Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tworzenie CPU w minecraft.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#121 Sovijet

Sovijet

    Nowy

  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 13 August 2011 - 15:53

dikamilo rzeczywiście fail roku ;) tak pomyślałem żeby PC odpowiadał za grę, ale przecież nie można zrobić w tym MC PC'cie programu który znajdzie się w naszym PC, myślę że gry w MC nie mają sensu po prostu :) chyba że ktoś coś wymyśli. A czy czasem nie można byłoby zrobić kilka rdzeni?

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#122 TarzanPL

TarzanPL

    TRIBE

  • Użytkownik
  • 782 postów

Napisano 13 August 2011 - 16:21

wszystko można

#123 OSA_PL

OSA_PL

    Programista

  • Użytkownik
  • 0 postów

Napisano 13 August 2011 - 16:56


kilka rdzeni i tak niewiele da.

#124 Sovijet

Sovijet

    Nowy

  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 14 August 2011 - 22:59

Przypadkiem nie dałoby się zrobić od Bed Rocka do końca wysokości mapy? sporo by się zaoszczędziło miejsca.

#125 TarzanPL

TarzanPL

    TRIBE

  • Użytkownik
  • 782 postów

Napisano 14 August 2011 - 23:09

dało by się. mcedit / worldedit.

#126 adrian17

adrian17

    Nowy

  • Użytkownik
  • 0 postów

Napisano 15 August 2011 - 16:52


kilka rdzeni i tak niewiele da.

To nie jest "kilka rdzeni", oni zdublowali całe CPU ze wszystkimi częściami i dodatkowo krzyżowo połączyli ich wejścia/wyjścia.
Porządny wielordzeniowiec wyobrażam sobie tak: dwa (lub więcej) ALU, każdy z własnymi (osobnymi) rejestrami szybkiego dostępu dla lokalnego zapisywania wyników i wspólną pamięć do wymieniania się danymi. Do tego wspólny dekoder instrukcji (np. pierwszy bit instrukcji informuje o rdzeniu dokonującym operacji).
Taki procek miałby wolniejszy pojedynczy cykl (ze względu na wolny dostęp do pojemnej pamięci wspólnej), a przy pisaniu programu trzeba by uważać na zależności zmiennych i skoki. Zysk byłby widoczny przy dużych programach z dużą ilością zmiennych, a nawet wtedy wzrost wydajności nie zbliży się do 2x. (oczywiście mogę się mylić ;) )
Do tego przy dużej ilości rdzeni trzeba jeszcze pokombinować, aby wszystkie działały synchronicznie - albo przez sprytne ich rozmieszczenie, albo przez opóźnianie sygnału w niektórych (tym samym tracimy kolejne części sekundy z cyklu zegara)

#127 TarzanPL

TarzanPL

    TRIBE

  • Użytkownik
  • 782 postów

Napisano 15 August 2011 - 19:38

Dołączona grafika
yo dawg i heard you like computers