Aktualizacja: Minecraft 1.4.6

Aktualizacja Minecraft 1.4.6 już oficjalnie dostępna do pobrania przez launcher gry. Osoby śledzące wszystkie poprzednie wersje testowe już wiedzą, co takiego otrzymali. Pomimo tego, poniżej znajdziecie bardziej złożoną listę zmian.

– Zmiany –

  • Dodano Zaklęte księgi:
    • Książka może posiadać tylko jeden czar.
    • Czar z książki można nałożyć na przedmiot za pomocą kowadła.
    • W trybie kreatywnym można nałożyć dowolny czar na dowolny przedmiot.
    • Książki można znaleźć w losowo generowanych skrzynkach lub jako oferta wieśniaka.
    • Zaklęcie Unbreaking/Niezniszczalność może zostać nałożone na dowolny przedmiot z poziomem zniszczenia.
    • Zaklęcia Efficiency/Wydajność i Silk Touch/Jedwabny Dotyk mogą zostać nałożone na nożyczki.
    • Zaklęcia Sharpness/Ostrość, Bane of Arthropods/Zmora stawonogów i Smite/Pogromca nieumarłych mogą zostać nałożone na topór.
  • Udoskonalono inne zaklęcia:
    • Fire Protection/Odporność na ogień gasi szybciej płomienie.
    • Blast Protection/Ochrona przed wybuchem redukuje odrzut od eksplozji.
    • Standardowe Protection/Ochrona nie jest już tak dobre, jak kombinacja każdego typu Protection na różnych elementach zbroi.
  • Dodano nowe zaklęcie (Thorns/Ciernie) na zbroję:
    • Maksymalnie do zdobycia na trzeci poziom.
    • Losowo zadaje obrażenia atakującym nas przeciwnikom.
    • Przyspiesza proces niszczenia zbroi.
  • Dodano możliwość zdefiniowania domyślnej wielkości okna.
    • Możliwe do zdefiniowania w pliku Options.txt: overrideWidth:0 i overrideHeight:0.
  • Podczas zmiany przedmiotu w pasku szybkiego wyboru wyświetla się nazwa rzeczy.
    • Możliwe do wyłączenia w pliku Options.txt: heldItemTooltips.
  • Dodano sztuczne ognie i gwiazdę pirotechniczną [Poradnik].
  • Dodano pół blok z Nether Brick.
  • Dodano dźwięk informujący, że trafiliśmy gracza strzałą wystrzeloną z łuku.
  • Dodano Touchscreen Mode dla dotykowych ekranów, głównie do obsługi ekwipunku.
  • Leżące na ziemi przedmioty są teraz w trójwymiarze przy ustawieniu wysokiej jakości grafiki (Fancy).
  • Kiedy kucamy, to nie otwieramy ekwipunku bloku, co pozwala np. położyć dźwignię na podajnik.
  • Przytrzymując klawisz CTRL podczas wyrzucania przedmiotu, pozwala wyrzucić cały stack.
  • Zombie, szkielety i Pig Zombie pojawiają się z lepszym uzbrojeniem i zaklęciami zależnie od poziomu trudności.

– Poprawki –

  • W niektórych wypadkach nie dostawaliśmy doświadczenia za wypalanie w piecyku.
  • Stworzenia mogły deptać pola uprawne pomimo zasady „mobGriefing”.
  • Podpalenie Endermana nie powodowało jego teleportacji.
  • Podpalone zwierzęta nie uciekały.
  • Łódki były umieszczane zawsze w tym samym kierunku.
  • Enderman nie potrafił unikać podpalonych strzał.
  • Kiedy wchodzimy do Nether, gra wybierała pierwszy przedmiot na pasku szybkiego wyboru.
  • Liście posiadały złą nazwę na etykiecie.
  • Pomimo trybu kreatywnego, gra tworzyła efekty jakbyśmy tonęli pod wodą.
  • Komenda /enchant nie potrafiła czarować przy podaniu ID 0.
  • Wagoniki i spadające bloki dziwnie się zachowywały.
  • Użycie jajka spawnującego do stworzenia małego zwierzaka, nie zabierało jajka z ręki.
  • Enderman nie otwierał swojej paszczy, kiedy został zaatakowany przez inne stworzenia.
  • Wciśnięcie F3+B powodowało, że mikstura niewidzialności była bezużyteczna.
  • Wither mógł czasami zniszczyć wyrzuconą przez siebie Nether Star.
  • Strzały wystrzelone w kierunku Endermana znikały.
  • Zwierzęta wizualnie przechodziły przez płotek.
  • Przedmioty różniące się poziomem uszkodzenia nie mogły być podmienione w ekwipunku.
  • Wagoniki nie mogły teleportować się przez portal do Nether.
  • Zaklęcia na przedmiotach wyświetlają się w ramkach.
  • Strzała wystrzelona za pomocą łuku z zaklęciem Flame (Płomień) nie była czasami wizualnie podpalana.