Słowem wstępu...
Osoba która stworzyła temat regulaminu gdzie użytkownicy mają zgłaszać założenie nowego tematu i zamknięcie go jest moim zdaniem doprawdy zły pomysłem, chyba że miała to być próba trollowania użytkowników forum. Doprawdy koń by się uśmiał...
Statek wodny to dość szerokie i nie do końca sprecyzowane pojęcie, zawężające określenie
do takich jednostek, które mogą poruszać się samodzielnie, lub też, w myśl innych definicji, są wykorzystywane ogólnie jako środek transportu (z własnym napędem lub bez). Przykładowo w rozumieniu j statek oznacza wszelkiego rodzaju urządzenie pływające, nie wyłączając urządzeń bezwypornościowych i wodnosamolotów, używane lub nadające się do użytku jako środek transportu wodnego.Fejm na wikipedię...
Już jakiś czas temu napisano modyfikację pozwalającą na tworzenie własnych statków, poprzez używania specjalnych bloków skanujących połączone bloki.
Więc czemu pisać jeszcze raz modyfikację o tej samej tematyce ? By uwzględnić najnowsze możliwości naszej gry.
Nadal nie łapiesz ? Spróbuję ci to wytłumaczyć.
Bądź co bądź, do stworzenia tego statku są potrzebne materiały. Nie, to nie jest mod który po zrobieniu odpowiedniej receptury pierdykniesz se gotowca.
Sam budujesz swój statek. Jedyne, na co musisz zwracać uwagę to ilość przeznaczonych do tego bloków.
Zbudowałeś ? No to na co czekasz ? Buduj !!!
Zbudowałeś ? Pokaż...
Nooo... ale widziałem lepsze...
W każdym razie teraz pewnie nie wiesz co teraz nie ? A pamiętasz ile użyłeś bloków ?
Teraz potrzebne nam jest system podłączający naszą budowlę do systemu moda. Oto receptury:
Malutki stateczek- do 20 bloków sterowany wiosłem
Mały statek - do 200 bloków sterowany wiosłem i sterem
Średni statek - do 400 bloków
Duży statek - do 1000 bloków
Wielki statek - do 2000 bloków
Gigantyczny statek - do 4000 bloków
Epicki statek - do 10000 bloków
Każdy moduł ma swoją cenę, dlatego warto odpowiednio projektować nasz transport.
Ograniczniki są wymagane z powodu zaawansowanego systemu fizycznego tudzież statku.
Po połączeniu modułu do statku należy użyć go. Wyskoczy nam odpowiednie okienko z przedstawionym całym zeskanowanym statkiem i jeśli wszystko będzie dobrze, przycisk Launch Ship.
Bo naciśnięciu przycisku na nasz budynek zostaną nałożone specjalne skrypty obliczeniowe.
Pewnie twoją pierwszą reakcję będzie fakt, iż twój statek zachowuje się teraz na wodzie jak łódka z minecrafta, ale to tylko pozory.
Gdy inne mody po zeskanowaniu wielką bryłę ślizgającą po wodzie jak na lodzie, tak na naszą łódź zostają nałożone środki ciężkości, obciążenie, oraz wszystkie inne silniki fizyczne standardowe dla gier z dużym budżetem ( Assassin's Creed 4 Black Flag moim zdaniem nudzi jak cholera, ale to później ).
Do tego na gotowym statku możemy nadal dołączać bloki, nie tylko stałe, jak i użytkowe takie jak skrzynia, crafting table, a nawet łóżko.
Nie tak szybko. Tym statkiem trzeba czym sterować.
Przy opisie modułów zauważyliście takie słowa jak wiosło i ster. Oto receptury:
Wiosło
Ster
Te oto sprzęty pozwalają nam na sterowanie statkiem.
Autor nie byłby sobą, gdyby nie dodał właśnych akcesorii do naszego statku jak na przykład prycz...
... projektor statku pozwalający na zaprojektowanie go bez użycia prawdziwych materiałów...
... jak i same plany pozwalające na zapisanie go.
Cuchaz Interactive moim zdaniem wykonało kawał dobrej roboty. Zrewolucjonizował system pojazdów, oraz polepszył system tworzenia go.
Deweloper współpracuje z PayPal-em oraz Patreon-em, co pozwala wam na własne wspomaganie ich pracy poprzez mikropłatności. Wpłacając dostajemy możliwość do rorzszerzonych funkji ich modów, dlatego warto.
Jakie to funkcje ? Sami sie przekonajcie....