Aktualnie każdy użytkownik ma swoją unikalną nazwę za pomocą, której każdy odnosi się do danego gracza. Z wejściem wersji MC 1.8 będziemy bliżej systemu pozwalającego zmienić nazwę gracza. Piszę ten temat ponieważ jest to poważny problem, z którym głównie ja muszę sobie jakoś poradzić.
Ze względu na to, że identyfikowanie graczy polega aktualnie na użyciu ich nicku wszystko jest zapisane w ten sposób. Wszystkie cuboidy, LWC, konta iConomy, ekwipunki między-światowe, permisje, zgrupowania, łóżka, system banów i wiele innych używają nazw graczy do identyfikacji.
Powoduje to, że po wyjściu wersji Minecraft 1.8 wszystko to będzie nieaktualne i nieużywalne. Wniosek jest prosty, trzeba wszystko zaktualizować i pomimo że zabierze mi to masę czasu to nie jest to dla mnie wielki problem. Jednak ze względu na zewnętrzne pluginy, których los nie zależny ode mnie, przejście na nową wersję może potrwać dodatkowo dłużej.
Pomimo, że jest to problem, nie jest to powodem, dla którego piszę temat. Powodem jest identyfikowanie użytkowników przez administrację oraz graczy. Jeśli każdy może wejść używając dowolnego nicku wymagane będzie stworzyć wewnętrzny system, do którego każdy będzie mieć dostęp i będzie mógł sprawdzić kto jest kim. Nie możemy jednak polegać na unikalnych kluczach identyfikacyjnych (UUID), ponieważ nikt nie zapamięta ciągu znaków w stylu: 069a79f444e94726a5befca90e38aaf5.
Chcę aby każdy mógł posiadać jeden identyfikacyjny nick tak jak teraz, który będzie przypisany do unikalnego identyfikatora (UUID), ale używany będzie realny nick, który jest możliwy do zmiany w każdej chwili. Oznacza to, że każdy gracz będzie posiadać dwie nazwy gracza oraz unikalny klucz (UUID), który będzie widoczny dla każdego gracza na serwerze za pomocą komendy. Pozwoli to łatwiej rozpoznawać kto ukrywa się pod widoczną nazwą gracza.
Ponieważ aktualnie nie da się zmieniać nazwy gracza, ale można pozyskać identyfikacyjny klucz (UUID) gracza, to każdy kto wszedł chociaż raz na serwer zostanie zapisany do naszej wewnętrznej bazy z unikalnym kluczem i identyfikacyjną nazwą gracza, jaką posiada teraz. Każdy nowy gracz w przyszłości, który nigdy nie był na serwerze otrzyma unikalną nazwę gracza na podstawie pierwszej nazwy z jaką wszedł na serwer. To jest moje rozwiązanie, dołączam
jeśli ktoś się zgubił w tym jak powinien działać system.
Jeśli macie lepszy pomysł to chciałbym go znać. Jeśli chcecie zapoznać się lepiej z tym jak Bukkit będzie obsługiwać unikalne klucze w przyszłości, zalecam przeczytać
. Jeśli nikt nie przedstawi lepszego pomysłu niż mój, to najpewniej zacznę przepisywać pluginy gdy otrzymamy wersję Minecraft 1.7.6+.