Davir postanowił w końcu jednak to zrobić.
Davir przedstawia...
"Rok 248 oficjalnie zaczyna Nowy Ład! Last Home jest pod jurysdykcją Krwawych Włóczni, a to oznacza pewne zmiany."
- Fredric Harrison, lider Krwawej Włóczni
Witaj w Canderii.
Obecnie mamy rok 250 po Dniu Zniszczenia. Tajemniczy wirus zrujnował resztę świata poprzez katastrofę technologiczną i Last Home jest ostatnim miejscem zamieszkanym przez Ludzi i inne istoty. A przynajmniej tak to wygląda. Kto wie, co się obecnie dzieje poza murem?
Biblioteka:
Czyli co powinieneś wiedzieć o Canderii
Rasy:
Ludzie - ich raczej nie trzeba przedstawiać. Najbardziej zbalansowana rasa z wszystkich, nie wyróżniająca się niczym i nie mająca jakiejś wyróżniającej się słabości. Żyją średnio 75 lat.
Antyczni - prastara rasa, której nieliczni mieszkańcy zamieszkują jedną z dzielnic Last Home. Są to mierzące tyle co ludzie istoty o skórze w odcieniach szarości, z trzema oczami o odcieniach niebieskości (jedno jest trochę wyżej niż dwa pozostałe, nad nozdrzami), bez wyróżnionego nosa, zastąpionego czterema małymi nozdrzami. To oni są twórcami obecnej technologii i doskonale się nią posługują. Niestety, cechują się małą wytrzymałością i kondycją. Żyją zwykle 125 lat.
Glerzy - mierzące zwykle po 2 metry małpo-podobne istoty o masywnej sylwetce. Ich futro zwykle ma czarny kolor, ale zdarzają się odcienie brązu oraz białe osobniki. Cechuje ich olbrzymia siła i wytrzymałość. Brzydzą się bronią dystansową, wolą broń do walki wręcz, a jeżeli już muszą używać dystansowego sprzętu, to sięgają po kusze i włócznie. Są niestety dość powolni i mniej inteligentni od innych ras. Żyją zwykle 80 lat.
Dlingowie - mierzące zwykle po 165 centymetrów istoty w płaszczach. Ich twarze kryją maski, a odkryte części ciała skrywają czarne kombinezony. Wyróżnia się posiadanie 4 palców. Są to mistrzowie handlu i cichego chodu, dzięki czemu są cenionymi handlarzami i szpiegami. Ich organizmy bardzo wolno się regenerują. Mają tylko płeć męską i mogą żyć nawet 3000 lat. Nie wiadomo, jak się rozmnażają.
Cyberzy - dość niemile traktowana rasa, ze względu na pewne cechy podejrzewana o stworzenia wirusa. Dlaczego oni? Są to ludzie, którzy wszczepili sobie implanty na ręce, nogi i korpus, a zamiast oczu mają wizjer, przez co bardziej są już cyborgami niż ludźmi. Mimo tego, nie odczuli ani trochę tajemniczego wirusa. Ich ciała są wytrzymalsze niż u typowego człowieka, do tego są całkiem szybcy, ale jednocześnie ich implanty łatwo się uszkadzają, co może unieruchomić kończynę. Dzięki ulepszeniom, mogą żyć średnio 100 lat.
Aquanianie - niebieskie humanoidy, u mężczyzn na potylicy mają coś na wzór rybich ogonów, kobiety mają głowy o kształcie kapelusza meduzy. Ich ręce i nogi mogą tworzyć błony śluzowe. Potrafią wyczuwać emocje i świetnie pływają, do tego oddychają pod wodą. Posiadają też bardzo dobry wzrok. Niestety, mogą przebywać na powierzchni bez wody tylko 36 godzin, dlatego w ich domach znajdują się baseny, gdzie śpią i przesiadują około godzinę dziennie. Żyją średnio 300 lat.
Technologia:
Broń plazmowa - strzelająca wiązkami plazmy, popularna szczególnie u Krwawej Włóczni. Dzieli się na pistolety, karabiny szturmowe i strzelby.
Broń ołowiana - używana głównie przez Zbuntowanych, wykorzystująca ołów jako amunicję, słabsza od plazmy. Także dzieli się na pistolety, karabiny szturmowe i strzelby.
Snajperka - popularna wśród skrytobójców broń pozwalająca zestrzelić odległy cel. Może wykorzystywać amunicję plazmową (większa skuteczność, ale większa szansa na wykrycie) lub ołowianą (mniejsza skuteczność, ale mniejsza szansa na wykrycie)
Ciężki kaliber - wszelkie granatniki, rakietnice, projektory błyskawicy... po prostu bronie, które nie zabijają, ale wymazują z egzystencji.
Broń wręcz - wszelkie miecze, noże, młoty, halabardy, topory, itp. Popularne wśród Glerów.
Staroświeckie - popularne u Glerów, są to wszelkie kusze, włócznie, czy łuki.
Granaty - nie trzeba raczej przedstawiać. Może służyć jako amunicja do ciężkiego kalibru.
Pancerz - różnego rodzaju opancerzenie. Może to być lekki pancerz (w żadnym stopniu nie blokujący ruchów, ale dający najmniejszą ochronę) średni pancerz (dający już lepszą obronę, kosztem nieznacznej utraty mobilności) albo ciężki pancerz (gruba warstwa ochrony, ale znaczna utrata swobody ruchów)
Bariera - ulepszenie pancerza, mogące przyjąć część strzałów. Zwykle posiadają je najważniejsi członkowie Krwawej Włóczni oraz kilku bogaczy czy urzędników.
Last Home:
Last Home to jedyne znane przetrwałe miasto, mające kształt okręgu. Jest wielkie jak Nowy Jork i dzieli się na 3 poziomy, każda na jakieś dzielnice. Wokół otacza ją pustynia, choć z najwyższych pięter w oddali można dojrzeć góry i lasy.
Poziom luksusowy - Najwyższy poziom, na który składają się szczyty wieżowców w samym centrum miasta. Znajduje się tu siedziba Harrisona i Krwawych Włóczni oraz najważniejsze instytucje. Mieszkają tu też bogacze.
Poziom standardowy - Jest to pozostała część miasta, jaką widać na wysokości muru. Zamieszkiwana przez zwykłych mieszkańców, jest raczej bezpieczna, choć czasami atakują ją potwory z Poziomu podziemi. Zwykle jednak Krwawe Włócznie likwidują problem szybko. Dzieli się na 4 dzielnice.
Dzielnica Antycznych - Znajduje się najbardziej na północ. Dość zadbana, w większości zamieszkana przez prastarą rasę. Znajdują się tu zakłady zbrojenia Krwawej Włóczni.
Dzielnica Aquanian - Znajduje się na wschodzie, przy jeziorze. Zamieszkiwana w większości przez tą wodną rasę, ale można spotkać też dużo Ludzi czy Dlingów. Uważana jest za handlową dzielnicę, ponieważ leży tutaj dużo sklepów. Częstym widokiem są akwaria.
Dzielnica Centralna - Dzielnica znajdująca się pod Poziomem luksusowym oraz na zachodzie i południu miasta. Są to fundamenty wież, dzielnicę dominują Ludzie i Glerzy. Znajdują się tu siedziby pomniejszych instytucji.
Dzielnica Murowa - Dzielnice tuż przy murze. Są to najmniej zadbane miejsca na tym poziomie. Zwykle na tym poziomie to tu dochodzi do ataków potworów odpieranych przez Krwawe Włócznie. Jest to jedyna dzielnica, gdzie mieszkańcy szanują tą organizację. Jest to największe skupisko Cyberów, choć stanowią tylko 35% tutejszej populacji.
Poziom podziemi - Znajdujące się pod ziemią, non-stop oświetlane przez specjalne lampy. Mieszka tam biedota. Jest to też teren najczęściej atakowany przez potwory, dlatego Krwawe Włócznie trzymają tu 40% swoich sił. Dzieli się na 3 dzielnice:
Dzielnica kopalni - To tutaj górnicy i skazańcy wydobywają surowce dla Last Home. Uważana za najbezpieczniejszą z wszystkich 3 dzielnic.
Dzielnica więzienna - Teren, na którym przetrzymywani są wszelcy hultaje i inni, zagrażający obywatelom oraz Harrisonowi. Zależnie od poziomu 1-10, trzymani są więźniowie coraz to groźniejsi. 1 poziom - zwykłe złodziejaszki, a 10 - najgorsi zwyrodnialcy.
Dzielnica biedoty - Główne tereny mieszkalne, rozciągające się na większość podziemi. To głównie tutaj swoją działalność prowadzą Zbuntowani, walczący z władzą Harrisona.
Krwawa Włócznia:
Organizacja, która dwa lata temu obaliła poprzedniego burmistrza. Cechują ją bardzo brutalne metody zwalczania wrogów i przeciwników. Ich nazwa bierze się od symbolu na piersi - białej włóczni - oraz czerwonego pancerza. Pancerze całkowicie okrywają ciało żołnierza, jedynie oczy są odsłonięte. Zależnie od rangi, pojawiają się żółte elementy stroju.
Szeregowiec - Brak żółtych elementów.
Dowódca oddziału - Przewodzi 10 szeregowym. Posiada żółty obwód wokół oczu i żółć na ochraniaczach barków.
Oficerzy - Najwyżsi dowódcy odpowiadający przed samym Harrisonem. Żółty kolor włóczni, czasami mają też dodatkową osłonę na szyi.
W szeregach Włóczni znajdują się przedstawiciele wszystkich ras. Jedynie Cyberzy i Dlingowie mają utrudniony wstęp do oddziałów. Nie można też zostać członkiem tego ugrupowania, jeżeli miało się kartotekę kryminalną, choć zdarzały się wyjątki.
Zbuntowani:
Jak to zwykle bywa, trafiają się tacy, którzy chcą obalić władzę. Osoby przewodzone przez tajemniczego "Wybawiciela" pragną za wszelką cenę zniszczyć Krwawe Włócznie i zaczynają powoli stanowić faktyczne zagrożenie dla organizacji. Ostatnio Harrison zaczął coraz bardziej zwalczać to ugrupowanie, jednak nie obchodzi się bez strat. Zbuntowani doskonale znają ulice i uliczki, dzięki czemu potrafią wycofać się.
Pojazdy:
Potwory:
Waluta:
Walutą w tym uniwersum są Elenity oraz Eleny. Elenit to 100 Elenów. Można powiedzieć, że 1 Elenit to 1 złoty.
W biedniejszych regionach stosuje się handel wymienny.
Zasady:
Czyli jak grać?
PBF znaczy Play By Forum. Poprzez opisywanie czynności, kierujemy działaniami naszego bohatera. Oczywiście, muszą istnieć jakieś zasady.
1. Nasze postacie to nie bogowie. Jak napadnie nas horda wrogów, to nie pokonamy ich wszystkich. No... chyba, że mamy granatnik, to wtedy jest jakaś szansa wyjść z tego bez szwanku. On nie zabija, on wymazuje z egzystencji. Szkoda, że amunicja też znika...
2. Prosimy nie wprowadzać chaosu. Potwory wystarczająco szkodzą Last Home...
3. PBF stosuje system otwarty tzn. sami kreujemy wydarzenia. Ja, Mistrz Gry, pilnuję jedynie zasad, pomagam i w razie potrzeby kreuję akcję, gdy już wam się skończą pomysły.
4. Prowadzę też główny wątek fabularny, którym jest konflikt między Krwawymi Włóczniami, a Zbuntowanymi.
5. Nieobowiązkowe, właściwie nie będące zasadą, ale z chęcią życzone - Miłej zabawy.
Karta postaci:
Bo od czegoś trzeba zacząć.
Proszę po skopiowaniu usuwać fragmenty w nawiasach. Są one dla was, a bez nich łatwiej mi będzie czytać.
"[Tutaj możesz wstawić cytat swojej postaci]"
Imię, nazwisko, pseudonim: (pseudonim opcjonalny)
Rasa: (wszystkie rasy podane wcześniej są grywalne)
Wiek: (minimum 18)
Strona: (Krwawe Włócznie? Zbuntowani? A może wolny strzelec? Droga Wolna, możesz sobie być nawet górnikiem, jeżeli uznasz za ekscytujące kopanie w kopalni)
Historia: (nie musi to być długi referat. Wystarczą minimum 3 zdania. Oczywiście, nikt nie zabrania pisać referatu jak ma się ochotę. Jak najbardziej przeczytam całość)
Wygląd:
Ekwipunek: (prosiłbym o umiar. Tutaj nie działa logika granatnika w kieszeni)
Specjalizacje: (czyli 4 zdolności twojej postaci)
Wady: (prosiłbym podać co najmniej 2)
Własność: (to oczywiste, że musisz gdzieś mieszkać. Opisz w paru zdaniach dom twojego bohatera. A może masz też jakiś pojazd?)
Towarzysz/e: (nieobowiązkowe. Zezwalam maksymalnie na 2 towarzyszy. Możecie nimi normalnie kierować. Prosiłbym podać trochę informacji, przede wszystkim zdolności)
Dodatkowe informacje: (coś nie pasuje do tych kategorii, a uważasz, że to ważne? Zapraszam tutaj)
Pytania proszę kierować na PW