Witam, dzisiaj chciałem pokazać wam jak sprawić by nasze bloki miały kolorowe obwody.
Tak będzie wyglądać efekt końcowy:
A jak to zrobić?:
1. Przygotujmy drużynę na tablicy wyników.
/scoreboard teams add [nazwa]
nazwa - jak będzie się nazywać nasza drużyna
2. Ustawmy kolor dla drużyny.
/scoreboard teams option [nazwa] color [kolor]
nazwa - wcześniej ustalona przez nas nazwa drużyny
kolor - kolor drużyny (W takim samym kolorze będą podświetlane bloki)
3. Utwórzmy teraz jajo spawujące.
/give @p spawn_egg 1 0 {EntityTag:{id:Shulker,NoAI:1b,Attributes:[{Name:"generic.followRange",Base:0},{Name:"generic.knockbackResistance",Base:1f},{Name:"generic.movementSpeed",Base:0f}],Silent:1,Invulnerable:1,ActiveEffects:[{Id:14,Amplifier:0,Duration:2147483647,ShowParticles:0b},{Id:24,Amplifier:0,Duration:2147483647,ShowParticles:0b}],Team:[drużyna]}}
Na końcu kodu znajduje się [drużyna]. Zastępujemy nazwą drużyny. Pamiętaj o usunięciu "[" i "]"!
Ta komenda musi być umieszczona w bloku poleceń.
4. Wstawmy teraz blok do podświetlanej ramy.
Są na to dwie metody, automatyczna (Przydatna gdy budujemy większe budowlę z podświetlanymi blokami) i metoda ręczna (Przydatna gdy postawiamy jeden blok)
a) Metoda ręczna:
Stajemy na naszej kolorowej ramce i wpisujemy
/setblock ~ ~-1 ~ [id bloku] [data]
ID bloku - Tu wpisujemy nazwę naszego bloku (np. minecraft:wool).
Data - tu możemy wpisać dane naszego bloku (np. gdy tworzymy wełnę możemy nadać jej kolor, poprzez wpisanie tutaj rodzaju wełny).
Przykład:
/setblock ~ ~-1 ~ minecraft:wool 5
Postawimy wtedy zieloną wełnę.
b) Metoda automatyczna
1. Postawiamy blok poleceń.
2. Ustawiamy go na: Powtarzający, Bezwarunkowy, Zawsze aktywny.
3. Wpisujemy do niego komendę.
/execute @e[type=Shulker,team=(drużyna)] ~ ~ ~ /setblock ~ ~ ~ [ID bloku] [Data]
(drużyna) - usuwamy nawiasy zwykłe ,a napis drużyna zastępujemy nazwą naszej drużyny, ustalonej w punkcie 1
4. W miejscu, w którym klikniemy jajem, pojawi się podświetlany blok!
5. Po zakończeniu możemy usunąć ten blok poleceń.
5. I to już wszystko, jeśli chcemy usunąć poświatę bloku wpisujemy:
/kill @e[type=Shulker,r=2]
Pomysł nie jest mój, lecz na CraftPortal nie było jeszcze takiego projektu. Jeśli coś nie działa, proszę pisać w odpowiedziach.
Pozdrawiam, KoxPlayGames
Więcej przykładów:
1.
2.
Użytkownik KoxPlayGames edytował ten post 01 July 2016 - 12:14