Skocz do zawartości


Zdjęcie

[1.12.2][P+NP][64S][SV] fCraft.pl - Mniej administracji, więcej wolności!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#1 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 01 styczeń 2017 - 15:01

Szukasz łatwiejszego serwera? Zobacz https://craftportal....er-wolnościowy/

fcraft.pl.png

Mniej administracji, więcej wolności!

Witaj w prezentacji serwera fCraft.pl dodającego już na początku automatyczne logowanie z możliwością bezstratnej zmiany nicku dla graczy premium oraz skiny dla graczy non-premium. 

Poniższa prezentacja wprowadzi Cię w podstawowe aspekty serwera - dalsze możliwości poznawania go oferuje kompletny system interaktywnej pomocy w grze dostępny pod komendą /pomoc, a także

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

tworzone w głównej mierze przez społeczność graczy.

W przypadku jakichkolwiek problemów z dołączeniem na serwer warto zajrzeć w poniższy spoiler:

 

 

freedom.png

Zapewniona jest pełna wolność w budowaniu i handlu oraz równe szanse w rozgrywce niezależnie od rangi. Dodatkowo zgodnie z mottem serwera "Mniej administracji, więcej wolności!" poza właścicielem istnieje wyłącznie moderacja z minimalnymi uprawnieniami na potrzeby pomocy graczom - bez możliwości ich szpiegowania lub narzucania się w inny sposób. 

 

property.png

Każda Twoja budowla może zostać zabezpieczona cuboidem, którym można bardzo łatwo zarządzać za pomocą komendy /c dostępnej w języku polskim. Dodatkowo dla bezpieczeństwa wszelkie zmiany bloków i skrzyń są zapisywane co pozwala na łatwe wycofanie szkód w przypadku kradzieży lub griefu.

Mapa w całości tworzona przez graczy jest bardzo ważnym elementem serwera. Obecnie nie są planowane jej resety, a nowe tereny gotowe do eksploracji pozyskiwane są przez powiększanie granicy świata.

Kilka budowli z serwera:

 

economy.png

Serwer zapewnia bardzo realistyczny system ekonomiczny tworzony wyłącznie przez graczy bez sztucznych ingerencji ze strony serwera. Serwerowa waluta ($) jest oparta na złocie wymienialnym komendą /bank. To gracze tworzą sklepy i oferty handlowe, a czasem nawet organizują konkursy jak np. parkoury z nagrodami lub pojedynki PvP. Dodatkowy atut stanowi stronicowana i pogrupowana historia wszelkich dokonanych transakcji, sprzedaży i zakupów dostępna pod komendą /historia.

 

survival.png

Nowi gracze pojawiają się w losowym miejscu na mapie - ich pierwszym zadaniem jest przetrwanie, zdobycie jedzenia, osiedlenie się. Surowce na serwerze są oczywiście pozyskiwane z rud, a z kamienia wypada wyłącznie bruk (lub kamień w przypadku zaklęcia jedwabny dotyk).

 

transport.png

Eliminacja teleportacji z rozgrywki przyczyniła się do rozwoju bardzo rozbudowanego systemu transportu - gracze budują kilometry dróg, a czasem nawet torów kolejowych. Dzięki wykorzystaniu znanej mechaniki gry (1 kratka w netherze to 8 kratek w normalnym świecie) drogi i kolejki w netherze pozwalają szybko przedostać się nawet na drugi kraniec mapy.

Dodatkową ciekawostką jest system wagi uzależniający szybkość poruszania się graczy od ilości bloków i przedmiotów w ekwipunku. Stanowi to sporą zachętę do wykorzystywania mułów, osłów i lam czyli zwierząt zdolnych do transportu przedmiotów. Istnieje także możliwość podpisania siodła (Komenda: /podpisz) przed założeniem na konia lub innego wierzchowca, aby zachować możliwość wsiadania na cudzych cuboidach oraz ochronić go przed otrzymywaniem obrażeń.

Screeny kilku dróg na serwerze:

 

addons.png

Na serwerze można znaleźć wiele dodatków znacznie polepszających jakość rozgrywki, a ich lista dynamicznie poszerza się wraz z każdą aktualizacją! Oto niektóre z nich:

  • Możliwość zamiany głowy moba na jedną z niemal 300 główek dekoracyjnych komendą /head.
  • By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

  • By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

  • By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

  • Czcionka z obsługą polskich znaków w Minecraftowym stylu.
  • Dobrowolne PvP włączane /pvp on lub wyłączane /pvp off.
  • Odpowiednia szansa na drop głowy z niemal każdego moba.
  • Zdobywanie głowy przeciwnika trzymając głowę moba w drugiej ręce podczas walki.
  • Zamiana [pos] na chacie w aktualną pozycję gracza.
  • Zdejmowanie właściciela z psów i kotów przez kliknięcie drewnianą siekierą.
  • Wkładanie przedmiotów do rąk stojaków na zbroję.
  • Siadanie na schodkach.
  • I wiele, wiele innych... to dopiero początek!

fcraft.pl.png

Dołącz do naszej społeczności!

IP: fCraft.pl     FB: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

     Discord: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Użytkownik Libter edytował ten post 05 październik 2017 - 16:17

Dołączona grafika


CraftSite

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 vJaszczurv

vJaszczurv

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 94 postów

Napisano 01 styczeń 2017 - 15:50

Czyli zwykłe przetrwanie z kilkoma aspektami ułatwiającymi grę ...


  • Hubert555 lubi to

#3 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 01 styczeń 2017 - 16:04

Czyli zwykłe przetrwanie z kilkoma aspektami ułatwiającymi grę ...

Taka nieudana próba podsumowania całego serwera jednym zdaniem niestety nie wnosi nic do tematu. Na podstawie samych tylko cuboidów, przełączanego trybu walki i rozbudowanej ekonomii można wykluczyć serwer z grona "zwykłych survivali".

 

Innych zmian w stosunku do "zwykłego przetrwania" można naliczyć jeszcze co najmniej paręnaście na podstawie samej prezentacji. Niektóre elementy ułatwiają rozgrywkę, a niektóre (jak np. system wagi) utrudniają ją motywując graczy do tworzenia dróg i kolei.


Użytkownik Libter edytował ten post 01 styczeń 2017 - 16:12

Dołączona grafika


#4 artur9010

artur9010

    Minecrafter

  • Użytkownik+
  • 175 postów

Napisano 02 styczeń 2017 - 22:30

Cóż, ograłem chwilę, plusy zdecydowanie przeważają.

+ Szybsze chodzenie po drogach zdecydowanie ułatwia poruszanie się po mapie.

+ Sama mapa jest też dość przyjemna dla oka.

+ Brak dropu ze stone, ogromny plus dla serwera 12.png

+ Im więcej nosimy tym wolniejsi jesteśmy, fajny feature 12.png

- Cuboidy, wszędzie cuboidy 34.png A jak znalazłem miejsce bez cuboida to już mi się skończył pasek jedzenia 32.png

 

Rozpisywać się chyba nie muszę, serwer świetny. Coś nowego a jednocześnie znajomego.


  • Libter lubi to

banner.png

 

 


#5 machelko

machelko

    Nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 02 styczeń 2017 - 22:41

Podpisuje się pod tymi plusami wyżej wymienionymi, jak i pod minusem, bo znajduję puste cuboidy, a nawet jednego z informacją na sprzedaż co jest nie porozumieniem, gdyż teoretycznie mógłbyś poprosić o niezliczoną ilość cuboidów rozsianych po mapie i sprzedawać je, uniemożliwiając tym sposobem budowanie się innych nowych użytkowników w wybranych miejscach. A opisany przypadek akurat występował w mocno zaludnionym miejscu, gdzie wielu mogłoby chcieć się wybudować.

Co za tym idzie, za część cuboidów musiałbyś zapłacić żeby go otrzymać.


Użytkownik machelko edytował ten post 02 styczeń 2017 - 22:47


#6 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 02 styczeń 2017 - 23:15

Cóż, ograłem chwilę, plusy zdecydowanie przeważają.
+ Szybsze chodzenie po drogach zdecydowanie ułatwia poruszanie się po mapie.
+ Sama mapa jest też dość przyjemna dla oka.
+ Brak dropu ze stone, ogromny plus dla serwera 12.png
+ Im więcej nosimy tym wolniejsi jesteśmy, fajny feature 12.png
- Cuboidy, wszędzie cuboidy 34.png A jak znalazłem miejsce bez cuboida to już mi się skończył pasek jedzenia 32.png
 
Rozpisywać się chyba nie muszę, serwer świetny. Coś nowego a jednocześnie znajomego.

Dziękuję za opinię :)
Odnośnie cuboidów - odległości pomiędzy nimi liczone są w dziesiątkach lub setkach kratek, więc z łatwością można znaleźć miejsce dla budowy. Chyba, że poszukiwałeś miejsca gdzie nie ma żadnych cuboidów w zasięgu renderowania, ale znalezienie takowego na jednym pasku jedzenia to już całkiem dobry wynik ;)
 

Podpisuje się pod tymi plusami wyżej wymienionymi, jak i pod minusem, bo znajduję puste cuboidy, a nawet jednego z informacją na sprzedaż co jest nie porozumieniem, gdyż teoretycznie mógłbyś poprosić o niezliczoną ilość cuboidów rozsianych po mapie i sprzedawać je, uniemożliwiając tym sposobem budowanie się innych nowych użytkowników w wybranych miejscach. A opisany przypadek akurat występował w mocno zaludnionym miejscu, gdzie wielu mogłoby chcieć się wybudować.
Co za tym idzie, za część cuboidów musiałbyś zapłacić żeby go otrzymać.

Zgodnie z regulaminem serwera każdy pusty lub częściowo pusty cuboid może zostać pomniejszony lub usunięty ;)
Praktycznie nie można poprosić również o "niezliczoną ilość cuboidów", ponieważ do ich otrzymania (cytując wytyczne dla junior moderatorów): "wymagane jest co najmniej wybudowanie fundamentów wyznaczających granice budowli lub odśnieżenie/usunięcie trawy i oświetlenie terenu, ogrodzenie mile widziane ale nie jest to sztywny wymóg".
 
Odnosząc się jeszcze do pojedynczej działki na sprzedaż - wydaje mi się, że w opinii nastąpiła drobna próba manipulacji, straszenia koniecznością zapłaty za wolne miejsce na mapie.
Muszę jasno stwierdzić, że do zajęcia płatnymi cuboidami całej mapy nigdy nie dojdzie ze względu na wyżej wymienione wymogi i usuwanie pustych cuboidów. Przypominam, że cuboid jest jedynie sztywną i niedoskonałą reprezentacją własności gracza.
 
Na koniec zamieszczam screena działki na sprzedaż:

Ogrodzona, oświetlona, podłączona do sieci dróg, w skrzyni czekają podstawowe przedmioty dla kupującego. W promieniu 100 kratek znajdują się zaledwie dwie inne posiadłości graczy (IxidiXX oraz herhor67) oraz ścieżka do trzeciej (xNorbi), więc słowa "w mocno zaludnionym miejscu" również uznaję za próbę manipulacji  :v

"Mocno zaludnione miejsce":

Użytkownik Libter edytował ten post 02 styczeń 2017 - 23:22

  • Rohen Tahir lubi to

Dołączona grafika


#7 machelko

machelko

    Nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 02 styczeń 2017 - 23:28

Zależy jak na to spojrzysz, jak tak żeby ci nie zależało i byle spławić problem to tak właśnie będzie jak wyżej. Jak spojrzysz na to z szerszej perspektywy, przejdziesz się większy kawałek, postawisz się na miejscu nowego gracza to dostrzeżesz w czym problem.

 

a po drugie mocno zaludnione miejsce odnosi się do całej aglomeracji połączonej ścieżkami, a nie na obszarze 50 kratek zamieszczonej na ss gdyż nawet nie jest możliwe to zaludnić gdyż cuboidy otrzymujesz w odpowiedniej odległości od siebie


Użytkownik machelko edytował ten post 02 styczeń 2017 - 23:31


#8 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 03 styczeń 2017 - 09:13

Zależy jak na to spojrzysz, jak tak żeby ci nie zależało i byle spławić problem to tak właśnie będzie jak wyżej. Jak spojrzysz na to z szerszej perspektywy, przejdziesz się większy kawałek, postawisz się na miejscu nowego gracza to dostrzeżesz w czym problem.

Patrząc na przestrzeń wokół działki z perspektywy nowego gracza widzę całkiem sporo miejsc pod zabudowę. Żaden z nowych graczy również nie zgłaszał takich problemów i każdy kto chciał znaleźć miejsce pod zabudowę już to zrobił.

Dzisiejsze (03.01.2017) logi chatu:
[09:13:52] [Client thread/INFO]: [CHAT] Libter» mieliście jakieś problemy ze znalezieniem wolnego miejsca na mapie?
[09:14:09] [Client thread/INFO]: [CHAT] emQue_» ja nie.
[09:14:10] [Client thread/INFO]: [CHAT] RoMeK_» raczej nie
[09:14:24] [Client thread/INFO]: [CHAT] emQue_» nawet duzo podziemi nadal nie jest ruszonych ;)
[09:14:34] [Client thread/INFO]: [CHAT] emQue_» tzn nie bylo poki ja tam nie wkroczylem hah

Przypomnę również o planowanym zwiększaniu powierzchni dostępnej mapy, docelowo 25-krotnie względem obecnych rozmiarów.

 

a po drugie mocno zaludnione miejsce odnosi się do całej aglomeracji połączonej ścieżkami, a nie na obszarze 50 kratek zamieszczonej na ss gdyż nawet nie jest możliwe to zaludnić gdyż cuboidy otrzymujesz w odpowiedniej odległości od siebie

Ścieżki nie stanowią żadnej aglomeracji tylko prowadzą przez dzikie i niezamieszkane tereny łącząc jedynie kilka(naście) posiadłości na mapie z czego skorzystało już kilku nowych graczy budując się w pobliżu ścieżek.
Jeśli chodzi o odległość pomiędzy cuboidami - być może doszło tutaj do nieporozumienia, dlatego zapewniam że odległości te wynikają jedynie z dobrej woli graczy i nie muszą być tak duże jak obecnie.


Użytkownik Libter edytował ten post 03 styczeń 2017 - 09:32

  • Rohen Tahir lubi to

Dołączona grafika


#9 zizik22

zizik22

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 109 postów
  • zizik22

Napisano 04 styczeń 2017 - 09:50

Polecam serwer w 100%. Oddaje świetny klimat serwerów z przed lat (mówię o latach 2012/2013), gdy społeczność minecrafta była na tyle dojrzała że wszystko działało i chodziło bez cuboidow i nie było żadnego problemu. Z takimi właśnie serwerami kojarzy mi Się fcraft. Naprawdę dawno nie widziałem serwera z tak idealnie prostym planem rozgrywki. Bez zbędnych pluginów, bez dziecinnej społeczność. Powoli wierzę że stary minectaft wraca, a era "izi hc" zaczyna się kończyć.. Gratuluję, Libter!

Użytkownik zizik22 edytował ten post 04 styczeń 2017 - 11:25

  • Libter i Rohen Tahir lubią to

baner1.png

 


#10 Egzequtor

Egzequtor

    Imperator DarkRiders (17.01.17 - 20.07.17)

  • Użytkownik+
  • 2001 postów
  • Egzequtor#8065
  • Egzequtor

Napisano 05 styczeń 2017 - 13:54

Jestem pod ogromnym wrażeniem dodatków i samego rdzenia servera. Jednak nie będę tam grał, mam inny serwer. Zbyt duża liczba graczy może spowodować utrudnienia, które nie są typowe dla survivalu, m.in, częsta ilość budowania cubboidów obok ludzi, którzy mogliby tego nie chcieć, bądź obleganie z kolegami działki kogoś innego, tak żeby ten nie mógł wyjść na survival ze swojego domku. 

 

Dobrym rozwiązaniem byłby plugin factions. Mógłby pozytywnie wykorzystać liczbę graczy, na wojny między nimi.


,,The war is getting over. The sun rises and shines the old glory of our game. Of our begging tears, dripping, forming the rivers, oceans of needs. Now, we stay here and looks in front of our old glory, who was us before and after."

 

Mq0OOBS.jpg


#11 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 05 styczeń 2017 - 17:17

Jestem pod ogromnym wrażeniem dodatków i samego rdzenia servera. Jednak nie będę tam grał, mam inny serwer. Zbyt duża liczba graczy może spowodować utrudnienia, które nie są typowe dla survivalu, m.in, częsta ilość budowania cubboidów obok ludzi, którzy mogliby tego nie chcieć, bądź obleganie z kolegami działki kogoś innego, tak żeby ten nie mógł wyjść na survival ze swojego domku. 
 
Dobrym rozwiązaniem byłby plugin factions. Mógłby pozytywnie wykorzystać liczbę graczy, na wojny między nimi.

Dziękuję za opinię :)
 

Z czasem przy większej liczbie graczy nie wykluczam opisanych utrudnień, jednak zauważę że blokowanie wyjścia z cudzej działki mogłoby być sprzeczne z zasadami serwera.

 

Plugin Factions odpada - własność jest bezwzględnie chroniona, a wojny mogą występować tylko w ramach dobrowolnego PvP włączonego przez obie strony lub na poziomie ekonomicznym pomiędzy sklepami jako wojny cenowe ;)


  • Rohen Tahir i Patrisful lubią to

Dołączona grafika


#12 -Avalon-

-Avalon-

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 124 postów

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:43

Plugin Factions wlasnie to umozliwia ... widze ze znasz plugin factions tylko z strony "IZIHC"


Użytkownik SebastianxD edytował ten post 05 styczeń 2017 - 21:43

  • Egzequtor lubi to

#13 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:03

Plugin Factions wlasnie to umozliwia ... widze ze znasz plugin factions tylko z strony "IZIHC"

Nie. Napisałem wyraźnie, że wojny mogą występować tylko w ramach dobrowolnego PvP, a zgodnie z opisem pluginu Factions (

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

) wojnę można wymusić: "If another faction wants to be your enemy, you will be enemies whether you want it or not".
 
Poza tym dodawanie tak sporego pluginu z własnym systemem zajmowania terenu kłóci się z aktualnym trybem serwera, to nie survival+frakcje.


Użytkownik Libter edytował ten post 05 styczeń 2017 - 23:03

  • Rohen Tahir lubi to

Dołączona grafika


#14 LordRossiol

LordRossiol

    betodron

  • Weteran
  • 1984 postów
  • LordRossiol

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:06

Czym ten serwer różni się od twojego pierwszego projektu?


KurmTAx.jpg


#15 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:12

Czym ten serwer różni się od twojego pierwszego projektu?


@offtopic
Serwer zawiera zmiany, które w pierwszym projekcie nie mogłyby lub byłyby bardzo trudne do wdrożenia:
  • Realnie przestrzegane hasło "mniej administracji, więcej wolności", żadnego latania, vanishy i innego nadużywania uprawnień.
  • Brak teleportacji, homów, warpów - zamiast tego gracze sami budują system transportu drogowego i kolejowego.
  • System wagi ekwipunku.
  • Waluta z powrotem oparta na złocie.
  • Brak spawnu.
  • I sporo innych pomniejszych zmian, poprawek, nowych funkcjonalności - każdy aspekt serwera został ponownie skonfigurowany/stworzony od nowa, a z każdą kolejną aktualizacją różnice będą się jeszcze bardziej pogłębiać.

Użytkownik Libter edytował ten post 05 styczeń 2017 - 23:29

Dołączona grafika


#16 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 07 styczeń 2017 - 11:38

v211.png

Serwer został zaktualizowany do wersji v2.1.1 nazwanej "Cuboidowa Aktualizacja", z ważniejszych zmian można wymienić:

  • Dodanie wiadomości na pasku akcji po wejściu na cuboid/ziemię niczyją.
  • Dodanie komendy /c do łatwiejszego zarządzania cuboidem:
    • Umożliwienie dodawania/usuwania z cuboida graczy non-premium, którzy choć raz byli na serwerze.
    • Akcje wspierane bezpośrednio: +posiadacz, -posiadacz, +mieszkaniec, -mieszkaniec.
    • Akcje wspierane pośrednio: lista, info, flaga i akcje moderacyjne.
  • Dodanie dostępu do flag item-pickup i item-drop.
  • Dodanie komendy /pvp status do sprawdzania czy tryb walki jest włączony czy wyłączony.
  • Dodanie komendy /podpisz do podpisywania siodeł.

Użytkownik Libter edytował ten post 16 luty 2017 - 22:02

Dołączona grafika


#17 saizen31

saizen31

    Pan nocy

  • Użytkownik+
  • 346 postów
  • Senessim

Napisano 09 styczeń 2017 - 17:29

Bardzo ciekawy serwer. Dawno czegoś tak prostego i ciekawego nie widziałem ;)


  • Libter lubi to

Dnia 13.02.2017 odszedł nasz przyjaciel i towarzysz forumowy Hevbis. Spoczywaj w pokoju przyjacielu! Będziemy o tobie pamiętać!


#18 Libter

Libter

    Właściciel "konkurencji"

  • Weteran
  • 3362 postów
  • Libter

Napisano 13 styczeń 2017 - 19:35

v212.png

Serwer został zaktualizowany do wersji v2.1.2 nazwanej "Intuicyjna Aktualizacja", ważniejsze zmiany:

  • Dodanie informacji o liczbie posiadanych dolarów, szybkości, możliwości skakania i trybie walki na pasku bocznym.
  • Dodanie liczby graczy online i informacji o komendzie /pomoc w nagłówku i stopce TABlisty.
  • Dodanie możliwości kolorowania tabliczek.
  • Dodanie komendy /ignore.
  • Dodanie tematów pomocy: /mapa i /portal.
  • Dodanie komendy /c info pokazującej informacje o cuboidzie w dokładniejszy sposób niż standardowy WorldGuard.
  • Wiele poprawek i naprawionych błędów.

Użytkownik Libter edytował ten post 16 luty 2017 - 22:02

Dołączona grafika


#19 SpcHere

SpcHere

    Nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SpcHere

Napisano 16 styczeń 2017 - 15:48

Polecam, miły i prosty serwer. Przyjemna atmosfera


  • Libter lubi to

#20 LezioPL

LezioPL

    Nie oceniaj dyrta po teksturze

  • Użytkownik+
  • 134 postów

Napisano 22 styczeń 2017 - 21:44

Bardzo fajny serwer, brakuje tylko jedzenie na start

Bo jak nie znajdziesz ludzi z sercem to nigdy nie będziesz miał jedzenie

A i straszne wymagania żeby dostać cuba :C

 

9/10


HLGpd1z.gif





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych