Nowy format mapy!

Jon i Jeb, nie żartują, właśnie zapowiedzieli, że następny snapshot będzie posiadał niesamowite zmiany w zapisie map. Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że te zmiany będą do przetestowania już jutro, czyli w środowej wersji testowej. Wyjątkowo dostaniemy snapshota wcześniej, który będzie wyposażony w niesamowite zmiany.

Nowy format zapisu mapy, nazwany Anvil to głównie usprawnienia. Od teraz nie musimy się bać, że biomy przesuną się i na pustyni będzie padać śnieg. Jednakże nie to jest najlepszą zmianą. Od następnej wersji będziemy mogli budować ponad wysokość 128 bloków! Wysokość mapy została zwiększona do 256 bloków, co zaowocuje wyżej umiejscowioną granicą nieba.

Puste obszary mapy nie będą wczytywane do pamięci, dzięki czemu polepszy się optymalizacja. Na dodatek zwiększono ilość możliwych bloków do 4096, gdzie wcześniej było to tylko 256. Nie wiadomo czy Mojang wykorzysta to i doda tonę nowych bloków, ale na pewno mogą.

Zmieniono system kolejności zapisywania bloków. Wcześniej dokonywana była ona szerokością, długością, a na końcu wysokością. Teraz bloki najpierw zapisują swoją wysokość. Jednocześnie biomy zapisywane są za pomocą szerokości i długości co bardzo ułatwi twórcom modów zmienianie ich pozycji.

Już w następnym snapshocie będziecie mogli skonwertować wasze światy do nowego formatu. Jeb, przygotował również otwarty kod dla twórców narzędzi do edycji mapy, dzięki którym będą mogli oni lepiej nimi manipulować. Pobierz konwerter+Otwarty kodNie jest on potrzebny do skonwertowania waszego świata!

Czekamy na premierę jutrzejszego snapshota…