Skocz do zawartości


Zdjęcie

Parę pytań dotyczących możliwości CommandBlocka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 05 August 2016 - 16:26

Witam,

 

Tak jak w temacie. Nie znam się jakoś szczególnie dobrze na blokach poleceń, a mam parę pytań dotyczących komend. Bardziej mi chodzi o to, czy takie komendy w ogóle w minecraftcie są możliwe do zrobienia. Szukałem u wujka google, ale niestety nie udało mi się nic ciekawego znaleźć.

 

Komendy, których szukam:

-Komenda na zabranie z ekwipunku jakiegoś typu przedmiotu. Dajmy na ten przykład złoto, chciałbym, aby z ekwipunku gracza zniknęło wszelkie złoto.

-Komenda na zabicie wybranego NPC, mam tu na myśli npc z modyfikacji, jest to możliwe?

-Komenda na ustawienie spawnu, ale w całkowicie innym miejscu niż aktualna pozycja gracza.

 

Z góry dziękuje za każdą pomoc, w razie kolejnych pytań będę pisać tutaj. Komendy są mi potrzebne na mapkę RPG.


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 August 2016 - 16:28

1. /clear gracz itemy
2. Czy komendy działają na byty z modów pewien nie jestem
3. Tak, /spawnpoint gracz koordynaty
  • Evoken lubi to


#3 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 05 August 2016 - 16:41

Dzięki za pomoc, jeszcze mi się przypomniało o kolejnych:

 

-Czy da się za pomocą bloku poleceń dobudować jakąś część domku. Np. Dorobienie małej chatce drugiego piętra. Głównie mam tu na myśli jakiś region, w którym będzie można usunąć istniejące tam bloki i postawić nowe. Jeśli tak to rozumiem, że każdy typ bloku można w ten sposób postawić?

-Komenda na usunięcie możliwości wpisywania cheatów/komend tzw. "Cheats allowed"

-Nie jestem pewien, ale zdaje mi się, że kiedyś widziałem mechanizm, który polegał na wrzuceniu określonego itemu do połpłytki? (Nie jestem pewien). Tylko określony przedmiot wysyłał sygnał redstone.

-Czy jest możliwość zweryfikowania przez grę, czy gracz dany przedmiot posiada i jeśli owy warunek jest spełniony to wysyła sygnał redstone?


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#4 Dziobax

Dziobax

    Dziobak

  • Użytkownik+
  • 503 postów
  • FlyingSpoon#0363
  • dziobax

Napisano 05 August 2016 - 16:43

1. Tak.
2. Nie
3. Nie rozumiem.
4. Tak

#5 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 August 2016 - 16:46

1. /fill i /setblock
2. Da sie, ale nie command blockiem, tylko programem zewnętrznym
3. /execute
4. Tak
  • Evoken lubi to


#6 Skaytrool

Skaytrool

    Nowy

  • Użytkownik
  • 38 postów
  • Skaytrool

Napisano 05 August 2016 - 17:05

Witam.
Wszystkie 3 rzeczy da się zrobić.
-pierwsza komenda: "/clear (nick gracza) minecraft:gold" , jeśli wpiszesz zamiast nicku @a to usunie wszystkim.
-druga komenda: "/kill @e[name=(nazwa npc)] " zabija byt o podanej nazwie
lub "kill @e[type=Villager,r=3]" zabija wieśniaka w promieniu 3 kratek.
-trzecia komenda: "/spawnpoint (nick gracza) x y z " ustawia spawna podanemu graczowi lub "/setworldspawn x y z " ustawia spawna świata.
  • Evoken lubi to

#7 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 05 August 2016 - 17:09

1. /fill i /setblock
2. Da sie, ale nie command blockiem, tylko programem zewnętrznym
3. /execute
4. Tak

Mógłbyś podać nazwę tego programu? Co do ostatniego pytania to jak wygląda ta komenda?


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#8 Skaytrool

Skaytrool

    Nowy

  • Użytkownik
  • 38 postów
  • Skaytrool

Napisano 05 August 2016 - 17:25

4 np. /testfor @p {Inventory:[{id:"minecraft:diamond"}]}
  • Evoken lubi to

#9 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 August 2016 - 17:27

Mógłbyś podać nazwę tego programu? Co do ostatniego pytania to jak wygląda ta komenda?


NBT Edit
  • Evoken lubi to


#10 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 05 August 2016 - 18:54

Ok, jeszcze raz dzięki.

 

Chyba ostatnie pytanko na dziś

Ale tu już chyba raczej będzie chodziło o jakieś redstonowe mechanizmy. Wie ktoś może jak zrobić, aby gracz po dotarciu do jakiegoś sekretnego miejsca wysłał sygnał redstone i otworzył drzwi gdzieś hen daleko? Dodam, że mechanizm nie może opierać się o stawianie jakichkolwiek bloków przez gracza. Oraz, żeby te drzwi, które mają się otworzyć mogły zrobić to tylko raz. Czyli komenda powinna być wysłana jednorazowo. Chciałbym uniknąć omyłkowego zamknięcia tych drzwi.


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#11 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 August 2016 - 19:03

Nie wiem, ile z tego zrozumiesz, ale musisz komendą /testfor wykryć gdzieś gracza, i podpiąć do tego jednorazowy mechanizm otwierający drzwi, np. piston przesuwający redstone block który zasili redstone który otworzy drzwi, piston oczywiście zwykły.

Komenda testfor wykrywa graczy i cmdb wysyła sygnał do comparatora.

/testfor @a[r=X]

X to promień w którym ma wykrywać graczy.


#12 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 05 August 2016 - 19:14

Rozumiem wszystko, aż tak źle ze mną nie jest:D Redstone block może również wysłać sygnał bezpośrednio do commandblocka, a blokiem tym otworzę sobie bramę za pomocą /setblock, w każdym razie dzięki.

 

Jeszcze chciałbym się zapytać czy odległość na jaki ma zadziałać sygnał ma znaczenie, jakieś lagi, albo błędy? Np. dochodzę do sekretnego miejsca, wciskam guzik, który ma za zadanie otworzyć jakieś przejście 10,000 bloków dalej. Sygnał wysłany oczywiście za pomocą bloku poleceń.


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#13 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 August 2016 - 19:16

Gdybyś ciągnął redstone te 10000 bloków to byłby lag. /setblock raczej da radę.


#14 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 06 August 2016 - 14:54

Kolejne pytanko, jest możliwość wysłania sygnału redstone po sprawdzeniu przez blok poleceń czy gracz posiada wymaganą ilość określonego przedmiotu?


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#15 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 06 August 2016 - 14:56

Chyba tak, ale 100% pewności nie mam. Masz na myśli itemy w eq?
  • Evoken lubi to


#16 Skaytrool

Skaytrool

    Nowy

  • Użytkownik
  • 38 postów
  • Skaytrool

Napisano 06 August 2016 - 15:16

Spróbuj komendę: /testfor @p {Inventory:[{id:minecraft:stone,Count:10b}]}(wykrywa czy najbliższy gracz ma 10 kamienia)
lub poprowadź komperator z proszkem (siła sygnału zależy od ilości bloków )
lub użyj komendy /stats
  • Evoken i Katniss lubią to

#17 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 06 August 2016 - 15:34

Ogólnie to miałem taki zamysł, aby pewne drzwi otworzyły się tylko jeśli gracz ma w ekwipunku 30 złota, następnie te 30 złota z ekwipunku gracza usunąć w zamian za wejście do pomieszczenia skrywanego za wyżej wymienionymi drzwiami.

 

Być może da się podłączyć komparator do skrzynki, w której trzeba by umieścić 30 sztuk złota, a następnie drzwi by się otworzyły, ale nie wiem czy w ten sposób dałoby się opróżnić tą skrzynkę z wrzuconego tam złota. Mylę się?

 

Może macie jakiś sposób na mechanizm z pierwszego zdania?

 

 

Masz na myśli itemy w eq?

Tak.

 

 

poprowadź komperator z proszkem (siła sygnału zależy od ilości bloków )

Mógłbyś wyjaśnić działanie tego? Bo nie wiem na jakiej zasadzie ma to działać, a wiki nie za wiele mi mówi. Jeśli dobrze rozumiem to ilość określonego itemu wpływa na zasięg sygnału redstone?


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#18 Przemykomo

Przemykomo

    Fanatyk wędlin specyficznych

  • Użytkownik+
  • 359 postów
  • przemykomo

Napisano 07 August 2016 - 07:30

Po czytaj o komendzie /clear
Może ona czyścić całe EQ, ale też tylko jakąś ilość jakiegoś i temu.
Potem tylko komparator od commandbloka i repeater do drzwi. :)

#19 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 07 August 2016 - 11:20

A co jak ktoś będzie miał tylko 15 sztuk złota? Wtedy otworzy te drzwi mimo, że jest to nagroda za zapłacenie 30... Będę musiał sprawdzić czy zadziała opcja z sprawdzeniem czy gracz ma 30 sztuk złota, jeśli tak to otwierają się drzwi, gdzie jeśli gracz podejdzie to traci to złoto. Aczkolwiek, można to oszukać wyrzucając po prostu to złoto...


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#20 Skaytrool

Skaytrool

    Nowy

  • Użytkownik
  • 38 postów
  • Skaytrool

Napisano 07 August 2016 - 20:42

Po prostu stawiasz obok command blocka komperator i odprowadzasz od niego redstone ,ale testowałem to i nie pokazuje ile gracz ma złotą tylko ile jest graczy mających złoto. Więc lepiej użyć komendy stats.