Skocz do zawartości


Zdjęcie

Poradnik dotyczący zegarów

Zegary redstone 1.5.1

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 27 July 2015 - 09:44

Z racji tego że krew mnie zalewa gdy widzę coś takiego :

postanowiłem stworzyć poradnik w którym wyjaśnie jak tworzyć dobre zegary.

Ale dlaczego nie lubię zegara przedstawionego powyżej ?

Po pierwsze nie można go włączać i wyłączać bez bramki AND.

Po drugie jest to jeden z najbardziej niepewnych mechanizmów jakie znam ,czasem wystarczy tylko odejść jakieś 500 kratek ,mieć crasha lub nawet wyłączyć komputer ,a zegar może przestać działać.

 

Zanim zeprezentuje zegary dodam że wełna czerwona oznacza u mnie wyjście sygnału ,a niebieska wejście ,za pomocą którego możemy sterować zegarem ,natomiast w tym poradniku leje zawsze są zwrócone w swoją stronę.

 

Na początek zaprezentuje zegar bardzo szybki (jeden z najszybszych):

Teraz przedstawie 2 dobre zegary o średniej szybkości:

Szybkość można zmniejszyć poprzez dodanie większej liczby przekaźników.

 

W jednym leju musi się znaleźć dowolny przedmiot.

Oto mój ulubiony powolny zegar :

Należy dodać że oba tłoki są lepkie ,a w jednym z lejów należy dać trochę przedmiotów (im więcej tym wolniejszy zegar ,proponuje pół stacka)

 

A oto naprawdę bardzooo wolny zegar :

Wykrywacz światła musi być oczywiście wystawiony na słońce.

 

Na prośbę Ersana dodaje też zegar command blockowy :

 

By go zbudować najpierw robimy ten mechanizm :

To tyle.

 

 


Użytkownik Gablaw122 edytował ten post 30 July 2015 - 12:05


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Ersan

Ersan

    Zbanowany

  • Użytkownik+
  • 1222 postów
  • Ersan#2845
  • Ersanek
  •  

Napisano 27 July 2015 - 11:49

Zegar przedostatni jest chyba wolniejszy od tego z detektorem jak dobrze się go ustawi.

Dodaj zegar opary na blokach poleceń. 



#3 Zzak Blue Zzaker Studio

Zzak Blue Zzaker Studio

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • MrZzaker

Napisano 27 July 2015 - 13:01

Ile czasu trwa obrót w tym ostatnim?

Jest jeszcze jakiś wolniejszy?


klik>>>>>>>>>>>>>|DARMOWE SERIALE ONLINE|<<<<<<<<<<<<<klik
Hyv.png

 


#4 daxi

daxi

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Daxifun

Napisano 27 July 2015 - 14:00

Ile czasu trwa obrót w tym ostatnim?

Jest jeszcze jakiś wolniejszy?

Wolniejszy zawsze może się znaleźć.

Na survivalu można doczepić do drugiego zegara "milion" przekaźników (co swoją drogą nie ma większego sensu, no chyba, że jest ustawiony gamerule na zatrzymanie ruchu słońca). Na trybie kreatywnym można do któregokolwiek z tych zegarów ustawić blok poleceń, kóry dodaje wartość jakiegoś scoreboarda o 1, nastepnie, dostawić z innej strony kolejny, który będzie scoreboarda resetował gdy ten osiągnie wartość x. Do owego bloku podstawić komparator i gotowe.



#5 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 27 July 2015 - 14:22

Zegar przedostatni jest chyba wolniejszy od tego z detektorem jak dobrze się go ustawi.

Dodaj zegar opary na blokach poleceń. 

1. Itemy podróżują w hopperach ze prędkością ok. 3 / sekundę.

Maksymalnie możemy dać tam 5 stacków itemów czyli 320 ,a więc zegar wykona cały cykl w mniej niż 4 minuty ,natomiast cylk dzień / noc w minecraft trwa około 20 minut ,nie ma szans na to by przedostatni był szybszy od ostatniego ,chyba że ktoś bawiłby się komendami na dzień / noc.

2. Mógłbym dać taki zegar ,ale raczej nie ma poco. Zegar potrzebował by więcej miejsca od pozostałych ,chyba że wybudowało by się bardzo mały ,ale wtedy nie nadążą za nim bramki logiczne. Nie zbudujemy go też na survivalu.


Ile czasu trwa obrót w tym ostatnim?

Jest jeszcze jakiś wolniejszy?

1. Pełny cykl trwa tyle co cykl dzień/noc więc około 20 minut

2. Oczywiście ! W minecraftcie da się spowalnić sygnał w zasadzie w nieskończoność ,ale po co ?

Taki mechanizm byłby też często mniej pewny ,można by użyć bloków komend.

Najlepszą odpowiedzią na twój komentarz będzie ten film ,jest tam przedstawiony zegar który jeden cykl wykonuje w

1010 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000

lat.

A oto film :



Użytkownik Gablaw122 edytował ten post 27 July 2015 - 20:53


#6 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 28 July 2015 - 20:06

Bardzo dobry poradnik, przedstawiający w prosty sposób najprostsze i najefektywniejsze zegary.

Zdecydowanie przyda się zarówno w trybie przetrwania jak i kreatywnym.



#7 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 28 July 2015 - 21:10

Bardzo dobry poradnik, przedstawiający w prosty sposób najprostsze i najefektywniejsze zegary.

Zdecydowanie przyda się zarówno w trybie przetrwania jak i kreatywnym.

Dzięki za pozytywną ocenę :).

Propo samego poradnika dodam chyba jeszcze za prośbą Ersana dwa zegary wykorzystujące bloki poleceń.


Użytkownik Gablaw122 edytował ten post 28 July 2015 - 21:14


#8 Ersan

Ersan

    Zbanowany

  • Użytkownik+
  • 1222 postów
  • Ersan#2845
  • Ersanek
  •  

Napisano 28 July 2015 - 21:31

Z blokami robiłem zawsze tak:

Score dummy czas

score czas add 1 w bloczku podłączonym do migacza

blok sprawdzający czy score czas ma określoną ilość pkt np. 2000

i sprowadzający wartość score czas do 0

 

2 zegar to setblock redstone i ston. Ultra szybki.

 

Wysłano z phona.



#9 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 29 July 2015 - 06:54

Z blokami robiłem zawsze tak:

Score dummy czas

score czas add 1 w bloczku podłączonym do migacza

blok sprawdzający czy score czas ma określoną ilość pkt np. 2000

i sprowadzający wartość score czas do 0

 

2 zegar to setblock redstone i ston. Ultra szybki.

 

Wysłano z phona.

Ten drugi to znam ,naprawdę ultra szybki.

Ja wolniejszy zegar zrobił bym podobnie do tego super szybkiego ,ale użyłbym przekaźników.



#10 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 30 July 2015 - 12:06

Zegar przedostatni jest chyba wolniejszy od tego z detektorem jak dobrze się go ustawi.

Dodaj zegar opary na blokach poleceń. 

Już dodałem :)



#11 Estralier

Estralier

    Uskrzydlony

  • Użytkownik+
  • 547 postów
  • Estralier

Napisano 26 August 2015 - 09:54

Całkiem ciekawe konstrukcje, najlepszy jest zegar z lejami i tłokami.
Co do tych z hopperami: prędkość=2.5 itema/sekundę, czyli mając przestrzeń 5 stacków daje to do 5*64/2.5 czyli 128 sekund trwania sygnału i tyle samo przerwy (braku sygnału). Natomiast żeby wyłączać ten z tłokami wystarczy postawić dźwignię na górnej części jednego leja i redstone na drugim.

onqVCqS.png


#12 SebusiekPL

SebusiekPL

    Znawca

  • Użytkownik
  • 268 postów

Napisano 31 August 2015 - 17:13

Brawo za wynalazek!



#13 elementiro

elementiro

    dog in disguise

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 01 September 2015 - 07:46

Z tych zegarów, które tutaj przedstawiłeś, jedynie pierwszy jest ciekawszy (ze względu na szybkość równą szybkości zegarowa przepaleniowego i dodatkowej możliwości spowolnienia). Zegar drugi jest podstawowym zegarem. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś biorący się za mechanizmy redstone (no poza tymi najbardziej podstawowymi) nie znał jego budowy. Razem z bramkami NOT, AND, OR i pamięcią logiczną jest podstawowym z mechanizmów. Swoją drogą nie wiem czemu użyłeś 2 repeaterów, skoro wystarczy 1 (ten w stronę bloku, z tym, że opóźnienie ustawione na 2. pozycję). Można go dowolnie wydłużać. Ogólnie stworzenie zegara o długim okresie nie jest problemem. Jasne, te, które przedstawiłeś na coś się przydadzą, bo zmniejszą ilość miejsca/materiałów/czasu potrzebnego do zbudowania, jednak można po prostu wykorzystać zegar podstawowy. Zegar command blockowy, który przedstawiłeś może i działa, ale jest niepotrzebnym komplikowaniem, bo ma długi okres. Zapomniałeś natomiast o jednym z ważniejszych zegarów w mechanice redstone'owej (i jednocześnie najszybszym możliwym):
Zegarze command blockowym o okresie 1 ticka (0,1s , nieistotny dla większości odbiorników, bo nawet redstone nie nadąży, ale kluczowy dla konstrukcji opartych na command blockach). Okres wynosi 1 tick, więc impuls (o bliżej nieokreślonej długości) jest wysyłany za każdym przebiegiem aktualizacji świata gry. Jego budowa jest następująca:
-stawiamy 2 command blocki w jednej linii równoległej do dowolnej osi świata, pozostawiając między nimi 1 blok przerwy

-w obu command blockach wpisujemy komendę "/fill" o współrzędnych obszaru takich, by wypełnić linię dowolnej długości prostopadłą do obranej wcześniej osi, w której to linii zawarta będzie zostawiona wcześniej przerwa

-w jednym z bloków ustawiamy wypełnienie redstone blockami, w drugim jakikolwiek "zapychacz" (najlepiej powietrze), z taką zasadą, że redstone blocki wpisujemy do tego command blocka, który jest położony "dalej" na wybranej wcześniej osi, w przeciwnym razie zegar nie zadziała

-aktywujemy bloki stawiając pomiędzy nimi pochodnię redstonową lub redstone block

-do powstałej "linii zasilającej" podłączamy potrzebne nam command blocki



#14 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 01 September 2015 - 12:15

Zegary to jest ogólna podstawa w redstone.

PS. nie ,,poza" tylko ,,po za".



#15 kubixlol2

kubixlol2

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 174 postów

Napisano 04 September 2015 - 13:57

@up Robisz błąd ;) Pisze się "poza".

 

Co do mechanizmu jest świetny. Ogólna ocena: 8,5/10



#16 gelo1238

gelo1238

    gelo1238

  • Użytkownik
  • 480 postów
  • gelo1238

Napisano 04 September 2015 - 15:35

Całe życie w błędzie xd



#17 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 September 2015 - 14:42

Krwawiły mi oczy gdy czytałem ,,bloki poleceń", ,,leje" czy ,,przekaźniki", ale poradnik dobry.


#18 Gablaw122

Gablaw122

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 179 postów

Napisano 06 September 2015 - 08:32

Krwawiły mi oczy gdy czytałem ,,bloki poleceń", ,,leje" czy ,,przekaźniki", ale poradnik dobry.

Dlaczego ? Pisałem po polsku ,gdyż to polski poradnik. Ja słów hopper/lej lub command block/blok poleceń używam zamiennie.



#19 mich89

mich89

    Nowy

  • Użytkownik
  • 40 postów
  • mich89

Napisano 05 March 2016 - 13:27

Super poradnik, bardzo mi się przyda :)



#20 KubaXX

KubaXX

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 07 April 2016 - 16:05

Zrobiłem zegar tak szybki, że bloki, które są zasilanie nim nie działają poprawnie. 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Zegary, redstone, 1.5.1