OTO ZBIÓR INFORMACJI O NADCHODZĄCEJ WERSJI 1.12!
SNAPSHOTY I WERSJE
17w06a
Zmiany w blokach
-zmieniono kolory wełny na żywsze
-dodano blok betonu i blok pyłu betonowego
-blok pyłu betonowego jest podobny do piasku i zachowuje się jak on, po kontakcie z wodą zmienia się w blok betonu, który jest podobny do utwardzonej gliny i zachowuje się jak ona
-crafting bloku pyłu betonowego:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
-dodano blok terakoty, jest on w różnych kolorach i ma różny wygląd w zależności od koloru
-można układać ją we wzory:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
-tworzenie bloku terakoty:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
-blok magmy płonie wiecznie tak jak netherrack
Inne zmiany
-kolory banerów i owiec również zostały zmienione na żywsze
-dodano zapisywanie przedmiotów z toolbaru i nową zakładkę z zapisanymi itemami na Creative
-można zapisać 9 różnych stanów toolbara, zapisujemy stan wciskając ctrl + numer slotu w którym stan toolbaru ma się zapisać, aby wczytać dany stan wciskamy shift + numer slotu w którym dany stan paska jest zapisany
-od teraz obrazy zajmują całą dostępną przestrzeń, czyli np. nie postawi nam się już obraz 1x1 na ścianie 4x4
-mapy mają poprawione kolory
-jak działa zapisywanie itemów:
17w13a
-dodano nowego moba: papugę
-występują tylko w dżungli i mają 4 odmiany różniące się kolorystycznie
-można je oswoić ciastkami, po oswojeniu podążają za graczem i siadają mu na ramieniu kiedy wciśnie się PPM(schodzą z ramienia po skoku gracza)
-naśladują dźwięki pobliskich wrogich mobów
-wygląd papug:
-do crafting table'a i ekwipunku dodano książkę receptur
-gdy klikniemy na dany item i mamy potrzebne itemy crafting automatycznie się uzupełni, jeśli nie mamy potrzebnych itemów to pokaże się nam wskazówka jakich itemów potrzebujemy i jak je ułożyć
-kolejne receptury odkrywamy zdobywając nowe przedmioty, surowce itd.
-drzewo osiągnięć zmieniono na drzewa postępów
-dodano komendy /recipe i /advancement
-można tworzyć własne receptury i osiągnięcia
-nowy gamerule: doLimitedCrafting
-domyślnie jest wyłączony, po aktywacji gracz nie może robić craftingów, których jeszcze nie odkrył
-dodano narratora czytającego czat, włącza się go poprzez Ctrl+B
-dodano nowy item: knowlegde book, obecnie nie ma zastosowania
-można nazywać beacon w kowadle
-gra wymaga od teraz Javy 8
17w13b
-dodano nowy kolor papugi: szaro-żółty
-poprawki błędów
17w14a
-dodano nowe drzewo postępu: Adventure, pojawia się po zabiciu potwora
-dodano powiadomienia o ukończeniu postępu i odblokowaniu craftingu
-papugi siadają, gdy klikniemy na nie PPM
-gdy jesteśmy blisko papugi i nie każemy jej usiąść to ona usiądzie nam na ramieniu
-klawiszem Shift możemy robić szybkie craftingi w książce receptur
-gdy papugi są blisko grającej szafy grającej ,,tańczą''
-poprawki błędów
17w15a
-dodano kolorowe łóżka
-ich crafting jest bardzo prosty, wystarczy dać odpowiedni kolor wełny
-przykładowy crafting:
-można tworzyć dwukolorowe łóżka za pomocą komend:
-postępy mają opisy przy najeżdżaniu na nie kursorem
-tylna i dolna część schodów jest traktowana jak blok solidny(tzn. że można np. stawiać na nich pochodnie)
-w opcjach chatu można dostosowywać narratora
-łóżka odbijają nas, gdy po nich skaczemy
-kilka postępów ma zmienioną nazwę
-dodano nowy splash: Don't feed chocolate to parrots, co znaczy Nie karm papug czekoladą
-poprawki błędów
17w16a
-dodano nowego Illagera: Illusionera
-strzela do gracza z łuku, oślepia go i tworzy holograficzne kopie samego siebie
-obecnie nie spawnuje się naturalnie w żadnym miejscu
-wygląd Illusionera:
-dodano powiadomienia tutorialowe dla początkujących graczy
-utwardzona glina to od teraz terakota(ta zwykła)
-terakota to od teraz oszklona terakota
-oszklona terakota nie przyczepia się do bloku szlamu
-zmieniono klawisz zapisu toolbara na C+numer, a przywołania danego zapisu na X+numer
-w ustawieniach można zmienić ustawienie tych przycisków
-obsługa tagów NBT w komendach została usprawniona
-zmieniono kolory shulker boxów na żywsze tak jak w przypadku wełny, banerów i owiec
-naprawiono wiele błędów
Jest to ostatni snapshot z nowościami. Następne będą już tylko poprawiać błędy.
17w16b
-dodano nowy gamerule: maxCommandChainLength
-domyślnie wynosi 65536 i określa maksymalną liczbę command blocków aktywujących się łańcuchowo
-poprawki błędów
17w17a
-dodano 2 nowe drzewa postępu: Nether i End
-dodano i zmieniono dużo postępów
-dodano zapowiedziane wcześniej nowe dźwięki
-dodano nowe kolory terakoty na mapie
-do komendy /advancement grant i /revoke dodano polecenia: from, only, through, until i everything
-poprawki błędów
17w17b
-zbalansowano poziom trudności walki z Illusionerem
-dodano 2 nowe dźwięki dla Illusionera
-postępy, w których musimy zrobić coś określoną ilość razy pokazują ile razy jeszcze musimy to zrobić(np. ile biomów musimy jeszcze odwiedzić w Adventuring Time)
-poprawki błędów
17w18a
-ukończenie postępu jest pokazywane na czacie
-nowy gamerule: announceAdvancements
-nowe postępy związane ze zwierzętami
-narrator działa dla większej ilości graczy
-zmieniono kryteria paru postępów
-dodano komendę /reload, która przeładowuje postępy i tablice łupów
-stare kolory wełny zostały przywrócone, ale TYLKO NA MAPACH
-zmiany techniczne w postępach
-poprawki błędów
17w18b
-nowe drzewo postępu: Rolnictwo
-poprawki błędów
1.12-Pre1
-4 nowe postępy
-wyśrodkowano drzewa postępów w interfejsie
-w postępach komendy zostały zmienione na funkcje, są to pliki zawierające odpowiednie polecenia
-dodano komendę /function, która pozwala uruchomić określoną funkcję
-nowy gamerule: gameLoopFunction, określa nazwę funkcji, która wykonuje się co tick
-poprawki błędów
1.12-Pre2
-nowy postęp: How did we get here?, żeby go zdobyć musimy mieć na sobie wszystkie możliwe efekty jednocześnie
-poprawki błędów
1.12-Pre3
-dodano otwieranie interfejsu postępów przyciskiem L (można to oczywiście zmienić w ustawieniach)
-za zrobienie postępu How did we get here? dostajemy już nie 100 lecz 1000 expa
-papugi oswajamy nie ciastkami, lecz nasionami, zaś ciastka zatruwają papugi
-powiadomienia tutorialowe nie wyświetlają się jeśli są niepotrzebne
-wyszukiwarka przedmiotów w księdze craftingów i ekwipunku na creativie została zoptymalizowana
-funkcje obsługują od teraz tylko komentarze ze znakiem #, komendy w funkcjach nie mogą zaczynać się od /
-pliki w funkcjach mają rozszerzenie nie .txt tylko .mcfunction
-poprawki błędów
1.12-Pre4
-łóżka wyświetlają się właściwie na mapie
-dodano argumenty do polecenia /function <funkcja> [if <selektor> | unless <selektor>]
-poprawki błędów
1.12-Pre5
-poprawki błędów
1.12-Pre6
-kliknięcie na copyright w menu głównym wyświetla napisy końcowe
-umożliwiono tłumaczenie zapisanych wcześniej w kodzie gry tekstów
-poprawiono szukanie itemów i ładowanie chunków
-autouzupełnianie w command blocku nie dodaje już znaku /
-poprawki błędów
1.12-Pre7
-otrzymujemy xp za robienie postępów
-poprawki błędów
1.12
W ostatecznej wersji nie ma zmian względem jej wersji testowych. Pełny opis nowości w nowej wersji znajduje się na stronie głównej.
PLANOWANE NOWOŚCI
Rozpoczęcie prac nad 1.12
Jeb ogłosił na swoim Twiterze, że od Nowego Roku rozpoczynają pracę nad 1.12.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowe sugestie Jeba o zmianach w grze
Na Reddicie spisano co Jeb planuje dodać do gry na podstawie jego komentarzy w tematach o sugestiach.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Opisane plany:
Bloki magmy będą płonąć wiecznie.
Gdy do dozownika włożymy zaklęty łuk to strzały wystrzeliwane z tego dozownika będą miały efekty tego łuku np. Power.
Będzie można położyć się do łóżka przy neutralnie do nas nastawionych Zombie Pigmanach.
Gdy tłok zostanie włączony, a przed nim będzie blok, którego nie może przesunąć to tłok wyda nowy dźwięk i wydobędzie się z niego dym.
Zaklęcie Depth Strider będzie wpływać na prędkość naszego płynięcia w górę i w dół.
Note Blocki będą miały więcej dźwięków.
Jeb nie doda szukania Bram Kresu w Nowym Kresie za pomocą Oczu Kresu ze względu na ich losowe generowanie.
Zapisywanie przedmiotów
Jeb zamierza dodać zapisywanie przedmiotów z paska szybkiego wyboru w trybie kreatywnym.
Pojawi się nowa zakładka z biblioteczką, w której będą nasze zapisane przedmioty. Będzie można zapisać maksymalnie 9 różnych stanów paska(tzn. z różnymi rzeczami).
Przedmioty na pasku szybkiego wyboru będziemy zapisywać przyciskiem Ctrl. Przywracać dany stan paska będziemy robić wciskając Shift+numer stanu paska(np. Shift+3). Jeb nie zdradził jednak, jak będzie można kasować zapisane stany paska.
Dywany z wzorami z lam?
Jeden z pracowników Mojangu napisał na swoim Twiterze, że podoba mu się pomysł, żeby dywany miały wzory takie jak dywany założone na lamy.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowe kolory wełny i banerów
Jeb robi testy lekko zmienionych kolorów wełny i banerów. Nowe kolory są żywsze i bardziej nasycone.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowy blok
Jeb prezentując ostateczne nowe kolory wełny, postawił je obok innych kolorowych bloków. Wielu twierdziło, że to utwardzona glina, która też doczeka się zmian w kolorach. Jeb jednak zaprzeczył temu i w kolejnym poście napisał, że jest to zupełnie nowy blok, a utwardzona glina nie ulegnie zmianie.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Pierwszy snapshot
Jeb odpowiadając na pytanie jednego z graczy napisał, że pierwszy snapshot prawdopodobnie pojawi się w nadchodzącym tygodniu.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Kolejne informacje o nowym bloku
Nowy blok na lądzie będzie wyglądał jak piasek(tylko będzie kolorowy) i będzie spadać tak jak piasek, ale po zetknięciu z wodą stwardnieje, przestanie spadać i będzie wyglądał jak utwardzona glina.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Możliwość dostosowania obrazu
29 grudnia Jeb napisał w odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników, że stawiając obraz będziemy mogli wybrać, który obrazek ma nam się wyświetlić.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Banany?
Jeden z pracowników Mojangu napisał na Twiterze co nowego mają dodać do PE. Jedną z propozycji są banany, na które zagłosowało najwięcej użytkowników. Banany potwierdził także Searge, który pracuje nad pecetową wersją Minecrafta co może sugerować, że pojawią się one także w 1.12.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Zmienione kolory owiec
Odpowiadając na pytanie jednego z graczy Jeb napisał, że owce też będą miały zmienione kolory(co było w sumie oczywiste).
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Gładka terakota
Bloki terakoty nie będą przyczepiać się do lepkich tłoków z powodu ich, jak to nazwał Jeb, ,,gładkości''.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowa muzyka
C418 ogłosił, że do Minecrafta zostanie dodany nowy soundtrack, który będzie trwał dłużej niż te z Alfy i Bety razem wzięte.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowe tekstury bloków
Jeb napisał na Reddicie, że planują zmienić tekstury większości bloków, aby lepiej do siebie pasowały.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowy model konia
Zostanie zmieniony model konia, aby lepiej pasował on do innych zwierząt.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
@edit
Jeden z użytkowników Reddita stworzył prawdopodobny nowy model konia.
Nowy mob?
Możliwe, że Maria Lemon pracuje nad nowym mobem. Można to wywnioskować z dwóch jej tweetów.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Tajemniczy dodatek
Dinnerbone skończył tworzenie tajemniczego dodatku i zaczął jego implementację do gry. Napisał też, że znacząco wpłynie na grę i prawdopodobnie nie pojawi się w najbliższym snapshocie.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
@edit
Nowy dodatek będzie wymagał dużej ilości plików .json i będzie miał własny interfejs. Będzie to prawdopodobnie jakaś duża zmiana techniczna. Dinnerbone napisał też, że potrzebna będzie do tego nowa komenda, bardziej skomplikowana od /scoreboard. Nowa rzecz najbardziej przyda się na Survivalu, a mapmakerzy będą mogli ją kontrolować, dzięki nowej komendzie.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Złoto w Neterze?
Jeden z użytkowników Reddita zaproponował, by złoto generowało się w Neterze, a po jego wydobyciu Zombie Pigmany by nas atakowały. Zaproponował też teksturę dla niego. Jeb napisał, że pomysł mu się podoba i chciałby dodać to do gry.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Kolorowe łóżka
Jeb oficjalnie ogłosił dodanie kolorowych łóżek w wersji PC(1.12) i PE(1.2).
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Aktualizacja kolorów
Ogłoszono, że nowy uptade będzie miał nazwę The World of Color Uptade. Gracze mogą też stworzyć własne budowle z nowych bloków, zgłosić je do Mojangu, a być może pojawią się w trailerze 1.12.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Papugi
Maria Lemon zdradziła, że mob nad którym pracuje to papugi. Będą latać, posiadać różne kolory i będzie można je oswoić. Najpewniej będą występować tylko w dżungli.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
@edit
Papugi będą także odtwarzać dźwięki innych mobów zasłyszanych w pobliżu oraz będą mogły siadać na ramieniu gracza.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Tajemnicza nowość odkryta?
Dinnerbone dał nam, jak to określił, duży spoiler z nadchodzącej nowości. Jest to zwykła uśmiechnięta buźka, ale prawdę zobaczymy dopiero po zmianie formatu pliku z .png na .7z. Zdjęcie zmieni się wtedy w archiwum o nazwie advancements. Są w nim 2 foldery: recipes i advancements. W każdym z nich jest trochę plików .json. To wszystko sugeruje, że dzięki tej nowości będziemy mogli tworzyć własne receptury i osiągniecia. Mojang najpewniej będzie używał tego systemu do tworzenia map, które będą zapoznawać graczy z nową aktualizacją.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowy system osiągnięć
System osiągnięć zostanie całkowicie zmieniony. Będzie on zawierał zupełnie nowe osiągnięcia podzielone na kategorie. Na czystym Minecrafcie będzie to 4-5 zakładek. Pozostałe będą dla modderów i mapmakerów, którzy będą mogli tworzyć własne osiągnięcia. Będzie to część wielkiej nowości Dinnerbone'a.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Drzewa postępu
Dinnerbone ogłosił, że w Minecrafcie pojawią się drzewa postępu. Będą nazywać się następująco:
Mine & Craft-związane z kopaniem surowców, wytwarzaniem narzędzi itd.
Nether-rzeczy związane z Netherem
End-związane z Endem
Combat-dotyczy walki, zabijania potworów itp.
Engineering-związane z redstonem, mechanizmami
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowy system ID bloków przesunięty
Zmiany w ID bloków zostały przesunięte na 1.13. To znaczy, że w 1.12 nie będzie już żadnych nowych bloków, w tym nowej rudy złota w Neterze.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Pierwsze wzmianki o 1.13
Do gry zostanie dodane coś w rodzaju tutorialu czy poradnika ze wskazówkami dla początkujących graczy. Może będzie wyglądać podobnie do tego z wersji konsolowej. Książka receptur pojawi się w statywie alchemicznym(więc pewnie i w piecu). Obie te nowości jednak pojawią już w 1.13, a nie 1.12.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowe dźwięki
Dodane zostanie 16 nowych dźwięków. Linijki kodu tych dźwięków pojawiły się w snapshocie 17w16a, jednak nie są jeszcze używane. Oto one:
+entity.boat.paddle_land
+entity.boat.paddle_water
+entity.bobber.retrieve
+entity.endereye.death
+block.end_portal_frame.fill
+block.end_portal.spawn
+entity.illusion_illager.ambient
+entity.illusion_illager.death
+entity.illusion_illager.hurt
+block.note.bell
+block.note.chime
+block.note.flute
+block.note.guitar
+block.note.xylophone
+entity.player.hurt_drown
+entity.player.hurt_on_fire
Wśród nich jest 5 nowych dźwięków do Note Blocków:
Bell-dzwon-blok złota
Chime-dzwonki-zbity lód
Flute-flet-glina
Guitar-gitara-wełna
Xylophone-ksylofon-blok kości
Są tam też dźwięki Illusionera, portalu do Endu, obrażeń od ognia i topienia, wiosłowania oraz łowienia.
Nowy pokarm dla papug
W nadchodzącym pre-release zostanie zmienione jedzenie dla papug, ponieważ w realnym świecie ciastka z czekoladą są trujące dla papug.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
INNE NEWSY
Minecraft na Nintendo Switch
Minecraft pojawi się na Nintendo Switch 11 maja.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Koniec wsparcia dla Minecrafta na Windows Phone
Microsoft ogłosił, że zakończy wsparcie dla Minecrafta: Pocket Edition na Windows Phone. Jest to spowodowane bardzo małą i wciąż spadającą popularnością mobilnego systemu Microsoftu. Na wersję na ten system nie trafi wersja 1.0-Ender Uptade ani też żadna kolejna.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Powrót Dinnerbone'a do prac nad pecetową wersja Minecrafta
Dinnerbone ogłosił, że wraca do zespołu pracującego nad pecetową wersją Minecrafta. Jest to najpewniej spowodowane zakończeniem przez niego prac nad nowym launcherem.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Nowy launcher
Nowy launcher testowany wśród graczy od kilku miesięcy został oficjalnie udostępniony do pobrania. Ma on więcej funkcji oraz ładniejszy i bardziej przejrzysty interfejs.
Oficjalny sklep
W mobilnej wersji Minecrafta pojawi się oficjalny sklep z texture packami, skinami, mapami itd. Będziemy tam płacić wirtualnymi monetami. Pierwsza beta sklepu jest planowana na połowę kwietnia.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Pamiętajcie, że wy też tworzycie ten temat! Jeśli znajdziesz news o nadchodzącej wersji to pisz, a dodam go do tematu.
Newsy pochodzą z oficjalnych źródeł, kanału Tidzimi
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
oraz stronyBy zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Zakaz kopiowania tematu bez mojej zgody!
Użytkownik Kaktuscraft edytował ten post 07 June 2017 - 20:41
fix?