Nie wiesz co to skript?
Skript to zaawansowany plugin, który za pomocą języka angielskiego lub niemieckiego pozwala pisać od prostych pluginów, po naprawde złożone, bliskie heroesowi! Jedyne, czego skript niestety nie obsługuje są tzw. w angielskich pluginach "Additional textures" czyli różne, bardziej złożone tekstury np. Zmienienie skina gracza na farmera, po wpisaniu komendy itd.
FAQ
Masz ciekawy skrypt? Podziel się nim!
Autorzy zaawansowanych skryptów mogą podawać doń linka skróconego w adf.ly, aby zostały one umieszczone w temacie, trzeba spełnić poniższe warunki:
Skrypt musi być twojego autorstwa(Jest to sprawdzane, przez kilka osób)
Skrypt musi zawierać conajmniej 500 linijek kodu lub conajmniej dokładnie 20.000 znaków, odliczając wszelkie notatki od autora(To, co znajduje się po krzyżykach("#")) oraz odstępy wykonane enterem(Próba wysłania mi skryptu, który ma między wątkami ukryte bezwartościowe teksty, "zastosowania" nie jest mile widziana).
Skrypt musi być uniwersalny pod każdy serwer lub musi być unikatowy - używalny dla jednego typu serwera, ale będący jego bazą(e.g skrypt na system wysp[SkyBlock], skrypt na system parkour[Parkour])
Skrypty:
Czekam na propozycje skriptów od użytkowników i aż zaproponujecie coś innym! Tutaj liczą się trzy rzeczy:
-zapał
-pomysł
-wykonanie
Poradnik do pluginu
Jeżeli nie masz cierpliwości, ani chęci to omiń dalszą część pluginu! Jest to dla ludzi, którzy chcą pisać jakieś ciekawe skrypty.
Ważne:
Plugin ma bogatą składnię podzieloną na wiele elementów:
Wydarzenia
Warunki
Efekty
Wyrażenia
Pętle
Polecenia niestandardowe
Typy
Tekst i nazwy Zmiennych
Zmienne
Ponadto SkQuery dodaje możliwość stworzenia niestandardowych efektów i wyrażeń, z pomocą już obecnych elementów składni
Dodatkowo poniższe elementy są dodane przez inne dodatki:
Kolekcje(WildSkript)
Obiekty(WildSkript)
Funkcje(WildSkript i SkQuery)
Zacznijmy od najprostszych rzeczy
{zmienna.%player%} is 10: add -1 to {zmienna.%player%} {zmienna.%player%} is 10: remove 1 from {zmienna.%player%} {zmienna.%player%} is 10: subtract 1 from {zmienna.%player%}
W rzeczywistości wszystkie z powyższych efektów mają takie samo działanie. Gdy {zmienna.%player%} wynosi 10, automatycznie jej wartość jest obniżana o 1 w dół do 9
Skript ma wiele efektów, wyrażeń, warunków, które się pokrywają, gdyż w większości przypadków ich zadanie jest tak zbliżone, że mogą funkcjonować identycznie
I czym się tu martwić. Poniższy kod działa w 100% poprawnie Pewnie zastanawiacie się w jaki sposób? Przecież wszędzie są inne odstępy. Takie same odstępy musimy zachowywać tylko w jednej sekcji konfiguracyjnej będącej najwyższą w rzędzie, tj. każde wydarzenie, options:, variables:, aliases: może mieć inne odstępy(co z resztą widać wyżej ) Zaleca się jednak używanie wszędzie 1 tabulatora dla sekcji konfiguracyjnej by było to bardziej czytelne. Mam nadzieję, że poradnik się przydał
options:
mleko: "Milk"
masuo: "Butter"
cosNaPewno: "SomethingForSure"
variables:
{zmienna.%player%} = 20
{zmienna} = 80
every 1 second:
broadcast "I WANT COOKIES"
on rightclick with cookie:
give 1 milk bucket named {@mleko} to player
give 1 apple naed {@cosNaPewno} to player
on leftclick with apple:
name of player's tool is {@cosNaPewno}:
give 1 gold ingot named {@masuo} to player
Kopiowanie jakiejkolwiek części tematu jest zabronione...
Masz jakikolwiek problem? PISZ LUB DZWOŃ!
skype: powereddragonofpower
Użytkownik PoweredDragon edytował ten post 11 September 2015 - 16:10