Zacząłem budować podzespół komputera który posłuży do lepszego przetwarzania grafiki niż tylko wyświetlania znaków. Będzie to dość skomplikowany układ i podlegający pod kontrolę CPU co za tym idzie bardziej wydajny. Z początku nie miałem pomysłu jak to dokładnie ma wyglądać ale mam już zarys- 4 warstwy obrazu: 3 wyświetlające piksele i 4 do obrazów, ewentualnie 5 do znaków. Zespół ten ma w założeniu pobierać program i wykonywać równolegle wiele zadań bez komunikacji z innymi podzespołami, czyli CPU poukłada w nim rozkazy w takich programowalnych dekoderach a potem bez dostawania danych z poza swojego obszaru będzie wykonywać wgrany program np. jeśli x piksela 1 = x piksela 2 to dodaj 1 do x piksela 2 i tym podobne. Problem w tym, że ten układ będzie musiał przetwarzać wszystkie rozkazy równolegle np. aby x i y piksela nie leciało po jednej magistrali, dlatego będą cztery rdzenie i do każdego będzie wchodziła osobna magistrala od każdej danej i dopiero u wejścia będzie wybierany sygnał który ma wejść do środka. Macie jakieś pomysły co jeszcze taki podstawowy układ powinien potrafić albo jakieś uwagi?
#1
Napisano 08 December 2015 - 21:30
#2
Napisano 09 December 2015 - 00:10
Jak coś wymyślę to dam znać.
Powodzenia : D
#3
Napisano 09 December 2015 - 18:00
Jako takiej pamięci ram nie będzie jednak kod będzie wgrany do specjalnych dekoderów które będą wykonywały zapisane polecenie od razu po spełnieniu warunku. Tak sobie myślę że ten układ to w sumie będzie taka prosta sieć neuronowa, będą takie 4 komórki do których będą poprowadzone magistrale z wartościami położenia piksela albo ich zbioru od wszystkich matryc i będą zwracały relacje wybranych wartości np. x>y albo x=y. Ta wiadomość będzie wracać do dekodera związanego z komórką i tam będzie sprawdzane czy któryś podanych warunków jest spełniony jeśli tak to wykonywana będzie powiązana z nim akcja np. sprawdzenie czy kolejny warunek jest spełniony (taki podwójny if) jeśli znów tak to można przypisać temu warunkowi kolejną akcje chociażby dodanie 1 do x. Ten podwójny if (nie ma przeszkód aby był jakiś tam n-ty) też jest większym wyzwaniem bo stwierdziłem, że powinna być możliwość sprawdzenia warunku w innym module (rdzeniu) więc do tego warunku będzie trzeba przypisać jeszcze adres.
#4
Napisano 28 December 2015 - 17:23
Już coś tam zacząłem budować. Właściwie zbudowane jest wszystko tylko trzeba to połączyć. Główny element jednak ma tylko 3 warstwy pikselowe, jest też prosta jednostka logiczna która pokazuje stosunek dwóch wartości z wejścia, docelowo będą to wybrane dwa wskaźniki pozycji piksela. No i prawdopodobnie najważniejszy element czyli ten "kodowany dekoder" który będzie odpowiadał za działanie danego programu. Tak wyświetlacz jest 8x8 ale i tak będzie wiele potrafił, np. ruch piksela po prostej o danej funkcji (pierwszego stopnia, wyższy stopień wymagałby skomplikowanego układu arytmetycznego).
#5
Napisano 03 January 2016 - 22:23
Już skończyłem ok. 2/3 modułu wyświetlacza, strasznie to duże wyszło. Boję się czy nie będzie problemów z renderem po skończeniu.
#6
Napisano 05 January 2016 - 00:25
Ciekawy projekt, ciekawe czy uda mi się zrozumieć działanie tego mechanizmu.
#7
Napisano 20 February 2016 - 16:08
#8
Napisano 02 March 2016 - 23:34
Straciłem trochę zapału. Podłączyłem wyjścia od układów sterujących do magistrali, i to na razie tyle.
#9
Napisano 26 March 2016 - 00:34
#10
Napisano 26 March 2016 - 18:03
Układ jest już w większości gotowy. Pozostało jedynie podłączyć jednostki kontrolujące. Na razie zrobiłem ulepszony RAM i dysk który działa bez żadnego opóźnienia. Jak będzie mi się chciało to połączę wszystko w całość, ale grafikę dokończę na końcu, bo jest po prostu bardzo złożona.
#11
Napisano 08 April 2016 - 19:41
jak zrobiłeś ten ekran ?
#12
Napisano 12 April 2016 - 18:04
Jest zrobiony z lamp, tylko mam teksturę do wyświetlaczy którą sobie zrobiłem.
#13
Napisano 27 April 2016 - 19:47
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: redstone
Minecraft →
Redstone →
Narzędzie do liczenia przedmiotów na mechanizmNapisany przez xNorbi , 01 May 2020 redstone, kalkulator i 4 więcej |
|
|
||
Minecraft →
Redstone →
Sieć kominków FiuuNapisany przez Dreyfus , 18 Feb 2019 Redstone |
|
|
||
Inne →
Archiwum →
RedstoneFUN 2 - Jedyny serwer Redstone w Polsce!Napisany przez Nycaff , 10 Jan 2019 redstone, minecraft, mafiesto4 i 2 więcej |
|
|
||
Katniss
Minecraft →
Redstone →
Prosty, szybki i bezgłośny stabilizator sygnału.Napisany przez Katniss , 05 Jul 2018 Katniss, Redstone, Map, Mapa |
|
|
||
Rozwiązany
Minecraft →
Problemy i pytania →
jak nazwać Przedmiot na kolorowo za pomocą komendy?Napisany przez Albus_Dumbeldore , 23 Jun 2017 komendy, redstone, pomoc |
|
|