mam problem z realizacją pewnego pomysłu na naszym prywatnym serwerze.
Pomysl jest taki - jest obszar 4000 na 2900 kratek który wyznaczylem robiąc mur z bedrocka który zrobilem WorldEditem. Na środku tego obszaru jest latająca wyspa która jest oddzielona od reszty tego obszaru przepaścia która też zrobiłem WorldEditem.
Pomysł jest taki że na tym obszarze poza wyspą ma byc trudniej czyli ma być cały czas ciemno, jakieś utrudnienia itp itd.
Problem jest właśnie z tym żeby zawsze było ciemno. Na początku myślałem o jakimś pluginie który będzie sprawiał że na wyspie będzie normalnie cykl dnia i nocy a na obszarze poza wyspą bedzie zawsze noc ale nie znalazłem żadnego takie pluginu. Myślałem że będzie do wykonalne cuboidami i ustawianiem jakiś opcji do cuboidów ale też się chyba nie da tego tak zrobić w ten sposób.
W grze istnieje gamerule na włączenie zawsze nocy ale wtedy działa to na cała mape a mi zależy żeby na wyspie cykl dnia i nocy działał normalnie.
Pomyślałem więc o tym żeby WorldEditem zrobić dach nad tą strefa. Pojawił sie jednak poważny problem z oświetleniem. Taki dach musi byc wystarczajaco wysoko i nad całym teren. Kiedy robie ten dach WorldEditem pojawiaja sie problemy z oświetleniem i sporo tego obszaru jest nadal oświetlona. Czasami są to poszczególne kratki czasami cale chunki a czasami bardzi bardzo duże obszary cały czas oświetlone. Pomyślałem że będę to robić po kawałku bo jednak obszar ma 4000 na 2900 kratek i serwer nie wyrabia. Przy robieniu po kawałku nadal pojawiaja sie problemy z oświetleniem. Co prawda dużo mniej i dużo rzadziej ale nadal. W dodatku pokrycie tego obszaru małymi kawalkami WorldEditem zajmie ogrom czasu. Próbowałem również robić dach na różnych wysokościach ale też bez skutku.
Probowalem naprawić oświetlenie pluginem do naprawy oświetlenia bodajze LightCleaner ale on jedynie wygładza krawędzie a nie naprawia całego systemu oświetlenia.
Naprawdę skończyły mi się już pomysły i będę bardzo wdzięczny za jakieś rozwiazanie
