Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mapa na serwer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 mMike

mMike

    Nowy

  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 10 June 2018 - 09:55

Witam, mam taki problem. Otóż zamierzam zrobić serwer minecraft na 2-3światach. Pierwszym z nich byłby świat pod spawn - byłby on zdecydowanie małym światem, który byłby specjalnie stworzony na cele projektu. Sęk w tym, że nie chcę robić kolosa i go ograniczać, a najzwyczajniej w świecie ograniczyć się od samego początku do malutkiego i przy nim zostać. Pytanie jak to zrobić? I czy to wpłynie jakoś negatywnie na wydajność serwa? Chyba, że macie inny pomysł na to w jaki sposób oddzielić spawn od reszty świata. Pozdrawiam :)



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 10 June 2018 - 09:56

/worldborder Ci się przyda (komenda z vanilli, nie trzeba modów/pluginów).


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#3 mMike

mMike

    Nowy

  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 10 June 2018 - 09:58

Ale ten worldborder to tak czy siak nie ogranicza mnie do renderowania nowych chunków?



#4 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 10 June 2018 - 10:00

Ale ten worldborder to tak czy siak nie ogranicza mnie do renderowania nowych chunków?

Przecież pisałeś, że chcesz zmniejszyć świat, aby był ograniczony do pewnego obszaru.

Komenda ta jedynie blokuje przechodzenie poza dany obszar, sam obszar można zmieniać w trakcie gry.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#5 mMike

mMike

    Nowy

  • Użytkownik
  • 33 postów

Napisano 10 June 2018 - 10:24

Bo właśnie zależy mi na tym, żebym miał typowo pusto dookoła spawnu.



#6 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 10 June 2018 - 11:36

Bo właśnie zależy mi na tym, żebym miał typowo pusto dookoła spawnu.

Pusto w sensie bez bloków? Jeśli o to chodzi to WorldEdit - //set air


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#7 Hevbis

Hevbis

    Mistrz

  • Użytkownik+
  • 1981 postów
  • Hevbis

Napisano 10 June 2018 - 13:51

Pusto w sensie bez bloków? Jeśli o to chodzi to WorldEdit - //set air

Chcesz mu wyrzucić serwer zamieniając wszystkie bloki na powietrze? xD

 

Nie do końca rozumiem pytanie. Czy nie łatwiej byłoby wygenerować cały świat pod spawn na void?


discord server here: https://discord.gg/exDArtf


#8 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 10 June 2018 - 14:19

Chcesz mu wyrzucić serwer zamieniając wszystkie bloki na powietrze? xD

A to ja wpisze komendę czy on? xD

Pytał jak to zrobić, to podałem mu jedną z (wielu) możliwości.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#9 Kalioskyy

Kalioskyy

    Nowy

  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Nick Burkhardt#0382

Napisano 26 July 2018 - 04:50

Polecam ci zrobić świat w trybie jednoosobwym gdzie ustawiasz pusty świat, nastepnie z importowanie go do mv



#10 Flojd

Flojd

    Znawca

  • Użytkownik
  • 321 postów
  • Flojd

Napisano 26 July 2018 - 05:50

Albo za pomocą generatora i multiversecore, np mamy generator EmptyWorldGenerator, odpalamy serwer i w konsoli wpisujemy

/mv create <nazwa swiata> normal -g EmptyWorldGenerator

potem z gry lub z konsoli teleportujemy gracza na ten swiat  /mv tp [player] [world]

 

w configu Emptyworldgenerator mozemy ustawic (oczywiscie przed wygenerowaniem swiata) sobie na jakiej wysokosci chcemy tzw sea level czyli np 64 wtedy po niżej bedzie głebia ciemnosc void czy jak to sie tam nazywa, a powyżej 64 ładny błękit.

 

Generujac czysty swiat za pomocą void z klienta MC uzyskujemy flat world bez blokow z sea level na poziomie 0


4.png