Jest to mapa wzorowana na znanym modzie do Warcraft III, Defense of the Ancients. Gra ta ma dość podobne zasady. Jest przeznaczona dla 6 do 10 graczy. Głównym celem jest niszczenie wież obronnych przeciwnika i zlikwidowanie wrogiego nexusa. Żeby to się nam udało, musimy zniszczyć 6 wież drugiej drużyny. Są trzy ścieżki – Top Lane, Mid Lane i Bottom Lane. Na każdej z nich spotkamy po 2 sojusznicze wieże i dwie wrogie. Kiedy uda nam się zniszczyć wszystkie wieże przeciwnika, drużyna otrzyma dostęp do wrogiego nexusa. Zniszczenie nexusa wroga wiąże się ze zwycięstwem. Każdy, kto miał styczność z grami takimi jak League of Legends czy Heores of Newerth, raczej będzie wiedział bez tłumaczenia, o co chodzi. Autorzy starali się, żeby nie można było oszukiwać w grze, i trzeba przyznać, że im się udało. Oczywiście host serwera będzie musiał zadbać o zablokowanie możliwości niszczenia bloków, bo zniszczenie chociaż jednej pochodni może wiązać się z zepsuciem całej mapy.
[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=xY5XpjmpR78′]
Do zniszczenia wież czy też nexusów potrzebna będzie praca zespołowa, nic nie osiągniemy bez pomocy sojuszników. Wieże posiadają system obronny, wyrzucający mikstury zabierające około 9.5 serca, więc nie jest to łatwe wyzwanie. Żeby zniszczyć wieżę, czy też nexus, potrzebujemy innych graczy, którzy staną na płytkach naciskowych uruchamiających tłoki, które odsłonią cel.
Jeżeli chcemy ułatwić swoje zwycięstwo, musimy skupić się głównie na zabijaniu członków drugiej drużyny i agresywnych mobów. Przedmioty, które będą wypadały z pokonanych, możemy wykorzystać jako środek na zakupy nowego sprzętu, zbroi. Wystarczy wrzucać zbędne nam przedmioty do odpowiednich dziur w sklepach (zaleca się 2-sekundową przerwę między wrzucaniem, żeby uniknąć błędów).
Oprócz tego, Minecraft: Dota zawiera sporo ukrytych elementów, bonusów i pomocy dla gracza, które sami możecie odkryć. Więcej informacji możecie znaleźć w wątku mapy.
Zalecane ustawienia server.properties:
pvp=true
difficulty=1
gamemode=0
max-players=11
spawn-monsters=false
view-distance=15
spawn-animals=false