Innymi słowy: prosta sztuczka, dzięki której możemy skopiować Odległe Lądy z ostatniej wersji, w której występowała, do jednej z wersji najnowszych.
Czym są Odległe Lądy?
Far Lands, czyli z angielskiego Odległe Lądy, to położone na brzegach mapy absurdalnie zdeformowane biomy, powstałe w wyniku błędu generatora nieskończonych map. Poza potężnymi lagami oraz rozmaitymi błędami cechowała je nietypowa geografia terenu.
Co należy zrobić?
1. Pobieramy wersje Minecraft Beta 1.7.3 oraz Minecraft 1.8 (Na nowszych powinno to działać tak samo)
a także program NBTEdit
2. Uruchamiamy Minecraft Beta 1.7.3, generujemy nową mapę, po czym zamykamy Minecraft.
3. Otwieramy NBTEdit, klikamy "file", "open", następnie wpisujemy lokalizacje pliku "%appdata%\.minecraft/saves", otwieramy folder z wygenerowanym światem, dalej dwukrotnie klikamy plik "level.dat".
Rozwijamy listę "data", następnie zmieniamy wartości:
Spawn X - 12550800
Spawn Y - 70
Spawn Z - 12550800
Zapisujemy zmiany i wychodzimy.
4. Odpalamy Minecraft Beta 1.7.3 i ponownie włączamy świat. Jeżeli już w tym momencie odczuwacie kolosalne lagi, nie uda wam się przenieść tego zapisu więc polecam przestać próbować.
5. Topimy się w najbliższej napotkanej sadzawce, zrzucamy z klifu, cokolwiek. Mamy umrzeć.
Po odrodzeniu pojawiamy się w Odległych Lądach. Na ile możemy, zbliżamy się do nich, spoglądamy w róg mapy.
Następnie klikamy przycisk "Escape" przez co lagi ustąpią i mapa będzie generować się szybciej. Rozglądanie się połączone z użyciem klawiszu "Escape" pozwala na wygenerowanie większego świata, ale gdy będzie on zbyt duży, nie uda się go przenieść na nowsze wersje.
6. Wychodzimy z gry i przechodzimy na wersje Minecraft 1.8. Następnie wczytujemy zapis z wersji Minecraft Beta 1.7.3. Czekamy na przekonwertowanie się świata, po czym zostajemy odrodzeni w wielkiej, niebieskiej pustce, w której nie ma żadnego bloku, a nasza postać powoli opada. Pozwalamy jej na to aż do momentu, gdy znajdziemy się na wysokości -0,4 bloku. Wówczas wyłączamy zapis.
W tym miejscu gra powinna się zaciąć. Jeśli nie odwiesi się w ciągu kilku minut, nie odwiesi się nigdy i możemy wywalić mapę do kosza.
7. Kiedy już zapiszemy mapę, po ponownym uruchomieniu powinniśmy ujrzeć Odległe Lądy z FPSami, które znamy ze zwykłej, szarej codzienności z Minecraft.
Gotowe!
Znane problemy związane z metodą:
- Wymaga sporej mocy obliczeniowej.
- Nie udaje się za każdym razem.
- Mapy nadal mają zwiększone wymagania sprzętowe (nie za bardzo, ale jednak) oraz potrafią czasem złapać czkawkę.
- Odpalenie tego na prywatnym serwerze hamachi ma dziwne skutki.
- Skopiowany zostaje jedynie fragment Odległych Lądów. Po paru minutach marszu wzdłuż ich granicy, zwykle natrafiamy na bardziej tradycyjne biomy takie jak mesa.
Jak jesteście kreatywni to możecie metodę tworzenia zapisów udoskonalić. Z chęcią naniosę tutaj poprawki
Ale po co to?
Well, nie da się ukryć, że to trochę sztuka dla sztuki, aczkolwiek sam niegdyś bardzo chciałem zagrać w tym abstrakcyjnym świecie. Dzięki temu, to stało się możliwe.
Poza tym, sposób ten nie jest zbyt powszechnie znany. Z całą pewnością jestem pierwszą osobą, która to odkryła i opisała w polskiej części społeczności Minecraft. Głupio byłoby trzymać taką tajemnice tylko dla siebie.
Poradnik wideo, jak ktoś nie nadążył:
(W opisie link do NBTEdit oraz gotowej mapy)