Skocz do zawartości


Zdjęcie

Układ graficzny redstone

redstone

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 08 December 2015 - 21:30

Zacząłem budować podzespół komputera który posłuży do lepszego przetwarzania grafiki niż tylko wyświetlania znaków. Będzie to dość skomplikowany układ i podlegający pod kontrolę CPU co za tym idzie bardziej wydajny. Z początku nie miałem pomysłu jak to dokładnie ma wyglądać ale mam już zarys- 4 warstwy obrazu: 3 wyświetlające piksele i 4 do obrazów, ewentualnie 5 do znaków. Zespół ten ma w założeniu pobierać program i wykonywać równolegle wiele zadań bez komunikacji z innymi podzespołami, czyli CPU poukłada w nim rozkazy w takich programowalnych dekoderach a potem bez dostawania danych z poza swojego obszaru będzie wykonywać wgrany program np. jeśli x piksela 1 = x piksela 2 to dodaj 1 do x piksela 2 i tym podobne. Problem w tym, że ten układ będzie musiał przetwarzać wszystkie rozkazy równolegle np. aby x i y piksela nie leciało po jednej magistrali, dlatego będą cztery rdzenie i do każdego będzie wchodziła osobna magistrala od każdej danej i dopiero u wejścia będzie wybierany sygnał który ma wejść do środka. Macie jakieś pomysły co jeszcze taki podstawowy układ powinien potrafić albo jakieś uwagi? 



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 09 December 2015 - 00:10

4 rdzeniowy układ graficzny w mc, brzmi ciekawie : ). Czy układ będzie w posiadaniu oddzielnej pamięci ram?
Jak coś wymyślę to dam znać.
Powodzenia : D

#3 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 09 December 2015 - 18:00

Jako takiej pamięci ram nie będzie jednak kod będzie wgrany do specjalnych dekoderów które będą wykonywały zapisane polecenie od razu po spełnieniu warunku. Tak sobie myślę że ten układ to w sumie będzie taka prosta sieć neuronowa, będą takie 4 komórki do których będą poprowadzone magistrale z wartościami położenia piksela albo ich zbioru od wszystkich matryc i będą zwracały relacje wybranych wartości np. x>y albo x=y. Ta wiadomość będzie wracać do dekodera związanego z komórką i tam będzie sprawdzane czy któryś podanych warunków jest spełniony jeśli tak to wykonywana będzie powiązana z nim akcja np. sprawdzenie czy kolejny warunek jest spełniony (taki podwójny if) jeśli znów tak to można przypisać temu warunkowi kolejną akcje chociażby dodanie 1 do x. Ten podwójny if (nie ma przeszkód aby był jakiś tam n-ty) też jest większym wyzwaniem bo stwierdziłem, że powinna być możliwość sprawdzenia warunku w innym module (rdzeniu) więc do tego warunku będzie trzeba przypisać jeszcze adres.



#4 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 28 December 2015 - 17:23

Już coś tam zacząłem budować. Właściwie zbudowane jest wszystko tylko trzeba to połączyć. Główny element jednak ma tylko 3 warstwy pikselowe, jest też prosta jednostka logiczna która pokazuje stosunek dwóch wartości z wejścia, docelowo będą to wybrane dwa wskaźniki pozycji piksela. No i prawdopodobnie najważniejszy element czyli ten "kodowany dekoder" który będzie odpowiadał za działanie danego programu. Tak wyświetlacz jest 8x8 ale i tak będzie wiele potrafił, np. ruch piksela po prostej o danej funkcji (pierwszego stopnia, wyższy stopień wymagałby skomplikowanego układu arytmetycznego). 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#5 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 03 January 2016 - 22:23

Już skończyłem ok. 2/3 modułu wyświetlacza, strasznie to duże wyszło. Boję się czy nie będzie problemów z renderem po skończeniu. 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#6 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 05 January 2016 - 00:25

Raczej nie będzie problemów z renderowaniem, chyba że powiekszysz to dwukrotnie :)
Ciekawy projekt, ciekawe czy uda mi się zrozumieć działanie tego mechanizmu.

#7 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 20 February 2016 - 16:08

I jak prace?

#8 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 02 March 2016 - 23:34

Straciłem trochę zapału. Podłączyłem wyjścia od układów sterujących do magistrali, i to na razie tyle. 



#9 PZ Mc

PZ Mc

    Nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • PZ Mc

Napisano 26 March 2016 - 00:34

Jak idą prace? Ja na przykład rozpocząłem budowę 100% instant GPU i jak na razie nieźle mi idzie została mi do zrobienia matryca and'ów i poprawienie bramek pamięci.

#10 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 26 March 2016 - 18:03

Układ jest już w większości gotowy. Pozostało jedynie podłączyć jednostki kontrolujące. Na razie zrobiłem ulepszony RAM i dysk który działa bez żadnego opóźnienia. Jak będzie mi się chciało to połączę wszystko w całość, ale grafikę dokończę na końcu, bo jest po prostu bardzo złożona. 



#11 kobarjan

kobarjan

    Nowy

  • Użytkownik
  • 27 postów
  • kobarjan

Napisano 08 April 2016 - 19:41

jak zrobiłeś ten ekran ?



#12 Vargun

Vargun

    Nowy

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 12 April 2016 - 18:04

Jest zrobiony z lamp, tylko mam teksturę do wyświetlaczy którą sobie zrobiłem.



#13 PZ Mc

PZ Mc

    Nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • PZ Mc

Napisano 27 April 2016 - 19:47

Witam ponownie, są jakieś postępy? Poza tym mam prośbę, otóż czy mógłbyś udostępnić save swojego niedokończonego układu, ponieważ wolę oglądać mechanizmy na żywo a nie tylko ze zrzutów ekranu :-)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: redstone