Skocz do zawartości


Zdjęcie

Alfa, beta, snapshot... przemyślenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 12 August 2013 - 16:29

@up

Szczęść Boże, Qv3ciarz :D. No cóż, cieszę się, że lepiej poznałem punkt widzenia niektórych nowszych graczy. Nie jest jeszcze tak źle z nowym pokoleniem jak myślałem, a w niektórych przypadkach jest nawet całkiem dobrze ;). Faktem nie do ukrycia jest to, że Minecraft rzeczywiście zmierza w kierunku RPG i jego podstawowe zasady na których wyrósł odchodzą w zapomnienie. Tak to jest. Ja wciąż mam nadzieję... jeżeli okaże się płonna, pozostanie mi tylko pykanie na Becie 1.7.3. Ale... dobrze że niektórzy nowi gracze (na przykład Qv3ciarz) starają się zrozumieć "starych wyjadaczy" i darzą ich szacunkiem. Tacy ludzie mogą sprawić, że młodsze pokolenie graczy nie zapomni o Minecraft'cie Beta.

 

@down

Ech, musiałbyś grać na Becie zanim wydano wersję 1.8, by wiedzieć o co mi chodzi. Wbrew pozorom, na Becie 1.7.3 było już wiele elementów z dzisiejszego Minecraft'a - o ile się nie mylę, w Becie 1.7 dodali tłoki i nożyce :).

A gdybym już zaczął na serio grać na Becie 1.7.3, to grałbym na niej już zawsze, nie przez kilka miesięcy.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 Vermello

Vermello

    Władczyni Słoików

  • Użytkownik+
  • 592 postów

Napisano 12 August 2013 - 16:30

Ja tam nie rozumiem osób, które powracają np. do alphy żeby grać kilka miesięcy. Te nowe wersje nie są aż tak złe D:


"Ja też nie mam tego z przodu i jakoś robię sobie"

~Sherds o robieniu sobie selfie.


#23 Hubkra

Hubkra

    Sługa HEROBRINE

  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Hubkra

Napisano 12 August 2013 - 21:28

Tak jak @Up powróciłem do alphy i wybudowałem domek, stworzyłem kopalnię, (winda wodna <3) znalazłem kilka diasów i po wybudowaniu kilku budynków i pozwiedzałem nether. Skończyłem na zbudowaniu stacji kolejki (stare boostery <3) i znudziło mi się. Choć nie gram w MC jakoś bardzo często może z poł h dziennie albo z 1h. Kiedyś to grałem po kilka godzin, przed fullem. Bo full sprawił, że na moim świecie pojawiło się bagno w miejscu domku. (ah te brzydkie budowle) Pamiętam miałem kilka baz chyba ze 3. Ale to było piękne. Chyba spróbuję na becie 1.7.3 jak to Moihear Bearead mówi. Dla tych, którzy nie dawno zaczęli, starsze wersje, są tylko uboższą wersją nowszej, dla nas to coś więcej. ;d



#24 oskarro99

oskarro99

    Nowy

  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 12 August 2013 - 21:29

Ja wolę Alfę i Betę, ponieważ teren jest dla mnie najważniejszy. Jednakże w pełnej wersji dodali tyle nowości, że wybór jest trudny.

 

Jest mod na to, aby mieć generator z alfy/bety/invdev itd. Nie pamietam jak sie nazywał, ale chyba better world generator 4.



#25 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 13 August 2013 - 11:18

@up

Better World Generation 4 - świetny mod. Polecam.

Brakuje mi jeszcze tylko moda usuwającego punkty XP, bałwany, "oczy pająków" i wszystkie inne takie świństwa dodane po wersji 1.8. Gdybym miał taki mod i grałbym dodatkowo z modem Better World Generation 4, być może poczułbym klimat Bety na najnowszej wersji? To by było coś.



#26 Grewest

Grewest

    Znawca

  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 13 August 2013 - 19:29

No i niestety, każdy ma inny gust. Jedni są załamani, gdzie zmierza Minecraft (a tych jest większość z tego, co widzę), a inni, po prostu się cieszą z tego, że Mc jest za każdym dniem bliżej RPG, co jest niestety prawdą. Sam jestem bardzo młodym Mc'towiczem bo pierwszy raz zagrałem (nie licząc classica) na pełnej wersji 1.2.5, jednak od razu mnie gra zaciekawiła, dlatego też żywię szacun dla wielu starych wyżeraczy, którzy grają już od dawna i sami tu pisali ze pierwszy raz zagrali na alfie i/lub becie. Można rzec, że rozwijali się razem z nią :) Ale też to oni dobrze widzą jak się ona rozwija i dobrze, że dzielą się swoimi przemyśleniami (Bóg zapłać, Moihear Bearead :) ). A teraz mój punkt widzenia, który wyrobiłem sobie czytając to, jakże ważne i potrzebne forum dla tych młodych graczy, ale i nie tylko. :D Przytoczę tu kilka rzeczy, które przykuły moją uwagę z perspektywy czasu

Pierwsza sprawa: generator. Chyba nie ma osoby, która by grała na generatorze z alfy/bety i po porównaniu z teraźniejszym byłaby w pełni z niego zadowolona. Dlaczego taki wniosek? Przecież nigdy nie grałem na tym wcześniejszym. Otóż wystarczy obejrzeć tylko kilka filmików na wujku YouTube. Ja przynajmniej zauważyłem różnicę. Chociaż nie stronię od nowych biomów, wręcz przeciwnie, wg mnie różnorodność świata jest potrzebna. Między innymi dlatego jestem zadowolony z nadchodzącego update'a.
Różnorodność mobów... jak już wyżej wspomniałem, różnorodność świata jest potrzebna, więc nie stronie od dodawania ich, mój ulubiony mob - kostka magmy, takie to słodkie :P Ale no cóż jak dodali cały enchanting i miksturki, to rzeczywiście zabijanie wrogów jest łatwe. Może jakieś stopniowe utrudnianie gry wraz z rozwijaniem się? Hmm, no sam nie wiem. Denerwuje mnie też jedno zbytnie ułatwienie, psy są jak najbardziej extra, ale po co mi jeszcze jakiś szwendający się bałwan?
Wymiary... no cóż nether jest gites, choć słabo rozbudowany, ale podobnież Mojang planuje popracować nad nim, więc wierzę, że będzie dobrze. A co do Kresu, to to jest jak dla mnie jakieś gwno. Nie potrzebujemy w tej grze żadnych Bossów. Chyba nieliczni zabili Smoka Kresu na Survivalu. Sam zrobiłem to tylko raz na Creative, rzucając w niego jak bałwan śnieżkami przez dobre kilkanaście minut. Chociaż zwieńczenie jest ciekawe... nie powiem :P
Struktury... jak już wspominałem, różnorodność jest potrzebna, więc dobrze, że takie coś jest. No ale ehh... mam troche zastrzeżeń. Tak więc po kolei: pomieszczenie z portalem do Kresu - jedno wielkie banalne WTF. Co do opuszczonych kopalni, nie podoba mi się tylko ich częstotliwość. Wchodząc do co drugiego/trzeciego cave'a i przetrzepując go, pewnie znajdziemy tę kopalnie, no i cóż surowców mamy, a mamy... Inna sprawa - wioski. No cóż pomysł dobry, ale zaczęty, a nieskończony. Niedość że domki (jeżeli tak to można nazwać) są po prostu banalne, to wieśniaki mają chyba IQ poniżej 0. Do naprawy jak nic.
 

To narazie wszystko z mojej stronie. Oddaję to wam do skomentowania :)

w 1.6 (nie beta ) dodali trudność sferyczną  że im dłużej jesteś w jakimś miejscu to jest trudniej

 

do tematu zacząłem na 1.6 (beta) i wszystkie zmiany się podobają :P próbowałem grać na alphie 1 myśl jak tu ciemno później sie skapłem że na pełnej wersji gram na jasności jaskrawej teraz gram na nastrojowej  dodaje klimatu :P 2 myśl znalazłem żelazo ale węgla znaleść nie mogę ;(



#27 Qv3ciarz

Qv3ciarz

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Qv3ciarz

Napisano 13 August 2013 - 20:44

No to cóż, czekam tylko na najbliższy snapshot. Może poczuję ten klimat, za którym tyle osób tak tęskni. Będę miał do tego łatwą okazję, bo nigdy nie grałem na tych starszych wersjach. Pogram i zobaczę jak to jest :D
@Up
O trudności sferycznej to nie wiedziałem. W każdym razie dzięki :P Chcę jeszcze dopowiedzieć, że wcale nie uważam, że Mc jest zły, wręcz przeciwnie, jest to jedyna gierka, która po tak długim czasie mi się jeszcze nie znudziła. Ma wiele błędów i niedociągnięć, ale są tutaj też dobre strony. Na wiele sposobów jest też ciekawie urozmaicona  (czekam na snapshot :) ). Np. dla kreatywnych są tutaj niebanalne i ogromne możliwości budowy wszystkiego i niczego konkretnego, po prostu czegokolwiek. Ale tak: co do trudności, gram na poziomie trudnym no i  nie jest źle, czasami nawet ciężko jest się wydostać od chmary zombie o północy :P A jasność nastrojowa rzeczywiście dodaje klimatu zmieniłem sobie niedawno, a szkoda, że tak mało ludzi gra na tej jasności. Należy także zauważać te dobre strony gry i cieszyć się z niej :) Optymizm jest jak najbardziej potrzebny :) 

@Edit
Niestety niektórych błędów nie da się naprawić, gdyż twórcy musieliby po prostu usunąć niektóre elementy, np. te niezbyt miło przyjęte Bossy, a to z kolei przyciągnęłoby falę hejtów ze strony graczy zadowolonych z tego elementu. No cóż, ja jednak żywię szczerą nadzieję, że Mojang nie popełni więcej błędów, a Minecraft będzie się rozwijał w tę dobrą stronę. Nadzieja umiera ostatnia :)
@Up
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o trudności sferycznej, może jakiś link? Zaciekawiłeś mnie  ^_^



#28 Will

Will

    Zwiadowca

  • Użytkownik+
  • 1621 postów

Napisano 13 August 2013 - 20:46

Ja wolę nowsze wersje. Dochodzą ciekawe przedmioty. Nie umiałbym się przestawić :P



#29 Maślak

Maślak

    Nie mam dziewczyny

  • Użytkownik+
  • 423 postów
  • Maślak ♪#0698
  • Maslak

Napisano 15 August 2013 - 10:40

Zaczynałem od 1.8.1, od dnia wydania wersji. Grało się ciekawie, wtedy jeszcze były iglaste lasy bez śniegu. Jednak nie było wcale fajniej niż aktualnie, więcej bugów, np. enderman szedł za nami do wody i powoli umierał (myślałem, że po prostu jak nas goni, to miga się na czerwono i krzyczy: Aj! Aj! Aj!).



#30 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 15 August 2013 - 13:08

@up

Wiesz, wersja 1.8 to dla mnie i większości "starych wyjadaczy" przełom między "starym, dobrym Minecraftem" (Alfą i Betą) a "złym Minecraftem" (najnowszymi wersjami). Wtedy mniej więcej została dodana większość szajsu na który narzekamy. Moim zdaniem aby poczuć starego Minecrafta trzeba grać na wersjach sprzed 1.8.

A tajga bez śniegu pojawiła się właśnie w 1.8 jako błąd - generator z Bety generował tajgi i tundry pokryte śniegiem.



#31 Myy

Myy

    Bezbronny android

  • Użytkownik
  • 343 postów

Napisano 15 August 2013 - 21:12

Te czasy Bety... Ech...

 

Chętnie chciałbym edycje MC z starym generatorem i nowymi itemami, to byłby strzał w 10!



#32 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 16 August 2013 - 13:17

@up

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Genialny mod. Niedawno go znalazłem. Co prawda jeszcze nie wyszła wersja na 1.6.2, ale - moim zdaniem - opłaca się wrócić do Minecraft'a 1.5.2 tylko po to aby móc grać z tym modem. Dzięki niemu mój Minecraft... cóż, stał się niemal taki jak ten sprzed 1.8. Z tym, że mam w nim Endermany, różne rodzaje desek, kowadła i możliwość zaklinania przedmiotów bez punktów XP. A także stare boostery z wagonikami, możliwość włażenia po drabinkach ustawionych co dwie kratki, stare tekstury, stare dźwięki i generator z Bety. :D

Jak tylko wyjdzie wersja na 1.6.2, stworzę własny świat i zacznę grać. Na seedzie "5515274009531393841". Wreszcie. Może kiedyś założę nawet serwa, o ile się da. :)



#33 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 17 August 2013 - 14:26

Z ciekawości zainstalowałem WorldEdit'a i porównałem częstotliwość występowania różnych bloków na mapie wygenerowanej przez generator z Bety 1.7.3 i na mapie wygenerowanej generatorem z wersji 1.5.2.

Obie mają seed "Glacier". Sprawdziłem na obu obszar w kształcie prostopadłościanu o wielkości 200 na 256 na 200 bloków, mieszczący razem 10302255 bloków (łącznie z blokami powietrza). Krawędzie znajdują się na obu mapach na dokładnie tych samych koordynatach.

Wyniki są, hmm... dość interesujące.

 

Obszar 200 na 256 na 200 bloków wygenerowany generatorem z Minecraft'a Bety 1.7.3:

Teren - górzysty (ech, "Glacier") i dość zalesiony, oprócz gór i lasów także pustynia z wysokimi wzniesieniami. Dużo wody.

 

Ruda węgla: 35231 bloków
Ruda żelaza: 15399 bloków
Ruda czerwonego kamienia: 5258 bloków
Ruda złota: 1573 bloki
Ruda lapis lazuli: 599 bloków
Ruda diamentu: 711 bloków
Drewno (wszystkie rodzaje): 3352 bloki
Glina: 0 bloków
Brązowy grzyb: 12 bloków
Czerwony grzyb: 0 bloków
Trzcina cukrowa: 0 bloków
Kaktus: 9 bloków
Żółty kwiat: 116 bloków
Czerwony kwiat: 35 bloków
Dynia: 0 bloków

 

Obszar 200 na 256 na 200 bloków wygenerowany generatorem z Minecraft'a 1.5.2:

Teren - płaski (witamy w nowym generatorze), w małej dżungli są małe pagórki. Oprócz małej dżungli duża pustynia. Prawie całkowity brak jakichkolwiek akwenów wodnych.

 

Ruda węgla: 27550 bloków
Ruda żelaza: 14472 bloki
Ruda czerwonego kamienia: 4004 bloki
Ruda złota: 1333 bloki
Ruda lapis lazuli: 511 bloków
Ruda diamentu: 466 bloków
Drewno (wszystkie rodzaje): 12874 bloki
Glina: 119 bloków
Brązowy grzyb: 17 bloków
Czerwony grzyb: 3 bloki
Trzcina cukrowa: 17 bloków
Kaktus: 43 bloki
Żółty kwiat: 51 bloków
Czerwony kwiat: 3 bloki
Dynia: 0 bloków

 

A więc wychodzi na to, że w Minecraft'cie Beta rudy minerałów generowały się częściej niż na najnowszych wersjach. Ha, ale tylko trochę. Beta i tak jest najlepsza. -_-

Ciekawe jest to, że - jak widać - w Becie generowało się za to dużo mniej innych przydatnych surowców, takich jak trzcina cukrowa, grzyby, kaktusy i tak dalej. W porównaniu z najnowszym generatorem ten z Bety generuje ogromne ilości kwiatów. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że mapy stworzone na nowym generatorze zawierają dużo więcej gliny niż te stworzone na starym.

Bardzo natomiast zdziwiła mnie ilość drewna na tych mapach - czyli okazuje się, że drewno jest dużo powszechniejsze na mapach z najnowszym generatorem. Mimo, że leśnych biomów i drzew jest dużo mniej niż na tym z Bety. Paradoks. :mellow:

 

@down

Jeżeli masz moda OldDays, możesz w ustawieniach nowego świata wybrać, czy generator z Bety ma generować także rudy z najnowszej wersji. Na przykład szmaragdy. :D



#34 Inquernal

Inquernal

    Get out of here, stalker

  • Użytkownik+
  • 175 postów

Napisano 17 August 2013 - 17:13

Obszar 200 na 256 na 200 bloków wygenerowany generatorem z Minecraft'a Bety 1.7.3:

Teren - górzysty (ech, "Glacier") i dość zalesiony, oprócz gór i lasów także pustynia z wysokimi wzniesieniami. Dużo wody.

 

Obszar 200 na 256 na 200 bloków wygenerowany generatorem z Minecraft'a 1.5.2:

Teren - płaski (witamy w nowym generatorze), w małej dżungli są małe pagórki. Oprócz małej dżungli duża pustynia. Prawie całkowity brak jakichkolwiek akwenów wodnych.

 

Jak mogą państwo zauważyć, zostało to sprawdzone na dwóch różnych biomach - we wcześniejszej wersji obszar testowy obejmował m.in. dużą ilość gór, zaś ten na późniejszej wersji takowych nie posiadał. To, i parę innych rzeczy, podważa wiarygodność pana badań.

 

A co do tematu - ja zaczynałem na 1.3(czy tam może 1.2). Miło się grało. Choć było tyle bugów, że szkoda mówić... Ale wtedy miało to taki swój specyficzny klimat. Wcześniej wspominane drabinki co drugi blok, boostery... Było i minęło. Na obecną wersję wróciłem po dłuższym czasie grania na modpacku mindcrack. No i nagle szok, tyle nowości, a ja kompletnie nie wiem jak się je robi. Dzięki bogu grałem na serwerze z kolegami, więc trochę zaległości mogłem nadrobić. Tak oto nauczyłem się jak się robi dywany i smycze, nieco ogarnąłem jak zdobyć własnego konia. Mimo wszystko tak fajnie powrócić do MC po dłuższym czasie niegrania i chociaż trochę znów poczuć się tym noobkiem jakim się było na początku. Dla mnie w sumie beta jest równie dobra jak full, ona ma swój stary fajny generator i to uczucie nostalgii, a full te swoje wielkie ilości rzeczy.


LhrBkHs.jpg


#35 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 17 August 2013 - 18:16

@up

Fakt, masz rację kolego - na mapie z generatorem z Bety było zdecydowanie bardziej górzyście, tak więc... może nie powinienem się dziwić, że było na niej też więcej surowców.

To była tylko ciekawostka, proszę nie brać tego za poważne badania. Z ciekawości zresztą chyba zrobię jeszcze kilka takich testów. :)

 

@down

Wiem, był taki błąd, ale został usunięty w Becie 1.6, podczas gdy ja używam generatora z Bety 1.7.3.



#36 Uziush

Uziush

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 476 postów
  • Uziush

Napisano 17 August 2013 - 18:30

@Up to poszukaj dokładnie, bo kiedyś w generatorze był bug, który powodował, że w którejś ćwiartce generowanego terenu zawsze było znacznie mniej surowców. Poza tym, czy to nie jest złudzenie, że jeżeli teren jest bardziej górzysty to widać na wierzchu więcej węgla i żelaza analogicznie jak jest z kwarcem w Netherze?


uziush_1221958_sig.jpg


#37 RaTmAnPL

RaTmAnPL

    Artysta - Viking

  • Użytkownik+
  • 118 postów
  • RaTmAnPL

Napisano 17 August 2013 - 19:41

Jak dla mnie jest to dość proste.

Uważam wyższość Alfy i Bety, jednak tylko w trybie survival. Trudno trochę to wyjaśnić, ale pierwsze wersje miały swojego rodzaju "klimat", przez który można było grać i grać.

Dziś niby minecraft jest lepszy, bardziej usprawniony, doskonalszy. Jednak gdzieś po drodze zgubił właśnie swój klimat.

Teraz Mojang najwyraźniej chce z tego zrobić jakąś grę RPG.

 

Zresztą, i tak już dawno rzuciłem survival w Mc. Jedyne co teraz robię to projekty architektoniczne. To raczej trudno by było popsuć.


  • Moihear Bearead lubi to

"In a time before time somebody attacked somebody"

~ Ludzkie dziecko do ludzkiego dziecka.


#38 Moihear Bearead

Moihear Bearead

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 18 August 2013 - 11:47

@up

Dokładnie. Dzięki Bogu, że są mody, bo bez nich rzuciłbym Minecraft'a już dawno.