dikamilo rzeczywiście fail roku tak pomyślałem żeby PC odpowiadał za grę, ale przecież nie można zrobić w tym MC PC'cie programu który znajdzie się w naszym PC, myślę że gry w MC nie mają sensu po prostu chyba że ktoś coś wymyśli. A czy czasem nie można byłoby zrobić kilka rdzeni?
Tworzenie CPU w minecraft.
Rozpoczęty przez
blojayble
, 27 Apr 2011 20:17
126 odpowiedzi w tym temacie
#121
Napisano 13 August 2011 - 15:53
#122
Napisano 13 August 2011 - 16:21
wszystko można
#123
Napisano 13 August 2011 - 16:56
kilka rdzeni i tak niewiele da.
#124
Napisano 14 August 2011 - 22:59
Przypadkiem nie dałoby się zrobić od Bed Rocka do końca wysokości mapy? sporo by się zaoszczędziło miejsca.
#125
Napisano 14 August 2011 - 23:09
dało by się. mcedit / worldedit.
#126
Napisano 15 August 2011 - 16:52
To nie jest "kilka rdzeni", oni zdublowali całe CPU ze wszystkimi częściami i dodatkowo krzyżowo połączyli ich wejścia/wyjścia.
kilka rdzeni i tak niewiele da.
Porządny wielordzeniowiec wyobrażam sobie tak: dwa (lub więcej) ALU, każdy z własnymi (osobnymi) rejestrami szybkiego dostępu dla lokalnego zapisywania wyników i wspólną pamięć do wymieniania się danymi. Do tego wspólny dekoder instrukcji (np. pierwszy bit instrukcji informuje o rdzeniu dokonującym operacji).
Taki procek miałby wolniejszy pojedynczy cykl (ze względu na wolny dostęp do pojemnej pamięci wspólnej), a przy pisaniu programu trzeba by uważać na zależności zmiennych i skoki. Zysk byłby widoczny przy dużych programach z dużą ilością zmiennych, a nawet wtedy wzrost wydajności nie zbliży się do 2x. (oczywiście mogę się mylić )
Do tego przy dużej ilości rdzeni trzeba jeszcze pokombinować, aby wszystkie działały synchronicznie - albo przez sprytne ich rozmieszczenie, albo przez opóźnianie sygnału w niektórych (tym samym tracimy kolejne części sekundy z cyklu zegara)
#127
Napisano 15 August 2011 - 19:38
yo dawg i heard you like computers