Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dbaj o serwer na którym grasz!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 AlanOGL

AlanOGL

    Алан akbar!

  • Użytkownik+
  • 1087 postów
  • Analek#0297
  • AlanOGLL

Napisano 03 March 2016 - 15:41

Witajcie! Spotkaliście kiedyś serwer, na którym nie dało się grać z powodu dużych lagów? Przeważnie ludzie zwalają winę na maszynę, lub liczbę pluginów, co nie zawsze jest prawdą.
Poniżej umieściłem film nagrany przez Irola w 2013r. pokazuje on jak bardzo poziom lagów na serwerze zależy od nas.



Po obejrzeniu filmu możemy wywnioskować, że w dużej ilości piecyki i woda znacząco pogarszają działanie serwera, oczywiście łatwo można dojść do tego, że inne bloki tego typu np. stół do zaklęć też może działać na niekorzyść serwera.
Co możemy zrobić?

  • Kiedy zmieniamy bazę, warto jest zniszczyć z niej bloki typu piecyki, skrzynki itp.
  • Nie robić tzw. wodnych fos, ani nie oblewać sobie zamku wodą w celu ochrony (to samo tyczy się lawy)
  • Nie przesadzać z ilością wybuchu tnt na raz
  • Nie wykładać za dużo piecyków, a najlepiej to schować piece do skrzyni, jak ktoś będzie potrzebował, zawsze może sobie postawić
  • Ograniczyć ilość mechanizmów z redstone
  • Jeżeli jakiś mechanizm jest konieczny, warto zaopatrzyć go (jeżeli jest taka możliwość) w przełącznik
  • Korzystać z odpowiednich zegarów (https://craftportal....arów/?hl=zegary)

To chyba tyle, jeżeli macie jakieś propozycje co można tutaj dodać, możecie pisać!


Użytkownik AlanOGL edytował ten post 03 March 2016 - 15:49

  • Serpico, Dziki903 i SkubanyY24 lubią to


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Dziki903

Dziki903

    Budowniczy

  • Użytkownik+
  • 168 postów
  • FrixiZ

Napisano 03 March 2016 - 15:47

Pomocne :) 


  • AlanOGL lubi to

giphy.gif


#3 SkubanyY24

SkubanyY24

    SkubanyY

  • Użytkownik+
  • 137 postów

Napisano 03 March 2016 - 15:56

Fajny poradnik. Warty polecenia.


  • AlanOGL lubi to

#4 Megumin

Megumin

    ten od robienia zadym

  • Użytkownik+
  • 199 postów

Napisano 03 March 2016 - 16:00

Dla mnie bezużyteczne,  serwer ma to wytrzymać i nasz komputer też.


Loli to nie pedofilia.


#5 AlanOGL

AlanOGL

    Алан akbar!

  • Użytkownik+
  • 1087 postów
  • Analek#0297
  • AlanOGLL

Napisano 03 March 2016 - 16:02

Dla mnie bezużyteczne,  serwer ma to wytrzymać i nasz komputer też.

Emm.. To jest jak z placem zabaw.. Jak nie dbasz, to się nie pobawisz, nic nie musi wytrzymywać.



#6 Snowrip

Snowrip

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 597 postów

Napisano 03 March 2016 - 17:11

Nie zgodzę się co do fos i oblewania baz wodą. Jest to bardzo przydatne na hardcorze etc.



#7 AlanOGL

AlanOGL

    Алан akbar!

  • Użytkownik+
  • 1087 postów
  • Analek#0297
  • AlanOGLL

Napisano 03 March 2016 - 17:14

Nie zgodzę się co do fos i oblewania baz wodą. Jest to bardzo przydatne na hardcorze etc.

Ale ja dałem przykłady, z których możecie korzystać, wystarczy, że będziecie chociaż 3 podpunkty starać się wykonać i będzie dobrze



#8 wojtek_the_miner

wojtek_the_miner

    ProGracz

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 03 March 2016 - 18:59

Ok, już wiem jak lagować serwery xD



#9 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 03 March 2016 - 19:14

Na serwerach survival głównymi przyczynami lagów są:
- słaby hosting
- duża odległość renderowania
- wiele zwierząt, zwłaszcza kolidujących ze sobą
- mechanizmy, zwłaszcza działające przez cały czas

Proponuję też wykreślić kilka pozycji:
- Skrzynki i piecyki w minimalnym stopniu obciążają serwer.
- Ciecze w ogóle nie obciążają serwera - obliczenia są konieczne tylko przy ich rozlewaniu się, potem traktowane są jak zwykle bloki.
- TNT nie stanowi problemu, bo Spigot ogranicza ich maksymalną ilość na tick.


  • SkubanyY24 lubi to

#10 wojtek_the_miner

wojtek_the_miner

    ProGracz

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 04 March 2016 - 13:13

- TNT nie stanowi problemu, bo Spigot ogranicza ich maksymalną ilość na tick.

Nie zgodze się, często trolle jak wanda mają, robią wielki sześcian z tnt i odpalają, żeby serwa wywaliło



#11 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 04 March 2016 - 13:18

Nie zgodze się, często trolle jak wanda mają, robią wielki sześcian z tnt i odpalają, żeby serwa wywaliło

Spigot posiada opcję max-tnt-per-tick, dzięki której można ograniczyć maksymalną liczbę TNT na tick (1/20 sekundy), aby gigantyczne ilości zostały rozłożone na dłuższą ilość czasu i dzięki temu nie lagowały serwera.

 

Zdanie "często trolle jak wanda mają, robią wielki sześcian z tnt i odpalają, żeby serwa wywaliło" nie jest żadnym dowodem:

  • nie napisałeś, czy prowadzi to do "wywalenia" serwera,
  • nie napisałeś jaki silnik został użyty,
  • nie napisałeś na jaką wartość została ustawiona opcja max-tnt-per-tick.

Równie dobrze mógłbyś napisać "Nie zgodze się, bo tak".



#12 huB!erTi2

huB!erTi2

    Nowy

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • huB1erTi2

Napisano 04 March 2016 - 16:09

Czy tylko ja mam wrazenie ze to bullshit?

b7a83aded15c04d79394460344e638772893a647


#13 klipbun1234

klipbun1234

    Expert

  • Użytkownik+
  • 951 postów
  • klipbun

Napisano 04 March 2016 - 16:15

Fajny tut , na pewno jakieś informacje łyknąłem :)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POMOGŁEM WIESZ CO ROBIĆ...

 


#14 Kaktuscraft

Kaktuscraft

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 861 postów
  • MineCraftKaktus

Napisano 20 March 2016 - 14:31

Dobry poradnik. Uświadomi dużej części graczy, że do dobrego serwera nie wystarczy mocna maszyna.


Lubię kaktusy.

#15 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 20 March 2016 - 14:36

Przepraszam, od kiedy piece, skrzynki i ciecze lagują serwer? Większej bzdury nie widziałem


#16 Dolnick

Dolnick

    Nowy

  • Użytkownik
  • 21 postów

Napisano 20 March 2016 - 14:44

Wystarczy mieć mod OPIS, aby sprawdzić, co naprawdę laguje serwer, i nie są to wcale piecyki.



#17 AlanOGL

AlanOGL

    Алан akbar!

  • Użytkownik+
  • 1087 postów
  • Analek#0297
  • AlanOGLL

Napisano 20 March 2016 - 16:20

Przepraszam, od kiedy piece, skrzynki i ciecze lagują serwer? Większej bzdury nie widziałem

Oglądałeś ten film?



#18 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 20 March 2016 - 16:53

Oglądałeś ten film?

Zapytanie jest co prawda skierowane do @MrTemmie, ale również odpowiem.

Filmu nie oglądałem (jest on nadal aktualny po trzech latach?), natomiast bazując na własnych doświadczeniach mogę określić, że:

- Skrzynki i piecyki w minimalnym stopniu obciążają serwer



#19 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 21 March 2016 - 01:04

peter, masz w 99% rację.
Jest jeden wyjątek. Skrzynki. każda skrzynka jest nie do końca pełnym blokiem (światło)oraz jest tzw blokiem bytu. Naprawdę pokaźna liczba skrzynek na chunk (powiedzmy około 10000) może dociążać serwer ale raczej w monecie wczytywania chunka aniżeli samego działania

od siebie dodam że serwer nie lubi:
- gromadzenie dużej ilości mobków podskakujących w wodzie kolidujących ze sobą. (mobki grindowane ze spawnera lub tzw wodna farma jajek)
- używanie WE do dużych operacji na blokach emitujących bądź zasłaniających światło (jest przeliczane po stronie serwera)
- szybkie przemieszczanie się w niekontrolowanych warunkach - empirycznie, przemieszczanie się gracza powyżej 50m/s powoduje istotne dociążanie serwera rosnąc wykładniczo.
- otwarte leje - jeśli nad lejem jest pustka to jest w każdym ticku sprawdzane czy nad lejem niema itemku który można wessać. przy budowie rurociągów - przykryj leje blokiem.
- gromadzenie losowego dropu nie despwanującego sie (autofarmy)
- wysoki randomTickSpeed (> 20)
- ogromne grindery na ciemność + afczacy gracze = zabija całkowicie spawn mobów.
  • Libter lubi to
exRYBP0.png

#20 Awuś

Awuś

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 21 March 2016 - 11:02

Fajny poradnik, Polecam