Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie o mody na serwerach hostowanych.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 27 December 2014 - 22:34

Hej chciałbym stworzyc serwer na 5 slotów (własciwie to na trzy, ale takich ofert nie ma) i zastanawiam się jak to jest z modami? Mam swoja paczke modów w która gram na LANie (wersja gry 1.7.10) i chciałbym wiedziec co musze zrobic by działały one na hostingu.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Gość_Murshtin_*

Gość_Murshtin_*
  • Gość

Napisano 27 December 2014 - 22:35

Wiadomość wygenerowana automatycznie
Temat przeniesiony z forum
MinecraftPytania i problemy
do
Serwery Minecraft - KopalniaJestem nowy



#3 Gapioza

Gapioza

    Nowy

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Gapioza

Napisano 28 December 2014 - 00:25

-Musisz się upewnić, że mody będą działać na serwerze (niektóre działają na LAN, ale nie mają już wersji dla serwera dedykowanego)

-Musisz znaleźć hosting, który nie wymusza używania określonej wersji silnika servera. Np. na craftserve nie wrzucisz swojego silnika, a np. na fiberhost uruchomisz każdy silnik, bylebyś mu zmienił nazwę na craftbukkit.jar

-Zrobić paczkę serwerową (silnik, opcjonalnie mapka, mody)
-Wykupić serwer
-Wrzucić swoją paczkę serwerową
-Grać



#4 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 28 December 2014 - 00:36

Szczerze mówiąc nie łape o co chodzi z silnikiem i paczką serwerową. Jestem kompletnym laikiem, prosze łopatologicznie.


Nie moge edytowac posta wiec pisze drugiego. Zanim w ogóle zaczne zgłebiac wiedze o wgrywaniu modów na hosting, chciałbym sie dowiedzieć czy wszystkie mody ze screenu niżej mozna uzywac na hostowanym serwerze:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#5 tropereks

tropereks

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 57 postów
  • tropereks

Napisano 28 December 2014 - 01:28

Jaka różnica czy ty hostujesz czy ktoś inny? Serwer to serwer, a host zawsze będzie hostem.
Mody wgrywasz jak normalny serwer z pluginami, tylko gdy np. na CServ musisz mieć określona nazwę, więc usuwasz silnik z FTP i wgrywasz customowy nazwany tak samo, lol.
Medżik. Mam nadzieję, że wyjaśniłem łopatologicznie :v

Wysyłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2

Użytkownik tropereks edytował ten post 28 December 2014 - 01:30


#6 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 28 December 2014 - 01:48

Ok może ja źle sformułowałem pytanie. Co to jest ten silnik (tak z grubsza) i jak sie wgrywa pluginy mody czy jak zwał tak zwał na serwer? Nie obraziłbym sie za jakis wideotutorial, może byc po angielsku.



#7 tropereks

tropereks

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 57 postów
  • tropereks

Napisano 28 December 2014 - 10:10

Silnik to serce serwera. Jest wiele rodzai - poczynając od Vanilla (bez pluginow i modow) aż do craftbukkita (pluginy) czy też Cauldron. Niektóre silniki pełnia ta sama funkcje, jednak mają inne zabezpieczenia. Jeżeli nie będziesz miał silnika, to nic Ci nie ruszy. Mody i pluginy to dwie różne rzeczy, ale tłumaczyć co robią chyba nie muszę? Jeżeli serwer masz na wirtualnej maszynie, jakiejkolwiek z FTP, z odpowiednia dla cb ilością ramu, to po prostu wgrywasz przez program albo WinSCP, FileZilla.
VTuT bez głosu może zrobię dziś >:

Wysyłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2

Użytkownik tropereks edytował ten post 28 December 2014 - 10:11


#8 Rafiok!

Rafiok!

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 728 postów
  • xRafiokPL

Napisano 28 December 2014 - 11:24

instalujesz na serwerze silnik MCPC+ restartujesz odpalasz FTP i do folderu mods wrzucasz mody. Banał :P


                                                                     vOBJcDJ.png
Jak dać like?


76561198132085621.png

#9 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 28 December 2014 - 13:06

Tropereks. Dzięki o takie coś mi chodziło. Teraz już wiem co i jak (także dzięki Rafiemu). Jedyne co mi potrzeba to instruktaż jak wgrać silnik, znaczy ftp obsługę znam tylko chodzi mi co i gdzie mam wgrać. Jednak do tego wystarczy mi tutorial pisany. A tak BTW dzięki Panowie, mimo że są (a właściwie były) święta dostałem odpowiedź w trybie przyspieszonym :)

 

Mam tylko jeszcze jedną prośbę, czy moglibyście zerknąć na screen do którego link podałem wcześniej i powiedzieć czy wszystkie mody maja wersje na serwer?



#10 tropereks

tropereks

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 57 postów
  • tropereks

Napisano 28 December 2014 - 13:16

Jeżeli wszystkie mody działają Ci u Ciebie, to na maszynie wirtualnrj też, to nie ma znaczenia.

Wysyłane z mojego GT-S5360 za pomocą Tapatalk 2

#11 Gapioza

Gapioza

    Nowy

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Gapioza

Napisano 28 December 2014 - 14:27

Tylko on napisał, że działają na LAN'ie, a LAN może działać na 2 sposoby: silnik serwera i odpalanie w konsoli itp., albo uruchomienie LAN'a z poziomu Minecrafta...



#12 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 28 December 2014 - 14:45

Używałem funkcji open to LAN w menu gry.


Użytkownik Szynsz edytował ten post 28 December 2014 - 14:45


#13 AllMight

AllMight

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 282 postów

Napisano 28 December 2014 - 17:54

Jeżeli otwierasz serwer LAN z pozycji minecraft'a, tylko ty będziesz miał mody (tylko ty będziesz je widział). 

Jeżeli chcesz grać z kolegami/rodziną w minecraft'a na jednej mapie/serwerze musicie posiadać :

 

Launcher Tekkit/Forge

Jednakowe mody

 

Serwer (Dedykowany, lub Hamachi) z silnikiem MCPC+/Tekkit

    Dedykowany - serwer wykupiony na stronie hostingowej,

    Hamachi - serwer postawiony na swoim komputerze poprzez program Hamachi, (Wszyscy gracze muszą posiadać ten program i podpiąć sie do twojej sieci, stworzonej w tym programie)

 

Wiesz w ogóle co to jest FTP i czy kiedyś stworzyłeś jakiś serwer. ?


Użytkownik Vess edytował ten post 29 December 2014 - 10:09

Mam nadzieję, że docenisz moją prace i klikniesz "Lubię to" lub dasz mi diaxa to naprawdę motywuje do pomagania innym i siedzenia na tym forum.


#14 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 28 December 2014 - 21:07

Vess wiem co to ftp mam serwer administrowany przez moja personę w innej grze plus mam za sobą obsługę kilku stron/for internetowych gdzie trzeba było je postawić przez ftp. Po prostu nie bawiłem się nigdy minecraftem.

 

Dobra poszperałem po sieci i chyba wszystko wiem, teraz pytanie gdzie znajdę plik .jar dla MPCP+ pod wersje 1.7.10?


Użytkownik Szynsz edytował ten post 28 December 2014 - 21:54


#15 AllMight

AllMight

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 282 postów

Napisano 29 December 2014 - 10:16

Z tego co przeczytałem prace nad silnikiem MCPC+ zostały zawieszone, ostatnia wersja jaka została wydana to 1.7.2. Polecam ci silnik Forge (Same mody), lub cauldron nie wiem dokładnie jak on działa, ale jest podobny do MCPC+; oba te silniki są na wersje 1.7.10.


Mam nadzieję, że docenisz moją prace i klikniesz "Lubię to" lub dasz mi diaxa to naprawdę motywuje do pomagania innym i siedzenia na tym forum.


#16 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 29 December 2014 - 12:20

No właśnie couldron to jakaś kontynuacja MCPC+ ale jak byłem na ich stronie to tez pisali coś o zawieszeniu. A możesz podać link do silnika forge? Bo tylko na modach mi zależy



#17 AllMight

AllMight

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 282 postów

Napisano 29 December 2014 - 16:26

Wystarczyło wpisać w google "minecraft forge 1.7.10" i 1 strona : "

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

"


Mam nadzieję, że docenisz moją prace i klikniesz "Lubię to" lub dasz mi diaxa to naprawdę motywuje do pomagania innym i siedzenia na tym forum.


#18 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 29 December 2014 - 19:00

No ok masz mnie ale myślałem że to nie chodzi o zwykły forge jak ten do SP. Mój błąd pardon. I rozumiem że wgrywam plik .jar forga a serwer robi resztę czy tak?

 

 

EDIT: Dobra znalazłem couldron na 1.7.10 plus poradnik jak go zainstalować. Właśnie wgrywam mody. Mam tylko pytanie czy po stronie klienta tez muszą być te same mody by można było grac czy wszystko jest z czytywane z serwera?


Użytkownik Szynsz edytował ten post 29 December 2014 - 23:16


#19 AllMight

AllMight

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 282 postów

Napisano 30 December 2014 - 13:14

Jeżeli wgrasz na serwer np. mody : Optifine, Reis Minimap, Mo creatures, too many items, pixelmon. To gracz, który wchodzi na serwer musi posiadać wszystkie mody co do jednego inaczej wywali mu errora.


Mam nadzieję, że docenisz moją prace i klikniesz "Lubię to" lub dasz mi diaxa to naprawdę motywuje do pomagania innym i siedzenia na tym forum.


#20 Szynsz

Szynsz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 172 postów
  • szynsz

Napisano 01 January 2015 - 13:51

Dzięki, to wiem co chciałem, a w końcu używam forga dawanego przez hosting. A zapytam jeszcze, czy funkcja że za każda czynność dostaje się exp (kopanie rabanie itp) to mod czy plugin?