Witam wszystkich serdecznie !
W tym poradniku dowiecie się, jak poprawnie skonfigurować i spolszczyć plugin AuthMe zapraszam do przeczytania!
Do czego służy plugin AuthMe?
Plugin AuthMe służy do zabezpieczenia kont po przez zarejestrowanie się i logowanie na swoje utworzone konto, na serwerze Minecraft.
Krok. 1
Instalacja
1. Pobieramy plugin z tej strony:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
2. Gdy już wykonamy punkt 1. wrzucamy plik AuthMe.jar do folderu plugins na naszym serwerze.
3. Restartujemy serwer.
4. Wchodzimy na serwer i sprawdzamy czy plugin działa.
5. Jeśli wszystko działa, to znaczy, że pora przejść do konfiguracji naszego pluginu.
Krok. 2
Konfiguracja
Gdy już uporamy się z instalacją naszego pluginu, pora przejść do konfiguracji naszego pluginu : )
1. Wchodzimy w folder plugins a następnie w folder authme (plugins-->authme)
2. Wchodzimy w config.
Najważniejszy opis confingu:
DataSource: mySQLColumnName: username mySQLTablename: authme mySQLUsername: authme backend: file mySQLColumnLastLogin: lastlogin mySQLDatabase: authme mySQLPort: '3306' mySQLColumnIp: ip mySQLHost: 127.0.0.1 mySQLColumnPassword: password <-- Hasło do mySQL (radze sobie zmienić) mySQLPassword: 12345 <-- Hasło do mySQL do zalogowania sie przez serwer (zmienić) caching: true mySQLlastlocX: x mySQLlastlocY: y mySQLlastlocZ: z mySQLColumnEmail: email mySQLColumnId: id mySQLlastlocWorld: world GroupOptions: UnregisteredPlayerGroup: '' RegisteredPlayerGroup: '' Permissions: PermissionsOnJoin: [] settings: sessions: enabled: true <-- Czy czas na zalogowanie/zarejestrowanie ma być ograniczony timeout: 30 <-- Czas w sekundach na zarejestrowanie/zalogowanie się sessionExpireOnIpChange: false restrictions: allowChat: false <-- Czy można korzystać z chatu, gdy się logujemy/rejestrujemy allowCommands: <-- dozwolone komendy (skrócone i nie) do zarejestrowania i zalog. się - /login - /register - /l - /reg - /passpartu - /email - /captcha maxRegPerIp: 3 <-- Ile maksymalnie może zarejestrować się graczy z 1 IP (polecam dać 2 lub 3, ponieważ nie którzy mają kilka kompów, ale to samo ip neta) maxNicknameLength: 20 <-- max. ilość liter w nicku ForceSingleSession: true ForceSpawnLocOnJoinEnabled: false SaveQuitLocation: false AllowRestrictedUser: false AllowedRestrictedUser: [] kickNonRegistered: false kickOnWrongPassword: false teleportUnAuthedToSpawn: true minNicknameLength: 3 <-- min. liter w nicku do wejścia na serwer allowMovement: false timeout: 40 allowedNicknameCharacters: '[a-zA-Z0-9_]*' <-- tu nic nie zmieniać zostawić tak jak jest! Gdy macie inaczej usuncie z tego takie znaki: ? / ! # $, zróbcie tak, żeby było tak samo jak tu! allowedMovementRadius: 2 enablePasswordVerifier: true ProtectInventoryBeforeLogIn: true displayOtherAccounts: false ForceSpawnOnTheseWorlds: - world - world_nether - world_the_end banUnsafedIP: false GameMode: ForceSurvivalMode: false ResetInventoryIfCreative: true security: minPasswordLength: 4 unLoggedinGroup: unLoggedinGroup passwordHash: SHA256 doubleMD5SaltLength: 8 registration: enabled: true <-- czy rejestracja jest włączona (domyślnie true) messageInterval: 5 force: true enableEmailRegistrationSystem: false <-- czy ma być włączony "EmailRegistrationSystem" doubleEmailCheck: false unrestrictions: UnrestrictedName: [] messagesLanguage: pl <-- Wiadomości po jakim języku mają się wyświedlać (domyślnie en) ExternalBoardOptions: mySQLColumnSalt: '' mySQLColumnGroup: '' nonActivedUserGroup: -1 mySQLOtherUsernameColumns: [] bCryptLog2Round: 10 Xenoforo: predefinedSalt: '' permission: EnablePermissionCheck: false BackupSystem: ActivateBackup: false OnServerStart: false OnServerStop: true MysqlWindowsPath: C:\\Program Files\\MySQL\\MySQL Server 5.1\\ Passpartu: enablePasspartu: false Security: SQLProblem: stopServer: true ReloadCommand: useReloadCommandSupport: true console: noConsoleSpam: true removePassword: true logConsole: false captcha: useCaptcha: false maxLoginTry: 5 captchaLength: 5 Converter: Rakamak: fileName: users.rak useIP: false ipFileName: UsersIp.rak newPasswordHash: SHA256 Email: mailSMTP: smtp.gmail.com mailPort: 465 mailAccount: '' mailPassword: '' mailSenderName: '' RecoveryPasswordLength: 8 mailSubject: Your new AuthMe Password maxRegPerEmail: 1 mailText: 'Dear <playername>, \n\n This is your new AuthMe password for the server \n\n <servername> : \n\n <generatedpass>\n\nDo not forget to change password after login! \n /changepassword <generatedpass> newPassword' Hooks: multiverse: true chestshop: true bungeecord: false notifications: true disableSocialSpy: true Performances: useMultiThreading: false
Krok. 3
Zmiana języka wiadomości
1. Tworzymy nowy plik w folderze AuthMe o nazwie: messages_pl.yml (zalecam skopiować plik messages_en i zmienić jego nazwę na messages_pl) 2. Gdy już wykonamy punkt pierwszy, otwieramy plik messages_pl (ma znajdować się w folderze AuthMe) za pomocą NotePad ++ lub innego programu do edycji plików typu .yml 3. Przechodzimy do konfiguracji
Skoro już zrobiliśmy 2 wcześniejsze punkty, zmieniamy język wyświetlanych wiadomości, ktoś może powiedzieć, że można zrobić to inaczej, ale ja zrobię to tak.
unknown_user: Uzytkownik nie znajduje sie w bazie danych.
unsafe_spawn: Twoja lokacja wyjscia jest niebezpieczna, zostaniesz teleportowany do glownego spawnu.
not_logged_in: '&cNie jestes zalogowany!'
reg_voluntarily: Mozesz zarejestrowac sie uzywajac "/register twojehaslo potwierdztwojehaslo"
usage_log: '&cUzycie: /login twojehaslo.'
wrong_pwd: '&cZle haslo.'
unregistered: '&cOdrejestrowany.'
reg_disabled: '&cRejestracja jest wylaczona.'
valid_session: '&cSesia logowania.'
login: '&cZalogowany.'
vb_nonActiv: Twoje konto nie zostalo jeszcze aktywowane, sprawdz maila!
user_regged: '&cUzytkownik juz zarejestrowany.'
usage_reg: '&cUzycie: /register twojehaslo potwierdztwojehaslo.'
max_reg: Wykorzystales juz maksymalna mozliwa liczbe rejestracji na swoim koncie
no_perm: '&cBrak uprawnienia.'
error: Wystapil blad, skontaktuj sie z administratorem
login_msg: '&cZaloguj sie uzywajac /login twojehaslo.'
reg_msg: '&cZarejestruj sie uzywajac "/register twojehaslo potwierdztwojehaslo".'
usage_unreg: '&cUzycie: /unregister twojehaslo.'
pwd_changed: '&cHaslo zmienione.'
user_unknown: '&cUzytkownik nie zarejestrowany.'
password_error: Blad hasla
unvalid_session: Pliki sesji nie odpowiadaja, prosze czekac az do konca sesji.
reg_only: Wstep tylko dla zarejestrowanych graczy! Odwiedz http://www.przyklad.pl aby sie zarejestrowac.
logged_in: '&cJuz zalogowany.'
logout: '&cWylogowany.'
same_nick: Taki sam uzytkownik juz jest w grze
registered: '&cZarejestrowany.'
pass_len: Twoje haslo bylo zbyt krotkie badz zbyt dlugie.
reload: Konfiguracja oraz baza danych zostaly przeladowane.
timeout: Za dlugi czas logowania.
usage_changepassword: 'Uzycie: /changepassword starehaslo nowehaslo.'
name_len: '&cYour nickname is too Short or too long'
regex: '&cYour nickname contains illegal characters. Allowed chars: REG_EX'
add_email: '&cPlease add your email with : /email add yourEmail confirmEmail'
bad_database_email: '[AuthMe] This /email command only available with MySQL and SQLite,
contact an Admin'
recovery_email: '&cForgot your password? Please use /email recovery <yourEmail>'
usage_captcha: '&cUsage: /captcha <theCaptcha>'
wrong_captcha: '&cWrong Captcha, please use : /captcha THE_CAPTCHA'
valid_captcha: '&cYour captcha is valid !'
kick_forvip: '&cA VIP Player join the full server!'
kick_fullserver: '&cThe server is actually full, Sorry!'
Ja wam to troche ułatwiłem, ponieważ znalazłem spolszczone już messages, które możemy już zamienić wiadomości (byle pasowały) i kolory jak chcemy.
Krok. 4
Przydatne komendy
/login - logujemy się /register - rejestrujemy się Dla Admina : /authme register (gracz) (hasło) - rejestrujemy gracza za pomocą komendy /authme unregister (gracza) - od rejestrowujemy gracza /authme reload - reloadujemy plugin /register - rejestrujemy się
Dla Gracza :
To są 3 ważne wg mnie komendy, reszte mamy, gdy wpiszemy /authme
/login - logujemy się
Myślę, że dla zielonych i może dla tych co wiedzą o co chodzi przyda się ten poradnik i mam nadzieję, że się nie zmarnuje i wytłumaczyłem jak obsługiwać plugin
AuthMe
======================================================================================
Proszę o nie pisanie pod tematem, łatwe, po co to komu, każdy to wie, ponieważ nie którym co zaczynają przygodę z serwerem, może się to przydać !
======================================================================================
Użytkownik Kraftowy edytował ten post 03 March 2015 - 17:35