Skocz do zawartości


Zdjęcie

Minecraft 1.8 - Expienie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Somar

Somar

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 22 July 2011 - 07:21

Witam, w tym temacie chciałbym abyście wypowiadali się jak według was wyglądać miałoby expienie w Minecrafcie.

Przedstawię mój pomysł:P :

Więc ja wymyśliłem to tak:

Każdy wrogi NPC daje nam pewne ilości doświadczenia (przykładowo):
Slime: 10
Zombie: 15
Pająk: 20
Szkielet: 25
Creeper: 50

Zbierająć doświadczenie wbijamy lvele. Za każdy wbity lvl otrzymujemy 1 punkt możliwy do przydzielenia w jedną z naszych kilkunastu umiejętności. (zakładka umiejętności byłaby między zakładkami Zadań i Statystyk).

Teraz naciekawsza część pomysłu (umiejętności):

1. Narzędzia

Zasięg - odpowiada za liczbę klocków jaką narzędzie może wydobyć kiedy my stoimy w 1 miejscu. Inaczej mówiąc teraz kiedy stoimy i kopiemy w dół to możemy wykopać 3 klocki aby wykopać 4 trzeba już zejść.

Aby zrozumieć bardziej te schematy, przykład: Wbijamy 3 lvl i mamy 3 pkt. do przydzielenia dajemy 3 pkt. do zasięgu kilofa. Od teraz możemy wykopać o 3 klocki więcej stojąc w jednym miejscu.

Plusy tej umiejętności:
- możliwość ścięcia drewna z wyższych drzew,
- bardziej wydajne kopanie,
- przydatna umiejętność, która pomoże rozkopywać duże sale, bo nie trzeba będzie kombinować i robić pomostów pomocniczych.

Oczywiśćie zasięg każdego narzędzia może być zwiększony o 5 kratek max.

a) Zasięg Kilofów [1][2][3][4][5] (liczony w klockach)
b) Zasięg Łopat [1][2][3][4][5] (liczony w klockach)
c) Zasięg Siekier [1][2][3][4][5] (liczony w klockach)
d) Zasięg Motyk [1][2][3][4][5] (liczony w klockach)
e) Zasięg Mieczy [1][2][3][4][5] (liczony w klockach)

-----------------------------------------------------------------------

Wytrzymałość - Odpowiada za to ile wytrzymają nasze narzędzia

Aby zrozumieć bardziej te schematy, przykład: Wbijamy 3 lvl i mamy 3 pkt. do przydzielenia, dajemy 3 pkt. do wytrzymałości kilofa. Od teraz wszystkie nasze kilofy wytrzymają 30% więcej uszkodzeń

Plusy tej umiejętności:
- Większa wytrzymałość narzędzi sprawi, że rzadziej trzeba będzie je robić, oznacza to że zaoszczędzimy materiałów takich jak diamenty, żelazo, drewno...

Oczywiście wytrzymałość każdego z narzędzi może być podniesiona max. o 50%

a) Wytrzymałość Kilofów [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
b) Wytrzymałość Łopat [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
c) Wytrzymałość Motyk [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
d) Wytrzymałość Siekier [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
e) Wytrzymałość Mieczy [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)

-----------------------------------------------------------------------

Moc - Odpowiada za siłę naszych narzędzi, czyli za to jak szybko kopiemy, rąbiemy itp.

Aby zrozumieć bardziej te schematy, przykład: Wbijamy 3 lvl i mamy 3 pkt. do przydzielenia, dajemy 3 pkt. do mocy kilofa. Od teraz wszystkie nasze kilofy wydobywają materiały o 30% szybciej

Plusy tej umiejętności:
- szybsze kopanie i rąbanie drzew
- przy maxymalnym ulepszeniu kilofów wydobycie np. obsydianu zajmnie nie 15 sekund tylko 7,5 sekundy

Oczywiście moc każdego z narzędzi moze być podniesiona max. o 50%

a) moc kilofów [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
b) moc siekier [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)
c) moc łopat [1][2][3][4][5] (liczone w procentach)

-----------------------------------------------------------------------

2. Gracz

a) Skok [1][2][3][4][5] (liczone w kratkach)
b) Spadanie [1][2][3][4][5] (liczone w kratkach)
c) budowanie [10][20][30[40][50] (liczone w kratkach)
*d) głód [10][20][30][40][50] (liczone w procentach)
*e) zmęczenie [10][20][30][40][50] (liczone w procentach)

a) skok - odpowiada za wysokość na jaką może skoczyć nasza postać, domyślnie jest to wysokość 1 bloku ulepszenie maxymalne tej umiejęności sprawi, że nasza postać będzie skakała łącznie aż 6 kratek w górę.

b) spadanie - odpowiada za wysokść z jakiej możemy spaść i nie odniesiemy obrażeń. Domyślnie jest to wysokość 3 bloków, spadnięcie z 4 pozbawi nas pół seduszka życia. Ulepszenie maxymalne da nam możliwość spadnięcia z 8 bloków naraz bez żadnych obrażeń.

c) budowanie - Odpowiada za wysokość na jaką można budować, domyślnie najwyższym poziomem jest pozim 128 (licząc od skały macierzystej). Ulepszenie na maxa tej umiejętności pozwoli na budowanie do poziomu 178 (licząc od skały macierzystej)

*d) głód - *niewiadomo czy zostanie ddany, odpowiada za głód naszej postaci, konkretniej za to jak szybko pasek głodu nam ubywa. Ulepszenie na maxa tej umiejętności sprawi, że pasek głodu spadać będzie wolniej o 50%

*e) zmęczenie - *niewiadomo czy będzie, odpowiada za zmęczenie naszej postaci, konkretniej za to jak szybko pasek zmęcznie nam ubywa.Ulepszenie na maxa tej umiejętności sprawi, że pasek zmęczenia spadać będzie wolniej o 50%

-----------------------------------------------------------------------

3. Gameplay

a) zwierzęta [10][20][30[40][50] (liczone w procentach)
b) rośliny [10][20][30][40][50] (liczone w procentach)
c) drop z NPC [1][2][3][4][5] (liczone w klockach)
d) drop z wydobycia [1][2][3][4][5] (liczone w klockach)

a) zwierzęta - odpowiada za spawnowanie się zwierząt, maksymalne podniesienie sklila sprawi, że zwierzęta będą występować 50% częściej

b) rośliny - odpowiada za wzrost roślin, maxymalne podniesienie skila sprawi że wszystkie rośliny będą rosły o 50% szybciej

c) drop z NPC - odpowiada za ilość przedmioty wyrzycanego z NPC. Np. Creeper wyrzuca od 0-3 prochu, podniesienie na maxa skia sprawi, że będzie wyrzucał od 0 - 8 prochu.

d) drop z wydobycia - odpowiada za liczbę klocków jaką dostaniemy gdy coś wydobędziemy (skil ten ułatwiałby grę, wiec daję go raczej przykładowo) Bijąc klocek drewna dostajemy 1 klocek ale jeśłi mielibyśmy podniesione to na maxa to dostaniemy z 1 drewna aż 6 klocków!
Oznaczałoby to, że jeśli znajdziemy rude diamentów (dajmy na to 4 klocki) to dostaniemy 4 diamenty + 5*4= 24 czyli z rudy diamentu która ma 4 bloki dostaniemy 24 diamenty. Jest to ułatwienie ale w sumie...

Ok wystarczy... mógłbym tak przecież pisać do jutra, można dodać bardziej wytrzymałe życie, mocniejszy pancerz, zwiększenie stacków, dodawanie miejsca w ekwipunku itd. itd.

Tablica lvlowania:

lvl 1 - 100 PD
lvl 2 - 200 PD
lvl 3 - 300 PD

itd.:P

Chodzi mi o ogólny pomysł, tak aby te doświadczenie i lvlowanie dawały coś faktycznego a nie tylko kolejne cyferki.

Na koniec pokazuje prowizorycznego screena z tym jak miałoby to wyglądać: Dołączona grafika

Uff. idę się napić:D

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 wigar44

wigar44

    Znawca

  • Użytkownik
  • 234 postów

Napisano 22 July 2011 - 07:33

Gdyby tak wyglądało expienie to zamordowałbym notcha i siedział w więzieniu :D A tak na serio mówiąc to wolałbym aby to było coś w stylu że poprostu rośnie ten pasek, nie daje żadnych statystyk itd. (w sensie że skille bo np. w statystykach byłaby liczba zdobytego expa) Pokazywało by nam to tylko ile przeżyliśmy już. I można by dać osiągnięcie "Zdobądź maksimum expa".
Dołączona grafika
Ka?de 9 diamentów to jeden klocek pod budow? ko?cio?a!

#3 Hubkra

Hubkra

    Sługa HEROBRINE

  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Hubkra

Napisano 22 July 2011 - 07:39

Cytuję:

Jednak śmierć w grze równa się utracie wszystkich poziomów oraz doświadczenia

(wpis na CraftPortal)


Może będzie po prostu rósł ten pasek i nic nie robił. Albo dodawał jakieś minimalne bonusy.

@Edit
Gratuluje pomysłu. :D

#4 MCMining

MCMining

    Nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 22 July 2011 - 08:06

zasieg kilofow itp - glupie
w grze w gore mozna kopac maksymalnie 4 w dol 2
a to co ty na pisales pogorszyloby gre

#5 ScorBiot

ScorBiot

    IRC-ownik

  • Użytkownik+
  • 2705 postów
  • Scorbiot

Napisano 22 July 2011 - 09:02

Sory, ale dla mnie to to wszystko jest chybione.

#6 Dżemor!

Dżemor!

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 142 postów

Napisano 22 July 2011 - 09:23

Zasięgu w ogóle nie powinno być! Dajmy sobie taki miecz i 5 klocków więcej - to już na hardzie creeper nie zdąży do nas podejść a już padnie. Albo kopanie max. 7 bloków w dół - bez przesady! Za duże zrobiłeś te bonusy. Jak już to powinno być tak:

1 poziom - bez bonusu
2 poziom - plus jeden blok do zasięgu
3 poziom - bez bonusu
4 poziom - plus dwa bloki do zasięgu



#7 Infernal

Infernal

    Prędzej czy później i tak Cię zjem...

  • Użytkownik
  • 3976 postów

Napisano 22 July 2011 - 09:26

Pomysł ciekawy, acz jak na Minecrafta, zbyt skomplikowany. Ta gra w końcu skrzy się prostotą. Moim zdaniem, zamiast tego, powinno być o wiele więcej achievementów (najlepiej 100+), a za niektóre, po odblokowaniu, dostawałoby się jakąś specjalną premię, w postaci właśnie, np. +1 do ataków czymkolwiek, i tak dalej.
Ale mimo wszystko gratuluję, że chciało Ci się to napisać ^^ .

#8 The Karol

The Karol

    Love Sens Music

  • Użytkownik
  • 619 postów
  • Karol1998P

Napisano 22 July 2011 - 09:30

Tyle bloków w dół... Nieee. Infernal dobrze powiedziane z tymi achievementami :) Tylko w miare możliwości, a nie taki jak jest z torami, nie wiem o co w nim chodzi do tej pory :D
Sygnatura została ukradnięta :c

#9 Somar

Somar

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 22 July 2011 - 11:05

No fakt trochę przesadziłem ale chodzi o ogólną idee. Mogli by dodać jakieś bonusy związane z lvl, niekoniecznie takie co dają większy zasięg ale np. szybsze kopanie,

#10 KurisuFuyuumi

KurisuFuyuumi

    Nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Fuyuumi

Napisano 22 July 2011 - 11:15

Infernal dobrze mówi: niech będzie więcej achievów, a jakby exp coś dawał, to pewnie jakieś hardkory olały by budowlaną część MC i tylko by zombie klepały (ew. szkielety lub creepery z łuku)

#11 Gracjanosss

Gracjanosss

    Herobrine

  • Użytkownik
  • 81 postów

Napisano 22 July 2011 - 13:55

Pomysł sam w sobie jest dobry, tylko że (jak już koledzy wcześniej wspomnieli), więcej archimedesów by się przydało, i za to jakieś premie (to by było genialne!), i troche przesadziłeś z tymi premiami. Najwyższy level miecza, i nikt cie nawet nie draśnie (chyba że szkielet). I jeszcze ta wysokość skoku...
Sumienny Kochany Uczynny Rozmowny Wielkoduszny Interesuj?cy Elegancki Lubiany... po prostu JA!

#12 wizzard9988

wizzard9988

    Zabójca noobów

  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 22 July 2011 - 14:13

juz nie maja czego wymyslac. ja zawitam 1.8 bo ciekawia mnie wioski npc i straszny mob/oby herobrine

#13 ponuryksych

ponuryksych

    Generator pomysłów

  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 24 July 2011 - 13:45

Według mnie expienie powinno wyglądać tak:
1. Za zabitego wrogiego moba (za neutralne i przyjazne nic nie ma) dostawalibyśmy expa.
2. Po nabiciu levela dostajemy punkt doświadczenia, wchodzimy w archivements, niektóre archivementy można odblokować tylko mając odpowiedni level i "wydać" punkt doświadczenia na ten archivement.
3. Za odblokowanie tych archivementów będziemy dostawać takie duperele:
- 5% szybsze wydobywanie surowców,
- +1 serduszko,
- 5% szybsze chodzenie,
- + 10% szansy na maksymalny drop z mobków,
itp.

Wiadomo o co mi chodzi? :D

Fineasz i Ferb przy mnie wymi?kaj?.

Dołączona grafika


#14 Mimonoid

Mimonoid

    Nowy

  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 24 July 2011 - 15:14

Czemu nie zaimplementować czegoś bardziej pożytecznego, jak choćby precyzyjniejsze i częstsze wykrywanie jaskiń ?

5%-10% bonus do jakiejkolwiek rzeczy jest moim zdaniem absurdalny. Takie wartości są charakterystyczne dla gier MMO, a nie (w głównej mierze) SinglePlayerowych.

Jeżeli postać ma tracić swój poziom w chwili śmierci, to powinien on dawać dostatecznie dużo, żeby dawać nam motywację do jego zdobywania, oraz sprawiać, że będziemy bardziej uważali na nasze życie.
Dołączona grafika

#15 bati999

bati999

    Ajajaj Dziewczonka

  • Użytkownik
  • 356 postów

Napisano 25 July 2011 - 20:30

Mi się wydaje, że ten exp będzie zwykłym score :D Taki napis, który pojawia nam się po śmierci. Teraz będzie się naliczał. Najlepsze pewnie będzie można wysyłać do sieci, będzie ranking itp.

#16 Abaddon1337

Abaddon1337

    Ain't No Rest For The Wicked

  • Użytkownik
  • 446 postów

Napisano 25 July 2011 - 20:35

Czy minecraft nie zamienia się powoli w Tibię?
Magia?Krypty?Wioski?NPC?Do tego jeszcze EXP/doświadczenie?Co jeszcze, może klasy?
Umm, ja to zostawiam bez komentarza.

Dołączona grafika


#17 wigar44

wigar44

    Znawca

  • Użytkownik
  • 234 postów

Napisano 26 July 2011 - 07:56

@Up gdzie niby jest powiedziane że ma być magia (jak ma być to chyba się powieszę)? Wioski w sumie jeśli będą NAPRAWDĘ rzadkie to mogą być, ruiny mogą być o ile magi nie będzie (dla mnie minecraft to chodzenie w świecie po wojnie nuklearnej a nie magia), doświadczenie to już mnie martwi o ile nie będzie to nic nie dający wynik (to by było nawet fajne).
Dołączona grafika
Ka?de 9 diamentów to jeden klocek pod budow? ko?cio?a!

#18 grzegorz225

grzegorz225

    Nowy

  • Użytkownik
  • 18 postów

Napisano 26 July 2011 - 10:59

Według mnie expienie będzie takie:
Za zabicie potworka dostajemy konkretną liczbę Expa,
Gdy zdobędziemy level nasza maksymalna wysokość na jakiej możemy budować zwiększy się o 50 klocków.
Kieruje się cytatem z minecraft.pl
"Notch zapowiedział że limit standardowo nadal będzie miał 128 kratek wysokości, jednak wysokość to, cytująć Notcha:

jedno pole w klasie Level

a więc liczymy na to, że mimo wszystko szybko znajdzie się metoda na powiększenie limitu."

#19 wojtek858

wojtek858

    Woohooo! Orzeszek pod kanapą!

  • Użytkownik
  • 2743 postów

Napisano 26 July 2011 - 17:41

Czy minecraft nie zamienia się powoli w Tibię?
Magia?Krypty?Wioski?NPC?Do tego jeszcze EXP/doświadczenie?Co jeszcze, może klasy?
Umm, ja to zostawiam bez komentarza.




Masz jakąś manię na punkcie Tibii? Gothic to też Tibia? A może Oblivion i Morrowind także?

7dnEj.png


#20 Pawarm

Pawarm

    Nowy

  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 26 July 2011 - 18:01

Znalazłem stary wpis z blogu notcha dot. expa i leveli:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Notch pisze w nim, że expa będzie się dostawać za zabijanie mobów, zaczynać się będzie z 4 sercami max. HP, a co level będzie on rosnąć, po śmierci, levele i exp przepadną.

PS: Czytałem też gdzieś, że połowa expa po śmierci będzie wyrzucona w postaci Expirience Orbs