Dzięki tej modyfikacji możemy stworzyć świat "taki jaki chcemy". Umożliwia nam wybranie temperatury świata, wysokość morza, średnia wysokość lądu, występowanie roślin i wiele, wiele innych opcji. Działa w SP jak i w SMP!
!!!UWAGA!!!
Jeżeli wygenerujemy mapę z tą modyfikacją, a następnie ją usuniemy (modyfikację), kolejne części świata będą się generowały przez podstawowy generator map!
Download:
Opcje (trochę przetłumaczyłem )
Biome Mod
Ogólne ustawienia biomów
biomeSize:1.5
Rozmiar biomów w świecie.
minMoisture:0.0
maxMoisture:1.0
Minimalna i maksymalna wilgoć w świecie.
minTemperature:0.0
maxTemperature:1.0
Minimalna i maksymalna temperatura w świecie.
(Tabela dotyczące wilgoci i temperatury na dole tego postu)
snowThreshold:0.5
iceThreshold:0.5
Występowanie śniegu i lodu w świecie. Wartość pomiędzy -1 a 1.
Ustawienia bagiennych biomów
muddySwamps:false
claySwamps:false
Dodaje błoto (chyba to jest gravel ;p) / glinę wokół i pod zbiornikami wodnymi. muddySwamps ma większy priorytet niż claySwamps, czyli jeżeli oba ustawienia mamy na true, częściej będziemy znajdywać błotniste jeziora/stawy.
swampSize:2
Do ilu bloków od krawędzi wody będzie się pojawiało błoto/glina.
Ustawienia pustynnych biomów
waterlessDeserts:false
Usuwa wodę z pustyń (z lodowych też).
removeSurfaceDirtFromDesert:false
Usuwa ziemię z pustyni.
desertDirt:false
Dodaje ziemię na pustynie.
desertDirtFrequency:0
Co ile bloków znajdziemy piasek na pustyni, czyli jeśli ustawimy na 100, średnio co 100 klocków jeden z nich będzie ziemią.
Cave Mod
Ustawienia Jaskiń
caveRarity:7
This controls the odds that a given chunk will host a single cave and/or the start of a cave system.
caveFrequency:40
The number of times the cave generation algorithm will attempt to create single caves and cave systems in the given chunk. This value is larger because the likelihood for the cave generation algorithm to bailout is fairly high and it is used in a randomizer that trends towards lower random numbers. With an input of 40 (default) the randomizer will result in an average random result of 5 to 6. This can be turned off by setting the "even cave distribution" setting (below) to true.
evenCaveDistribution:false
Setting this to true will turn off the randomizer for cave frequency (above). Do note that if you turn this on you will probably want to adjust the cave frequency down to avoid long load times at world creation.
caveMinAltitude:8
caveMaxAltitude:128
Sets the minimum and maximum altitudes at which caves will be generated. These values are used in a randomizer that trends towards lower numbers so that caves become more frequent the closer you get to the bottom of the map. Setting even cave distribution (above) to true will turn off this randomizer and use a flat random number generator that will create an even density of caves at all altitudes.
individualCaveRarity:25
The odds that the cave generation algorithm will generate a single cavern without an accompanying cave system. Note that whenever the algorithm generates an individual cave it will also attempt to generate a pocket of cave systems in the vicinity (no guarantee of connection or that the cave system will actually be created).
caveSystemFrequency:1
The number of times the algorithm will attempt to start a cave system in a given chunk per cycle of the cave generation algorithm (see cave frequency setting above). Note that setting this value too high with an accompanying high cave frequency value can cause extremely long world generation time.
caveSystemPocketChance:0
This can be set to create an additional chance that a cave system pocket (a higher than normal density of cave systems) being started in a given chunk. Normally, a cave pocket will only be attempted if an individual cave is generated, but this will allow more cave pockets to be generated in addition to the individual cave trigger.
caveSystemPocketMinSize:0
caveSystemPocketMaxSize:4
The minimum and maximum size that a cave system pocket can be. This modifies/overrides the cave system frequency setting (above) when triggered.
Ustawienia Dungeon
dungeonRarity:100
dungeonFrequency:8
dungeonMinAltitude:0
dungeonMaxAltitude:128
Sets the creation variables for dungeons (See explanation of material spawning variables near bottom)
Ustawienia basenów lawy
lavaLevelMin:0
lavaLevelMax:10
Sets the minimum and maximum levels at which lava pools can form in caves.
Cloud Mod (tylko SinglePlayer!)
Ustawienia chmur
cloud2DHeight:120.0
Wysokość chmur 2D. Chociaż autor nigdy ich nie widział (ja też nie) stworzył to, ponieważ są w plikach MC.
cloud3DHeight:108.0
Wysokość na której znajdują się chmury 3D.
cloud3DThickness:4.0
Grubość chmur 3D.
Deposit Mod
Tutaj znajdują się opcje odnośnie przedmiotów występujących na powierzchni (kwiaty, dynie), pod ziemią (żelazo, węgiel, diamenty) oraz pomiędzy (woda, lawa).
Terrain Mod
Ustawienia terenu
waterLevel:64
Ustawia poziom wody w świecie.
maxAverageHeight:0.0
Maksymalna średnia wysokość lądu. Jeśli ustawimy na 0, średnia wysokość nie przekroczy 0, będzie negatywna.
maxAverageDepth:0.0
Maksymalna średnia głębokość.
fractureHorizontal:0.0
Poziome pęknięcie świata.
fractureVertical:0.0
Pionowe pęknięcie świata, wartość dodatnia spowoduje powstanie wielkich klifów, latających wysp.
volatility1:0.0
volatility2:0.0
Można to nazwać ukształtowaniem terenu, negatywne wartości spowodują stworzenie nizinnych terenów, dodatnie górzystych.
volatilityWeight1:0.5
volatilityWeight2:0.45
Adjust the weight of the corresponding volatility settings. This allows you to change how prevalent you want either of the volatility settings to be in the terrain. Values should be between 0 and 1 and sum to some number equal to or less than 1. An example would be to set volatility1 to something high and volatility2 to some negative number. Then adjust volatilityWeight1 to a small number (say 0.1) and volatilityWeight2 to a larger number (0.85). This should result is mostly calm/flat landscape with the occasional chunk of terrain floating or jutting into the air.
Ustawienia podłoża skalnego (Bedrock)
disableBedrock:false
Usuwa bedrock z dna mapy.
flatBedrock:false
Zamienia bedrock w pojedynczą warstwę.
bedrockObsidian:false
Zamienia bedrock w Obsydian.
Replace Block Mod
removeSurfaceStone:false
Zamienia kamienny blok w jego najbliżej znajdujący się nie-kamienny blok (ziemia, trawa, glina). Jeżeli nie może znaleźć innego bloku, zamienia w trawę lub piasek.
Tree Mod
biomeTrees:false
Włącz, jeśli chcesz używać drzew z biomów, zamiast standardowych.
globalTreeDensity:0
Ustawia ogólne występowanie drzew we wszystkich biomach.
rainforestTreeDensity:5
swamplandTreeDensity:0
seasonalforestTreeDensity:2
forestTreeDensity:5
savannaTreeDensity:0
shrublandTreeDensity:0
taigaTreeDensity:5
desertTreeDensity:-20
plainsTreeDensity:-20
iceDesertTreeDensity:-20
tundraTreeDensity:-20
Występowanie drzew w poszczególnych biomach. Negatywne zapobiega pojawianiu się drzew w danym biomie.
globalCactusDensity:0
desertCactusDensity:10
cactusDepositRarity:100
cactusDepositMinAltitude:0
cactusDepositMaxAltitude:128
Ustawienia odnośnie kaktusa.
Underground Lake Mod
undergroundLakes:false
Włącza podziemne jeziora.
undergroundLakesInAir:false
Pozwala podziemnym jeziorom powstać w powietrzu.
undergroundLakeFrequency:2
undergroundLakeRarity:5
undergroundLakeMinSize:40
undergroundLakeMaxSize:60
undergroundLakeMinAltitude:0
undergroundLakeMaxAltitude:50
Ustawienia odnośnie podziemnych jezior.
Ustawienia temperatury i wilgotności:
Plik z ustawieniami pojawi się w folderze .minecraft , po wygenerowaniu pierwszej mapy z tą modyfikacją.
Dla tych co nie wiedzą - true oznacza że opcja jest włączona, a false że wyłączona.
Ustawienia różnych światów stworzonych przez graczy:
Tutaj jest dokładne wytłumaczenie opcji (po angielsku):
BiomeTerrain Mod
Rozpoczęty przez
Fighter
, 12 Dec 2010 19:50
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 December 2010 - 19:50
#2
Napisano 12 December 2010 - 19:56
jak uruchomie nowy komputer to będzie 1szy mod który przetestuje
#3
Napisano 03 January 2011 - 09:21
co to są biomy?
#4
Napisano 03 January 2011 - 14:57
@Up
Biomy to strefy klimatyczne, obecnie w Minecrafcie biomy charakteryzują się: odmiennym kolorem trawy i liści, występowaniem śniegu i piasku. W strefie klimatu umiarkowanego rosną dynie, a na pustyni kaktusy.
Biomy to strefy klimatyczne, obecnie w Minecrafcie biomy charakteryzują się: odmiennym kolorem trawy i liści, występowaniem śniegu i piasku. W strefie klimatu umiarkowanego rosną dynie, a na pustyni kaktusy.
#5
Napisano 07 January 2011 - 15:35
Pojawiła się nowa nieoficjalna wersja, która działa z betą! Tylko do Singleplayer:
#6
Napisano 19 February 2018 - 14:11
teraz tak można bez żadnych modów
#7
Napisano 19 February 2018 - 14:42
teraz tak można bez żadnych modów
Co za błyskotliwa uwaga, spójrz lepiej na datę
- Katniss i HelloDoggo lubią to