Aktualizacja Minecraft 1.4.6 już oficjalnie dostępna do pobrania przez launcher gry. Osoby śledzące wszystkie poprzednie wersje testowe już wiedzą, co takiego otrzymali. Pomimo tego, poniżej znajdziecie bardziej złożoną listę zmian.
– Zmiany –
- Dodano Zaklęte księgi:
- Książka może posiadać tylko jeden czar.
- Czar z książki można nałożyć na przedmiot za pomocą kowadła.
- W trybie kreatywnym można nałożyć dowolny czar na dowolny przedmiot.
- Książki można znaleźć w losowo generowanych skrzynkach lub jako oferta wieśniaka.
- Zaklęcie Unbreaking/Niezniszczalność może zostać nałożone na dowolny przedmiot z poziomem zniszczenia.
- Zaklęcia Efficiency/Wydajność i Silk Touch/Jedwabny Dotyk mogą zostać nałożone na nożyczki.
- Zaklęcia Sharpness/Ostrość, Bane of Arthropods/Zmora stawonogów i Smite/Pogromca nieumarłych mogą zostać nałożone na topór.
- Udoskonalono inne zaklęcia:
- Fire Protection/Odporność na ogień gasi szybciej płomienie.
- Blast Protection/Ochrona przed wybuchem redukuje odrzut od eksplozji.
- Standardowe Protection/Ochrona nie jest już tak dobre, jak kombinacja każdego typu Protection na różnych elementach zbroi.
- Dodano nowe zaklęcie (Thorns/Ciernie) na zbroję:
- Maksymalnie do zdobycia na trzeci poziom.
- Losowo zadaje obrażenia atakującym nas przeciwnikom.
- Przyspiesza proces niszczenia zbroi.
- Dodano możliwość zdefiniowania domyślnej wielkości okna.
- Możliwe do zdefiniowania w pliku Options.txt: overrideWidth:0 i overrideHeight:0.
- Podczas zmiany przedmiotu w pasku szybkiego wyboru wyświetla się nazwa rzeczy.
- Możliwe do wyłączenia w pliku Options.txt: heldItemTooltips.
- Dodano sztuczne ognie i gwiazdę pirotechniczną [Poradnik].
- Dodano pół blok z Nether Brick.
- Dodano dźwięk informujący, że trafiliśmy gracza strzałą wystrzeloną z łuku.
- Dodano Touchscreen Mode dla dotykowych ekranów, głównie do obsługi ekwipunku.
- Leżące na ziemi przedmioty są teraz w trójwymiarze przy ustawieniu wysokiej jakości grafiki (Fancy).
- Kiedy kucamy, to nie otwieramy ekwipunku bloku, co pozwala np. położyć dźwignię na podajnik.
- Przytrzymując klawisz CTRL podczas wyrzucania przedmiotu, pozwala wyrzucić cały stack.
- Zombie, szkielety i Pig Zombie pojawiają się z lepszym uzbrojeniem i zaklęciami zależnie od poziomu trudności.
– Poprawki –
- W niektórych wypadkach nie dostawaliśmy doświadczenia za wypalanie w piecyku.
- Stworzenia mogły deptać pola uprawne pomimo zasady „mobGriefing”.
- Podpalenie Endermana nie powodowało jego teleportacji.
- Podpalone zwierzęta nie uciekały.
- Łódki były umieszczane zawsze w tym samym kierunku.
- Enderman nie potrafił unikać podpalonych strzał.
- Kiedy wchodzimy do Nether, gra wybierała pierwszy przedmiot na pasku szybkiego wyboru.
- Liście posiadały złą nazwę na etykiecie.
- Pomimo trybu kreatywnego, gra tworzyła efekty jakbyśmy tonęli pod wodą.
- Komenda /enchant nie potrafiła czarować przy podaniu ID 0.
- Wagoniki i spadające bloki dziwnie się zachowywały.
- Użycie jajka spawnującego do stworzenia małego zwierzaka, nie zabierało jajka z ręki.
- Enderman nie otwierał swojej paszczy, kiedy został zaatakowany przez inne stworzenia.
- Wciśnięcie F3+B powodowało, że mikstura niewidzialności była bezużyteczna.
- Wither mógł czasami zniszczyć wyrzuconą przez siebie Nether Star.
- Strzały wystrzelone w kierunku Endermana znikały.
- Zwierzęta wizualnie przechodziły przez płotek.
- Przedmioty różniące się poziomem uszkodzenia nie mogły być podmienione w ekwipunku.
- Wagoniki nie mogły teleportować się przez portal do Nether.
- Zaklęcia na przedmiotach wyświetlają się w ramkach.
- Strzała wystrzelona za pomocą łuku z zaklęciem Flame (Płomień) nie była czasami wizualnie podpalana.