Dziś chciałbym przedstawić wam magazyn przedmiotów który zajmuje bardzo mało miejsca (minimalny rozmiar to 3x3x3), a w dodatku może przechowywać ogromne ilości przedmiotów.
Jak to zbudować ?
Oto poradnik:
Najpierw budujemy podstawę (nie jest ona konieczna, jej funkcję może pełnić podłoga)
Teraz stawiamy skrzynkę na przodzie konstrukcji, a na środku stawiamy hopper zwrócony w stronę skrzyni, natomiast na hopperze umieszczamy tory, a wolne miejsca wypełniamy blokiem budulcowym tak jak na zdjęciu :
Następny hopper stawiamy na wysokości torów i zwracamy go w ich stronę. Hopper powinien być bezpośrednio nad skrzynią, po drugiej stronie na tej samej wysokości umieszczamy dispenser, również zwrócony w stronę torów
Do dispensera wkładamy wagony ze skrzyniami (tyle ile chcemy, im więcej tym większa będzie pojemność magazynu), a następnie używając np. dźwigni zasilamy dispenser przerywanym sygnałem tak żeby umieścić wszystkie wagony na torach
Na koniec stawiamy na górnym hopperze skrzynię i przykrywamy całość blokiem budulcowym
Możemy też oznakować skrzynki
Tak wygląda konstruowanie mechanizmu.
Przedmioty wrzucamy do górnej skrzyni, będą się one gromadzić w dolnej, a gdy w niej zabraknie miejsca zaczną się gromadzić w wagonikach, gdy będziemy wyjmować przedmioty z dolnej skrzyni zostanie ona napełniona przedmiotami z wagonów.
Mechanizm bardzo przydatny do składowania dużej ilości tani przedmiotów np. cobblestone czy dirt oraz w automatycznych farmach na dużą skalę, tutaj dobrym przykładem są farmy guardianów, najwydajniejsze generują kilkadziesiąt tysięcy przedmiotów na godzinę, choć akurat w tym przypadku będziemy musieli zamontować bufer gdyż mechanizm jest zbyt wolny by odbierać na bieżąco tyle itemów.
Największymi zaletami z pewnością są bardzo niewielki rozmiar (bez podstawki 3x3x3) oraz to że na tak małym obszarze możemy pomieścić dziesiątki, a nawet setki tysięcy itemów, które normalnie musielibyśmy trzymać w ogromnych magazynach.
Mechanizm ma jednak drobne wady :
Moim zdaniem największą wadą jest to że w jednej takiej maszynce możemy przechowywać tylko jeden typ przedmiotów, teoretycznie można co prawda przechowywać wiele typów, jednak w praktyce mechanizm zadziała tak że drugi typ przedmiotów będziemy mogli wyciągać dopiero jak wyciągniemy niemal wszystkie przedmioty typu pierwszego, więc będzie to niewiarygodnie czasochłonne.
Kolejnym tym razem drobnym problemem jest powolność mechanizmu, niestety, ale jeśli naładujemy górną skrzynie do pełna to będziemy musieli poczekać, aż wszystko trafi do wagonów, aczkolwiek wątpię by ktoś potrzebował umieścić tam 2 podwójne skrzynie na raz (do wejścia jak i wyjścia przedmiotów można dodać dodatkowe skrzynie i połączyć je hopperami tworząc bufer).
Ostatnimi problemy to cena (potrzebujemy sporo żelaza na wagony) oraz to że duża ilość wagoników niestety może powodować lagi, w przypadku 9 wagonów będzie to niewyczuwalne, ale np. 100 będzie wyraźnie obciążać komputer.
Mimo to jeśli potrzebujecie wcisnąć 20 skrzyń bruku do pomieszczenia 3x3x3 mechanizm nada się idealnie.
Pomysł jest w całości mój.
Użytkownik Gablaw122 edytował ten post 21 May 2016 - 09:32
Taki mechanizm na serwerach = interwencja administracji. Dlaczego? masz tu co najmniej 9 jak nie więcej odbijających się wagoników wchodzących w kolizje ze sobą a do tego dolny lej praktycznie ciągle sprawdza co ma nad sobą. Jeden mechanizm nikomu nie zrobi różnicy ale trzeba brać pod uwagę że to nie jest często jedyny obiekt w okolicy.
Taki mechanizm na serwerach = interwencja administracji. Dlaczego? masz tu co najmniej 9 jak nie więcej odbijających się wagoników wchodzących w kolizje ze sobą a do tego dolny lej praktycznie ciągle sprawdza co ma nad sobą. Jeden mechanizm nikomu nie zrobi różnicy ale trzeba brać pod uwagę że to nie jest często jedyny obiekt w okolicy.
Jeśli regulamin tego zabrania to oczywiście nie popieram montowania tego na serwerach. Wspominałem o tym, że mechanizm tworzy lagi w wadach tego urządzenia.
Nie mniej jednak jeśli ktoś zbuduje to na survivalu to lagi generowane przez taki mechanizm przeszkadzają tylko jemu.