obiecałem: (niby sam możesz znaleźć, ale tu uporządkuję)
Unity 3d:
*
- tutoriale i zagadnienia (ja leciałem tak Project: Roll-a-Ball -> Your First Game -> Scripting Begginer (30 filmików) -> Project 2d: Roguelike -> Physics)*
- dokumentacja, czyli tzw. biblia programisty (dokumentację używasz bardzo często gdy chcesz znaleźć odpowiednią funkcję, która będzie coś robiła)
Unreal Engine:
*
- tutoriale video*
- dokumentacja i zagadnienia
Clickteam Fusion:
*
Construct 2:
*
- oficjalna strona*
- koszt*
- tutoriale (niektóre nawet po polsku)
Dodatkowe:
- artykulik, jakich nigdy nie będzie końca, który silnik lepszy Unity czy Unreal - coś co sobie możesz przeczytać tak po prostu - tutoriale różnych języków w przystępnej formie (tylko długie filmiki, jednak opisują one dobrze różne zagadnienia) - C# w Unity, nic jeszcze z tego nie robiłem, ale wydaje się sensowne - świetny kanał dla developerów i dla zwykłych zjadaczy chleba, niektóre filmiki mają polskie napisy (więc sprawdzaj czy nie są przypadkiem dostępne), gorąco polecam
Więcej ciekawych rzeczy nie pamiętam, pewnie gdzieś się walają w ulubionych.
#5
Napisano 12 July 2015 - 15:12
Mozna zamknac
- needpvp lubi to
e
#6
Napisano 19 July 2015 - 17:07
Dodam też coś od siebie.
UE jak i Unity są bardzo dobrymi silnikami.
JEDNAK! Jeśli dopiero zaczynasz przygodę to łatwiejszym wg. mnie wydaje się Unity.
Będziesz oczywiście musiał oglądnąć masę poradników ale myślę że dasz radę to ogarnąć, z tym że będzie Ci dość ciężko, jeśli nie znasz podstaw.
No to teraz tak, żeby wgl. zacząć przygodę z "tworzeniem" gier musisz mieć oraz umieć kilka rzeczy.
- cierpliwość
- doświadczenie (o tym napisze niżej)
- bardzo dobrą znajomość języka angielskiego
- znajomość języków programowania (do unity z tego co pamiętam będzie to C Sharp, o tym też niżej)
- dobrze przyswajać wiedzę i zapamiętywać dużo rzeczy
- umiejętność wyszukiwania interesujących Cię rzeczy w internecie
Myślę że to na początek wystarczy.
Ale jak to?! - zapytasz
Powiedziałeś że wystarczy na początek a napisałeś tam że muszę mieć doświadczenie?!
Tak jest. W sumie nie zupełnie, ale o wiele łatwiej Ci będzie zacząć jeśli będziesz coś już potrafił, no nie?
Najłatwiejszym sposobem zdobycia doświadczenia i zarazem świetnym sposobem na naukę języka będzie albo skorzystanie z programu "c# rpg maker" (jest to program do tworzenia prostych gier rpg w którym wykorzystuje się język c#) albo możesz pobawić się pisząc programy w Visual Studio.
Dzięki temu zapoznasz się z "tworzeniem" gier/programów oraz z programowaniem w wybranym przez siebie języku (do unity będziesz używał c#) i tym samym zdobędziesz doświadczenie.
Co do znajomości języka angielskiego - języka uniwersalnego - którego wg. mnie należy znać tak jak i polskiego. Ułatwi Ci to w bardzo dużym stopniu wszystko co będziesz robił, zwłaszcza że programowanie w większości języków opiera się na angielskim.
Tutaj mówię też o przyszłości. Angielski jako język uniwersalny jest używany wszędzie
Jednak jeśli nie boisz się wyzwań i chcesz wypłynąć w głęboką wodę bez znajomości podstaw to jasne, zaczynaj z Unity na wstępie
W temacie gdzie prosiłeś o kod do launchera trochę surowo do Ciebie podszedłem ale widzę w Tobie potencjał.
Użytkownik needpvp edytował ten post 19 July 2015 - 17:12
Oficjalnie najstarszy aktywny użytkownik CraftPortal. Rejestracja: 25 lip 2010 (9 lat z craftportal)
๖ۣۜNot a Shemale ❤ has 233 games on Steam with the value of $4,226.94 USD (16,360.37 PLN) and a total playtime of 943.7 hours @09.11.2019