Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zabójcza Woda.

Bloki poleceń

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 iZer0

iZer0

    Nowy

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • iZer05

Napisano 18 October 2015 - 13:33

:squid:Witam! :squid: 

Jest to mój pierwszy poradnik na tym forum.

 

Opis:

Po wejściu do wody wykonuje dane polecenie (może to być teleportacja itd.) - u mnie zabija gracza.

 

Zastosowanie:

Inspirowałem się mini grą DeathRun na Hypixel'u. Były tam pułapki np. z wpadaniem do wody, po którym zabijało gracza.

Można to wykorzystać w mapach escape/parkour itp.

 

Proszę zgłaszać błędy/problemy ;)

 

Poradnik dla mniej zaawansowanych mapmakerów...

W razie problemów mogę wrzucić download mapy.

Wszystko objaśnione jak dla nowego mapmakera.

 

Wykonanie:

 

Efekt według poradnika:

 

Działanie:


Użytkownik iZer0 edytował ten post 18 October 2015 - 20:21

  • Ersan i ST lubią to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 ST

ST

    Ocalały Kot

  • Użytkownik+
  • 870 postów

Napisano 18 October 2015 - 17:53

Bardzo fajny i przydatny poradnik, na pewno kiedyś z niego skorzystam.



#3 Ersan

Ersan

    Zbanowany

  • Użytkownik+
  • 1222 postów
  • Ersan#2845
  • Ersanek
  •  

Napisano 18 October 2015 - 18:10

Przydatne. Mógłbyś jeszcze dodać na jakiej zasadzie to działa. Czyli napisać, że najpierw ustawiasz tablice wyników na dodawanie punktów po zamoczeniu. Następnie do bloku poleceń podłączonego do migacza ustawiasz wykrywania graczy z punktami za zamoczenie. Jeżeli zostaje wykryty taki gracz to sygnał zostaje przekazany do do bloku uśmiercającego gracza i resetującego punkty do 0.
Mógłbyś podać jeszcze kilka innych koncepcji zastosowań mechanizmów opartych na scoreboard stat.. Te prostsze są podobne w budowie. Mógłbyś zrobić np. tak, że po zjedzeniu zgniłego ziemniaka gracz otrzymuje efekt pośpiechu i przyśpieszenia. W twoim mechanizmie parę rzeczy można by poprawić jeszcze, ale działania by to nie zmieniło.
 



#4 iZer0

iZer0

    Nowy

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • iZer05

Napisano 18 October 2015 - 19:52

Przydatne. Mógłbyś jeszcze dodać na jakiej zasadzie to działa. Czyli napisać, że najpierw ustawiasz tablice wyników na dodawanie punktów po zamoczeniu. Następnie do bloku poleceń podłączonego do migacza ustawiasz wykrywania graczy z punktami za zamoczenie. Jeżeli zostaje wykryty taki gracz to sygnał zostaje przekazany do do bloku uśmiercającego gracza i resetującego punkty do 0.
Mógłbyś podać jeszcze kilka innych koncepcji zastosowań mechanizmów opartych na scoreboard stat.. Te prostsze są podobne w budowie. Mógłbyś zrobić np. tak, że po zjedzeniu zgniłego ziemniaka gracz otrzymuje efekt pośpiechu i przyśpieszenia. W twoim mechanizmie parę rzeczy można by poprawić jeszcze, ale działania by to nie zmieniło.
 

Dodam to jutro, dzięki. :)

 

 

Bardzo fajny i przydatny poradnik, na pewno kiedyś z niego skorzystam.

Dziękuje. :)



#5 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 18 October 2015 - 20:12

"Poradnik dla mniej zaawansowanych mapmakerów...". 

Dodaj informację otym, że w snapshotach (czyli od wersji jakiejś tam) zaleca się stosowania zegarów z nowego rodzaju CB i raczej to wystarczy aby można było usunąć tę linijkę, którą zacytowałem ;x

 

@down

Dobra wystarczy zrobić ta jak napisał kolega niżej i wtedy można usunąć ;d


Użytkownik Pawełek edytował ten post 19 October 2015 - 15:28


#6 stawarski

stawarski

    Distinguished Whovian

  • Użytkownik+
  • 137 postów
  • Stawarski

Napisano 18 October 2015 - 20:18

A nie lepiej "/execute @p ~ ~ ~ detect  ~ ~ ~ water 0 kill @p" podpiąć do zegara?


Użytkownik stawarski edytował ten post 18 October 2015 - 20:19

  • Estralier lubi to

tumblr_mvt6ndou7B1s14fjso1_r1_500.gif


#7 ST

ST

    Ocalały Kot

  • Użytkownik+
  • 870 postów

Napisano 18 October 2015 - 20:31

Właśnie, bo zapomniałem się zapytać, od której wersji to działa?



#8 stawarski

stawarski

    Distinguished Whovian

  • Użytkownik+
  • 137 postów
  • Stawarski

Napisano 19 October 2015 - 15:32

Wydaje mi się, że od 1.7 ale i tak najlepiej podpiąć do zegara CB z komendą "/execute @p ~ ~ ~ detect  ~ ~ ~ water 0 kill @p"


tumblr_mvt6ndou7B1s14fjso1_r1_500.gif


#9 iZer0

iZer0

    Nowy

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • iZer05

Napisano 19 October 2015 - 18:07

Ja to robiłem by działało i na 1.7.x i na 1.8.x ;) uniwersalnie w miare bo execute jest od 1.8 a widze jeszcze wielu graczy, którzy grają na 1.7. :) Ogólnie dziękuje za komentarze ;)
Gdy tylko będę na komputerze dodam informacje dla 1.8 jednak nigdy nie bawiłem się tą komendą. :/

Użytkownik iZer0 edytował ten post 19 October 2015 - 18:09


#10 stawarski

stawarski

    Distinguished Whovian

  • Użytkownik+
  • 137 postów
  • Stawarski

Napisano 19 October 2015 - 18:23

Jakoś nigdy nie lubiłem /testfor a /scoreboard używam tylko od czasu do czasu, dlatego zawsze staram się kombinować z /execute :D


tumblr_mvt6ndou7B1s14fjso1_r1_500.gif


#11 Gość_pasiasta_zebra_*

Gość_pasiasta_zebra_*
  • Gość

Napisano 22 October 2015 - 14:00

Bardzo ciekawy mechanizm... Ale zaskakuje swoją banalnością.

#12 Estralier

Estralier

    Uskrzydlony

  • Użytkownik+
  • 547 postów
  • Estralier

Napisano 24 October 2015 - 10:10

Bardzo ciekawy mechanizm... Ale zaskakuje swoją banalnością.


Banalnością? Nie powiedziałbym.

Według mnie najlepiej byłoby użyć execute na zaznaczonym obszarze (żeby działało tylko na twoim "torze", a nie na całej mapie), lub jeśli już chcesz w wersji na 1.7 to również możesz zaznaczyć obszar działania w target selectorze (to było chyba x, x , z i xm, ym i zm czy jakoś tak).

Użytkownik Elytras edytował ten post 24 October 2015 - 10:10

  • stawarski lubi to

onqVCqS.png


#13 stawarski

stawarski

    Distinguished Whovian

  • Użytkownik+
  • 137 postów
  • Stawarski

Napisano 24 October 2015 - 11:09

Banalnością? Nie powiedziałbym.
Według mnie najlepiej byłoby użyć execute na zaznaczonym obszarze (żeby działało tylko na twoim "torze", a nie na całej mapie), lub jeśli już chcesz w wersji na 1.7 to również możesz zaznaczyć obszar działania w target selectorze (to było chyba x, x , z i xm, ym i zm czy jakoś tak).


Tak czy siak wychodzi na to że execute byłoby łatwiejszą opcją :)

tumblr_mvt6ndou7B1s14fjso1_r1_500.gif


#14 Brzoskwiń

Brzoskwiń

    Król Brzoskwiń Soczysty

  • Użytkownik+
  • 381 postów

Napisano 25 October 2015 - 20:52

Według mnie najprostszym sposobię działającym już od wersji 1.5 (nie pamiętam od kiedy jest komenda /scoreboard ) jest po prostu stworzyć nową tabele punktów swimOneCm ( /scoreboard objectives add lel stat.swimOneCm ) a następnie podpiąć dwóch command block z komendami /kill @p[score_lel_min=1,r=20] (r nie jest potrzebne jeśli chcemy żeby działało na całej mapie) /scoreboard players set @p[score_lel_min=1] lel 0 


Użytkownik Brzoskwiń edytował ten post 25 October 2015 - 20:55


#15 Ersan

Ersan

    Zbanowany

  • Użytkownik+
  • 1222 postów
  • Ersan#2845
  • Ersanek
  •  

Napisano 25 October 2015 - 20:55

Według mnie najprostszym sposobię działającym już od wersji 1.5 jest po prostu stworzyć nową tabele punktów swimOneCm ( /scoreboard objectives add lel stat.swimOneCm ) a następnie podpiąć dwóch command block z komendami /kill @p[score_lel_min=1,r=20] (r nie jest potrzebne jeśli chcemy żeby działało na całej mapie) /scoreboard players set @p[score_lel_min=1] lel 0 

Od 1.5 istniały tylko podstawowe kryteria tablicy wyników.

Typu stats istnieją od 1.8 może od 1.7



#16 stawarski

stawarski

    Distinguished Whovian

  • Użytkownik+
  • 137 postów
  • Stawarski

Napisano 26 October 2015 - 20:01

Według mnie najprostszym sposobię działającym już od wersji 1.5 (nie pamiętam od kiedy jest komenda /scoreboard ) jest po prostu stworzyć nową tabele punktów swimOneCm ( /scoreboard objectives add lel stat.swimOneCm ) a następnie podpiąć dwóch command block z komendami /kill @p[score_lel_min=1,r=20] (r nie jest potrzebne jeśli chcemy żeby działało na całej mapie) /scoreboard players set @p[score_lel_min=1] lel 0 

Błąd. Najprościej jest JEDEN command block z komendą "/execute @p ~ ~ ~ detect  ~ ~ ~ water 0 kill @p" podpiąć do zegara.


tumblr_mvt6ndou7B1s14fjso1_r1_500.gif


#17 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 27 October 2015 - 22:10

Robiłem takie coś z użyciem komendy testfor. Przydaje się :P



#18 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 01 November 2015 - 14:48

Mógłbyś jeszcze zrobić mechanizm, który doliczałby nam śmierci. Jeżeli byśmy mieli ich coraz więcej, przenosiłoby nas na łatwiejszy lvl. Pokombinuj trochę, gdyż nie chce mi się robić takiego samego mechanizmu, pokaż jak ty to zrobisz :)


  • iZer0 lubi to

#19 iZer0

iZer0

    Nowy

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • iZer05

Napisano 01 November 2015 - 15:47

Mógłbyś jeszcze zrobić mechanizm, który doliczałby nam śmierci. Jeżeli byśmy mieli ich coraz więcej, przenosiłoby nas na łatwiejszy lvl. Pokombinuj trochę, gdyż nie chce mi się robić takiego samego mechanizmu, pokaż jak ty to zrobisz :)



Aktualnie nwm czy to zrobie bo:
1.Jestem leniwy.
2.Jedyny czas jaki przeznaczam na minecraft to robienie mapki :D

Z resztą możesz spróbować z scoreboardem i tłokami :D

Użytkownik iZer0 edytował ten post 01 November 2015 - 15:48


#20 Szerbi

Szerbi

    Your favourite white boy

  • Użytkownik+
  • 2962 postów
  • meszerbi#1234
  • meszerbi

Napisano 09 November 2015 - 09:30

Zabójcza woda... tego jeszcze nie było! Bardzo ciekawy pomysł, aż sam przetestuje. Da się zmienić wiadomość po śmierci?


e

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Bloki poleceń