Dlaczego? Przyciągają one więcej widzów, nic innego. Można to zauważyć przy zwiastunach gier dużych firm jak EA czy Ubisoft.
Osobiście lubię niektóre shadery czy paczki zasobów, lecz jak już mówiłem, nie są mi aż tak potrzebne. Bardziej od nich lubię mody, bo przy nich ma się więcej do roboty i trochę trzeba pogłówkować, lecz tu znowu nie są mi aż tak potrzebne. Mogę grać również na czysto. Najważniejsze ze wszystkiego to mieć z kim grać. Samemu jest mi nudniej, choćbym nie wiem jak grę urozmaicił.
(...)
Słońce od wprowadzenia go w 2009 roku prawie się nie zmieniło, była tylko jedna poprawka błędu. W historii słońce tylko raz było okrągłe,
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
. Większość graczy przyzwyczaiła się do obecnego wyglądu przez lata i nawet nie myślą, by go zmieniać. A nawet, jeśli by tego chcieli, to raczej bez zapału.
Tutaj nie próbuję dyskutować o tym, w jaki sposób można modyfikować samą grę (poza wyglądem) - a na aspekcie wizualnym wolałbym się skupić. Jeżeli zaś chodzi o sam wygląd i możliwość wybrania i spersonalizowania wyglądu - to chyba jest lepsze, niż mieć narzucony odgórnie jedyny i słuszny styl. Ludzie mają różne gusta - więc swoim gustem najlepiej się kierować.
Ja osobiście nie wyobrażam sobie grania w dowolną grę z innymi osobami - czy to w sieci lokalnej czy to w internecie, a nawet na jednym komputerze czy konsoli. Gra jest dla mnie czymś osobistym, do czego nie chcę dopuszczać innych osób.
Specjalnie dla tego tematu - włączyłem oryginalny wygląd, wyłączyłem shadery i szczegółowo przyglądałem się mojej krainie, którą zacząłem dzisiaj zwiedzać. Napiszę więcej o tym w podusmowaniu.
Ponieważ brakowało ci mojej odpowiedzi, proszę bardzo, jest ona w 100% szczera. Nie czytałem postów innych, więc nie wiem czy nie zdubluję.
W skrócie mówiąc, gra jest z sześcianów, right? To jakie miało być słońce? Okrągłe, trójkątne?
Gra jest typu Indie, stawia na podstawowe zasady i minimalistyczną grafikę. Nie wiem, o co chodzi twojemu koledze. Rozumiem, jakby się czepiał, gdyby w Tomb Raiderze wprowadzono kwadratowe słońce, bo to gra fotorealistyczna, ale w klockach?
Zresztą, czemu słońce? Sterujemy postacią z równoległoboków, niszczymy idealnie sześcienne drewno... Gdyby słońce było okrągłe, to by do siebie nie pasowało.
PS Lubię pisać szczere opinie
W porządku - gra została stworzona w taki a nie inny sposób, przy określonym wyglądzie - to prawda. Jednak, została otwarta droga dla osób chcących zmieniać jej wygląd (jak również i zasady). Texture packi nie tylko modyfikują wygląd samych klocków - ale też w wielu przypadkach modyfikują wygląd słońca i chmur - a skoro wiele osób korzysta z tego (przynajmniej sądząc po ilości pobrań) - może oznaczać to, że oryginalny wygląd nie jest wystarczający dla niektórych graczy? Również shadery nie pozostawiają oryginalnego wyglądu słońca, chmur - czy nawet sposobu oświetlenia (w tym słońca i księżyca) - tu również są osoby chcące tych zmian i korzystające z nich.
Dlaczego zatem moderzy nie pozostawiają oryginalnego wyglądu słońca / księżyca / chmur?
Jeśli szukasz konkretnych powodów, to chętnie je podam.
Ja bardzo lubię oryginalne tekstury i nigdy nie używam paczek zasobów z dwóch powodów:
-Tekstury oryginalne mają bardzo prosty wygląd i są dzięki temu bardziej uniwersalne. Szara wełna może robić dzięki temu za inny wariant kamienia, betonu, piasku itd. Użycie tekstur wyższej rozdzielczości natychmiast psuje ten efekt
- Wszyscy na wszystkich komputerach widzą to samo. Gram głównie na serwerach i chce by efekt budowli jaką wybudowałem był taki sam dla wszystkich.
Ja zaliczam się akurat do tych osób które uważają, że grafika w grach nie ma zupełnie żadnego znaczenia. Do shaderów podchodziłem kilka razy. Na początku faktycznie był "efekt WOW", a po 15 minutach gry w ogóle przestałem zauważać że grafika jest lepsza. Przy kolejnych aktualizacjiach nawet nie chciało mi się aktualizować tych shaderów, bo były dla mnie całkiem niepotrzebne. Kilka razy tylko potem je instalowałem na potrzeby specjalnych screenshotów.
Tak akurat mam ze wszystkimi grami. Nie mam żadnych oporów przed zmniejszaniem wręcz jakości grafiki w grach, bo ja na grafikę prawie nie patrzę. Robi na mnie wrażenie tylko na samym początku - potem to już dla mnie wszystko jedno. Jedyny warunek jaki ma dla mnie spełniać grafika to jej czytelność. Minecraft spełnia to wzorowo.
Prosty wygląd przekładać się też może na brak czytelności i dla osób nie znających gry, tak naprawdę nic one nie powiedzą - pamiętam, kiedy zaczynałem grę, dziwiłem się, że kamień, zanim wykopiemy go i użyjemy jako budulca, wygląda nieco inaczej i to powodowało moje zmieszanie i brak zrozumienia. Nie było to dla mnie czytelne.
Fakt, że każdy może widzieć dokładnie to samo - jest argumentem.
Ja zaczynając grę w tym roku (przy drugim podejściu) - chciałem, szczerze chciałem dać szansę dla oryginalnego wyglądu - ale nie dałem rady. Zmiana tekstur była niezbędnym minimum, które musiałem wręcz zrobić. Myślałem, że może mi to wystarczy - nawet liczyłem się z tym, że po shadery nie sięgnę nigdy. Co więcej - okazało się, że kiedy miałem z shaderami pierwszy kontakt - nocą okazywały się zbyt ciemne, ale na to też znalazłem sposób.
Czy grafika ma znaczenie? To zależy...
Przykładowo pierwszy Doom (sprzed ponad 20 lat) - grałem w to oczywiście, bo było to wtedy najlepszą grą 3D jaka była (zanim nie wyszły inne) - a z kolei najnowsza wersja Doom'a (o takim samym tytule) mi nie podchodzi. Podszedłem do tej gry kilka razy i niestety - nie dałem rady. Nie mam zastrzeżeń ani do płynności działania, ani do stabilności ani też do samego wyglądu - ale po prostu nie czuję tej gry. Również obecnie nie wróciłbym do Doom'a oryginalnego.
Zanim pierwszy raz sięgnąłem po gry firmy Telltale miałem pewne obawy, zastrzeżenia - czy przy takiej grafice gra może okazać się interesująca - grafika nie okazała się problemem. Z kolei Starbound - mający grafikę rodem z 16 bitowych komputerów okazał się ciekawą pozycją. Ale też z przyjemnością gram w gry, które mają wymagania graficzne i które swoim wyglądem uzupełniają dobrą grę.
Na koniec - obiecane podsumowanie dzisiejszych testów - przy wyłączonych shaderach i teksturach... No niestety - ale powrót do oryginalnego wyglądu nie wchodzi dla mnie w grę. O ile jeszcze mógłbym, jakbym musiał wyłączyć shadery - bym przeżył bez tego - chociaż niechętnie bym to zrobił, ale tekstury, szczególnie moja dopasowana do własnych potrzeb jest niezbędnym elementem w mojej grze. Poza tym - ja nie nastawiam się na dzielenie się moimi mapami, na granie online na serwerach innych osób i mój świat gry, ma być tylko i wyłącznie dla mnie. Nie ma znaczenia dla mnie, jak będzie moja mapa wyglądać na komputerach innych - ponieważ raczej nikt, lub ograniczona liczba osób może w ogóle moją mapę zobaczyć - czyli wszystko co robię, zostaje u mnie, w moim komputerze.
Przyjrzałem się też oryginalnemu słońcu - akurat był to zachód słońca... no cóż... delikatnie mówiąc nie urzekło mnie to. Owe słońce okazało się niewystarczające - nie byłbym w stanie zaakceptować już tego wyglądu.