Z racji tego że krew mnie zalewa gdy widzę coś takiego :
postanowiłem stworzyć poradnik w którym wyjaśnie jak tworzyć dobre zegary.
Ale dlaczego nie lubię zegara przedstawionego powyżej ?
Po pierwsze nie można go włączać i wyłączać bez bramki AND.
Po drugie jest to jeden z najbardziej niepewnych mechanizmów jakie znam ,czasem wystarczy tylko odejść jakieś 500 kratek ,mieć crasha lub nawet wyłączyć komputer ,a zegar może przestać działać.
Zanim zeprezentuje zegary dodam że wełna czerwona oznacza u mnie wyjście sygnału ,a niebieska wejście ,za pomocą którego możemy sterować zegarem ,natomiast w tym poradniku leje zawsze są zwrócone w swoją stronę.
Na początek zaprezentuje zegar bardzo szybki (jeden z najszybszych):
Teraz przedstawie 2 dobre zegary o średniej szybkości:
Szybkość można zmniejszyć poprzez dodanie większej liczby przekaźników.
W jednym leju musi się znaleźć dowolny przedmiot.
Oto mój ulubiony powolny zegar :
Należy dodać że oba tłoki są lepkie ,a w jednym z lejów należy dać trochę przedmiotów (im więcej tym wolniejszy zegar ,proponuje pół stacka)
A oto naprawdę bardzooo wolny zegar :
Wykrywacz światła musi być oczywiście wystawiony na słońce.
Na prośbę Ersana dodaje też zegar command blockowy :
By go zbudować najpierw robimy ten mechanizm :
To tyle.
Użytkownik Gablaw122 edytował ten post 30 July 2015 - 12:05