Witam, chciałbym zaprezentować wam modyfikacje, którą tworzę.
Szybko ją rozwijam i wprowadzam ciekawe nowości.
Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami.
1.Krótki wstęp
Czasy wielkich aktualizacji wprowadzających do gry więcej możliwości do trybu przetrwania minęły. Genialna myśl wiosek NPC została porzucona. Z przyczyn o których nie ma sensu pisać rozpocząłem przygodę z programowaniem, a przy okazji tworzeniem modyfikacji. Postanowiłem stworzyć modyfikacje która będzie opierała się na następujących rzeczach: - wprowadzenie nowych wieśniaków NPC, które będą kontynuacja myśli Mojangu, a reszta będzie dodana - pełna lub półpełna kontrola nad poczynaniami wyżej wymienionych wieśniaków oraz nad tworzeniem miast w których będą żyły - same miasta będą niesamowicie urozmaicone z możliwością pełnej kontroli rozwoju - wprowadzenie elementów do gry które poprawią aspekt przetrwania - zmiany w świecie, które będą współgrały z wiśniakami i miastami - lepsze prawa fizyki, początkowo proste z biegiem czasu będą bardziej zaawansowane
2.Szczegółowy opis
Modyfikacja jest na tyle obszerna, że postanowiłem jak na razie rozbić ten akapit na dwie części.Pierwsza dotyczy zmian ze światem oraz przetrwaniem, druga bezpośrednio wiosek i wieśniaków. Zmiany w świecie Rudy Do gry dodałem 3 rudy, planuje dodać ich więcej w miarę rozwoju modyfikacji. W tej wersji są: ruda siarki, miedzi oraz boksyty. By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować Urozmaiceniem tego są nietypowe jak na Minecrafta złoża, maja przypominać obecne na Ziemi. Są niezwykle rzadkie lecz bardzo bardzo duże. Niektóre z rud generują się tylko w taki sposób, dla innych jest dodatkiem. Rudy które mogą być takie jak mowie to: węgiel, żelazo, miedź, boksyty. Istnieją dodatkowo rudy pojawiające się tylko w specyficznych biomach. Nie zdradzę które i gdzie. Powodzenia w odkrywaniu Materiały i narzędzia Modyfikacja dodaje kilka nowych materiałów: miedź, brąz i stal (oraz chwilowo bezużyteczne aluminium)
Miedź i brąz może zostać użyta to stworzenia każdego narzędzia. Stal tak samo lecz bez miecza, zamiast tego hełm.
Miedź uzyskujemy z przetopu rudy, aluminium przetopu boksytów,a stal z ponownego przetopienia żelaza(zostanie zmienione), brąz chwilowo nie dostępny(razem ze stalą zostaną naprawione przy dodaniu nowego piecyka). Miedź i brąz ma możliwość kopania tego co żelazny kilof, a stal - diamentowy. Bronie Dodałem następujące bronie: oszczep, włócznie, długi łuk oraz kuszę. Wszystkie bronie mają specjalna możliwość przebijania szkła. Gdy uderza w szklany blok z odpowiednia prędkością to zostanie on stłuczony.
Oszczep oraz włócznie to bronie miotane. Włócznia może zostać wykonana z: krzemienia, miedzi, brązu lub żelaza Długi luk oraz kusza maja zmieniony czas naciągania cięciwy. Kusza dodatkowo posiada możliwość załadowania i oddania strzału w innym czasie. Długi luk strzela zwykłymi strzałami, a kusza dodanymi bełtami. Pozostałe W ramach mojej nauki Javy nie każdy element moda jest chwilowo powiązany. Tak jest np. z betonem który dodałem jako pierwszy blok do modyfikacji. Posiada on 2 odmiany: zwykły i zbrojony. Oba bardzo odporne lecz zbrojony niezwykle dobrze chroni przed TNT. Po zniszczeniu wypada z nich bruk.
Kolejny dodatek to receptura na proch strzelniczy mająca ułatwić jego pozyskiwanie i uniezależnić od creeperow itp. Modyfikacja posiada 2 paczki językowe: polską i angielska US. Dodatkowo wszystkie przedmioty itp. z modyfikacji znajdują się w oddzielnej zakładce w kreatywnym ekwipunku. Crafting i przepalanie Crafting Długi łuk Kusza(wykorzystując zwykły łuk) Bełty Oszczep Włócznie(z rożnych materiałów) Beton Beton zbrojony Przepalanie Miedź Stal Aluminium Wioski wieśniaków 1.Ogólny opis Stworzyłem nowy system wiosek oparty na tym obecnym. Nowe wioski nie są z żaden sposób powiązane ze starymi. Każdy gracz może przy spełnieniu warunków założyć własną wioskę. Przy tworzeniu możemy wybrać nazwę wioski, a centrum wioski jest statyczne(drzwi nie zmieniają) Wioska zostaje zniszczona po utracie wszystkich mieszkańców. Tylko gracz który założył wioskę ma prawo do jej kontroli. Wioski jak na razie generowane są na stepach, sawannach i lasach. Można znaleźć pojedynczy domek. Razem z domkiem pojawia się 5 wieśniaków.
2.Zakładanie i kontrola nad wioską Modyfikacja dodaje specyficzny blok. Jest to kontroler wioski.
Po aktywowaniu go mamy 3 możliwości: - w okolicy 32 kratek jest wioska innego gracza i nie masz do niej dostępu - nie ma żadnej wioski w pobliżu i możesz założyć własną - jest twoja wioska i otworzy się menu sterujące. By założyć wioskę w zasięgu 32 kratek od bloku musi być min. 1 wieśniak. 3.Wieśniaki Stworzyłem własnego wieśniaka podobnego do tego oryginalnego lecz z zupełnie nowymi możliwościami. Jego model jest przerobiony i wygląda bardziej ludzko, tekstury są przerobione na nowy model.
Każdy wieśniak posiada swoje imię i nazwisko oraz może mieć wioskę, której jest mieszkańcem. Możliwa jest zmiana jego profesji co zmienia jego wygląd. Mob ten posiada własny ekwipunek, mieści się w nim 20 slotów zwykłych oraz 4 na zbroję (czarne pole zostanie zastąpione efektem identycznym jak w ekwipunku gracza)
Kiedy wieśniak ma zbroję w odpowiednich slotach staje się ona widoczna na modelu.
Dodatkowo widoczny jest przedmiot który trzyma w dłoni, jest to slot pierwszy od lewej w górnym wierszu ekwipunku. Wieśniak trzymając bronie dodane w modzie będzie trzymał je w odpowiedni sposób. W kolejnych wersjach postaram się poprawić owy wygląd i ułożenie trzymanych przedmiotów.
3.Download i instalacja
Lista wersji Jak zainstalować: - pobierz i zainstaluj Forge Mod Loader - wklej plik .jar do folderu mods w .minecraft
4.Prace nad nowościami i plany
Plan wprowadzania dodatków (najważniejsze na górze):
- tworzenie podstawowych rozkazów wraz z ustawieniami
- nowy multi-blok ognisko i może piecyk
- coś z jedzeniem związane: jagody ?
- nowe achievementy związane z wioskami/survivalem
Archiwum wprowadzania nowości:
10.04.15: Naprawiłem i udoskonaliłem AI zabawy i rozmnażania wieśniaków. 07.04.15: Poprawa dynamiki broni miotanych. 06.04.15: Dodałem brakujące i poprawiłem kilka texturek z moda, nowy rendering oraz modele trzymanych broni. 04.04.15: Zakończyłem główne prace nad systemem rozkazów, teraz możliwa jest konfiguracja poleceń. Zostało tylko poszukać ewentualnych bogów, poprawić nieco wygląd, dodać drobne opisy. 02.04.15: Zmiana w inwentarzu wieśniaków: 2 nowe sloty(lewa i prawa dłoń). Poprawa wydajności renderowania zbroi. Poprawki w systemie rozkazów. 28.03.15: Aktualizacja modyfikacji do wersji 1.8. Poprawa jakości kodu oraz kilka ułatwień w systemie. 07.03.15: Drobna poprawka w działaniu przewijania listy rozkazów scrollem w myszy - poprawka wizualna i brak przewijania na początek listy co każde klikniecie w guzik(tymczasowa pamięć przewinięcia listy). Dodatkowo każdy rozkaz na liście po najechaniu na niego wyświetla się informacja o ustawieniach na jakich jest wydany rozkaz. 01.03.15: Zlokalizowałem pewien błąd w moim bardzo rozbudowanym systemie kalibracji ustawień rozkazów miedzy klientem, a serwerem. Naprawiłem go i oficjalnie skończyłem nowy system rozkazów mający możliwość zmieniania ostawień danego rozkazu. 22.02.15: Prace nad ustawieniami rozkazów zmierzają ku końcowi. 18.02.15: Rozpocząłem prace nad możliwością wyboru ustawień danego rozkazu do wydania. 13.02.15: Wszystkie rudy w grze, które dropią przedmiot (a nie rude w postaci bloku) dropia dodatkowo cobbla 12.02.15: Wprowadziłem do gui rozkazów suwak, przewija on listę rozkazów(10 widocznych) tak jak w inwentarzu na Creativie. 09.02.15: Dodałem coś do survivalu. Gałęzie, kamyki oraz toporek. Gałęzie wypadają po zniszczeniu liści bądź uschniętych krzaków. Kamyki jak na razie są niedostępne(zostaną dodane). Pomniejsze dodatki do systemu rozkazów. 08.02.15: Dokonałem ogromnego postępu w pracy nad systemem rozkazów. Od teraz działa poprawnie dodawanie oraz wyświetlanie zleconych rozkazów. 04.02.15: Dokończyłem nowy system broni dystansowych oraz ustawiłem specyfikacje wszystkich broni dystansowych. Dane zaczerpnięte z forum wojskowego, dla wiarygodnych informacji. 01.02.15: Ujednolicam system broni dystansowych by było szybsze tworzenie broni z łatwymi ustawieniami. Wszystkie bronie dodane w mojej modyfikacji nie maja możliwości enchantowania oraz nie zadają obrażeń krytycznych.
Prace nad projektem zostały przerwane, przepraszam jeśli ktoś oczekiwał dalszych zmian.
Użytkownik SSslimer edytował ten post 01 September 2015 - 17:06