Witajcie, przyszedłem na to forum, aby nieco zorientować się z rynkiem serwerów minecraft. Nie znalazłem bardziej offtopowego tematu niż ten, tak więc stąd wybór napisania wątku właśnie tutaj.
Do rzeczy, mam do zaproponowania serwer o akceptowalnym zapleczu finansowym, ekipą i zwartością. Nie lubuje się w kopiowaniu pomysłów, natomiast zauważyłem pewne podobieństwa do innych projektów, tak więc o opinie zwracam się właśnie do was droga społeczności tego zacnego forum.
Serwer stałby na już błędnie określanej nazwie Freebuild, a typ rozgrywki skupiałby się jednak wewnątrz miasta na archipelagu, to właśnie w tej formie serwer miałby do zaoferowania najwięcej odświeżonych pomysłów i rozwiązań, zarówno tych sprawdzonych, jak i eksperymentalnych. Serwer jest pomysłem hobbystycznym, więc trzyma się założenia ciekawej rozgrywki zarówno dla ekipy, jak i graczy. Więc zbyt wiele zapychaczy (mikropłatności) nie uraczy się na tym serwerze. Jako że pierwotnym planem było stworzenie tej całej mechaniki wśród określonej grupy docelowej, dlatego też mogą istnieć pewno niedociągnięcia, czy też obawy przed wprowadzeniem serwera na publiczne listy. Mam nadzieję, że z pomocą tego wątku uda się zderzyć nasze obawy ze zdaniem innych graczy.
Co jako serwer jesteśmy w stanie zaoferować graczom?
- Nieproceduralną mapę działek (mam tutaj na myśli, że zarówno główna wyspa, jak i przyległe działki, będą budowane i dostosowywane do standardów, próbując zachować różnorodność, ale równiez nie abstrakcję).
- System ekonomii opierający się na wyczerpywalnych funduszach (serwer posiadać będzie własne konto, a każda akcja związana z kupnem i sprzedażą będzie wpływać na jego saldo).
- Znany wszystkim system prac, który został spolszczony i poddany testom balansowym wartości (również zysk czerpany z prac będzie uwzględniony, co do salda).
- Rozbudowany balans między sposobami zarobków, a wydatków, do tych pierwszych zalicza się:
- Jak już wspomniałem, czerpanie dochodu z systemu prac.
- Drukowanie pieniędzy (obecnie w projekcie za sprawą popularności bitcoina zostały zamienione na koparki kryptowalut).
- Kasyno (kasyno składać się będzie na jedną grę logiczną, jak i zakup loot boxow za pieniądze zdobyte w grze, od prostych lootboxów po prawdziwe perełki, a całość zostanie przyozdobiona zapadającymi w pamięć nazwami)
- W świecie na ścieżce fabularnej będą istnieć specjalne zadania, za które dostaniemy odpowiednie wynagrodzenie.
- Ostatnim, a najbardziej oczywistym sposobem zarobku będzie posiadanie własnego stoiska w centrum handlowym, a może wkrótce własnego centrum handlowego.
Skoro istnieje tyle dróg zarobku; powinno być, na co wydawać zarobione pieniądze, a skromnie powiem, że uważam, że takich atrakcji nie brakuje:
- Do najdroższych należeć będą posiadłości najbliżej wyspy (mowa tutaj o domach na wodzie, jachtach, a może pokaźnej posiadłości na wyspie, bądź apartamentowcu), a jeśli to nadal mało to możecie zawsze zakupić sobie wyspę i dostosować ją pod swoje oczekiwania, a to wszystko dostosowane do cen takich perełek, jak Eclipse (jacht), nie powiem więcej, na ten temat, ale ekonomia na pierwszy miejscu.
- Sama koparka kryptowalut to zarówno dochód, jak i koszt, więc pasuje do obydwu kategorii.
- Duży wybór sklepów stacjonarnych, w których będziecie mogli zakupić: pety, dekoracje, skiny, a może nawet pojazdy. Do tego dochodzi standardowy schemat centrum handlowego, którego cel istnienia jest podyktowany przez ekonomię serwera, a jego ceny sugerowane są zarobkiem płynącym za daną czynność.
- Specjalne przedmioty, będące ważnym członem rozgrywki (nic więcej zdradzić nie mogę, mogę zapewnić jedynie, co do ich różnorodności).
- Ostatnim, na co będziecie mogli wydać swoje pieniądze jest "ranga prestiżu", która również ma swoje podstawy w członie fabularnym, ale będzie dawać również dostęp do nowych funkcji, więc zapewniam, że nie jest to jedynie pusty kolorek.
Czy możemy zaoferować wam coś poza ekonomią?
Uważam, że możemy, ale czy wystarczająco, to już wy ocenicie:
- Nieskrępowany survival (teleport grupowy/solo na losowe koordynaty). To nie jest żadne odkrycie techniki, ale myślę, że zainteresuje kogoś fakt, że na serwerze znajdują się niczym nieskrępowane rudy, a to wszystko w połączeniu z brakiem denerwujących znikających bloków dzięki pseudo systemom anty-xray. No i rozumiem, że może kogoś znudzić kopanie tego samego kawałka mapy, w poszukiwaniu surowców "kopalń fb". Byłoby niestosownym powiedzieć, że się tego pozbyliśmy; pomysł wprowadzenia został anulowany.
- Całkiem sporo eventów, od tzw. wiedzówki, po różne gry symulacyjne, mógłbym tu dokładnie powiedzieć jakie, ale całkiem sporo jest cały czas w fazie testów, tak więc mogę zapewnić aktualizowanie wątku, jeśli nie zostanie
usunięty.
- Chcemy zapewnić wam mnogość opcji, systemów i interakcji ze światem gry, ale również nie chcemy, żeby gracz się w tym pogubił i w końcu nie wiedział, co ze sobą zrobić, dlatego na start serwera zostaną przygotowane poradniki w wielu formach, od prezentacji graficznych (dostępnych również z poziomu gry), po filmiki instruktażowe. Rozumiem, że większość może być wyjadaczami, ale staramy się dostosować pod gracza.
- Chcemy zapewnić wam dosyć oryginalne podejście, które nie będzie skupiać się na edycjach, a sprytnie prowadzonych aktualizacjach zawartości. (przynajmniej takie jest założenie).
- Celujemy w coś nieco innego niż znana wszystkim mob arena, w naszych planach jest system lochów, który wydaje się nam ciekawszym pomysłem. Oczywiście pamiętamy, o istniejących pracach, tak więc lochy zostaną zaprojektowane w zgodzie z omawianą wtyczką, a dodatkowo chcielibyśmy, żeby nasze pety mogły gdzieś się wyszaleć.
- Mają istnieć różne hale związane z interakcją gracza, ale pomysł jest tak świeży i widzimy w nim taką ilość potencjału, że wolimy zachować to w tajemnicy, trzeba w końcu czymś zaskoczyć na start.
Jeśli po tym, co tutaj zobaczyliście zastanawiacie się: RPG(LOCHY)+JACHTY+EKONOMIA?! I rozmyślacie, czy to może wypalić i jaki jest typ serwera, to powiem jedynie tyle, że gracze pragnący immersji i wytłumaczenia takiego połączenia; powinni znaleźć swoją odpowiedź w fabule, a tych, których ona nie interesuje nie powinni być rozcięci przez dwa pomysły z odległych "uniwersum". Pragniemy was jednak zapewnić, że nie jest to nieprzemyślany projekt, który wpycha na siłę każdy system, jaki jest w zasięgu wzroku; mam jednak nadzieję, że przez liczbę akcji na serwerze nie zostanie on okrzyknięty mianem EasyHc.
########### ########### ########### ########### ########### ########### ########### ########### ########### ###########
To teraz może się wytłumaczę, czemu zostawiłem was z tak niechlujną ścianą tekstu, zamiast sympatycznymi grafikami. Bowiem uznałem, że jeśli nie jest to nawet zapowiedź, to nie ma potrzeby wrzucania tutaj grafik, jeżeli jednak wasze oczy cierpią z tego powodu, to mogę jedynie prosić o wybaczenie tego uchybienia. Jeśli doczytałeś do tego momentu i masz jakieś uwagi, śmiało napisz je w komentarzu, każdy pomysł i uwaga jest dla nas ważna.
mniejszą tę czcionkę zrób...
Ponieważ jestem tylko człowiekiem; powyższa treść może zawierać błędy językowe, dlatego jeśli chcesz mi je wytknąć nie krępuj się, na pewno będzie to również pomocne.