Skocz do zawartości


Zdjęcie

Grałbym w rpg gdyby...

RPG MMORPG Serwery pluginy mody

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Creative Wodzio

Creative Wodzio

    Znawca

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Wodzio#3623
  • _Wodzio_

Napisano 06 September 2015 - 07:37

Czesc!
Od pewnego czasu obserwuję poczynania polskich oraz zagranicznych serwerów rpg i dochodzę do jednego wniosku. Prawie wszyscy nie mają pojęcia co robią. Stawiają serwery na skryptach, i myslą, że wszystko będzie hulać. Nie. Przechodząc do tematu.
Chciałbym, byscie w komentarzach odpowiedzili mi na pytanie zadane w temacie. Dodatkowo pod spodem jest mały wzór, który byłby mile widziany do uzupełnienia, również w komentarzu.



1. Grałbym gdyby ...
- Napiszcie co chcielibyscie zobaczyć na serwerze pseudo rpg/mmorpg. Nie wymieniajcie podstawowych zjawisk w rpg jak: levele, klasy, umiejetnosci, rozwój postaci, dungeony, bossowie, ekonomia, gildie...
2. Grałbym na serwerze: na modach / na pluginach
- na modach - nowe modele, dzwięki, bronie, umiejętnosci, bloki itd itd. Mniejsza optymalizacja, trudna instalacja, nie każdemu pójdzie paczka 10-20 modowa.

- na pluginach - mniejsza ilosc nowych rzeczy, ograniczona texturepackiem. Można wejsc na czystym minecraft, na dużej ilosci wersji (1.7-1.8-1.9)
3. Grałbym na serwerze w klimacie: sredniowiecza/starożytnosci/nowoczesnosci/.../...
- Każdy serwer musi być umiejscowiony w jakims miejscu i czasie. Nie musi to być epoka czy szerzy czas, równie dobrze może to być rpg w klimatach piratów, wikingów, 2 wojny swiatowej, albo nawet jaskiniowców, ery kamienia łupanego lub słowian.



Prosiłbym o szczere i wyczerpujące odpowiedzi, dzięki temu będe miał rekonesans kto gdzie by grał, i czy takie serwery mają prawo bytu.

Użytkownik Creative Wodzio edytował ten post 06 September 2015 - 09:49

EAKSLkh.png


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Na pewno nie bout

Na pewno nie bout

    กʕ ͡·ᴥ ͡· ʔก

  • Użytkownik+
  • 1001 postów
  • OgrudnikShowuptv

Napisano 06 September 2015 - 11:18

  1. gralbym, gdyby ludzie odgrywali postacie, a nie grali tylko mechanicznie
  2. na modach
  3. starozytnosci


#3 Vroni_Zyris

Vroni_Zyris

    Nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Vronizos

Napisano 06 September 2015 - 15:18

1. Grałbym gdyby... mówisz żebym nie wymieniał podstawowych zjawisk rpg, ale od tego zależy czy dany serwer jest atrakcyjny czy nie. Dla mnie podstawą jest ekonomia, która powinna działać przynajmniej poprawnie... obieg pieniądza czy też waluty w grze powinien być jak najbardziej zamknięty bez otrzymywania cennych itemów czy też pieniędzy z zewnętrznych źródeł poprzez np. dotacje za realną gotówkę. Poprawnie i mądrze zorganizowane profesje/klasy/rozwój postaci itp. powinien być jak najbardziej zrównoważony, aby każda profesja/klasa była zależna od innej - zapobiega to tworzeniu samowystarczalnych graczy przez co np jedna profesja może przeważać nad innymi i tak wszyscy będą magami na przykład a nikt nie zostanie rolnikiem bo mag będzie miał najsilniejszą najciekawszą i w ogóle naj- profesję...

Generalnie mechanika gry musi być dopracowana, odpowiedni dobór modów i pluginów, ewentualne systemy dotacji nie mogą być nachalne, (najlepiej jakby ich nie było) a jeśli już są to nie mogą dawać nadmiernych profitów dla graczy z nich korzystających (np Vip dający góry złota), jasno określone zasady gry które nie zmieniają się z dnia na dzień (cóż w serwerach tego typu należy poświęcić czas również na tym)

 

2. Na modach i pluginach - są serwery które korzystają z łączenia tych dwóch mechanik i bardzo dobrze to wygląda i moim zdaniem to jest najlepszy system. Ideałem byłby zdolny programista na serwerze który wszelkie dobre pomysły mógłby wprowadzać na bieżąco w życie.

 

3. Jeśli chodzi o klimat i umiejscowienie w czasie to mnie osobiście najbardziej pasują czasy średniowiecza ewentualnie przełomu starożytności i średniowiecza. Generalnie rozpiętość czasowa mogłaby się wahać jeśli weźmiemy za przykład czas rzeczywisty od ok 400r. n.e. do ok. 1500r n.e. Oczywiście dopuszczalne by były elementy fantasy.



#4 Creative Wodzio

Creative Wodzio

    Znawca

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Wodzio#3623
  • _Wodzio_

Napisano 06 September 2015 - 17:03

1. Grałbym gdyby... mówisz żebym nie wymieniał podstawowych zjawisk rpg, ale od tego zależy czy dany serwer jest atrakcyjny czy nie. Dla mnie podstawą jest ekonomia, która powinna działać przynajmniej poprawnie... obieg pieniądza czy też waluty w grze powinien być jak najbardziej zamknięty bez otrzymywania cennych itemów czy też pieniędzy z zewnętrznych źródeł poprzez np. dotacje za realną gotówkę. Poprawnie i mądrze zorganizowane profesje/klasy/rozwój postaci itp. powinien być jak najbardziej zrównoważony, aby każda profesja/klasa była zależna od innej - zapobiega to tworzeniu samowystarczalnych graczy przez co np jedna profesja może przeważać nad innymi i tak wszyscy będą magami na przykład a nikt nie zostanie rolnikiem bo mag będzie miał najsilniejszą najciekawszą i w ogóle naj- profesję...

Generalnie mechanika gry musi być dopracowana, odpowiedni dobór modów i pluginów, ewentualne systemy dotacji nie mogą być nachalne, (najlepiej jakby ich nie było) a jeśli już są to nie mogą dawać nadmiernych profitów dla graczy z nich korzystających (np Vip dający góry złota), jasno określone zasady gry które nie zmieniają się z dnia na dzień (cóż w serwerach tego typu należy poświęcić czas również na tym)

 

2. Na modach i pluginach - są serwery które korzystają z łączenia tych dwóch mechanik i bardzo dobrze to wygląda i moim zdaniem to jest najlepszy system. Ideałem byłby zdolny programista na serwerze który wszelkie dobre pomysły mógłby wprowadzać na bieżąco w życie.

 

3. Jeśli chodzi o klimat i umiejscowienie w czasie to mnie osobiście najbardziej pasują czasy średniowiecza ewentualnie przełomu starożytności i średniowiecza. Generalnie rozpiętość czasowa mogłaby się wahać jeśli weźmiemy za przykład czas rzeczywisty od ok 400r. n.e. do ok. 1500r n.e. Oczywiście dopuszczalne by były elementy fantasy.

Prosiłem, by nie wymieniać postaw rpg gdyż są one jak sama nazwa wskazuje "podstawowe". Chodziło mi raczej o smaczki, które może ktos z Was gdzies zobaczył i utkwił mu w pamięci. Wszystko co napisałes w 1 punkcie jest podstawą dobrego mmorpg, i musi to być zawarte by serwer miał prawo bytu.


EAKSLkh.png


#5 Vroni_Zyris

Vroni_Zyris

    Nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Vronizos

Napisano 06 September 2015 - 20:40

Są podstawą, która jest najczęściej tak zepsuta, że nawet najlepsze - jak to określiłeś - "smaczki" tego nie naprawią... Co z tego że gracze będą wczuwali się w swe postaci, co z tego ze będzie multum npc z mega ciekawymi zadaniami jak ekonomia będzie tak rozwalona że dłuższa gra nie ma sensu... Albo co gorsza większość rzeczy jest poblokowane ale dostępne dla kont VIP... Założyłem temat na kilku forach o ekonomii w rpg minecraft i tam ludzie starają się jakoś zorganizować ten aspekt gry, ale to należałoby zrobić również z profesjami rangami itp.

 

"Smaczki" gry rpg tworzą sami gracze, Ty musisz zorganizować sprawnie funkcjonujący świat. Mój poprzednik wspomniał że gracze nie potrafia odgrywać swoich postaci... To trzeba ich zmobilizować, rozdając im np. jakieś punkty rp za które będzie można mieć dostęp do pewnych funkcji (oczywiście po zebraniu określonej ich sumy) np możesz założyć swój ród i posiadać nazwisko, albo masz prawo do herbu rodowego, albo możesz załozyć miasto, i gracze prędzej czy później, mniej lub bardziej sprawnie będą wczuwali się w swe role...

 

Gdy stworzysz funkcjonujący świat, możesz zastanowić się nad rozmieszczeniem npc którzy dawaliby questy albo opowiadaliby jakies historie (trzeba tylko przemysleć jakie dać nagrody za wykonanie zadania, aby nie popsuły ekonomii, wspominałem o tym w swoim temacie).

 

Generalnie przy tworzeniu tego typu serwerów trzeba jako administrator spojrzeć od strony gracza na jego organizację, bo gracz to zazwyczaj przebiegła leniwa istota więc bedzie kombinował jak najszybciej dojść do bogactwa nie koniecznie uczciwymi metodami... więc trzeba na to zwrócić uwagę.



#6 Creative Wodzio

Creative Wodzio

    Znawca

  • Użytkownik
  • 304 postów
  • Wodzio#3623
  • _Wodzio_

Napisano 06 September 2015 - 20:46

Jak dla mnie odgrywanie postaci jest bezsensownym pomyslem. Sredni wiek graczy mc to 12 lat. Ktory z przecietnych 12 latków bedzie Ci odgrywal role postaci? Jezeli mialby powstac taki serwer, to jedynie w wersji mmorpg.

EAKSLkh.png


#7 Vroni_Zyris

Vroni_Zyris

    Nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Vronizos

Napisano 06 September 2015 - 22:25

Uwierz mi jest wielu graczy dla których jest to ważne. A komicznie wygląda sytuacja w której widzimy piękne zamki, klimat czystego średniowiecza lub starożytności i przychodzi dziecko i pisze Ci (oczywiście z błędami ortograficznymi) "siema co tu morzna robić, daj diaxa". Gdybym coś takiego zobaczył od razu wydałbym opinię o takim serwerze...

A są serwery gdzie ceni się wczucie w klimat i grają tam osoby, które mają i 12 a nawet 30 lat a sama społeczność takiego serwera jest mocno ze sobą związana... Sam gram na takim serwerze - choć nie jest idealny :)

 

Jeśli dla Ciebie jest to bezsensowny pomysł to zapewne i prawidłowo działająca ekonomia nie będzie Cię interesowała :) więc nie wyróżnisz zbytnio serwera wśród setek tego typu serwerów mmorpg gdzie wystarczy trochę "pofarmić", kupić za realną gotówke jakieś itemy i już jest się koxem ;) .  Tylko takiego gracza długo nie zatrzymasz na tego typu serwerze. Żeby go zatrzymać musisz mu dać powód aby został na dłużej.

Szkoda... bo można szukać niszy wśród serwerów rpg gdzie wszystkie wspomniane przeze mnie elementy są bardzo ważne. Łącznie z odgrywaniem postaci co jest niejako sednem gry Role-play... a o ten typ rozgrywki Ci chodziło



#8 TheDarkLeinter

TheDarkLeinter

    Speed Cuber

  • Użytkownik
  • 254 postów
  • TheDarkyN

Napisano 20 February 2016 - 15:04

1. Grałbym na każdym .-.

 

2. Pluginy.

 

3. Średniowiecze.



#9 Tarqen

Tarqen

    Uczony

  • Użytkownik
  • 631 postów
  • debileg

Napisano 20 February 2016 - 15:26

1. Grałbym gdyby istniał serwer na którym każdy by grał uczciwie, nie byłoby zbędnego spamu, typu: ,,kto chce eq diax to tpa'' a po przeteleportowaniu się, bym zginął. Dużym plusem by była uczciwa oraz dojrzała administracja.

 

2. Na plugniach.

 

3. Średniowiecze.

Czesc!
Od pewnego czasu obserwuję poczynania polskich oraz zagranicznych serwerów rpg i dochodzę do jednego wniosku. Prawie wszyscy nie mają pojęcia co robią. Stawiają serwery na skryptach, i myslą, że wszystko będzie hulać. Nie. Przechodząc do tematu.
Chciałbym, byscie w komentarzach odpowiedzili mi na pytanie zadane w temacie. Dodatkowo pod spodem jest mały wzór, który byłby mile widziany do uzupełnienia, również w komentarzu.



1. Grałbym gdyby ...
- Napiszcie co chcielibyscie zobaczyć na serwerze pseudo rpg/mmorpg. Nie wymieniajcie podstawowych zjawisk w rpg jak: levele, klasy, umiejetnosci, rozwój postaci, dungeony, bossowie, ekonomia, gildie...
2. Grałbym na serwerze: na modach / na pluginach
- na modach - nowe modele, dzwięki, bronie, umiejętnosci, bloki itd itd. Mniejsza optymalizacja, trudna instalacja, nie każdemu pójdzie paczka 10-20 modowa.

- na pluginach - mniejsza ilosc nowych rzeczy, ograniczona texturepackiem. Można wejsc na czystym minecraft, na dużej ilosci wersji (1.7-1.8-1.9)
3. Grałbym na serwerze w klimacie: sredniowiecza/starożytnosci/nowoczesnosci/.../...
- Każdy serwer musi być umiejscowiony w jakims miejscu i czasie. Nie musi to być epoka czy szerzy czas, równie dobrze może to być rpg w klimatach piratów, wikingów, 2 wojny swiatowej, albo nawet jaskiniowców, ery kamienia łupanego lub słowian.



Prosiłbym o szczere i wyczerpujące odpowiedzi, dzięki temu będe miał rekonesans kto gdzie by grał, i czy takie serwery mają prawo bytu.

Mam dla Ciebie duży szacunek, jesteś wyjątkową osobą na tym forum, ze względu iż piszesz wszystko z sensem, temat wtedy jest bogaty w różnorodne słowa, oraz jest przemyślany.


Użytkownik Tarqen edytował ten post 20 February 2016 - 15:27

             

 

              

 

 

                                                                                       


#10 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 20 February 2016 - 20:57

1. Ogromny i bogaty świat. Dzikie lasy, stepy, pustynie, ale co jakiś czas jakieś ruiny, jaskinia, most... I nie takie, ot, by zapchać czymś pustke. W każdym takim miejscu powinno coś być, jakieś potwory, skarby, pułapki, dawno zapomniane legendy... I oczywiście gdyby na każdym zakręcie była jakaś taka miejscówka wyglądało by to sztucznie, więc rozsądne rozmieszczenie lokacji pożądane.

2. Oczywiście że pluginy

3. Średniowiecze, dark fantasy


#11 wojtek_the_miner

wojtek_the_miner

    ProGracz

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 21 February 2016 - 09:09

I tak bym grał
Pluginy
Średniowiecze

Wysłane z mojego GT-I8200 przy użyciu Tapatalka





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: RPG, MMORPG, Serwery, pluginy, mody