Skocz do zawartości


LoL czy dota 2? Co wolicie?

rozmowa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_pasiasta_zebra_*

Gość_pasiasta_zebra_*
  • Gość

Napisano 24 January 2017 - 09:58

W tym temacie rozmawiamy o tym jaka gra według was jest lepsza. Oczywiście prosiłbym o brak odpowiedzi typu

LoL lepszy bo tak

 

Więc może ja zacznę.


Grałem i w LoL'a i w dote, oba tytuły spodobały mi się i troszkę przy nich spędziłem, co prawda w docie troszeczkę mniej bo nie pozwalał mi na to sprzęt (aczkolwiek jak tylko kupię sobie pcta zdolnego do uciągnięcia ów tworu zaczynam grać z powrotem). Jednak dota spodobała mi się troszkę bardziej, wymagała ode mnie więcej ramu umiejętności, dodatkowo to że wszystkie postacie są na start odblokowane i nie trzeba ich kupować bardzo mi się spodobał.

 

A jakie jest wasze zdanie?



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Furas Berneńczyk

Furas Berneńczyk

    Muminek

  • Weteran
  • 752 postów
  • Bartor#1111

Napisano 24 January 2017 - 10:37

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

LoL jest niesamowicie prosty i płytki w porównaniu do Doty, tak samo jak zresztą wszystkie inne gry gatunku. Zasadniczo produkcja Valve wygrywa w kompletnie wszystkich kategoriach, moooże oprócz przystępności dla nowych graczy i wymagań sprzętowych, bo Liga odpali się na każdym tosterze.


  • KACARE lubi to

"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź

I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie

Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć

I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"


#3 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 11:28

A ja z kolei zaprzeczę ciągłym skandowaniu dotowców "DOTA TRUDNIEJSZA LOL JEST PROSTY I DLA CIOT". Te gry, choć celują w to samo (MOBA), są po prostu RÓŻNE. INNE. Jesteśmy na forum minecraftowym, więc łatwo mogę to przyrównać to do Minecrafta. Lepszy jest minecraft na PS4, czy PC?

.

.

.

No właśnie. To co innego. Kwestia osobistych preferencji. Wersja dla PS4 jest trochę mniej urozmaicona ze względu na to, że znacznie później wyszła, ale ma trochę rzeczy (z tego co pamiętam), których na PC nie ma, a oprócz tego mechanika jest trochę inna. I zupełnie inaczej gra się padem na playstation, niż na komputerze myszką i klawiaturą. Dla jednego lepszym będzie pierwsza opcja (bo coś tam), dla drugiego druga (bo inne coś tam). Ale obiektywnej oceny "która gra jest lepsza" nie ma. 

 

Z resztą, jednocześnie mogę powiedzieć, że Lol jest trudniejszy od doty (nie myślę tak bo nie lubię porównywać tych gier, ale powiedzmy, że tak sądzę). I co? I nic.

Jak, kolego Bartor, wypowiadasz się w temacie - podaj jakikolwiek argument. Aktualnie Twoja wypowiedź nie różni się niczym od napisanego przez autora posta "X jest lepsze bo tak".

 

Od siebie dodam, że wolę Lola. Po prostu. Postacie, mechanika, ale również znajomi (bo znacznie więcej mam znajomych grających w lola, niż w dotę - a głównie celuję w granie właśnie z nimi). Dota mi jakoś nie podchodzi, być może też dlatego, że jestem już zwyczajnie do lola przyzwyczajony po latach. No i tyle.


Użytkownik Ktos94852 edytował ten post 24 January 2017 - 11:30

ned2.jpg


#4 Furas Berneńczyk

Furas Berneńczyk

    Muminek

  • Weteran
  • 752 postów
  • Bartor#1111

Napisano 24 January 2017 - 11:41

LoL i Dota są jednym gatunkiem gier, więc mogą być porównywane zawsze i wszędzie.

Są bardzo proste powody, dla których Dota jest bardziej skomplikowana; opiszę chociażby ilość atrybutów i powiązań jednego bohatera, czyli zręczność, siłę, inteligencję, od których (+oczywiście skilli, itemów, wartości bazowych, aur itd.) zależą kolejno pancerz, szybkość ataku, ilość i prędkość regeneracji many, ilość i prędkość regeneracji zdrowia, poza tym ilość bazowych obrażeń fizycznych (ponieważ są jeszcze dodane obrażenia fizyczne bohatera, które działają w inny sposób w niektórych sytuacjach) zależnych od ilości atrybutu bazowego. Ilość inteligencji zmienia wartość wzmocnienia zaklęć o wszystkich typach obrażeń (fizycznych, magicznych, pure). Kolejnymi cechami bohatera są na przykład odporność na obrażenia magiczne (25% podstawowo), podstawowy czas ataku (inna wartość od szybkości ataku), szybkość animacji ataku (bardzo ważne i czyniące lasthity znacznie trudniejszymi), szybkość obrotu bohatera (zmienna nawet podczas gry), zasięg ataku (zmienny niektórymi skillami i itemami), a tę listę można jeszcze podwoić w długości. Poza tym duża część naszych przedmiotów jest aktywna i używana bardzo często podczas gry, nie tylko dodając bonusy pasywne, często wymagana jest kontrola nad kilkoma jednostkami jednocześnie (nawet kilkoma bohaterami jednocześnie), śmierć jest karana utratą złota, funkcjonuje mechanika wykupienie po śmierci (kosztuje złoto, więc wymagana jest decyzja czy kupować przedmiot czy zbierać na wykupienie, ma też cooldown i kilka innych wad)...
A to tylko argumenty co do złożoności gry c:
Dota ma aktualnie znakomity balans, na ostatnich mistrzostwach świata zostało wybrane 93% wszystkich bohaterów. No i grafika znacznie lepsza.


  • KACARE i Sofiak lubią to

"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź

I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie

Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć

I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"


#5 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 12:16

@Bartor

3/4 Twojej wypowiedzi to opisanie części zawartości gier MOBA i zdziwię Cię - tak, to wszystko jest też w lolu. Cała mechanika dotycząca szybkości ataku, pancerzy, szybkości regeneracji i ilośći zdrowia/many, zależności względem bazowych wartości, zmiany w zasięgach postaci, długości animacji ataków, WSZYSTKO z tego jest po prostu cechą gier MOBA. A jeśli nie wszystkich, to zdecydowanej większości, do której należy i dota, i lol. Różnice, które wyłapałem (oczywiście pomijając różnice w nazewnictwie - mówimy o mechanice) to kara utraty złota po śmierci i możliwość "wykupienia po śmierci" - no ale błagam, to nie czyni żadnej z tych gier "lepszą".

 

A odnośnie ostatniego zdania - to kwestia podejścia autorów. Riot po prostu patrzy na swoją grę inaczej i tworzy metę poprzez zmiany, które wprowadza. Nie widzę nic złego w tym, że w różnych sezonach różne typy postaci się lepiej sprawdzają w profesjonalnej rozgrywce.

Pseudoargument będący wzmianką o grafice pominę - to po prostu jest jeden z tych zbędnych, żałosnych dodatków do własnej wypowiedzi.

 

 

Więc koniec końców radzę ponownie przemyśleć te 'argumenty'.


  • Hevbis lubi to

ned2.jpg


#6 Sofiak

Sofiak

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 510 postów
  • Besvious

Napisano 24 January 2017 - 12:24

@Bartor

3/4 Twojej wypowiedzi to opisanie części zawartości gier MOBA i zdziwię Cię - tak, to wszystko jest też w lolu. Cała mechanika dotycząca szybkości ataku, pancerzy, szybkości regeneracji i ilośći zdrowia/many, zależności względem bazowych wartości, zmiany w zasięgach postaci, długości animacji ataków, WSZYSTKO z tego jest po prostu cechą gier MOBA. A jeśli nie wszystkich, to zdecydowanej większości, do której należy i dota, i lol. Różnice, które wyłapałem (oczywiście pomijając różnice w nazewnictwie - mówimy o mechanice) to kara utraty złota po śmierci i możliwość "wykupienia po śmierci" - no ale błagam, to nie czyni żadnej z tych gier "lepszą".

 

A odnośnie ostatniego zdania - to kwestia podejścia autorów. Riot po prostu patrzy na swoją grę inaczej i tworzy metę poprzez zmiany, które wprowadza. Nie widzę nic złego w tym, że w różnych sezonach różne typy postaci się lepiej sprawdzają w profesjonalnej rozgrywce.

Pseudoargument będący wzmianką o grafice pominę - to po prostu jest jeden z tych zbędnych, żałosnych dodatków do własnej wypowiedzi.

 

 

Więc koniec końców radzę ponownie przemyśleć te 'argumenty'.

pominales chyba polowe wypowiedzi bartora


dota najlepiej!


Bez_nazwy.png

no matter how hard i try it never stop hurts...


#7 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 12:26

pominales chyba polowe wypowiedzi bartora

Ani trochę, jedynie skróciłem, bo nie ma sensu przepisywać tego wszystkiego. Ale całość została uwzględniona w tym, co na temat cytowanych rzeczy mówiłem.


ned2.jpg


#8 Furas Berneńczyk

Furas Berneńczyk

    Muminek

  • Weteran
  • 752 postów
  • Bartor#1111

Napisano 24 January 2017 - 12:31

Długości animacji ataków w LoLu są przecież

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 w porównaniu do

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

. Możesz sam to sobie banalnie sprawdzić próbując przyjść i lasthitować w normalnej grze w Docie - po prostu nie dasz rady tego robić skuteczenie i tyle. Dokładnie tak samo jak cała reszta wartości, po prostu mają niesamowicie małe znacznie w porównaniu do tych z Doty.

 

Pseudoargument będący wzmianką o grafice pominę - to po prostu jest jeden z tych zbędnych, żałosnych dodatków do własnej wypowiedzi.

 

Dodawanie "pseudo" do słów nie czyni cię mądrzejszym. Grafika to integralna część gry i na jej płaszczyźnie także (zaskoczenie!) są porównywane.

 

pominales chyba polowe wypowiedzi bartora

Chyba tak.


  • KACARE lubi to

"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź

I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie

Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć

I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"


#9 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 12:36

Długości animacji ataków w LoLu są przecież

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 w porównaniu do

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

. Możesz sam to sobie banalnie sprawdzić próbując przyjść i lasthitować w normalnej grze w Docie - po prostu nie dasz rady tego robić skuteczenie i tyle.

WIęc wychodzi na to, że jest to jedyny sensowny argument. Nadal niewiele, biorąc pod uwagę hejt tym uzasadniany.

 

Dodawanie "pseudo" do słów nie czyni cię mądrzejszym. Grafika to integralna część gry i na jej płaszczyźnie także (zaskoczenie!) są porównywane.

Jest wiele gier bardzo wartościowych, w których grafika jest tragedią (Celowo bądź nie). I masa głupich gier, które tylko świetnie wyglądają. Jeśli chcesz mi powiedzieć, że zawsze bezmyślnie wybierasz drugą opcję, to chyba jesteś jeszcze gorszym partnerem do dyskusji, niż mi się jeszcze chwilę temu wydawało.

Odnośnie ostatniego już się wypowiedziałem.


ned2.jpg


#10 Furas Berneńczyk

Furas Berneńczyk

    Muminek

  • Weteran
  • 752 postów
  • Bartor#1111

Napisano 24 January 2017 - 12:41

WIęc wychodzi na to, że jest to jedyny sensowny argument. Nadal niewiele, biorąc pod uwagę hejt tym uzasadniany.

 

Jest wiele gier bardzo wartościowych, w których grafika jest tragedią (Celowo bądź nie). I masa głupich gier, które tylko świetnie wyglądają. Jeśli chcesz mi powiedzieć, że zawsze bezmyślnie wybierasz drugą opcję, to chyba jesteś jeszcze gorszym partnerem do dyskusji, niż mi się jeszcze chwilę temu wydawało.

 

Nie no, jest jeszcze więcej sensownych argumentów, które ty po prostu pomijasz. Poza tym nikt nie powiedział, że lepsza grafika = lepsza gra, powiedziałem, że lepsza grafika = lepsza grafika xD


  • KACARE i Sofiak lubią to

"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź

I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie

Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć

I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"


#11 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 12:48

Nie pomijam żadnego, ale mieszam z błotem te, które tylko się o to proszą, oraz te, które są kiepskimi argumentami ze względu na to, że przedstawiają nie to, co różni te dwie gry, a to, co jest w nich analogiczne (aka większość Twojej największej wypowiedzi - ta dotycząca statystyk postaci i ich detali). Wybacz, nie uznam gry za lepszą za to, że traci się w niej kasę za śmierć, albo za to, że postać ma inną mechanikę atakowania.


  • Hevbis lubi to

ned2.jpg


#12 Gość_pasiasta_zebra_*

Gość_pasiasta_zebra_*
  • Gość

Napisano 24 January 2017 - 12:50

Już pewnym stopniem trudności jest to że w docie są 3 sklepy (główny, boczny i sekretny) a w lolu jeden. POZA TYM LOL JEST TAKI P2W BO TRZEBA KUPOWAĆ POSTACIE I MOŻESZ SOBIE NA 1 LVL KUPIĆ EKO KEK


  • Egzequtor lubi to

#13 Sofiak

Sofiak

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 510 postów
  • Besvious

Napisano 24 January 2017 - 12:51

Nie pomijam żadnego, ale mieszam z błotem te, które tylko się o to proszą, oraz te, które są kiepskimi argumentami ze względu na to, że przedstawiają nie to, co różni te dwie gry, a to, co jest w nich analogiczne (aka większość Twojej największej wypowiedzi - ta dotycząca statystyk postaci i ich detali). Wybacz, nie uznam gry za lepszą za to, że traci się w niej kasę za śmierć, albo za to, że postać ma inną mechanikę atakowania.

ale jego wypowiedz nie dotyczyla tego ktora gra jest lepsza, tylko która jest bardziej skomplikowana


Bez_nazwy.png

no matter how hard i try it never stop hurts...


#14 Hevbis

Hevbis

    Mistrz

  • Użytkownik+
  • 1981 postów
  • Hevbis

Napisano 24 January 2017 - 13:39

Już pewnym stopniem trudności jest to że w docie są 3 sklepy (główny, boczny i sekretny) a w lolu jeden. POZA TYM LOL JEST TAKI P2W BO TRZEBA KUPOWAĆ POSTACIE I MOŻESZ SOBIE NA 1 LVL KUPIĆ EKO KEK

Lol nie jest P2w. Eko można normalnie kupić za walutę z gry. Każda postać jest inna, a Riot stara się, aby były równie silne. To jak będziesz grał zależy od ciebie i twoich umiejętności grania daną postacią. Pierwszolevelowiec może nie radzić sobie z postacią jaką jest Eko, ponieważ jest trudniejszy niż np. Garen.

W Dotę nie grałem, więc oczywiste że wolę lola.

discord server here: https://discord.gg/exDArtf


#15 KACARE

KACARE

    I successfully bedazzled my face!

  • Użytkownik+
  • 375 postów
  • KACARE #8671
  • KACARKE

Napisano 24 January 2017 - 13:48

Ja tylko dodam.
W Docie cały czas 24/7, kiedy chcesz możesz zagrać sobie luźną grę na jednym z ponad 100 dobrze zrobionych trybów gry społeczności. Nie trzeba tak jak w LoL'u czekać na nie tygodniami, aż w końcu wejdą na 3 dni. 


Xv4e8iy.gif


#16 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 13:51

Ja tylko dodam.
W Docie cały czas 24/7, kiedy chcesz możesz zagrać sobie luźną grę na jednym z ponad 100 dobrze zrobionych trybów gry społeczności. Nie trzeba tak jak w LoL'u czekać na nie tygodniami, aż w końcu wejdą na 3 dni. 

To jest fakt, aczkolwiek ja osobiście nigdy w te tryby sam z siebie nie gram, więc dla osób jak ja ta opcja jest zbędna.


ned2.jpg


#17 Gość_pasiasta_zebra_*

Gość_pasiasta_zebra_*
  • Gość

Napisano 24 January 2017 - 14:17

Lol nie jest P2w. Eko można normalnie kupić za walutę z gry. Każda postać jest inna, a Riot stara się, aby były równie silne. To jak będziesz grał zależy od ciebie i twoich umiejętności grania daną postacią. Pierwszolevelowiec może nie radzić sobie z postacią jaką jest Eko, ponieważ jest trudniejszy niż np. Garen.

W Dotę nie grałem, więc oczywiste że wolę lola.

To co napisałem jest przekreślone lol, znaczy dota



#18 Megumin

Megumin

    ten od robienia zadym

  • Użytkownik+
  • 199 postów

Napisano 24 January 2017 - 15:01

Ja tam wolę LoL-a. Gram w niego z przyzwyczajenia i mi się podoba, aktualnie jestem na D5 i brnę dalej z 80% win ratio.

(smurfa zrobiłem, więc trochę to zajmuje, jeżeli nie skacze się po 2 dywizje).


Użytkownik TypicalUser edytował ten post 24 January 2017 - 15:01

Loli to nie pedofilia.


#19 saizen31

saizen31

    Pan nocy

  • Użytkownik+
  • 346 postów
  • Senessim

Napisano 24 January 2017 - 15:24

Każdy gracz doty to rak - mówią gracze lola. Gracze doty zaś twierdzą, że każdy gracz lola to n00b... Te gry są po prostu inne i każdy z nas woli co innego

...Ale ja gram w lola hehe xD



#20 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 24 January 2017 - 15:44

Każdy gracz doty to rak - mówią gracze lola. Gracze doty zaś twierdzą, że każdy gracz lola to n00b... Te gry są po prostu inne i każdy z nas woli co innego

...Ale ja gram w lola hehe xD

Nie generalizujmy. :v Jest masa osób, które przywiązują się do jednej gry do tego stopnia, że hejtują wszelkie alternatywy, ale to nie reguła. Osób takich jak ja (a.k.a takich, które nie porównują tych gier i ich graczy w ten sposób) jest też bardzo dużo.


ned2.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rozmowa