@klibun1234
Muszę się zgodzić. Jest równie zaebysta i równie ważna
∠cik matematyczny; Księga Polska
#22
Napisano 25 October 2016 - 22:50
@REF Zapraszam.
Btw. dzisiaj sobie robiłem ciągi i w zasadzie przysiedziałem trochę dłużej nad moim ulubionym - Dziwnymi liczbami Lucasa; nad złotą proporcją i ogólnie nad wszystkim co z nią związanym. Uważam, że nie ma fajniejszej liczby normalnie A wy macie coś "ulubionego" - jakieś funkcje, twierdzenia, wzory (i nie mówcie, że funkcje Bessela xD)?
#23
Napisano 25 October 2016 - 23:07
"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź
I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie
Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć
I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"
#24
Napisano 26 October 2016 - 05:02
Zawsze popadam w cichą, wewnętrzną radość kiedy widzę ciąg znaków, który mam obliczyć i wychodzi mi dobrze wynik ^o^
Też mnie bawi to, że jak patrzę na jakieś działanie i mówię "o yezu.... jakie to ciężkie", a po chwili przypatrzenia się wszystko ma swoje miejsce i albo coś się ładnie skróci, podzieli, wymnoży... taki "matematyczny orgazm"
Nie wiedziałem jak opisać to więc użyłem niechlubnego słowa "orgazm" V:
e
#25
Napisano 26 October 2016 - 12:07
Skoro Bartor o rozwinięciu dziesiętnym wspomniał to mi się coś przypomniało...
Uważam za niepowetowaną stratę fakt, że żyjemy w świecie, w którym rozpowszechnił się system dziesiętny. Znacznie praktyczniejszy (nawet ot tak, w codziennym życiu) byłby moim zdaniem sumeryjski (czy tam czyj on nie był) system dwunastkowy.
#26
Napisano 26 October 2016 - 13:39
Matma jest spoko bo jest łatwa.
Mini zagadka bo nie mam co robić:
1 = 5
2 = 10
3 = 15
4 = 20
5 = ??
#27
Napisano 26 October 2016 - 14:18
Skoro Bartor o rozwinięciu dziesiętnym wspomniał to mi się coś przypomniało...
Uważam za niepowetowaną stratę fakt, że żyjemy w świecie, w którym rozpowszechnił się system dziesiętny. Znacznie praktyczniejszy (nawet ot tak, w codziennym życiu) byłby moim zdaniem sumeryjski (czy tam czyj on nie był) system dwunastkowy.
Rozpowszechnił się system dziesiętny, bo tak kiedyś ktoś zdecydował. Faktycznie liczenie w dwunastkowym jest prostsze, ale cóż. Nic już nie zmienimy (a przynajmniej nie na poziomie obecnych pokoleń, które już się uczą dziesiętnego ;v). System dozenalny jest spoko.
Polecam kanał Numberphile, o tym też wspominali
Mam pewną zagadkę:
2, 3, 4, 82000
Wyjaśnij dlaczego czwartym elementem jest 82000.
Rozwiązanie podawajcie w spoilerach
@UP
5=5 i nic tego nie zmieni Powinno być coś w stylu "a1 = 5, a2 = 10, itd." i wtedy mielibyśmy ciąg; to co ty podałeś to cztery równania sprzeczne.
Użytkownik PoweredDragon edytował ten post 27 October 2016 - 19:53
#28
Napisano 26 October 2016 - 14:45
Rozpowszechnił się system dziesiętny, bo tak kiedyś ktoś zdecydował. Faktycznie liczenie w dwunastkowym jest prostsze, ale cóż. Nic już nie zmienimy (a przynajmniej nie na poziomie obecnych pokoleń, które już się uczą dziesiętnego ;v). System dozenalny jest spoko.
Polecam kanał Numberphile, o tym też wspominali
Nie, no jasne. Kijem rzeki nie zawrócisz. Choć akurat w tym przypadku rzeka to by było za mało. Nic nie zmienimy.
Kanał znam, aczkolwiek o tym filmiku od nich nie oglądałem. Zwłaszcza dr Jamesa Grime'a i Matta Parkera od nich lubię. Czasem też na ich osobne kanały trafię.
Naprawdę fajną stronę matematyki pokazują. Fajna też jest Vi Hart. Jej filmiki należą do pierwszej setki filmików, które polubiłem na YT. Trochę inny kanał niż Numberphile, ale też polecam. Zobacz sobie sam. =D
#30
Napisano 29 October 2016 - 14:24
"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź
I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie
Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć
I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"
#31
Napisano 29 October 2016 - 15:32
Moim źródłem w zasadzie była wikipedia (miałem farta, bo nauczyciel mi powiedział, że tak można by było zrobić to zadanie, ale nie powiedział jak i nie wytłumaczył grafów xd. W zasadzie to ja wymyśliłem coś [skorzystanie z układu współrzędnych], a on mi powiedział, że próbuję to zrobić grafami, o których nie mam pojęcia) i
Wprowadzenie do teorii grafów
Robin J. Wilson (znajdziesz pewnie PDFa w necie).
Pojęcia, na które warto rzucić okiem:
Cykl
Lemat o uściskach dłoni
Btw. tu jest wykład gościa, który po kolei opisuje różne twierdzenia z grafów i jeżeli chcesz to zrobić na grafach, to na koniec możesz sobie porównać z nim wyniki:
Masz geometrię? Fajnie xD Ja stanąłem, bo myślałem, że mam, byłem pewien, że gotowe, a tu wyszedł klops i okazuje się, że nic nie mam XD Mam te dwie proste i nie potrafię wykazać, że są równoległe bo jestem idiotą A poza tym to piąte i ósme zrobione(szóste już też, został trapez )
Użytkownik PoweredDragon edytował ten post 29 October 2016 - 15:33
#32
Napisano 29 October 2016 - 16:25
Masz geometrię? Fajnie xD Ja stanąłem, bo myślałem, że mam, byłem pewien, że gotowe, a tu wyszedł klops i okazuje się, że nic nie mam XD Mam te dwie proste i nie potrafię wykazać, że są równoległe bo jestem idiotą A poza tym to piąte i ósme zrobione(szóste już też, został trapez )
Podpowiem: trzeba użyć dwóch Talesów, potem po przekształceniach wychodzi. Też mi zajęło sporo czasu zobaczenie co trzeba poprzedłużać i które stosunki wziąć.
"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź
I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie
Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć
I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"
#34
Napisano 29 October 2016 - 20:51
Ja osobiście od zawsze byłem zachwycony tym:
Słyszałem kiedyś w szkole jak to nauki humanistyczne leżą u podstaw władzy każdego państwa na świecie, dzisiaj w duszy się z tego śmieję Kiedyś czytałem że dysponujemy już wzorami pozwalającymi przewidywać np. wynik wojny, jedyną przeszkodą są zmienne niemożliwe aktualnie do uchwycenia (morale, zmęczenie itp.) Ogółem jest to cholernie ciekawe, a jeżeli już to kogoś zainteresuje to może czerpać przyjemność z robienia głupich zadań przy tablicy i patrzenia jak to wszystko fajnie wychodzi
#36
Napisano 04 June 2017 - 10:32
Yay, temat żyje. Nieco.
Jak poszła olimpiada/maturka? U mnie z pierwszej bez sukcesów, drugie przewiduję w okolicach 100% za podstawę i 96% za rozszerzenie D:
"A wy, coście szarzyzny uprawiali brzydź
I zbiorową w pyskach złudę srożyli dumnie
Czy zdołacie tym życiem, co was wydrwi, żyć
I w zawrotny przepych słońca wejść bezrozumnie?"
~Bolesław Leśmian, "Marsjanie"
#37
Napisano 04 June 2017 - 17:03
Podstawy poszły całkiem spoko. Rozszerzenie poszło mi lepiej, niż się spodziewałem (co nie znaczy, że dobrze, w naszej klasie nie było zbyt wysokiego poziomu jeśli chodzi o rozszerzenie).
#38
Napisano 08 August 2017 - 13:01
Ożywię nieco.
Ogólnie matura była chamska, jak słuchałem maturzystów (ja piszę dopiero za rok); niemniej jednak z rozszerzeniem poradziłem sobie w pół godzinki, podstawę roztrzachałem w podobnym czasie, więc jest git. Olimpiada również bez sukcesów, może (a nawet na pewno) za rok .
#39
Napisano 28 August 2017 - 13:15
Panowie (i panie) od października zaczynam studia informatyczne, a z racji tego, że mam jeszcze miesiąc i sporo wolnego chciałbym się poduczyć maty, żeby potem mieć łatwiej. Polecicie może jakieś internetowe źródła (najlepiej polskojęzyczne, ale mogą być też angielskie) do nauki np. matematyki dyskretnej? Może być też coś na temat obliczeń symbolicznych albo metod numerycznych (po nazwach nawet nie wiem co to, takie są nazwy modułów).
#40
Napisano 28 August 2017 - 13:29
A ja nienawidzę matematyki to jedno wielkie pieprzone zło. Po prostu chyba nie umiem myśleć "logicznie"
Mam z tego przedmiotu poprawkę