Chciałbym tutaj omówić 4 powody przez które No Man's Sky to klapa. Każdy z was pewnie słyszał o tej grze i wielu z was pewnie na nią czekało. Okazała się jednak dużym rozczarowaniem. Zaczynajmy.
1.Powtarzalność rozgrywki.
Hello Games obiecało nam, że otrzymamy ogromny wszechświat z 18 trylionami planet i że każda będzie inna. Planet może tyle jest, chociaż nikt tego nie sprawdzi. Jednak wszystkie planety są do siebie podobne i właściwie przez cały czas robimy to samo. Ciekawie jest pierwsze kilka godzin, a potem jest już tylko nuda. Ta gra nie ma żadnej losowości. Nie ma czegoś takiego, że w każdej może wydarzyć się coś co nas zaskoczy. Może robi się ciekawiej kiedy będziemy bliżej centrum wszechświata, ale w najbliższym czasie chyba nikt nie da rady tego sprawdzić. Na razie rozgrywka nie ma w sobie żadnej głębi.
2.Brak multiplayera.
Gra w której odkrywa się wszechświat aż się prosi o multiplayer. I pewnie trochę się rozczarowaliśmy kiedy Hello Games ogłosiło, że spotkanie innego gracza w No Man's Sky będzie możliwe, ale będzie należało do rzadkości. Jednak jakiś multiplayer miał być. A po wydaniu gry okazało się, że jednak wcale go nie ma. Ponieważ kiedy dwóch amerykańskich streamerów robiło streama z No Man's Sky i postanowili się spotkać to gdy byli już na tej samej planecie, w tym samym miejscu, nie widzieli siebie nawzajem. Wiedzieli jednak, że są obok siebie, bo jak obok nich był kwiat i jeden z nich go zbadał i nazwał to nad tym kwiatem pojawił się nick tego gracza. Nie jest to żaden błąd, ponieważ na europejskiej edycji specjalnej No Man's Sky na PS4 zaklejono pierwotnie nadrukowany znaczek ostrzegający Online. Hello Games nie zabiera w tej sprawie głosu, ale widać, że okłamało nas w kwestii multiplayera.
@edit
Hello Games przyznało, że niewidzenie innych graczy jest błędem i że zostanie to naprawione. Ale multiplayer i tak pozostanie bardzo ograniczony.
3.PS4 jako platforma docelowa.
Widać, że PS4 jest platformą docelową No Man's Sky, a PC tylko dodatkową. Hello Games co prawda nie powiedziało tego wprost, ale wiemy to po ich działaniach. Można to było dostrzec jeszcze bardzo długo przed premierą, kiedy najpierw ogłosili, że No Man's Sky pojawi się na PS4 i dopiero jakiś czas później ogłosili, że pojawi się jeszcze na PC. Oprócz tego też początkowo planowali, że No Man's Sky pojawi się najpierw na PS4, a później na PC. Dopiero po pewnym czasie zmienili zdanie i ogłosili, że gra pojawi się równocześnie na obu tych platformach. Zresztą ostatecznie i tak wersja na PC pojawiła się 3 dni później niż ta na PS4. Do tego też sterowanie w No Man's Sky na PC jest niewygodne. Bardziej pasuje do pada niż do klawiatury. Trzeba też powiedzieć, że w wersji pecetowej No Man's Sky są duże problemy z płynnością i gra często nie chce się włączyć. Na PS4 tych problemów nie ma w ogóle. Dobijającym faktem jest to, że No Man's Sky nie ma na Xbox One.
@edit
Problemy z grą na PC zostały już naprawione w odpowiedniej łatce.
4.Zbyt wysoka cena
Hello Games potraktowało swoją grę jak dużą produkcję pokroju Battlefielda czy Civilization i dało jej dla wielu absurdalną cenę 60 euro. Wielu graczy po prostu odpycha sama cena. Ja dałbym No Man's góra 40 euro, a najlepiej 30.
Wnioski
No Man's Sky to prostu symulator samotnego odkrywania powtarzalnego wszechświata bez ani krzty zabawy. A co wy sądzicie o tej grze? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
Użytkownik kaktus12345 edytował ten post 20 August 2016 - 16:45