Witam w tym poradniku będę omawiał głównie funkcję Globalne w Różdżce NPC, przedmiotu dzięki, któremu tworzymy nasze NPC. Jeżeli nie wiesz co robią opcje w zakładkach innych niż Globalne zapraszam do tego poradnika https://craftportal..../?hl=custom npc(nie został on napisany przeze mnie) świetnie wyjaśnia początkującym wszystkie podstawowe rzeczy (tak w sumie to nie wiem, bo go nie czytałem, ale komentarze miał pozytywne)
Poradnik robiony na wersji Minecraft 1.6.4
Uwaga, część opcji będę omijał, gdyż uważam, że są one łatwe do nauczenia się. Np. kolor - chyba wiadomo o co chodzi z tą opcją.
Globalne
Frakcje
Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić jest stworzenie frakcji.
Punkty
0 - To są punkty, które mamy domyślnie od początku gry. Np. podczas wykonywania zadań, możemy zwiększać graczowi ilość punktów
500 -To są punkty, które wykraczają granice, jeżeli mamy mniej NPC z tej frakcji będą nas atakować, jeżeli jest więcej będą nastawione neutralnie, czyli nie zaatakują nas, chyba, że je uderzymy
1500- To są punkty jakie potrzebujemy aby frakcja była do nas przyjaźnie nastawiona, czyli nie będziemy mogli ich zaatakować ani oni nas nie będą mogli.
Wszystkie punkty można zmieniać i ustalać czy dana frakcja ma być przyjazna, neutralna lub wroga.
Wrogie frakcje
Wszystkie frakcje, które tutaj zaznaczymy będą złe dla frakcji w których opcjach to ustaliliśmy. Tzn. zaznaczyliśmy w opcjach frakcji Aggressive frakcję Neutral to 1 frakcja będzie atakować tą 2, ale nie na odwrót jeżeli chcemy by frakcja 2 atakowała frakcję 1, to trzeba będzie ustawić to w jej opcjach.
Ustawianie Frakcji dla NPC
Aby nasz NPC był w jakiejś frakcji musimy wejść w Zaawansowane i zakładkę Frakcje
Zaznaczamy frakcję w której chcemy by nasz NPC się znajdował.
Dodatkowe opcje
Obok listy frakcji w której chcemy by nasz NPC był, mamy także dodatkowe opcje dla niego.
-Atakuj wrogie frakcję - NPC gdy tylko zobaczy wrogiego NPC zaatakuje go.
-Broń członków frakcji - Kiedy ktoś zaatakuje NPC, który znajduje się w tej samej frakcji co ten NPC, zostanie przez niego zaatakowany, nawet jeżeli jest to gracz.
-Przy śmierci Punkty - Najpierw zaznaczamy frakcję, a następnie wybieramy czy po zabiciu przez nas tego NPC, mają nam zostać odebrane punkty z danej frakcji czy dodane.
Dialogi
Dialogi to jedna z ważniejszych opcji, to dzięki nim będziemy mogli zaproponować graczowi zadania, poinformować go o czymś lub po prostu wprowadzić w świat gry i powiększyć imersję.
Tworzenie dialogu
Aby stworzyć dialog musimy kliknąć przycisk Dodaj, pojawia nam się wtedy na liście dialogów tekst New, jest to nasz nowy dialog.
Po pierwsze musimy go jakoś nazwać, najlepiej nazwać go tak samo jak NPC, który będzie go posiadał.
Teraz możemy stworzyć dialogi, zaznaczamy nasz dialog New (lub jak kolwiek go nazwałeś) i klikamy przycisk Dialogi.
Klikamy opcję Dodaj dzięki której tworzy nam się nowy plik o nazwie New, nie trzeba go w żaden sposób nazywać, gdyż będzie to tylko menu wybierania dialogów (jednakże ja nazywam go 000, żeby zawsze był na górze listy).
Treść dialogu
Teraz możemy dodać Treść dialogu, która będzie (w tym przypadku witać gracza) się wyświetlać po wybraniu tego dialogu. Musimy jednak pilnować by tekst nie przedzielił nam się na końcu linijki, gdyż brzydko
to wygląda (to był przykład, jak by to wyglądał gdybyśmy tego nie pilnowali).
Opcje dostępności
Możemy tutaj wybrać czy dany dialog ma się nam pokazywać przed lub po zaliczenia jakiegoś dialogu, to samo dotyczy zadań, z tym, że mamy tu także opcje: Kiedy aktywne i Kiedy nieaktywne.
Opcje frakcji
Możemy w tym ustawić czy po rozpoczęciu tego dialogu nasza postać dostanie lub straci daną ilość punktów z danej frakcji.
Opcje dialogu
Tutaj dodajemy dialogi, które będą nam się wyświetlać podczas rozmowy.
-Tytuł - Nazwa, która będzie widoczna podczas wybierania tego dialogu, np. Pokaż mi swoje towary
- Typ opcji:
-Rola - Po wybraniu tej opcji dialogowej zostanie aktywowana rola NPC. Rolę wybieramy w zakładce Zaawansowane i klikamy na No Role
-Blok poleceń - Po wybraniu tej opcji dialogowej, komenda, którą napisaliśmy zostanie aktywowana.
-Zamknij - Po wybraniu tej opcji dialogowej rozmowa z tym NPC zostanie zakończona.-Dialog - Po wybraniu tej opcji dialogowej zostaje rozpoczęty kolejny wybrany przez nas wcześniej dialog.
-Wyłączone - Text nie będzie się nam wyświetlał, podczas rozmowy z NPC.
Wybierz zadanie
W tej opcji wybieramy wcześniej zrobione zadanie. Po rozmowie z NPC, zadanie zostanie nam przydzielone.Select sound
Tutaj wybieramy dźwięk, który będzie się aktywował po rozpoczęciu tego dialogu.
(Jak dodawać dźwięki zostanie wyjaśnione w Dodawanie swoich rzeczy)
Setup mail
W tej opcji piszemy wiadomość, która zostanie wysłana do gracza po rozpoczęciu dialogu.
(Wiadomości znajdują się w skrzynce mailowej. jest to blok, który możemy postawić.)
Polecenie konsoli
Po wybraniu dialogu, zostanie również aktywowane polecenie, które napiszemy w tym miejscu.
Wydaje mi się, że do tego nie jest potrzebny screen.
Zadania
Kiedy mamy już gotowe dialogi możemy dodać do nich zadania.
Na początku tak samo jak z dialogami musimy stworzyć nowy "folder" w którym będą się one znajdować. Klikamy więc Dodaj i zmieniamy nazwę z New na jaką chcemy, ale uwaga, bo ta nazwa będzie miała znaczenie, będzie się ona pokazywać w naszym dzienniku zadań. Kiedy już to zrobiliśmy możemy zaznaczyć nasz folder i wcisnąć Zadania, a następnie Dodaj, aby dodać nowe zadanie.
Tytuł
Znów w porównaniu z Dialogiem, to będzie miało znaczenie, więc nazywamy to tak, jakby miał nazywać się nasz quest.
Tekst przy zakończeniu
Tutaj piszemy tekst, który będzie się pokazywać gdy wykonamy zadanie.
Tekst przy przyjęciu
Tutaj piszemy tekst, który będzie się pokazywać w naszym dzienniku zadań po zaznaczeniu na to zadanie.
Nagroda
Tutaj dajemy itemu i ustalamy ilość expa, które gracz dostanie po wykonaniu zadania.
Typ
-Przedmiot zadania - Ten typ zadania polega na tym, że musimy dostarczyć NPC-towi wybrane przedmioty.
-Dialogi zadania - Ten typ zadania polega na tym, że musimy rozpocząć z kimś wybrany dialog.
-Zabójstwa zadania - Ten typ zadania polega na tym, że wybieramy moba lub wpisujemy nazwę NPC i ilość, którą gracz ma zabić by wykonać zadanie.
-Location Quest - Ten typ zadania polega na tym, że musimy odkryć daną lokację (więcej opisane w zakładce Transport).
Powtarzalne
-Nie - Zadanie możemy wykonać tylko raz.
-Tak - Zadanie możemy wykonywać cały czas.
- Codziennie - Zadanie możemy wykonać co 24 h (minecraftowe).
- Co tydzień - Zadanie możemy wykonać co 7 dni (minecraftowe).
Zakończ przy rozmowie z
Tutaj możemy ustalić z kim mamy porozmawiać, żeby zakończyć zadanie.
Jeżeli klikniemy jednak na Zakończ przy rozmowie z to wtedy opcja zmieni się na Zakończenie natychmiastowe.
Zakończenie natychmiastowe
Po wykonaniu zadania od razu dostajemy wszystkie przedmioty i exp.
Next quest
Tutaj wybieramy, jakie ma być następne zadanie, które dostajemy od razu po wykonaniu tego (nie jest to wymagane do robienia zadań).
Wydaje mi się, że do tego nie jest potrzebny screen.
Transport
1.Zaznaczony transport.
2.Dodajemy nowy transport i ustalamy dla niego nazwę.
3.Edytujemy jego nazwę (nie polecam tego robić kiedy macie dla niego przypisane lokacje, gdyż wtedy się to buguje).
4.Sprawdzamy jakie lokacje są do niego przypisane.
Lokacje/Transporterów tworzymy w Zaawansowane, No Role i klikamy to, aż dojdzie do Transporter.
Wpisujemy tam nazwę i Transportera w którym ma się znajdować.
Teraz po kliknięciu w Globalne, Transporter i otworzeniu naszego Transportera Poradnik możemy zobaczyć jakie lokacje w nim się znajdują.
Dane gracza
W tej zakładce możemy sprawdzać z kim dany gracz rozmawiał, jakie zadania wykonywał i wiele innych rzeczy.
Dla osoby, która tworzy mapy najważniejsza jednak będzie możliwość usuwania danych, możemy to wykorzystać przy sprawdzaniu dialogów i zadań. Po wykonanym zadaniu, po prostu zaznaczamy swój nick w tej zakładce i klikamy usuń. Jeżeli np. jakiś dialog lub zadanie możemy wykonać tylko raz, ta opcja staje się naprawdę pomocna.
Receptury
Globalne
Wszystkie receptury, które tu napiszemy będzie można zrobić w normalnym stole rzemieślniczym.
Ława stolarska
Wszystkie receptury, które tu napiszemy będzie można zrobić na ławie stolarskiej, to taki większy stół rzemieślniczy.
Zaawansowane
Rola i Praca NPC'tów
Wszystkie prace i role możemy edytować opcją Edytuj, która znajduje się po prawej stronie.
Role
Trader
Handluje przedmiotami.
Follower
Podąża za graczem przez określony czas za określoną zapłatą.
Bank
Przechowuje przedmioty gracza. Skrytkę w banku można powiększać za zapłatą, którą ustalamy w opcji Globalne w zakładce Bank.
Transporter
Odkrywa lokację i pozwala na podróż pomiędzy odkrytymi już lokacjami.
Mailman
Pozwala napisać wiadomość do innego gracza. Raczej nieprzydatna rola w mapach, może jednak być fajna na serwerach.
Prace
Bard
Bard gra muzykę gdy gracz podejdzie na odpowiednią odległość i przestaje grać, gdy gracz się oddali.
Healer
Leczy gracz i NPC z siłą jaką mu się przypisze i na odległość także taką na jaką mu się ją przypisze.
Guard
Atakuje moby. W zależności od ustawień, może on atakować: wrogie moby, neutralne moby, creepery oraz moby z modów.
Item Giver
W teorii miał on dawać itemy, ale jest tak zbugowany, że tylko czasem je daje (nie polecam dawać tej pracy NPC).
Boss
Jedyne co daje to pasek na górze ekranu taki jaki ma Smok lub Witcher.
Spawner
Po tym jak go zaatakujemy lub on zaatakuje nas (lub innych NPC, mobów) tworzy on NPC, którego wybraliśmy w jego opcjach.
Conversation
? (Nie mam pojęcia co robi, to jedyna opcja, której nie znam)
Lines
World
NPC co jakiś czas jeżeli jesteśmy niedaleko niego wypowiada kwestie, którą mu napisaliśmy.
Attack
Kiedy NPC jest atakowany lub sam atakuje, wypowiada kwestie.
Interact
Po kliknięciu na NPC PPM wypowie kwestię (nie działa kiedy NPC ma dialog).
Killed
Po tym jak NPC umiera, wypowiada kwestię.
Uwaga, NPC może mieć wszystkie kwestie na raz ,czyli może mówić kiedy go atakują, kiedy jesteśmy niedaleko, kiedy klikniemy na niego i kiedy umiera.
Dialogi
Wybieramy tutaj jaki dialog ma on powiedzieć po tym jak klikniemy na niego PPM (sprawdź Dialogi w Globalne, jeżeli nie wiesz o co chodzi).
Sounds
Living
Kiedy jesteśmy niedaleko NPC, słyszymy wybrany dźwięk.
Angry
Kiedy NPC jest atakowany lub atakuje, słyszymy wybrany dźwięk.
Hurt
Kiedy NPC dostaje obrażenia, słyszymy wybrany dźwięk.
Death
Kiedy NPC umiera, słyszymy wybrany dźwięk.
Step
Kiedy NPC chodzi, słyszymy wybrany dźwięk.
Dodatkowe
Rasy
Żeby zrobić "Rasy" stwórz quest o np. nazwie "Elf", który będziemy dostawać po pogadaniu z jakimś NPC, ale nie twórz do niego rozwiązania (tak żeby zadanie było dla gracza cały czas aktywne).
Następnie postaw niedaleko Blok NPC ( po ang. to będzie chyba NPC Block) i ustaw w opcji dostępności żeby aktywował się tylko kiedy gracz ma aktywne zadanie "Elf". Następnie podłącz do niego command blocki i ustaw komendy.
Pamiętaj, że Bloki NPC można zmieniać tylko przy użyciu różdżki NPC.
Modele NPC
W głównym menu NPC mamy do wyboru wiele podstawowych opcji, a jedną z nich jest ustawienie jego modelu.
Przy napisie Model mamy zakładkę o nazwie "Human Male", jest to podstawowy model naszego NPC, aby go zmienić klikamy na ten napis i po prost wybieramy interesujący nas model.
Każdy model ma swoje własne tekstury, ale każdy model może używać wszystkich tekstur, aby ustawić np. teksturę elfa człowiekowi wybieramy najpierw model Human Male, następnie wchodzimy w głównym menu w zakładkę Wybierz obok zakładki Tekstura, klikamy ..<UP>.. i wybieramy /elfmale . Teram możemy mieć jaką chcemy teksturę elfa na modelu człowieka.
Wgrywanie swoich rzeczy
Aby wgrać swoje rzeczy (muzykę, tekstury) wchodzimy w plik znajdujący się w folderze mods o nazwie "Custom NPC.rar" (lub jakkolwiek się on u was nazywa) > assets > customnpcs >
-sounds (żeby wgrać dźwięki)
-music (żeby wgrać muzykę, którą możemy wybrać dla barda)
-textures > entity (żeby wgrać tekstury)
Aby wybrać tekstury dla naszego NPC przy wyborze jego tekstur wciskamy ..<UP>.. i szukamy folderu, którego wgraliśmy.
Pamiętaj, że każdy kto gra w twoją mapę z customowymi plikami też musi je posiadać!
Lista wszystkich modeli
M - Mężczyzna
F - Kobieta
Human Male - Człowiek mężczyzna
Human Female - Człowiek kobieta
Dwarf M F - Krasnolud
Orc M F - Ork
Monster M F- Zombie
Furry M F- wilk, kot i inne człowieko-zwierzęcia
Pony - Kucyki z MyLittlePony i jeden qń (koń)
Skeleton - Szkielet
Villager - Wieśniak
Slime - Szlam, kostka magmy i kilka bloków
Dragon - Smok
Crystal - Kryształ
Enderman - Enderman
Enderchibi - Mały Enderman
Golem - Golem
*zrobione specjalnie na prośbę pewnego użytkownika
Do zrobienia:
Nic (jak na razie)
Jeżeli chcesz coś jeszcze wiedzieć, a nie ma tego w poradniku, napisz.
Użytkownik TheSilver edytował ten post 28 October 2015 - 13:51