By zrobić jakiś obrazek na mapie musimy zarezerwować obszar 128x128 bloków oraz go spłaszczyć. Ponadto, gdy chcemy zrobić więcej obrazków na mapach, możemy zarezerwować więcej przestrzeni 128x128, albo nakładać kolejne warstwy aktualnego obrazka i pod żadnym pozorem nie trzymać mapy starej po nałożeniu nowej warstwy. Dość łatwo wtedy stare mapy zepsuć (wystarczy przez ułamek sekundy trzmać w hotbarze po nałozeniu kolejnej warstwy na przestrzeń 128x128). Jednakże istnieje coś takiego jak The End. W Endzie można łatwo znaleźć pustą przestrzeń i wypełnić ją deseniem jaki byśmy chcieli. Niewiele osób tam sie zapuszcza, więc raczej nikt nie nadpisze przypadkiem customowej mapy. Jednak gdy chciałem pomysł wprowadzić w życie, napotkałem poważny problem. W endzie mapy nie działają tak samo jak nie działają w netherze.
Dlatego mam propozycję, a właściwie dwie propozycje:
1. Umożliwić tworzenie normalnych map w endzie. zwłaszcza, że wymiar ten ma być w przyszłości dużo ciekawszy dzięki pracy Kodeka. (jak to zrobić? Nadpisać endową metodę tworzenia mapy overworldowym algorytmem)
2. Umozliwić tworzenie map na kreatywnym i dać możliwość przenoszenia ich do normalnego świata ustawiając im jednocześnie parametr dimension=2 (albo inny nieużywany)
Jak przenosić mapę z kreatywnego na overworld? Wymyśliłem taki system: Tworzysz mapę na kreatywnym, ma ona przypisany numer np. #123. Po powrocie do survivalu wkładasz pustą mapę do kowadła i nazywasz ją "Creative123", wyjmując otrzymujesz kopię z kreatywnego z dimension ustawionym na 2 (mapa jest wtedy statycznym obrazkiem). Dalej można mapę nazwać tak jak się chce i działa jak zwyczajna nieedytowalna mapa.
Źródło wiedzy: