Skocz do zawartości


Zdjęcie

[1.7.10] Ship Mod autorstwa Cuchaz Interavtive


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Xajazeht

Xajazeht

    Nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Kazar

Napisano 30 April 2015 - 09:15

Słowem wstępu...

Osoba która stworzyła temat regulaminu gdzie użytkownicy mają zgłaszać założenie nowego tematu i zamknięcie go jest moim zdaniem doprawdy zły pomysłem, chyba że miała to być próba trollowania użytkowników forum. Doprawdy koń by się uśmiał...

 

Statek wodny to dość szerokie i nie do końca sprecyzowane pojęcie, zawężające określenie 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 do takich jednostek, które mogą poruszać się samodzielnie, lub też, w myśl innych definicji, są wykorzystywane ogólnie jako środek transportu (z własnym napędem lub bez). Przykładowo w rozumieniu 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

j statek oznacza wszelkiego rodzaju urządzenie pływające, nie wyłączając urządzeń bezwypornościowych i wodnosamolotów, używane lub nadające się do użytku jako środek transportu wodnego.

Fejm na wikipedię...

Już jakiś czas temu napisano modyfikację pozwalającą na tworzenie własnych statków, poprzez używania specjalnych bloków skanujących połączone bloki.

Więc czemu pisać jeszcze raz modyfikację o tej samej tematyce ? By uwzględnić najnowsze możliwości naszej gry.

 

Nadal nie łapiesz ? Spróbuję ci to wytłumaczyć.

Bądź co bądź, do stworzenia tego statku są potrzebne materiały. Nie, to nie jest mod który po zrobieniu odpowiedniej receptury pierdykniesz se gotowca.

Sam budujesz swój statek. Jedyne, na co musisz zwracać uwagę to ilość przeznaczonych do tego bloków.

Zbudowałeś ? No to na co czekasz ? Buduj !!!

Zbudowałeś ? Pokaż...

Nooo... ale widziałem lepsze...

W każdym razie teraz pewnie nie wiesz co teraz nie ? A pamiętasz ile użyłeś bloków ?

Teraz potrzebne nam jest system podłączający naszą budowlę do systemu moda. Oto receptury:

Malutki stateczek- do 20 bloków sterowany wiosłem

recipe-tinyShip.png

Mały statek - do 200 bloków sterowany wiosłem i sterem

recipe-smallShip.png

Średni statek - do 400 bloków

recipe-mediumShip.png

Duży statek - do 1000 bloków

recipe-largeShip.png

Wielki statek - do 2000 bloków

recipe-hugeShip.png

Gigantyczny statek - do 4000 bloków

recipe-giganticShip.png

Epicki statek - do 10000 bloków

recipe-epicShip.png

 

Każdy moduł ma swoją cenę, dlatego warto odpowiednio projektować nasz transport.

Ograniczniki są wymagane z powodu zaawansowanego systemu fizycznego tudzież statku.

 

Po połączeniu modułu do statku należy użyć go. Wyskoczy nam odpowiednie okienko z przedstawionym całym zeskanowanym statkiem i jeśli wszystko będzie dobrze, przycisk Launch Ship.

Bo naciśnięciu przycisku na nasz budynek zostaną nałożone specjalne skrypty obliczeniowe.

Pewnie twoją pierwszą reakcję będzie fakt, iż twój statek zachowuje się teraz na wodzie jak łódka z minecrafta, ale to tylko pozory.

Gdy inne mody po zeskanowaniu wielką bryłę ślizgającą po wodzie jak na lodzie, tak na naszą łódź zostają nałożone środki ciężkości, obciążenie, oraz wszystkie inne silniki fizyczne standardowe dla gier z dużym budżetem ( Assassin's Creed 4 Black Flag moim zdaniem nudzi jak cholera, ale to później ).

Do tego na gotowym statku możemy nadal dołączać bloki, nie tylko stałe, jak i użytkowe takie jak skrzynia, crafting table, a nawet łóżko.

 

Nie tak szybko. Tym statkiem trzeba czym sterować.

Przy opisie modułów zauważyliście takie słowa jak wiosło i ster. Oto receptury:

Wiosło

recipe-paddle.png

Ster

recipe-helm.png

 

 Te oto sprzęty pozwalają nam na sterowanie statkiem.

Autor nie byłby sobą, gdyby nie dodał właśnych akcesorii do naszego statku jak na przykład prycz...

recipe-berth.png

... projektor statku pozwalający na zaprojektowanie go bez użycia prawdziwych materiałów...

recipe-projector.png

... jak i same plany pozwalające na zapisanie go.

recipe-clipboard.png

 

 

Cuchaz Interactive moim zdaniem wykonało kawał dobrej roboty. Zrewolucjonizował system pojazdów, oraz polepszył system tworzenia go.

Deweloper współpracuje z PayPal-em oraz Patreon-em, co pozwala wam na własne wspomaganie ich pracy poprzez mikropłatności. Wpłacając dostajemy możliwość do rorzszerzonych funkji ich modów, dlatego warto.

Jakie to funkcje ? Sami sie przekonajcie....

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

 

 

 


  • LordRossiol i RupSon lubią to

tumblr_m8rvlaDsuT1r3qwdqo1_500.gif


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Ascanol

Ascanol

    Pan Śmierci

  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Ascanol

Napisano 30 April 2015 - 09:23

Mod jest epicki.Pobieram!


200.gif200.gif


#3 I'm Nikt.

I'm Nikt.

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 755 postów

Napisano 25 May 2015 - 09:38

Mega mod!
201011_drift-3d.gif

#4 Dolnick

Dolnick

    Nowy

  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 04 May 2016 - 14:31

Używałem tego moda na serwerze survival i mam parę uwag uzupełniających:

1. po zbudowaniu trzeba usunąć klocki podtrzymujące statek, inaczej mod będzie brał pod uwagę kawałek dna jako statek i nie pozwoli na jego uruchomienie (za dużo bloków),

2. w przypadku dużych statków, należy przewidzieć głębokie dno pod statkiem, aby ten nie osiadł na nim po uruchomieniu (na panelu kontrolnym pokazana jest linia wody, jeśli jest ona wysoko, być może statek jest za ciężki albo będzie przeciekał bo brakuje jakiegoś klocka pod linią wody)

3. aby przebudować statek, należy go najpierw zakotwiczyć, a to jest możliwe tylko w pozycji takiej samej, w jakiej był uruchomiony (czyli jak dziób pokazywał północ, to tak ma być skierowany);

4. jak jest za mały żagiel, to statek będzie się powoli poruszał i bardzo powoli skręcał;

5. mod jest trochę zbugowany, gdy sie korzysta z materiałów z innych modów, ale można go przystosować (jest do tego plik konfiguracyjny shipBlockProperties.cfg) - ale lepiej nie przewozić w skrzyniach cennych rzeczy.

6. duże statki moga być przyczyna lagów na serwerze - adminom polecam zmienić recepty bloków sterujących dużymi statkami na znacznie droższe.



#5 RupSon

RupSon

    Znawca

  • Użytkownik
  • 269 postów
  • Rupson

Napisano 06 May 2016 - 20:37

Bhosz, te receptury są takie tanie...
Ale mod dobry, można by dodać jakieś inne "statkowe" rzeczy - rum, armaty busole czy cokolwiek tak dla klimatu.

#6 ciekma

ciekma

    Nowy

  • Użytkownik
  • 54 postów

Napisano 17 May 2016 - 13:26

Receptury faktycznie tanie, adminom serwerów polecam zmianę ich za pomocą jakiegoś plugina lub MineTweakera, aby duże statki (które mogą lagować serwer) miały kosztowny blok sterujący (przykładowo zamiast redstone może być mniejszy blok).


aktualnie na warsztacie: TerraFirmaProgressivePack


#7 szczur213

szczur213

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • szczur213

Napisano 25 September 2016 - 14:16

Mod jest super, ale kilka uwag.

 

Statek można dokować tylko w takiej pozycji jak był zbudowany.

Na statku nie działa redstone, dozowniki, tłoki itp.

 

Ale mimo to bardzo fajny mod, mam nadzieje że w kolejnych wersjach moda to naprawią.